Nakomelingen van Timor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:39

_Sas_

Re: Nakomelingen van Timor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:36

Zavander de fjord op de foto is de moeder denk ik dan van jou fjordje? Want dit lijkt me geen veulen van 3 maanden ;)

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:38

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:38

_Sas_ schreef:
Zavander de fjord op de foto is de moeder denk ik dan van jou fjordje? Want dit lijkt me geen veulen van 3 maanden ;)

heey nee dacht dat ik er 2 had opgezet maar hier is er een van hem zelf ..http://www.mijnalbum.nl/Foto-UIVKKLZ4-D.jpg

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:55

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:30

@zavander: Gefeliciteerd met je veulenkampioentje! Hij heeft echt een mooi koppie.

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:13

jannegien schreef:
@zavander: Gefeliciteerd met je veulenkampioentje! Hij heeft echt een mooi koppie.

dank je wel..
helaas kon ik er zelf neit bij zijn , maar me zusje heeft veel fotp1s gemaakt van hem

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:57

Hoe is jouw timor(@colunder)want die van mij is echt best wel druk...hopen dat het iets minder wordt...

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:21

Ché is leuk :+:

Mijn Timortje is ook een dame met pit. Maar de moeder is nou ook niet bepaald de makkelijkste, dus dat viel te verwachten... Ik krijg er nog wat mee later :=

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:02

Ik heb hem nog geen week maar tot nu toe komt hij heel rustig op mij over.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:49

Wat mij hier opvalt: Als jeugd kunnen de Timors best brutaal en druk zijn, maar naar mate ze drie worden beginnen ze koeler in hun kop te worden en willen ze hard voor je aan het werk. Geef je ze een vinger en mogen ze je hele hand nemen?? Maak je het jezelf lastig, maar geef je ze alleen die ene vinger...dan heb je er een gouden paard aan. Geen dooie, maar hele slimme paarden die voor je willen werken, míts...jij het natuurlijk ook goed doet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:08

Slim is inderdaad een goede omschrijving Annabel. Wat je zegt over die ene vinger dat zie ik al terug bij Fjellko. Ook hij kan brutaal en druk zijn, maar op de keuring gedroeg hij zich beter dan mijn andere 2 dames.

Het is ook een echte clown. Lekker spelen met de waterslang en als je die dan af wilt pakken moet je het slim aanpakken anders maakt hij je eerst wel even nat :+

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:55

Eachann is in een jaar tijd ook al enorm veranderd. Je kunt echt merken dat de nieuwe eigenaresse er een hoop tijd in steekt. Tijd die ik niet voor hem had..
Wat was hij braaf zeg!! Heerlijk!! Maar in de wei met zijn maatje nog steeds een boefje!!

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:23

Bella schreef:
Wat mij hier opvalt: Als jeugd kunnen de Timors best brutaal en druk zijn, maar naar mate ze drie worden beginnen ze koeler in hun kop te worden en willen ze hard voor je aan het werk. Geef je ze een vinger en mogen ze je hele hand nemen?? Maak je het jezelf lastig, maar geef je ze alleen die ene vinger...dan heb je er een gouden paard aan. Geen dooie, maar hele slimme paarden die voor je willen werken, míts...jij het natuurlijk ook goed doet.

Hierin herken ik Cas idd ook. Heb hem niet als jong paardje gekent dus weet niet hoe hij toen was maar nu als 3-jarige is hij heel braaf. Luisterd goed en wil graag werken. Heb het idee dat hij het leuker vindt om in de bak aan het werk te zijn dan wandelen of mee aan de fiets in het bos. Freestyle en (dubbele) longewerk vindt hij erg leuk en leert snel.
A.s. zaterdag ga ik voor het eerst erop, ben heel benieuwd hoe hij zit en heb er helemaal het vertrouwen in dat het allemaal goed zal gaan :D

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:30

Wel foto's maken he!! Ben benieuwd of Cas net zo makkelijk is als z'n mama :p dan heb je er niet zoveel werk aan..

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:58

Miekjuh schreef:
Wel foto's maken he!! Ben benieuwd of Cas net zo makkelijk is als z'n mama :p dan heb je er niet zoveel werk aan..

Ja tuurlijk!!!!!!!!!!!!! :D
Zoals hij meestal is dan lijkt hij meer op zijn moeder.
Vorige keer alleen met de dubbele longe bij Willy ging hij wel een beetje het draakie uithangen maar dat valt verder allemaal reuze mee :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:01

Bella schreef:

Leuk!! :D Want dat is precies Malle :j Als ik haar even wat strenger behandel, is ze werelds!!! Doe ik dat niet, ben ik nog iets te afwachtend of terughoudend, rekening houdend met haar leeftijd enzo, nou, dan is ze ronduit een klier!

En Slim, dat is ze beslist!! 1 keer slalom om bomen gedaan om wat aan het sturen te werken gezien ik in een lintdorp woon ;) En de volgende keer, was dik een week later, zet haar weer om de bomen in slalom en na de tweede boom hoefde ik al niet meer echt te sturen... :roll: :D
Ze is mega nuchter, niet bang, maar ziet wel alles en let beter op als je denkt ;)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:03

ach en Timor is net zo.. Zo'n grote mond maar zo'n klein hartje.. dat vind ik zo mooi aan hem.. plus dat hij precies weet bij wie hij wel geintjes uit kan halen en bij wie niet :=

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:24

Ekdal is ook zo slim....maar helaas begin in zijn grappen steeds beter door te krijgen....pech voor hem ;)
Hopelijk stopt Ekdal wel met groeien, want hij is al zo groot en pas 15 maanden ;)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:54

Ik hoor van meerdere mensen dat Timors onder de 3 erg brutaal en druk zijn, maar dat ze als ze 3 zijn minder druk worden. Mijn jaarling van Timor is echt heel rustig, een beetje té naar mijn idee, zit te denken om toch een DA er na te laten kijken. Zijn er nog meer mensen met een jonge Timor die heel rustig is?

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:31

Er zit natuurlijk overal nog een moeder achter die ook veel invloed heeft.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:06

Ekdal begint wel wat rustiger te worden...maar hij heeft ook laten zien in Lisse dat ie wel een mannetje is...ach we zijn allebei lerende...
En van Annabel heb ik gehoor dat mams erg braaf is...:D

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:16

jannegien schreef:
Er zit natuurlijk overal nog een moeder achter die ook veel invloed heeft.

Daar heb je wel gelijk in Janna, maar ik heb hier ook zo'n rustige Timor staan. Na de keuring in Vorden is hij doodkalm geworden, van draakje naar knuffelpaard. En als je dan bedenkt dat Zhellie zijn moeder is zou je niet zeggen dat hij zo rustig zou kunnen zijn. Hij mankeert overigens niks, zit nog vol energie en leven, maar naar mensen toe is hij voorzichtig en knuffelig.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:59

Finnea is ook geweldig lief en aanhankelijk in de omgang, en verder gewoon zo levendig als een veulen hoort te zijn. Dus voorlopig hoor je mij nog niet klagen. Maar ik verwacht dat het in de toekomst niet altijd makkelijk gaat, als ze veel van moeders mee heeft gekregen. Karakter vererft nogal sterk in de moederlijn :=