jaarling fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:08

Ragdollcat schreef:
Ah nu jou de waarheid gezegd wordt wil je ineens een slotje?

Je bent echt verkeerd bezig, ik zou het niet eens in me hoofd halen om dit bij een 2 jarige te doen, met grote meisje erop te laten zitten.

Ja ik weet nu toch hoe het in elkaar zit.
dan hoef ik verder geen reacties meer te horen hoor.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:08

Een slotje kun je niet zelf zetten, dat moet een mod doen.

Ik denk overigens wel dat er nu meer normale reacties komen met vooral tips aangezien de mods dit topic nu wel in de gaten houden.

Evita vindt het tutten op zich al heerlijk. Leuk dat de manen weer lekker kort zijn. Vindt dat altijd leuker staan. Ik heb er zelf nooit de schaar in durven zetten. Voer, water, een aai en soms een borstel kun je volgens mij best doen, maar met een schaar kom ik niet in de buurt. Dat is werk voor de eigenaar :+.

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:11

fjordnina schreef:
Een slotje kun je niet zelf zetten, dat moet een mod doen.

Ik denk overigens wel dat er nu meer normale reacties komen met vooral tips aangezien de mods dit topic nu wel in de gaten houden.

Evita vindt het tutten op zich al heerlijk. Leuk dat de manen weer lekker kort zijn. Vindt dat altijd leuker staan. Ik heb er zelf nooit de schaar in durven zetten. Voer, water, een aai en soms een borstel kun je volgens mij best doen, maar met een schaar kom ik niet in de buurt. Dat is werk voor de eigenaar :+.

Ja over de manen heb ik al zitten kijken op bokt. der manen blijven namelijk uit elkaar hangen.
Had veel reacties gelezen dat je het dan heel kort moet doen.
Dit doe ik dan van de zomer op mijn gemakje.
Bedankt voor je reactie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:11

dat is te zien aan die plaatjes die een ander bokker op jouw topic heeft gezet.

Je moet je eigen topic ook goed lezen/volgen, dan zie je die plaatjes van een groot meid op een erg jonge fjord.

Veel succes ermee, en hoop dat je ervan geleerd heb, dat het echt een domme actie is.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 22-02-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Re: jaarling fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:13

Ragdollcat, het heeft geen zin meer om hier een reactie op te geven. TS ziet haar fout in en geeft het toe dat ze het niet meer zal doen. Laat de TS in haar waarde.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:15

Ze weet het nu inderdaad wel. Meid ik hoop dat je het nooit meer doet. En zorg dat ze een lekker en een gezond leven te gemoed gaat.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:15

Het beste (of in ieder geval het gemakkelijkste) is het met een scheerapparaat helemaal kortwieken en weer aan laten groeien. Dan weer goed bijhouden. Er is ook een mal in omloop in de vorm van een halve boog. Ik vindt het erg makkelijk om dan te knippen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:16

IndianLady,

Blij dat ze dat nu inziet, en kan ze lang plezier hebben van haar paardje.

Maar het is nogal wat, ze zei een klein meisje, en dan ineens die fotos van een hele grote meid op een hele jonge fjord, en schoot me in het verkeerde keelgat.

Ooit heb ik meegemaakt dat een paardje afgemaakt moest worden, doordat er domme actie werd genomen door op een veel te jonge paardje te gaan zitten.

Vandaar deze duidelijke taal dat het echt een domme actie is.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:17

Norahtje: Ik hoop dat je het begrijpt.
En ga als je een rondje loopt,gewoon rustig,en beetje op jullie eigen tempo dus gewoon jou tempo aanhouden en geef haar als je terugkomt,en ze liep lekker mee, iets wat ze lekker vind,bijvoorbeeld een knuffel of een aai,dan heeft ze een beloning gehad voor haar prestatie,een rondje. Het is en blijft een jaarling,en moet vanalles leren.

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:18

fjordnina schreef:
Het beste (of in ieder geval het gemakkelijkste) is het met een scheerapparaat helemaal kortwieken en weer aan laten groeien. Dan weer goed bijhouden. Er is ook een mal in omloop in de vorm van een halve boog. Ik vindt het erg makkelijk om dan te knippen.

ja zoiets had ik al gelezen. Nu moet ik alleen nog een goeie scheerapparaat aanschaffen, die heb ik namelijk nog niet.
Ik doe dit lekker van de zomer zodat ik ook alle losse haren gelijk kan wegspoelen en ze dus niet zo'n jeuk krijgt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:20

Ragdoll Ja maar dat hebben we haar inmiddels al duidelijk gemaakt. Er hoeft dus niet op doorgegaan te worden ;)

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:20

LittleLisa schreef:
En ga als je een rondje loopt,gewoon rustig,en beetje op jullie eigen tempo dus gewoon jou tempo aanhouden en geef haar als je terugkomt,en ze liep lekker mee, iets wat ze lekker vind,bijvoorbeeld een knuffel of een aai,dan heeft ze een beloning gehad voor haar prestatie,een rondje. Het is en blijft een jaarling,en moet vanalles leren.

Alles gaat verder goed hoor, wandelen vind ze heerlijk en dit doet ze onwijs netjes.
Schrikt nergens van en zelfs niet van groot verkeer.
Verder doe ik der wel eens los in de bak en ga ik met der spelen.
Ze loopt namelijk zelf achter me aan. Zo zijn we echt lekker een half uurtje zeker aan het ravotten.
Dan daarna gaat ze weer lekker het land in.
Nogmaals was echt niet mijn bedoeling.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:22

Norahtje schreef:
LittleLisa schreef:

Alles gaat verder goed hoor, wandelen vind ze heerlijk en dit doet ze onwijs netjes.
Schrikt nergens van en zelfs niet van groot verkeer.
Verder doe ik der wel eens los in de bak en ga ik met der spelen.
Ze loopt namelijk zelf achter me aan. Zo zijn we echt lekker een half uurtje zeker aan het ravotten.
Dan daarna gaat ze weer lekker het land in.
Nogmaals was echt niet mijn bedoeling.

Dat spelen vind ze wel leuk zeker? :D

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:24

Norahtje schreef:
fjordnina schreef:

ja zoiets had ik al gelezen. Nu moet ik alleen nog een goeie scheerapparaat aanschaffen, die heb ik namelijk nog niet.
Ik doe dit lekker van de zomer zodat ik ook alle losse haren gelijk kan wegspoelen en ze dus niet zo'n jeuk krijgt.

Als je geen scheerapparaat hebt kan je het ook gewoon knippen hoor, en ff wegborstelen daarna.

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:25

Citaat:
Dat spelen vind ze wel leuk zeker? :D

ja vind ze echt heerlijk om te doen. achter je aan rennen enzo en dan gaat ze me lopen uitdagen, dat ken je wel zeker:)
Het is een heerlijke pony!

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:26

Citaat:

Als je geen scheerapparaat hebt kan je het ook gewoon knippen hoor, en ff wegborstelen daarna.

Ja maar ik had al een speciale schaar gekocht alleen die komt niet door der manen heen, haha.[/quote]

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:30

Ik heb daar een gewone huishoudschaar voor. Werkt prima :j

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:32

Oke, ja ik zal wel eventjes kijken.
Evita is er namelijk 1 die niet zo goed stil kan staan, haha.
Neem ik wel een keer rustig de tijd voor.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:49

welke fjord kan er wel netjes stilstaan hahahah de mijne ook niet hoor :P

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:51

ze is ook nog erg jong om stil te kunnen staan , spark kan het nog steeds niet altijd haha en die word dit jaar 12 ...

gewoon een goed schaar van de welkoop met die zwarte handvaten , niet de nieuwe collectie die zijn prut , ik heb me oude scharen laten slijpen ...
want die nieuwe kom je er niet me door .

Er worden overigens speciale knip dagen gegeven ik weet binnenkort 1 in anderen en normaal ook bij van de berg in wanneperveen , krijg je nog een hengstenshow kado !
erg leuk om mee te maken en leerzaam , zeker voor de keuring ook met voorbrengen

Weet niet of je lid bent van het stamboek ?
daar vind je ook allelrlei verhalen tips en uitslagen in het stamboek boekje wat je 4 maal per jaar krijgt .
en je kan keuringen meedoen ritten als ze oud genoeg is natuurlijk fjordsport wedstrijden abop enzenz

erg leuk en erg gezellig maar vooral leerzaam .

succes

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:53

De mijne wel, is juist lastiger om hem in beweging te krijgen :')

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 14:56

Ik sta inderdaad ingeschreven in het fjordenstamboek.
Ik ga hier zeker wat mee doen.
Bedankt voor je leuke reactie! ;)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:04

Dan krijg je vanzelf het boekje en daar staan die dagen in :j

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:23

Norahtje schreef:
Dit is idd mijn eerste paardje maar heb zeker dingen geleerd van te voren.
dit is een onderwerp die niet veel voorkomt.
ik ben erg geschrokken hiervan en natuurlijk is dit mijn bedoeling niet.
dat snappen jullie toch ook wel?
ik wist echt niet dat dit zoveel kwaad kon.

Ben blij te lezen dat je er de komende jaren niet meer op kruipt. Misschien is dit ook nog leerzaam voor je:
Afbeelding

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:13

Ik reageerde gisteren als eerste, maar zie nu pas de foto's! :oo

Ik dacht dat je een baby bedoelde, zoals ik ook schreef, voor een foto ofzo.
Dit vind ik wel heel erg, schandalig gewoon dat het in je is opgekomen....
Hopelijk laat je het beestje de komende jaren gewoon lekker staan >;)