help, ik mag ZZ-licht gaan rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:00

Afbeelding

Rianne_

Re: help, ik mag ZZ-licht gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:02

Maar als jij op dressuurfjorden.nl staat, dan weet je toch wie er nog meer ZZ-licht heeft gereden? Die staan ook op die site. :) En dan kun je daar ook vragen aan stellen, lijkt me.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:05

Ik vind het altijd leuk om te lezen dat er weer een fjord is die meer kan dan mensen denken dus gefeliciteerd dat je zz mag gaan starten +:)+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:05

Erg knap dat zonder twijfel. Mag ik vragen ben ook daadwerkelijk van plan in het ZZ-licht te gaan starten?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:06

Bokt met die stomme vermoedens altijd!

Ziet er leuk uit TS! Veel plezier en succes in de ZZ licht! :D

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:06

Erg knap dat je zo ver bent gekomen met je fjordje!

Pjotr is ook zo'n leuk dier! Staat bij mijn vz poownie op stal en is echt een heel grappig paard :D.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:10

Hoezo " HELP" ?

Als je toch al zo ver gekomen bent , zal dit ook vast wel lukken :)

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:16

sporter schreef:
Erg knap dat zonder twijfel. Mag ik vragen ben ook daadwerkelijk van plan in het ZZ-licht te gaan starten?

jip, als alles goed verloopt, wil ik maart/april mijn eerste wedstrijd gaan inschrijven

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:19

Ik hoop dat je het er beter van af brengt dan Guusje.. Bedoel ik verder niets mee hoor, hoop het serieus! Bedenk je wel dat je als combinatie daar anders gepunt wordt, er zit echt een groot verschil tussen de beoordeling van het Z2 en het ZZ-licht.
Ik wil je veel succes wensen en ben benieuwd hoe het gaat over een tijdje. Houd je ons op de hoogte?!

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:23

Somebody_ schreef:
Ik hoop dat je het er beter van af brengt dan Guusje.. Bedoel ik verder niets mee hoor, hoop het serieus! Bedenk je wel dat je als combinatie daar anders gepunt wordt, er zit echt een groot verschil tussen de beoordeling van het Z2 en het ZZ-licht.
Ik wil je veel succes wensen en ben benieuwd hoe het gaat over een tijdje. Houd je ons op de hoogte?!

bedankt voor je reactie,

ik heb het iedere keer weer gemerkt als ik een klasse hoger ging met Pepper dat het weer zwaarder werd met punten, dus dat zal dit keer ook weer zo zijn.
in uden is laatst een oefenwedstrijd geweest met grandprix juryleden, hier werd je proef door die juryleden beoordeeld. vanuit hun kreeg ik heel veel respect.. dus opzich heb ik er wel vertrouwen zin.

ik ga jullie zeker op de hoogte houden.. bedankt voor je reactie

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:31

knap hoor,heel veel succes in het ZZ licht,

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:36

Knap hoor +:)+ Ik wens je heel veel plezier en succes in het ZZ-Licht :D

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:46

Knap, heel veel succes! *D

Ik moest trouwens wel lachen, toen iedereen 'vermoedens' kreeg, waar zijn ze eigenlijk gebleven, heb nog niemand horen zeggen, dat hun vermoedens toch niet helemaal klopten... :=

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:53

jawel hoor mijn vermoedens klopte niet ... maar vind je dat raar? niemand wist wie ze was en er is om de week zo'n penny met gedownloade plaatjes op bokt , ik vind het niet vreemd dat ze zodachten en ik denk de TS ook niet als ze eenmaal begrijpt wat ik bedoel ..

Maar hierbij mijn excuus voor het vermoeden !

Knap werk met je fjord !

Gr claudia

Yssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:53

Erg Knap! Wat een prachtig dier. Veel succes in de ZZ ;)

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:46

Well fijn dat het geen penny verhaal is. Penny`s zijn er al genoeg. En Lex nu heb je toch ook wel een beetje een vermoede :D

Nou TS succes hoor, `t zijn er niet veel die dit halen met hun fjord, vandaar ons vermoede _O-
(moet wel laggen om de mensen die ons nu uitmaken voor mensen met "valse vermoedens" hoezo over en weer)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:57

Hartstikke leuk dat je de foto's van je paard laat zien (wrijf het er maar in... _O- )

Heb je plannen om les te gaan geven of een studie te volgen m.b.t. paarden?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:08

Wat een knappe fjord heb je! Leuke foto's.. :)

Mijn reactie over sommige in dit topic moet ik toch ff kwijt:
Wat ontzettend naar dat de meeste al gelijk roepen dat ze
het niet geloven & denken dat er een penny achterzit..
Leuk voor iemand die nieuw is op bokt & een topic opent,
gun dan diegene eerst even wat informatie over zichzelf
te laten vertellen & wacht allemaal is geduldig af voordat
er al oordelen klaar zijn van sommige over penny/geen penny!
Maar goed, dat zal mijn mening zijn..

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 08:11

Less schreef:
Hartstikke leuk dat je de foto's van je paard laat zien (wrijf het er maar in... _O- )

Heb je plannen om les te gaan geven of een studie te volgen m.b.t. paarden?

ik heb momenteel 10 lesklanten die ik iedere week begeleid. dit vind ik hartstikke leuk. verder ben ik met mijn basisinstructricecursus bezig in nederweert en wil hierna ook mezelf daarin verder gaan scholen. dit doe ik naast mijn HBO opleiding. omdat ik natuurlijk wel zekerheid wil naast mijn paardengebeuren.

dus om antwoord te geven. ja ik geef meerdere lessen en ben een avondcursus erbij aan het volgen.
ook heb ik in hasselt de opleiding paardenpsychologie afgerond... grote aanrader btw!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 02:09

Ik heb veel over je gehoord van kelly, en nu eindelijk fotos gezien! Maar kell had helemaal gelijk dus,wat een top combinatie, gefeliciteerd dat je ZZ licht mag starten!!! echt een top prestatie.
Ik zou pas gaan als je er zelf helemaal klaar voor voelt, maar meld het dan even, dan kom ik ook kijken, wil jouw topper in het echt zien! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:07

Gefeliciteerd met jullie prestatie! Het ziet er goed uit op de foto's.

Staat op je startkaart ook dat hij 1.47m is? Want dan zou je nog wel eens in de problemen kunnen komen. Ik zou hem voor je gaat starten dan even officieel op laten meten, met een officieel meetbriefje van 1.50m krijg je in ieder geval daar geen problemen mee. Ze moeten toch minimaal 1.48,1 m meten. Succes.

Denise Blom rijdt met haar haflinger Merlin (1.54m) ZZ licht (2 x gestart 2 x winstpunten). Ik hoop dat jullie het ook zo goed gaan doen. http://www.haflinger-merlin.nl/home.htm Het zou gaaf zijn jullie allebei rond te zien rijden.
Ik kom zeker een keer kijken als jullie in de buurt rijden.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:38

Ik had haar ook al verwezen naar de site van Denise om eens na te vragen hoe haar ervaringen zijn :j

Gin, dan kunnen we mooi samen!

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 10:11

ik denk dat ik zo al genoeg fans heb gesprokkeld voor mijn eerste zz-licht wedstrijd.
hartstikke leuk, maar wat is voor jullie in de buurt dan??
want dan kan ik daar misschien rekening meer houden.

verder ga ik inderdaad pas over als ik er helemaal klaar voor ben.
hij kent de vliegendewissels om de 1 al, maarja die komen er niet in voor. en hij springt ze ook echt alleen om de 1.
als ik hem wil laten wachten dan zit dit er niet echt in. dus de vliegendewissels om de vier, die in het zz-zwaar komen zal nog een leuk oefening voor me worden.

ik zit momenteel zelf een beetje moeilijk met mijn trainer, omdat mijn vast trainer een half jaar geleden heeft gezegd dat ze me niet meer verder kan helpen. ontzettend eerlijk natuurlijk, maar ook ontzettend vervelend.
dus ik ben nog er zoekende in wat ik nu wil met trainers. ik heb er onderussen wel weer een aantal gehad, en daar klikte het dan ook wel mee.. maar ik kan er niet zo goed tegen als ik pepper echt hard moet aanpakken.... en veel trainers op hoog niveau rijden OP hun paard en ik rij echt MET mijn paard... je voelt in de training dan ooit dat dit botst.

pepper kent alles uit de ZZ-licht proef goed, alleen het belangrijkste misschien wel is de kwart pirroutte... de werkpiroutte kent hij wel al erg goed, maar verder ben ik nog niet gegaan. omdat ik dus zelf niet goed weet hoe ik hem hierin door kan trainen, zonder dat ik het fout doe. want ik wil het hem gelijk goed aanleren en niet dadelijk het foute eruit moeten halen.

dus zodra ik die piroutte kan én Pep hem snapt, dan vind ik eigenlijk wel dat we er klaar voor zijn.
het is mijn verwachting dat hij dit snel op gaat pakken, omdat hij dit met alles tot nu toe heeft gedaan, maar het kan enorm tegen gaan vallen.

nogmaals ik ga voor de maand maart, april. misschien wel mei.

bedankt voor jullie reacties

groetjes Amber

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 10:13

GinnyBanshee schreef:
Ik heb veel over je gehoord van kelly, en nu eindelijk fotos gezien! Maar kell had helemaal gelijk dus,wat een top combinatie, gefeliciteerd dat je ZZ licht mag starten!!! echt een top prestatie.
Ik zou pas gaan als je er zelf helemaal klaar voor voelt, maar meld het dan even, dan kom ik ook kijken, wil jouw topper in het echt zien! :D

bedankt voor je leuke reactie!! ja kelly praat mij mooi rond... erg lief en fijn!!
en leuk als je komt kijken!!

gave foto trouwens... sjiek de friemel!

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 10:16

janouk schreef:
Gefeliciteerd met jullie prestatie! Het ziet er goed uit op de foto's.

Staat op je startkaart ook dat hij 1.47m is? Want dan zou je nog wel eens in de problemen kunnen komen. Ik zou hem voor je gaat starten dan even officieel op laten meten, met een officieel meetbriefje van 1.50m krijg je in ieder geval daar geen problemen mee. Ze moeten toch minimaal 1.48,1 m meten. Succes.

Denise Blom rijdt met haar haflinger Merlin (1.54m) ZZ licht (2 x gestart 2 x winstpunten). Ik hoop dat jullie het ook zo goed gaan doen. http://www.haflinger-merlin.nl/home.htm Het zou gaaf zijn jullie allebei rond te zien rijden.
Ik kom zeker een keer kijken als jullie in de buurt rijden.

ja daar heb je helemaal gelijk in dat ik dat is een keer moet laten doen... ik kom er gewoon niet aan toe... maar je hebt zeker gelijk.... ik zal de meetman weer is bellen.

ja ik heb ook over haar gelezen inderdaad in de paard en sport ofzo.... echt hartstikkke gaaf... bedankt voor de website!!
inderdaad leuk als je dan samen daar rond rijdt... haha