Fjord inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:54

En............? ging dat makkelijk? of is het van heee bokken bokken en ervandoor gaan of juist heel koel en braaf?

Ik ben benieuwd.

Askor_Djarne

Re: Fjord inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:01

Nou ik moet eerlijk zeggen dat het inrijden van mijn eerste fjordie wel makkelijk ging :) Pas toen hij goed zijn evenwicht had kwamen de praatjes. Maar af en toe een bokje en een keertje steigeren (niet heel hoog hoor). Niet je er moedwillig vanaf gooien hoor :) Succes met je fjordie

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:29

mijn verzorgfjord hengst is 5 en nog niet ingereden

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:59

Citaat:
Hoi allemaal, Ik ben Angela en ik ben 29 jaar oud, mijn vader heeft een fjord gehad die was ongeveer 2,5 of 3 jaar oud en die
heb ik zelf ingereden, dat vond ik helemaal top, en nu is ze verkocht en ik vind het best jammer dat ze verkocht werd, want ik was best ver met haar, maar goed ze was niet van mij anders was ze wel gebleven, en nu heeft mijn vader een andere kocht van ongeveer van 3 jaar oud en die ben ik ook aan het inrijden maar daar ben ik ermee gestopt want zij verwacht ergens in mei, juni of juli
een veulen en ik weet niet hoe lang ik mag door rijden? maar als het veulen er is en ze is wat ouder dan dan pak ik het weer op.
Dit is mijn verhaal van het inrijden, Groetje van Angela

Hier is ook 1 van 2,5 dus ben niet de enigste

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:19

@ Rijanna: dat jij niet de enigste bent betekend niet dat het goed is voor je fjord. Zeker aangezien er zelfs vanuit het stamboek word gezegd dat fjorden laatbloeiers zijn. En je ze beter later in kan rijden dan te vroeg.

Maar ik hoop dat de gene die deze topic geopend heeft wat aan de verhalen/tips heeft.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:31

Rijanna schreef:
Hier is ook 1 van 2,5 dus ben niet de enigste

Dat je niet de enige bent wil niet zeggen dat het goed is ;) Hoop niet dat dit een excuus wordt om weer verder te gaan waar je mee bezig was (al vrees ik het ergste gezien je reacties).

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:05

bedankt jong! vippie!
Bemoei je lekker met je eigen!
Het heeft toch geen zin zou ik zeggen dat ik het niet meer doe!
Jullie geloven me toch niet!
Maar dat moeten jullie lekker zelf weten!
Ik heb gezegt dat ik rustiger aan doe & als je gelezen had had je gezien dat ik een ander bijrijdpaardje heb zodat mn fjord ng rust kan krijgen!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:44

Het gaat hier niet om of we jou geloven of niet maar je verteld zelf dat je het ook gedaan hebt. Dat een ander het ook doet betekend niet dat het goed voor je paard is. Dat je em nu rust geeft is prima maar je had in principe langer moeten wachten met inrijden.

En je begint er zelf over door zo'n reactie te plaatsen dus vind het onterecht dat je tegen Vippie zo uitvalt! Als je wilt dat er niet zo gereageert word moet je dat soort dingen niet plaatsen dat weet je zelf ook wel.

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:32

Dat maakt niks uit ,, jullie zoeken ook dingen op.. ik bedoel ik had ook genoeg comentaar gehad in mijn topic.. & dan zoeken ze alle topics na waar ik gereageerd heb.. beetje banketstaaf niet,, dus vraag me af wie hier te ver gaat.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:28

Nou sorry hoor maar ik ben niet zo wanhopig en hopeloos dat ik iedereen na ga zoeken. Ik reageerde alleen op JOUW reactie!!!!. . . ik ben niet zo fanatiek op bokt als andere waarschijnlijk. Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat als je zo'n reactie op zo'n post plaatst dat je zeker weet dat er gelazer van komt.

En trouwens je plaatst de reactie zo van ohww der zijn er meer die et doen dus dan is het niet zo erg. . . . een paard is nog niet uitgegroeid op 2,5 dus das gewoon echt slecht voor je paard maar ja als je niet kan wachten om te rijden . . . .

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:04

dat bedoel ik dus ...maar ja als je niet kan wachten om te rijden . . . .OOK AL ZEG IK AL 10 KEER DAT IK HA RUST GEEF NU! IK PAK HAAR MEI/JUNI wel weer op

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:32

Mei is alweer over 8 weken (niet de 4 maanden die je mij net PBde). Zoals ik al in mijn PB zei, geef haar de tijd rust die je haar nu ohz hebt. Ze heeft het nodig om lekker uit te zwaren en goed in de bespiering te komen.

En stop eens met _-:( iederen heeft het beste met je voor.

Maargoed nu weer ontopic!!

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:26

Als je goed leest heb ik de pb na de tijd gestuurd want had me vergist in dit topic,4 maanden hou ik rust..
& ik hou op maar wil ook dat jullie nu ophouden..
Ik weet het nu en heb nu niet meer zin in discussies.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:19

Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om herrie te schoppen hoor. . . en Rijanna ik heb je vorige topic niet eens gezien pf gelezen geloof ik hoor dus ik kende je helemaal niet!!!! Jij vloog meteen uit je vel. . . Het enige wat ik wou zegge is dat als een andere het ook doet het niet gelijk in orde is. That's all!!!!