[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:12

paard rijden is goed voor je rug..
Sjol is mijn harige fysio..
Wel effe doorbijten tot ze je hele rug weer los hebben en soms kom je er kreupeler af dan je erop ging..

Echter bij nog niet goed doorgereden Ynia, zou ik het ook even laten.

beterschap

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:41

ach Binky is echt een schattig dier!
ik ben al een tijdje niet meer in het topic geweest, maar zie dat er onderhand weer mensen bij zijn gekomen :)

gezellig! welkom :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:43

Heb ik mezelf gegeven :)) O:)
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:44

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:46

gfeliciteerd Nies!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:48

Duo penotti manen voorbij zien komen.
Pumbaa12 die een kletstopic gemaakt heeft over Noorwegen.
Sjolvir die haar buitenritje overleeft heeft.
StefenYnia die in de knup zit met haar rug. Fietsen schijnt ook heel goed te zijn.
Nies_ mooie deken.

Hier maar even in de bak gereden, maar mijn nek is dus weer prut. En westernpad gleed onder mijn zadel weg en hierdoor begon het zadel te schuiven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:50

dankudanku :))

Da's balen Marcella..

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:59

gefeliciteerd nies ! :D
wat heb jij jezelf een leuk cadeau gegeven :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:01

Chique dat jasje voor je paard!!! Nies!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:01

Dankjulliewel :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:12

Nies gefeliciteerd.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:51

Ik krijg spontaan zin in Duo Penotti... heb ik al bijna 20 jaar niet gehad... ;)

Nies_ - Ziet er goed uit met dekentje!

Marcella - Ik mag helaas niet veel doen dan rust, beetje lopen, beetje zitten, beetje liggen. Maar! Ik voel al wel vooruitgang.
Balen van het dekje, geen schade verder, hoop ik?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:38

Het is een leuk rondje geworden en hoop nu dat het zondag inderdaad heel mooi weer gaat worden, want mijn nek zit me nog steeds in de weg.

Rondje Nieuw-Lekkerland 14 km met een gemiddelde snelheid van 8,3 km/u en met nog steeds prut bermen. Wel af en toe een stukje hebben kunnen galoperen. Het laatste stuk ben ik er maar naast gaan lopen, want meneer liep mij iets te veel te spoken met uitstappen. En als je nagaat dat heen 4,5 tot 5 km/u was met stappen en terug was het ruim 6 km/u aan het stappen. Hij was wel iets nat maar niet moe. :+
Afbeelding
:D

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:44

@Marcella: een gps voor ruiters nog niet eerder van gehoord.
Of is het niet speciaal voor ruiters?
@StefenYnia: mm ja lekker. duo penotti !!
@Nies_: mooie deken al ben ik meer van het roze ;) en van felle kleurtjes die heel erg opvallen :D

Mijn buitenrit gister is super lekker gegaan!
Normaal heeft ze wel eens van die dingetjes waar ze van schrikt,
maar gister hing ze echt de super brave pony uit hahaha.
Ze heeft zelfs een paar keer voorop gelopen, omdat de andere 2 pony's wat eng vonden.
Normaal zou ze dan ook gaan stil staan omdat de andere pony's dat ook doen hahaha.
We zijn in totaal 3 en half uur weg geweest en alleen gestapt en lekkere stukken gedraafd.

Iemand tips om je fjord er van te overtuigen dat ze ook best alleen op buitenrit kan?
Ze gaat wel van het erf af, en loop dan wel een stukje over de weg, maar gaat ineens stil staan en wilt dan terug naar stal.
Ik heb al geprobeerd om dan af te stappen stukje verder lopen en dan weer op stappen, maar dan gaat het heel ff goed en dan stopt ze er weer mee.
En ze vind dan ook ineens alles eng.
Terwijl ze ook alleen voor de kar loopt(zonder oogkleppen), ook fiets ik heel veel met haar(alleen, dus niet met andere paarden) en ik wandel ook veel met haar (alleen).
Maar met wandelen en met de kar twijfelt ze ook wel vaak om verder te gaan maar loopt dan wel gewoon door, al is het wat langzamer.

Nu vind ik het niet erg om steeds met meerdere naar buiten te gaan, maar die andere meiden kunnen ook niet altijd.
En dan zit ik vast aan de menwagen (wat nu al weer tijdje geleden is, dus wil nu de eerste keer even met iemand erbij, maar niemand wil mee omdat ze het te koud vinden.), de bak, fietsen of wandelen.

Vandaag verder wel lekker gereden, al was ze wat stijf, ik denk dat ze wat last had van spierpijn.
Dus vandaag niet al te gek aan het werk gezet in de bak, gewoon even lekker los gereden.

Zo weer een lekker lang verhaal geworden ;)

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 07:43

Nou, dat heb ik dus ook met Zibby.
Dit probleem speelt al sinds ik hem heb, zelfs; met anderen gaat het goed, superbraaf, loopt zelfs een tijdje voorop na aandringen van mijn kant.
Op het strand issie de anderen zelfs helemaal vergeten, dan loopt hij met zijn neusje langs de grond en stampt in plassen, kijken of het baasje ook nat wil worden :+
Ik bedoel maar, dan trekt ie totaal zijn eigen plan, loopt onder fladderende vliegers etc.
Maarrrr, moet ie alleen op pad....!!!!
Nou, dan word je misschien wel opgevreten onderweg, of, wat als Bella er niet meer staat als ik straks terugkom???
Ik moet zeggen, met veeeel oefenen gaat het beter, in het begin hinnikte hij hartverscheurend, bijna de hele weg, genant, gewoon :o Èn steeds maar omdraaien, hè, vreselijk.
Toen is Alex steeds als we weggingen ernaast gaan lopen met de hond en ja, toen was hij rustiger en liep hij ook gelijk een stuk beter (en hinnikte niet meer)
Helaas duurde die "training"zo lang, dat de winter kwam, voordat ik een keer alleen op pad kon.
Ik ga nu een paar keer met een stalgenoot en daarna ga ik het toch echt weer alleen proberen, want je moet toch zelfstandig een ritje kunnen maken met je paard...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:39

De gps is niet alleen voor ruiters. Hardlopers, fietser, enz. gebruiken een gps ook.
Buitenrijden doe je rustig opbouwen door iedere keer stukje verder te gaan. En anders dat er een fietser meegaat heb dit zelf ook gedaan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:49

Stef_Alinde schreef:
@Marcella: een gps voor ruiters nog niet eerder van gehoord.
Of is het niet speciaal voor ruiters?
)

Die bestaan al jaren! Wij hebben een Garmin 305 voor de (m)endurance. Ideaal apparaat, meet afstand, snelheid (gem en hoogste en laagste), hartslag (mits aangesloten), onthoudt de route (handig voor als je verdwaalt in het bos) enz enz. Perfect speeltje om mee te trainen.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:25

t ziet er weer uit als een heerlijk rondje Marcella :)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:36

Mijn arme fjordie heeft woensdag een verbouwing in zijn mondje ondergaan de DA heeft 2 kiezen en aantal tanden moeten trekken en weg snijden zat totaal niet goed , en onder de aansnoerriem zat een wrat die is ook verwijderd dus kan nu even 2 nikd door de hechtingen etc maar we wandelen lekker buiten.

Tis wel balen net op stal en dan nu alweer 2 weken niks doen maar goed ga ervanuit dat we hierna vollop samen kunnen genieten :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:56

Amieey schreef:
t ziet er weer uit als een heerlijk rondje Marcella :)

Zit er even vandaag niet voor me in. Vanmorgen bij de fysio geweest en voel me nu niet zo heel fijn. :n

Heb trouwens een Garmin 301 en nog steeds geen spijt dat ik hem tweedehands overgenomen heb. Baasje had dus vandaag snipperdag en heeft bolletje in de paddock gezet vooraan bij de boerderij (lekker zwaar). En toen zijn overbuurman erbij gezet het lijk dan wel weer dat ik een 4-jarige heb. Na een poosje dat ze aan het klieren zijn geweest werd het wel weer erg rustig dus dekens eraf gehaald. En toen kwam er weer een beetje actie terug, maar het was heerlijk daar in de zon en zeer weinig wind. Daarna even een paar rondje samen laten rennen en het leek wel een leuk treintje. Ook nog even paard van andere stalgenoot in de paddock gezet vooraan bij de stallen. Moet wel zeggen heerlijk 2 paddock en weer blije stalgenoten omdat hun paarden al los geweest zijn.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:57

Marcella waar sta jij met je paardje??? woon ook in Alblasserdam :D

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:04

hey in Alblasserdam heeft mijn moeder gewerkt in de Albertheijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:04

Sta in Oud-Alblas en heb een box met uitloopje. :D

En waar sta jij. ;)

Sjolvir staat in Alblasserdam met haar gele en zwarte monsters. ;)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:06

Ik sta in Barendrecht was in de buurt echt weinig te vinden helaas :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

Was er ook geen plek bij Kees Langerak in Sliedrecht. Hoewel ik daar persoonlijk nooit weer zal willen staan. ;) Maar dat is inderdaad behoorlijk stuk uit de buurt. Verkeerde periode ook om een box te gaan zoeken. Straks van het voorjaar als de paarden weer naar buiten gaan. Dan komen er vaak weer boxen vrij en gaan mensen wisselen van stal.