[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:28

Welkom!

Jouw fjord is op dezelfde dag geboren als mijne :))

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:45

Hahaha dat is grappig zeg!
Hebben we dubbel feest hier hahaha.

Doen jullie ook wat met de verjaardag van jullie fjord?
Ik maak elk jaar een paarden taart.
En dit jaar wil ik haar een zadel kado geven ;)
Heb nu een merkloos vzh zadel, en die lag goed toen ik begon met rijden.
Maar nu ligt die niet helemaal lekker meer.
Nu rij ik ook niet erg vaak, maar wil dit jaar beginnen om der een beetje meer te trainen in dressuur.
Van 3jaar tot nu heeft ze eigenlijk alleen maar beetje gehobbeld.
Echt de beginsels, en dan voor de kar, en lekker op buitenrit.
Ik rij misschien 1 keer per week serieus.
En 1 of 2 keer in de week beetje over het erf lopen of in de bak zonder zadel, gewoon aan het halster.
van de zomer ga ik het mennen ook weer oppakken.

Maar ben nu dus aan het sparen voor een Goede dressuur zadel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:12

Ze is nog niet jarig geweest sinds ik d'r heb, dus weet niet of ik daar wat mee doe. Ik denk het niet, want ik vier mijne liever ook niet :')

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:01

Heeeey hallo allemaal,

Ik ben weer een beetje terug van weg geweest . . . . sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Heb het zo enorm druk op het moment. Moet zo alweer naar stage, maar wou ff een berichtje maken :)

Welkom alle nieuwe mensen!!!!

Nou met mijn fjordies gaat alles prima. Askor is ziek geweest een paar weekjes terug, hij had beginnende longontsteking. Maar dat is gelukkig al weer helemaal over hihi. Voor de rest gaat het heel erg goed met hem. We zijn alweer druk aan het trainen voor de komende wedstrijd. Hij heeft nu al 8 wp uit 6 wedstrijden. . . we hopen dus van de zomer L1 te gaan starten.

En Djarne. . . . jeetje wat word dat een beer zeg! Hij is nu bijna 3 dus ben nu het weer het weer een beetje toe laat weer wat aan het longeren met hem en wat grondwerk aan het doen. Ook heb ik laatst voor het eerst op hem gehangen. . . hij reageerde niet eens hihi lekkerding!!

Tot snel weer iedereen !!!!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:57

Welkom (terug) voor de nieuwe stemmen!

Moet effekes wat kwijt. Na veel wikken en wegen heb ik vanavond een privelesje op Ynia. Geen galop nog, is ze niet klaar voor, maar ik zou het fijn vinden wat feedback van mijn instructrice te krijgen, waar ik mee aan de slag kan.
Gezien het feit dat ze nog niet lang onder het zadel is enzo, hoeft ze voorlopig nog maar 1, hooguit 2 keer per week een half uurtje onder het zadel, de rest is spieren opbouwen en haar rechter hand sterker maken, maar ik moet toegeven, ik kan haast niet wachten, want mijn bolletje zit ZALIG!

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:53

Goeiemiddag allemaal!

Alle nieuwe welkom!

Marcella: Jeetje, je zal wel geschrokken zijn! Gelukkig maar dat er geen auto's reden..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:37

Heerlijk gegallopeerd op een buitenritje vandaag met Lianne :):) . Wat een zonnetje! We kwamen van die gele anemoontjes tegen en sneeuwklokjes, heerlijk, lente!!

welkom stef Alinde. Wat voor zadel heb je op het oog eigenlijk?

Askor, het klinkt wel alsof Djarne lekker relaxed is, heerlijk!

Geniet ervan StefenYnia, ben benieuwd hoe de les je bevalt. Maar hoe bedoel je na veel wikken en wegen? Wat was precies de afweging om wel of geen les te doen?

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:01

De buitenrit vandaag was heerlijk! Maar wel een beetje avontuurlijk.. omdat ik soms helemaal het bos in moest om omgevallen bomen te ontwijken die door de storm van zondag zijn omgevallen..

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:15

Pareltje2 schreef:
Geniet ervan StefenYnia, ben benieuwd hoe de les je bevalt. Maar hoe bedoel je na veel wikken en wegen? Wat was precies de afweging om wel of geen les te doen?

Omdat ze nog maar kort onder het zadel is (in- maar niet doorgereden), galop nog niet begrijpt, en ik zat dus te twijfelen om het toch maar uit te stellen tot volgende week. Maar, met het mooie weer kan ik het echt niet laten.

Ik heb de afspraak dat we het erg rustig aan gaan doen, en vooral aan de ontspanning van het paard gaan werken (dit ook omdat ik wakker werd met een ontzettende pijn in m'n rug... Gaat nu wel redelijk maar ik wil niets overvragen, van haar of mij!). Best wel een beetje spannend, dus!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:08

Zo te horen leeft iedereen nog net, niet met dank aan onze medeweggebruikers...

Wat zijn het toch een schatten... grrrrr...

@STefenYnia, ach, joh, die van mij kan ook nog niet galoperen, hoort erbij, als ze nog niet doorgereden zijn.
Leuk hobby project!

Balen van je rug.

wat moet ik tijdens privel les mijn mijn baby..
Lang laag, vlot arbeids tempo, paard laten rekken en balans laten houden. Denk simpel... (dat laatse is het moeilijkst..)
Als hij lang laag gaat lopen voel je zijn rug ontspannen en zijn passen groter worden, helaas schrikt hij dan zo ongeveer van zijn eigen grotere passen is prompt weer uit balans en we kunnen weer overnieuw beginnen.. (na 3 passen)

@Marcella, leuk, brommers..
Ik ga morgen mijn leven weer wagen in de polder, plak Tobago weer achter Rikkie!

@Dees, wat leuk, nog een Fjord, stomme vraag, maar waar in Alblasserdam heb je hem verstopt??? Herken het niet echt...

Kunnen binnenkort hier een geheel eigen Albasserdammie fjorden rit organiseren!
Ik weet een doel! De Mac!!! ijsje halen!!! in de zomer..
En dan niet door de mac drive! maar ophalen..
Of naar Paap city en dan bij Prego ijsje halen..

Sjol is een lellebel.. zo hengstig als een deurpost..
Heeft ze zich ernstig opgedrongen aan Tobago, die er eerst niets van snapte, aangezien hij al een tikkie gehad heeft van de koninging..
Echter nu heeft ze zich dermate zwaar opgedrongen, dat die uk, die blijkbaar snel volwassen wordt, gepoogd heeft haar te dekken.
Overigens zei ik nog! Joh, je bent te jong voor haar en ahum, ik discrimineer niet, maar ik wil geen zwarte op mijn beige!!! Daar moet dan toch echt een beige op..

Overigens Tobago is gehakkietakkietwegzakkiet, dus geen enkel gevaar! Voor gestipte fjordstruppers.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:45

Mede weggebruiker die rekening met ruiters houden lijken ook wel steeds zeldzamer te worden.
Stef_Alinde verjaardagen doe ik niet aan. Hij krijg al meer dan genoeg.
Askor_Djarne druk met de paarden.
Tobago die zich weer even (nep)hengst mocht wanen.

Zo vandaag lekker dressuurmatig aan het werk geweest en nog een pittige discussie gehad over onder baas zijn kont vandaan proberen te rennen (totaal 8,5 km gereden in de bak). Morgen ga we in westernstyle aan het werk in de bak en donderdag heerlijk een lange buitenrit maken. En vrijdag ja dat moet ik nog even kijken hoe ik de fysio overleeft heb. :+

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:10

Heb vanmiddag lekker in het zonnetje gereden op mn meisje.
Maar wat kan ik haar soms achter het behang plakkenn zeg.
De rechter gallop is zoiezo al iets wat ze erg moeilijk vind maar ze kan het wel.
Maar vandaag vertikte het gewoon, gewoon kont naar binnen draaien, dus echt helemaal scheef gaan lopen, zodat ze eigenlijk niet meer in de goede gallop kan aan springen.
Of gewoon kei hard door de bak heen draven.

@ Pareltje2: nee heb nog geen idee wat voor dressuur zadel.
Dus als jullie tips hebben welk merk het beste op een fjord ligt hoor ik het graag (tuurlijk verschilt het per fjord, dat weet ik ;) )

Een vriendin van mij is helemaal te spreken over rosner (als ik het zo goed schrijf.)

@ Marcella: tja die van mij krijgt ook al genoeg, maar vind het altijd leuk om iets te verzinnen voor der verjaardag ;) vooral om een lekkere wortel taart of iets te maken hahaha.

Morgen ga ik met 2 meiden lekker een lange buitenrit rijden.
We gaan als het weer goed blijf lekker naar het strand.
Echt helemaal super als je dicht bij het strand je paard heb staan :D
al woon ik er nog niet zolang, het word dan mijn en alinde haar 2e keer op het strand.

De eerste keer vond ik het echt super spannend hahaha, ik dacht dat het super eng zou gaan vinden.
Maar zelfs toen haar paarden vriendin ver voorop liep (omdat die haast had en niet de houden was hahaha) bleef ze lekker rustig in haar eigen tempo lopen.
Ze wilde alleen niet de zee in, maar wel een super grote plas, dus misschien gaat ze de volgende keer wel de zee in.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:12

o ja

@Marcella: hou je serieus bij hoeveel KM je rijd in de bak?
Of was dat niet serieus bedoeld?

Als het wel serieus bedoeld is hoe kan je dat meten?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:15

Meet het door gewoon met de gps in de bak te rijden (heb ik om mijn pols). Ach ja ben aan het trainen voor endurance en dan is het wel goed om de conditie in de gaten te houden.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:34

Geniet van de buitenrit morgen StefAlinde, het was vandaag ook zalig met het zonnetje! Vwb het zadel, bij mijn eerste verzorgfjord reed ik een ainsley, zat erg lekker. Inmiddels ben ik overgegaan op boomloos, wat erg goed bevalt. Lianne loopt er heel erg ontspannen onder en ik zit heerlijk.

Marcella, lekker afwisselend schema zie ik, veel plezier met western rijden morgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:00

Heb vroeger ook boomloos gereden, maar helaas kreeg ik last van mijn heupen (barefoot).

Afwisseling is ook belangrijk en het buitenrijden blijf zo ook leuk.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:32

hihi .. wil deze foto toch even plaatsen vind die manen zo appart :D

Afbeelding

net duo-penotti :D

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:15

@Binky_Zephyr

Zo lief! En het is ook nog is leuk dat zijn naam op zijn halster staat! Als je zo kijkt op die foto lijkt het net of je die manen een iedere kleur een kant hebt gegeven :P!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:26

hihi ja daarom duo-penotti :P

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:49

:p

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:31

Ik vroeg me net af of er al een klets topic was in de huiskamer geval van bokt over Noorwegen :P ! Weet niet waarom, maar weet iemand of dat bestaat op bokt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:39

nee denk t niet, dus aan jou de eer om te openen, geestig die manen hierboven

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:51

heb het net geopend :D!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:47

Sjol is een sloerie.. heeft gisteren een uur lang zichzelf onder Tobago geprutst..
Zo hengstig als wat..
Hij vond het eerst maar matig, aangezien hij normaliter niet echt in de buurt mag komen.
Ik zie nog.. geen fjordstruppertjes maken.. nou wel dus.
Gelukkig is Tobago eind vorig jaar gehakkietakkietwegzakkiet, dus komen er geen kindertjes van.

Voordeel was wel dat ze gisteren in de paddock bewogen.
Tobago op de vlucht voor opdringerige Sjolvir.
Normaal staat Sjol in het midden en Tobago op het hek geplakt.

Vandaag in het zonnetje heerlijk buiten gereden!
Tobago heeft zijn trekker met grote oplegger met stro proef doorstaan. (met hulp van zijn vriendje de haflinger Rikkie)
Hij heeft een grote stationair draaiende kraan auto, met wielen net zo groot als onze paarden getrotseerd en nog vele kleine opbstakels..

Voor de kenners.. Rondje Kortland gereden.
En ja, ook over de torenbrug..
En nu heerlijk in het zonnetje.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:06

Stomme rug is verergerd, heb gister dan ook niet gereden en m'n les tot volgende week uitgesteld. Ondanks dat ik bijna niet op of om kan, toch maar naar haar toe vanavond, paardje mag niet lijden onder het feit dat haar mens een rug probleempje heeft. Het is een spier probleem, da's me nu wel duidelijk. Vandaag veel afwisselend liggen, zitten, lopen, en dan gaat het wel weer. Grrrr. Is het weer eindelijk weer een beetje beter, zit ik met m'n rug. Dat het maar snel weer over gaat. :-(