[HK] Fjorden klets topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:03

Oeps aso van die brommer je merk toch als er een paard meegaat rennen. :(

Heb zoiets ooit gehad met stalgenoot erbij en schakelbrommer. Die slimmert schakelde precies naast het jongste paard in de groep. Beestje schrikt zich het apenzuur en zet het op een rennen. Alleen die jongen schrok ook en heeft even zijn brommer uitgezet zodat wij een veilige plek konden opzoeken en hij kon passeren.

En zo zie je maar weer een ongelukje kan in een heel klein hoekje zitten. En een heel hoop mede weggebruikers vergeten dat paarden vluchtdieren zijn. :n

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:15

Dat is pas een gedoe! Sterkte verder!

Heb ook zo iets ooit gehad me vriendin en ik waren op buitenrit met haar pony. En we gingen terug naar de stal en toen kwam er zo een brommer en er zater 2 personen op en die wilde dus een race houden ofzo iets. Dus knollie gaat mee rennen keihard moest hij zo een bocht om gaan ruiter viel er af, ( lelijke schrammen er van gekregen want ze viel op de stoep) Daarna ging die pony blind doorrennet naar zijn stal! Moest ik ook nog over de weg... gelukkig was alles wel goed gegaan daarna. Maar die mensen zijn wel flink geschrokken van die brommer!

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:39

Tjeetje, nog een geluk dat het jou niet overkwam met Tobago...

Afgelopen zomer zijn wij met drie paarden op hol geslagen vanwege 13(!) motoren, die vanuit het duin over de heuvel kwamen, net toen wij daar liepen.
Ik had Zibby net drie weken en ging voor de tweede keer naar buiten met hem en twee stalgenoten.
1 Harley maakt best wat lawaai, maar 13 stuks was toch iets te gortig voor Pluto, die vooropliep, juist net lekker ontspannnen, neusje naar de groend.
Hij komt omhoog, gooit daarbij Aart, zijn baasje eraf en komt op ons af stormen.
Ik voelde dat Zibby ook mee wilde gaan rennen, maar kon hem opzij trekken zodat hij alleen nog zijwaarts een beetje kon dribbelen. Pluto sjeesde ons voorbij en ja, toen ging de Fries van het andere stalgenootje er ook (al poepend, de drollen vlogen ons om de oren) vandoor.
Ik ben afgestapt, Zib was wel doodnerveus, maar bleef toch bij me, Aart geholpen min of meer, stalgenoot met de Fries ook afgestapt en Pluto gepakt.
Aart komt bij zijn paard en juist op dat moment geven de motorrijders weer gas om hun weg te vervolgen ( ze waren wel netjes effe gestopt).
Pluto weer omhoog en raakt Aart op zijn hoofd (met cap) en schouder (au).
Al met al géén leuke ervaring, maar wel eentje dat me deed inzien dat Zib wel degelijk mij als zijn "leider" ziet. Kon ook gewoon weer opstappen en met steun van de Fries voorop gewoon naar stal terug.
Pluto en Aart zijn ook redelijk rustig achter ons aangewandeld.
Wat wel heel l*llig was: Aart heeft de hele zomer en najaar niet meer kunnen rijden, elke keer flipte Pluto totaal (hete kwpnner) hij is weer van voor af aan met zijn Parelli-programma begonnen en zat er pas vlak voor dat de sneeuw kwam weer op.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:44

tjonge Zibby, wat klinkt dat eng zeg. En dan al die herrie van zovee motoren, zou er zelf enorm nerveus van worden als die langs kwamen denk ik. Ik lees dat je afgestapt bent, is dat het beste om te doen in zo'n stress situatie? Kan je je paard beter houden als je ernaast wandelt zeg maar?

Nies_

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:46

Wat een enge verhalen allemaal, wel erg vervelend als er zoiets gebeurt :\

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:49

Pareltje@: Ik weet niet of het het beste is, op zo'n moment, maar ik reed toen nog met bit en ik moest voor mijn gevoel nog best kracht zetten om hem zijwaarts te te houden, daarom ben ik afgestapt; om hem te kalmeren en om de druk van het bit er af te halen.
Als je als paard al bang bent en dan ook nog pijn in je mond van het bit dat werkt alleen maar meer stress op.
Je moet weten: ik had hem nog geen maand en ik kende hem dus ook nog niet zo goed.
In dit geval werkte het goed, ondanks dat Pluto zo hyper was, na een minuutje of 5 stapte ik weer op en stapten we huiswaarts.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:08

fijn Zibby, dat je hem ondanks dat je hem nog niet zo lang kende, toch snel weer gekalmeerd kreeg. Ja, ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen hiermee, je weet nooit wat er soms kan gebeuren, dus is best handig om eens te lezen hoe anderen dat soort situaties oplossen.

Kennen jullie deze site al?
http://www.beleefdelente.nl/
het is wel verslavend hoor, zeker als straks de eieren uitkomen enzo... op dit moment zit alleen de Oehoe op het nest.

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:14

Goeiemiddag allemaal!!

Wat een enge verhalen allemaal.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:31

Ga zo maar eens een flinke buitenrit maken. Word alleen helaas geen galop, want de bermen zullen wel verzopen zijn.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:33

heb je geen lekker stukje ruiterpad waar je op kunt galloperen? Of een strandje ofzo?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:37

Nee helemaal niks voor ruiters hier. Alles wat hier in de omgeving is voor wandelaars en fietsers.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:45

hm, balen. dan heb ik het wel luxe geloof ik. Maar ja, in ieder geval is het weer weer om te kunnen rijden, da's in ieder geval iets! Geniet er lekker van!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:03

Hallo allemaal , mag ik met jullie mee kletsen heb sinds gisteren ook een fjordje :D

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:06

Hoi Dees,
gefeliciteerd met je aanwinst!
Welkom op bokt

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:24

Welkom tussen de gele-monster-mensen!

En uiteraart, gefeliciteerd met Rambo!

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:26

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en natuurlijk welkom in dit leuke topic.

--
Ik ben een tijdje niet in dit topic geweest, maar ik ben terug om al die leuke verhalen weer te lezen! :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:26

gefeliciteerd Dees en welkom op het topic. Ik ga even in je profiel spieken om je fjord te bewonderen!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:36

Dank jullie wel :D , heb Rambo pas sinds gisteren dus we zijn mekaar aan het leren kennen nu.
Hij is pas in augustus gecastreerd en heeft nog wel wat hengsten kuurtjes wat hij af moet leren :D

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:05

Haha welkom, en veel succes met je nieuwe aanwinst!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:28

Dees1980 welkom.

Ben vandaag met buitenrijden ook bijna verongelukt door een schakel brommer. Gaf nog teken van a.u.b. vaart minder, maar zag dat hij gewoon door bleef rijden en heb toen even gebruld a.u.b. vaart minderen. En pas op het aller laatste moment remmen en gelijk weer gas geven. Resultaat pony met zijn achterbenen op de provinciale weg, maar gelukkig geen auto's in de buurt. Mijn conclusie het word steeds gevaarlijk om je met paard op de weg te rijden.

Maar vond het rondje dat gereden uiteindelijk een beetje tegevallen betreffende de aantal km's. Heb totaal 11,1 km gereden met een gemiddelde snelheid van 7,7 km/u. Heb nog even een wandelaar gebruik om rustig te kunnen stappen. Ben in totaal 2x afgestegen waaronder 1x omdat een achterschoen uit was gegaan (gek beest zeer waarschijnlijk zelf uitgetrapt). En later nog een keer hoorde een raar geluid bij een van de schoenen vandaan, maar kon er niet achter komen wat het was. Terug op stal met het uittrekken kwam ik er achter en bleek een van de sokjes van de schoenen een schroef los te zijn. Wonderbaarlijk zat de schroef er nog steeds in en ben ik die niet verloren. Tegemoet komende auto's gaan nu goed en als het eng is heeft bolletje de oplossing gevonden, want dan ga je gewoon even in een handgalopje er voorbij. :+
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:30

Dees1980 schreef:
Hallo allemaal , mag ik met jullie mee kletsen heb sinds gisteren ook een fjordje :D

Gefeliciteerd & welkom!

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:45

Ik ga morgen lekker buitenrijden! :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:06

bah Marcella, waarom iemand dan niet even rustig langs rijdt. Gelukkig kwam er geen auto langs op dat moment.

Leuk Lady Kelly, geniet ervan. Misschien ga ik ook een rindje buiten doen, maar eerst wat oefenen met balkjes en hindernisjes in de bak.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:14

Hallo,

Ik wilde mij graag in het gesprek hiero gaan mengen ;)

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Stephanie ben bijna 22 (16 maart).
Ik rij nu zoon 14 jaar paard.
Waarvan ik nu 4 jaar mijn eigen fjordje heb.

Alinde is een lieve maar pittige merrie, die niet snel ergens van opkijkt.
Haar vader is Holmar.
Moeders vader is Bjorgard.
En ze is van 1 juni 2004.

Ik rij dressuur met haar, heb haar ook vaak voor de kar, en ook maken we graag lange buitenritjes.
Ook vind ze springen erg leuk, maar dat durf ik niet hahaha.
Maar soms springt een vriendin van mij met Alinde.

Wat denken jullie mag ik met jullie mee kletsen?

Groetjes

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:16

Welkom.