[HK] Fjorden klets topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:43

@Nies, hij is leuk hoor.
Beken wel dat ik van de boogjes ben, dus als Sjol weer oke is, gaat de schaar erin!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:48

Hier heerlijk gereden in de bak en bijna weggevlogen, maar hij heeft heerlijk een uur gelopen. En uitstappen aan de hand op de weg gedaan en het was ook lekker spits met auto's. Dus we hebben autotraining gedaan en baasje is heel gemeen als ze zich laat afzakken naar zijn schouder. Dan moet hij die auto namelijk zelf passeren en dat is toch wel heel eng. :+

Die van mij staat nu op Subli Zonder met 2 handjes Subli Granenmix+ en dit is totaal een halve schep en een grote wortel. Dit word verdeelt over 2 voerbeurten die de boer geef. En na het rijden krijg hij van mij een bodemje zemelen, 1x in de week een bakje gekookte lijnzaad (3 voerbeurten). En baasje heeft nu perssinaasappels die ze te zuur vind en die krijg de mazzelaar. En voor de rest heb ik appelazijn, vit. E, magnesium, zeewier, foeneknof anijs, keukenzout (jodium), basterdsuiker en dit krijg hij afwisselend. En voor de dagen van weinig arbeid een 1/4 koek van Marstall. En voor de rest heel veel super voordroog.

En van de week 1 baaltje gehad die wat natter en zuurder rook dan de rest en die van mij eet er niet meer van dan nodig en heeft dan spuitpoep (en buikpijn). :(:)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:50

Sjolvir schreef:
@Nies, hij is leuk hoor.
Beken wel dat ik van de boogjes ben, dus als Sjol weer oke is, gaat de schaar erin!

Dat is denk ik ook mooier bij Sjol :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:01

Oude foto van 2006 op oude stal.
Afbeelding
En dit is al in een paar jaar tijd opgespaard coup ontploft.
Afbeelding

Nou zeg het maar wat is stoerder voor mij maak het niet uit en heb zelf al mijn keuze gemaakt. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:06

Weet ik, maar ik ga strakt ritueel knippen!!!

Heb dan kortharige fjord en langharige knabbi.

Vandaag hadden alle paarden de woei waai hier in het hoofd.
Tobago was str. vervelend en Sjol was acuut vergeten, dat er nog zoiets als stap bestond.

Tommorrow will bring another day..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:11

Dom gewoon scheerapparaat overheen is veel sneller. :P

Hmm heb heerlijk gereden op wat schrikacties van het wapperende zeil van de berg koeienkuil na, maar heb daaraan gewoon geen aandacht geschonken. Wist wel dat ik een raar paard had, want met dit weer is hij heerlijk te rijden. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:14

Ben jij gek!! ga dat niet scheren! ga dat ritueel knippen!
Om te vieren dat ze weer heel is!

Reminds me.. afspraak maken met de dierenarts voor scan..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:18

Sjolvir schreef:
Reminds me.. afspraak maken met de dierenarts voor scan..

Niet vergeten om te doen. :P

Als ik het niet vergeet zal ik het maandag nog wel een keer tikken. ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:23

@ Nies, ik houd ook van lange manen hoor! Mooi! Lijkt dat nou maar zo, of is je fjord beetje aan de erg slanke kant? Nou ja, moet eerlijk zeggen dat ik Lianne gewend ben en die is...nou ja, bol!

Marcella, staat allebei stoer. Nek komt mooi uit als de manen in een boogje zijn, maar ik vind die flinke bos haar gewoon, ja, super!

Sjolvier, scan van wat?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:30

peesaanhechting in hoef..
Vandaar dat ze al staat te nietsen sinds september en een nozem kapsel erop na houdt...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:35

aha. ok, reminder: scan laten maken :D

En fijn weekend allemaal! Nog lessen, buitenritjes, trainingen gepland staan? Ik heb morgen (als het niet al te hard regent) weer freestyle les met Lianne.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:35

Eh op de foto van 2006 had hij nog maar een iele hals hoor. :+ Er zit nu een veel dikkere nek op. Hij paste toen ook nog in de barefoot pommel maat M en dat gaat nu echt niet meer lukken. :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:17

Marcella schreef:
Oude foto van 2006 op oude stal.
[img ] http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DH3R8YV.jpg[/img]
En dit is al in een paar jaar tijd opgespaard coup ontploft.
Afbeelding

Nou zeg het maar wat is stoerder voor mij maak het niet uit en heb zelf al mijn keuze gemaakt. ;)

Die :))
Pareltje2 schreef:
@ Nies, ik houd ook van lange manen hoor! Mooi! Lijkt dat nou maar zo, of is je fjord beetje aan de erg slanke kant? Nou ja, moet eerlijk zeggen dat ik Lianne gewend ben en die is...nou ja, bol!

Ze is niet dik nee, maar zo dun als op die foto lijkt is ze niet :n

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:53

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:47

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:43

vandaag weer freestyle les gehad, heerlijk! Lianne wordt ook steeds opener, de rest van de ochtend bleef ze naar me toe komen en bij me staan! Echt genieten is dat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:02

mileintje83 schreef:
Marcella schreef:

Hm... ik zou je peesbeschermers best willen hebben..maar ben bang dat maatje s niet gaat passen...

Je bedoel de USG 3-1 beschermers. Vind ze vrij groot vallen voor die korte beentjes van bolletje. Voor de voorbenen zijn ze eigenlijk iets te lang en heb ruimte zat over, maar achter zitten ze beter. Heb normaal gesproken maat cob voor gewone peesbeschermer. ;)

Hier heerlijk buitengereden en die auto angst gaat wel weer goedkomen. Moet alleen even tijd en geduld hebben.

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:39

Marcella schreef:
mileintje83 schreef:
Hm... ik zou je peesbeschermers best willen hebben..maar ben bang dat maatje s niet gaat passen...

Je bedoel de USG 3-1 beschermers. Vind ze vrij groot vallen voor die korte beentjes van bolletje. Voor de voorbenen zijn ze eigenlijk iets te lang en heb ruimte zat over, maar achter zitten ze beter. Heb normaal gesproken maat cob voor gewone peesbeschermer. ;)

Hier heerlijk buitengereden en die auto angst gaat wel weer goedkomen. Moet alleen even tijd en geduld hebben.

Ik zal er even over nadenken...ben bang dat ze niet passen en dan heb ik een probleempje ;) hoe groot is bollie?

Fijn dat je lekker hebt buiten gereden!!!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:08

Hij is ongeveer 1.45/1.47 hij nogal panisch voor de meetlat dus erg lastig om op te meten.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:41

Schaar?! Echt niet, bij mijn Ynia komt geen schaar in de buurt!!

@Nies_ Heel leuk beestje, veel plezier met haar!!

@Sjolvir (En natuurlijk alle andere bollies-fans!) Heb je in dat wedstrijd topic nog fotos beloofd, dus... bij deze!
[ITP] Met trots in the picture: Ynia!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:33

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:56

Het is een dropje, hoor, Tobago. En Sjol die hem dan telkens op z'n plek zet, erg komisch om te zien.
Mooie actie foto, trouwens, van een trappende Sjol. ;-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:00

Super beestje is het gewoon.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:50

deuk in roze wolk...

Later vandaag..

Stalgenoot die de foto's had gemaakt, haar dochter was wezen lessen....

Op terug weg, brommer, kwam hard langs, paard ging rennen, brommer bleef ernaast, paard in rengalop...

Gevolg, paard wou naar stal, steekt over en probeert brug te halen (boogbrug, met aan begin en einde geen leuningen).
Gevolg, paard haalt bocht niet (haakse hoek) en springt met ruiter het kanaal in...

Ruiter bont en blauw..

Paard zwemt over.
Hilarisch, brandweer komt met gewoon autotje en 1 persoon...
Gelukkig boer gevonden na 15 minuten die heeft paard op de kant getrokken, helaas aan die kant overal beschroeing, dus wel wonden.....

Zo zie je maar weer, buitenritje, zou maar zo fataal kunnen aflopen.... Gelukkig nu ruiter niet onder paard gevallen of zo...

Deuk in mijn roze wolk...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:03

jemig Sjolvir vreselijk zeg. Hoe is ze er nu aan toe? Vreselijk geschrokken denk ik? En dat die brommer dan niet even zachter ging rijden begrijp ik niet, of dacht die persoon dat het een leuk wedstrijdje was ofzo???