[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:27

lente?? Nou volgens de waterhoentjes wel.
Maar hier viel het met bakken uit de hemel..

En ik zat net voor het eerst met Tobago in de buitenbak, ben uiteindelijk toch maar naar binnen gevlucht..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:21

Nou, ik zag hier in de tuin al wat bolletjes hun koppies boven de grond uit steken!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:09

Heb al sneeuwklokjes gezien en de narcissen op mijn kamer gaan nu ook ineens heel hard. Hopelijk wil het weer morgen meewerken, want dan ga ik weer eens kijken voor een lekker lange buitenrit.

Vandaag heerlijk western gereden in de bak en daarna nog even een flink stuk uitgestapt in het donker op de weg. Bolletje vond dit niet leuk, want nu hadden we in het donker tegemoet komende auto's. :+

De zadeltassen die ik wil zijn er niet in het bruin en ze had alleen nog paarsen. Dus misschien dan maar paars. Hoop alleen dat het niet gaat vloeken met mijn knaloranje hafwesternpad en knaloranje kitt chaps. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:57

oranje en paars, is in ieder geval een vrolijke combinatie!!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:06

ja, die combi vloekt toch niet? Wel lekker opvallend!

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:14

Ha, ik had een donkerpaarse bank met oranje kussens nog niet zo lang geleden, stond echt mooi, hoor!

Zib en Bella gaan deze week voor het eerst weer echt aan de slag, ze weten het nog niet, maar de vakantie is voorbij.
Vriendinnetje gecharterd om elke week twee keer met Bella te werken ( moet je nu effe met z'n tweeën voor zijn )
Derde keer in de week gaat dochterlief op haar pony.
Ik krijg vanaf 4 maart eindelijk les met Zibby, de bak zal dan toch wel eens een keer begaanbaar zijn????

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:16

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:19

Grr, ik moet me toch even afreageren hier.

Kom net terug van de manege, en daar ging me toch iemand tegen mij en mijn moeder tekeer omdat wij een Fjord hebben. Wij zijn bij ons op de manege de enige privé ruiters met een Fjord, en toevallig ook een hele brave (zonder de "echte" Fjorden streken).

Fjorden zijn alleen voor bange mensen, voor mensen die bang zijn om op een KWPN-er durven te rijden. Oh, en ook voor oude mensen die ook niet meer durven te rijden. En ze zijn ook _altijd_ te dik.

Ik ben zo kwaad! Hoe kan iemand dat zo in je gezicht zeggen, terwijl ze wéten dat jij nog zo blij bent met je eerste paardje. Ik heb nu (bijna) 3 maanden mijn eerste fjordje, dus ik zit nog op mijn roze wolk. Laat mij dan toch ook lekker daarop zitten! :( :(

Er zijn nu eenmaal mensen die houden van koudbloedpaarden, en er zijn mensen die houden van warmbloedpaarden. Maar laat toch lekker iedereen in zijn waarde! Als ik iemands paard niet mooi vind, zal ik dat echt niet in die persoons gezicht zeggen en dat lekker voor me houden. Want die persoon is wel blij met dat paard!

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:22

niks van aantrekken , is vaak jaloezie ;)

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:25

wat stom!

ik had ook zo iemand op mijn vorige stal!
die zei altijd dat Fjorden lompe knollen waren en dat die helemaal niks kunnen, en voor beginners zijn enzo, en dat als je wedstrijden rijd moet je 5 keer zo goed rijden als iemand op een KWPNer, want geen enkele jury vind Fjorden leuk bleef ze maar zeggen.
en dan had ik een dressuurzadel gekocht, ging ze helemaal boos worden dat mijn Fjord dat niet kon, maar hij kan het supergoed, en hij is superlief dan.
maar dat is echt zo'n oude zeurkous!
en volgens haar moet altijd iedereen het volgens haar manier doen, en geen andere manier want dat is fout.
ik vind gewoon dat iedereen op zn eigen manier met paarden om kan gaan als ze ze maar niet mishandelen :)

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:25

Fjorden007 schreef:

inderdaad ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:16

balen LadyKelly, ja, ik ken ook mensen die dat soort dingen denken. Hm, zal er maar niet over gaan uitwijden. Jammer dat mensen niet gewoon blij voor je kunnen zijn. Wat misschien wel helpt, is niet met mensen hierover in duscussie te gaan, dus er helemaal niet op reageren behalve iets in de trant te zeggen van : "joh, ik heb geen behoefte om over het fjordenras te discussieren, maar kan je niet gewoon blij voor me zijn dat ik gelukkig ben met mn maatje?" Dan haal je ze vaak de wind uit de zeilen heb ik gemerkt. Want anders blijven mensen steeds wer nieuwe vooroordelen erbij slepen in zo'n gesprek.

Enne...ik ben blij voor je dat je zo'n heerlijke fjord hebt! Soms wordt ik weleens een beetje moe hoor, van dat gedram van Lianne! Lekker toch dat je daar dan geen last van heb, geniet ervan! Wij houden gewoon van koudbloeden!

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:18

Brrr, wat heb je toch een enge mensen op de wereld.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:46

@ ladykelly
niks van aantrekken, misschien ging het rijden niet zo goed met haar kwpn`er en wilde ze het graag op iets afreageren :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:49

Wel balen zeg, van die anti-fjord mensen :\

Sinds vandaag heb ik ook een fjord :):)
Afbeelding
Angel is een merrie, geboren op 1 juni 2004 en dr vader is Blinken :D

Last van anti-fjorders zal ik neit hebben want ze staat bij een kennis :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:09

Zibby_Bella die de beestje weer aan het werk gaat zetten.
Amieey ga zo kijken.
Lady_Kelly gewoon negeren het is heel vaak jaloers en onbegrip. Gewoon lekker genieten van jouw beestje.
Nies_ welkom met je nieuwe aanwinst.

Heb hier dus een serieus buitenrij probleem. Vanmiddag met stalgenoot buitengereden en zelfs die zag dat die van mij gewoon probeer te vluchten bij tegemoet komende auto's. En zelfs die stond terplex over hoe hij nu op auto's reageer, want dit was ze niet gewend van de bolle die anders nergens op reageer. Dus eerst een poos over paard van stalgenoot laten lopen met het passeren van auto's. En iedere auto die goed ging uitgebreid belonen en uiteindelijk steeds verder ernaast blijven rijden (buitenkant). We hebben zelf voorop gereden op het laatst en dit ging steeds beter. Dus we komen er wel weer.

Bedankt fijne automobilist die voor deze ervaring heeft gezorgd. _-:(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:35

@Marcella, zwaar balen, gelukkig in KWB vooral bos!!!! daar geen auto's.
Heb momenteel geen hulpbuitenrijpaardlesponyantiautoangstpony in de aanbieding.

@Lady_Kelly, net doen of je gek bent. En dat ben je ook, op je beestje!
Als jij geniet van je fjord maakt het niet uit wat anderen vinden.

(Overigens wordt ik ondertussen ook al voor gek versleten met mijn te kleine Fries die ik gekocht heb, die levensgevaarlijk is _O-
Ter info, het is een Knabstrupper en hij is hondsbraaf, Marcella kan dat bevestigen :D :+ }> )

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:24

Sjolvir schreef:
(Overigens wordt ik ondertussen ook al voor gek versleten met mijn te kleine Fries die ik gekocht heb, die levensgevaarlijk is _O-
Ter info, het is een Knabstrupper en hij is hondsbraaf, Marcella kan dat bevestigen :D :+ }> )
tjonge, mensen hebben senl een oordeel klaar he. Gelukkig kan je gewoon van die mooierd genieten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:18

Geloof eerder dat de degene die erop zit misschien levensgevaarlijk is. :+ Maar het Tobago is een scheet die nog geen vlieg kwijt zal doen en gewoon lekker jong en onervaren.

Ik gaan gewoon weer zorgen dat die bolle verkeersmak word, want buitenrijden is veels te leuk. ;)

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:25

Fjorden007 schreef:

Ben het hier helemaal mee eens :j

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:15

Dankjewel voor alle leuke reacties. Is wel even fijn om te horen dat er ook genoeg mensen zijn die er hetzelfde over denken *D

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:21

Lady_Kelly schreef:
Dankjewel voor alle leuke reacties. Is wel even fijn om te horen dat er ook genoeg mensen zijn die er hetzelfde over denken *D

Daar zijn we voor :j

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:21

zeker weten LadyKelly, ik hoop dat je het van je af hebt kunnen zetten nu! Laat je plezier dat je met je paard hebt, niet vergallen door mensen die domme opmerkingen maken en vooroordelen hebben hoor!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:31

@Lady_Kelly:
Helemaal niets van aantrekken. Sterker nog, ik zou tegen dat soort mensen willen zeggen: Kom -mijn- geel bolletje maar eens proberen te rijden. Dan praten we nog wel eens verder over dat Fjorden sloom, te mak, te braaf, te loom, te lomp etc zouden zijn... Heb een hekel aan dat soort bevooroordelingen, en ben dat gelukkig nog niet tegen gekomen. Geniet gewoon lekker van je Fjord en laat ze maar praten, met hun oordelen, gewoon niet naar luisteren. Je mag ze dat ook best laten weten, op een nette manier, natuurlijk. De eer aan jezelf houden!

@Nies_
Gefeliciteerd met je aanwinst, enne... joepie! Nog een langharig model! *\o/* Hou je het zo?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:41

Jajaja, haar blijft eraan :j Waarvan ik d'r gekocht heb wilde het er eigenlijk afhalen, maar dat mocht niet van mij :))

Heb vandaag nog eventje met d'r gereden en een foto'tje gemaakt toen ik klaar was:
Afbeelding