@Annemarie: Hoelang is Gjendra er nu af? Als binnen een dag of drie de spanning er niet af is, dan zou ik toch even koelen. Maar het is verschillend per merrie, maar 2 dagen een heel strak pijnlijk uier is niet raar. En dat je er de eerste week niet aan mag zitten is ook niet heel apart.
Hier wel weer lekker weekend gehad. Vrijdag leek het bar te worden qua weer maar toch werd het droog, was alleen wel soppen overal, mja. Opa lekker buiten gezet ondanks het zwembad, werd wel gewaardeerd. Vervolgens wat paarden verhuisd en na de middag Bink opgehaald, want s middags kon ik bij de zadelmaker terecht. Wat was het nu, stiekem beetje op zoek naar een nieuw zadel, omdat de oude niet meer helemaal fijn lag. Maar had nog niks doorgezet qua zoektocht toen er eentje op mn pad kwam, die ik vrijblijvend kon proberen. Tja, zeg je geen nee tegen. Zadel lag eigenlijk direct goed, stabiel en ruggengraat mooi vrij. Moest even wennen aan het rijden op het zadel, met name eerste dag. Dag 2 kon janna meekijken en die gaf een positief commentaar...dus wou nog even bevestiging van de zadelmaker en die zei ook meteen: boombreedte is goed, ligt mooi stabiel en middelpunt licht super in het midden...heb je goed uitgekozen! Ik meende nog dat de kussens aangepast zouden moeten worden, maar ook dat was volgens hem niet nodig...die waren nog keurig recht en wist hij zo niet wat hij daar nog aan kon veranderen. (was ook nog nieuw opgevuld en daarna nauwelijks mee gereden, dus ook nog niet echt 'ingereden') Dus tuf ik vanaf nu met een BR op Bink rond.
Eenmaal weer thuis was het weer nog wel zo lekker dat ik maar gelijk ben gaan rijden op het land achter, heerlijk. Altijd weer even wennen, omdat de paarden daar toch echt geen steun kunnen vinden aan een bakrand (of afscheiding).
's Avonds nog even flink inkopen gedaan voor de zeecontainer die we gekocht hebben en die nog omgebouwd moet worden naar twee stallen. Zaterdagochtend idem, op steenschottenjacht en dus is het paardenbudget voorlopig wel weer gekeldert naar een minimum