storing fjorden wereld?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:36

He miek, je had toch schoenen met stalen neuzen...aantrekken die handel :P

@Annemarie: Hoelang is Gjendra er nu af? Als binnen een dag of drie de spanning er niet af is, dan zou ik toch even koelen. Maar het is verschillend per merrie, maar 2 dagen een heel strak pijnlijk uier is niet raar. En dat je er de eerste week niet aan mag zitten is ook niet heel apart.

Hier wel weer lekker weekend gehad. Vrijdag leek het bar te worden qua weer maar toch werd het droog, was alleen wel soppen overal, mja. Opa lekker buiten gezet ondanks het zwembad, werd wel gewaardeerd. Vervolgens wat paarden verhuisd en na de middag Bink opgehaald, want s middags kon ik bij de zadelmaker terecht. Wat was het nu, stiekem beetje op zoek naar een nieuw zadel, omdat de oude niet meer helemaal fijn lag. Maar had nog niks doorgezet qua zoektocht toen er eentje op mn pad kwam, die ik vrijblijvend kon proberen. Tja, zeg je geen nee tegen. Zadel lag eigenlijk direct goed, stabiel en ruggengraat mooi vrij. Moest even wennen aan het rijden op het zadel, met name eerste dag. Dag 2 kon janna meekijken en die gaf een positief commentaar...dus wou nog even bevestiging van de zadelmaker en die zei ook meteen: boombreedte is goed, ligt mooi stabiel en middelpunt licht super in het midden...heb je goed uitgekozen! Ik meende nog dat de kussens aangepast zouden moeten worden, maar ook dat was volgens hem niet nodig...die waren nog keurig recht en wist hij zo niet wat hij daar nog aan kon veranderen. (was ook nog nieuw opgevuld en daarna nauwelijks mee gereden, dus ook nog niet echt 'ingereden') Dus tuf ik vanaf nu met een BR op Bink rond.

Eenmaal weer thuis was het weer nog wel zo lekker dat ik maar gelijk ben gaan rijden op het land achter, heerlijk. Altijd weer even wennen, omdat de paarden daar toch echt geen steun kunnen vinden aan een bakrand (of afscheiding).

's Avonds nog even flink inkopen gedaan voor de zeecontainer die we gekocht hebben en die nog omgebouwd moet worden naar twee stallen. Zaterdagochtend idem, op steenschottenjacht en dus is het paardenbudget voorlopig wel weer gekeldert naar een minimum O:)

Fjordhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:42

Gjendra is er nu 2 dagen af. Nisko had een temperatuur net van 37 dus volkomen normaal, pfieuw. Slaap ik tenminste ook goed zo meteen :P .

Alleen weet ik het niet met Anka. Ze was met rijden prima, en best vlug ~~}> maar oogt soms wat sloom in de wei. Nou is ze wel heel relaxt hoor, dat wel. Dachten Wilfred en ik zou ze het te warm hebben onder dek? Hoe weet je dat eigenlijk? Ze is nog niet geschoren maar staat al een tijdje onder dit dek. Naja, valt vast mee.

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:45

Sterkte morgen Janneke :(:)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:59

Fjordhorses schreef:
Gjendra is er nu 2 dagen af. Nisko had een temperatuur net van 37 dus volkomen normaal, pfieuw. Slaap ik tenminste ook goed zo meteen :P .

Alleen weet ik het niet met Anka. Ze was met rijden prima, en best vlug ~~}> maar oogt soms wat sloom in de wei. Nou is ze wel heel relaxt hoor, dat wel. Dachten Wilfred en ik zou ze het te warm hebben onder dek? Hoe weet je dat eigenlijk? Ze is nog niet geschoren maar staat al een tijdje onder dit dek. Naja, valt vast mee.

Oh dan zou ik me nog niet heel druk maken als het uier nog vrij strak staat, maar dan moet het vanaf nu wel gaan afnemen in spanning. Welterusten alvast haha moet goed komen nu, toch!?

En als ze het hier te warm hebben onder het dek dan gaan ze zweten, maar met dit weer valt het me mee. Maar vindt ze ook wat loom hier buiten...misschien is het de wisseling van de nog vrij warme nachten van de afgelopen week naar ineens een toch best frisse nacht (hier was het vannacht maar 3/4 graden, terwijl het van de week nog rond de 10 graden was).

MPH

Re: storing fjorden wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:13

Nee, had gewoon mn jodphurs aan, z ging er ook niet eens met haar hele gewicht op staan, als het echt mn dag niet was geweest had ze m vast gebroken, dus dit valt nog mee... morgen maar zittend werk gaan zoeken hihi, misschien wil m baas de nagel er wel afslopen O:)

Maar even in een linkje...
http://s195.photobucket.com/albums/z295 ... t=teen.jpg

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:15

Weer 2 Baldrians goed gekeurd in Duitsland bij de hengstenkeuring!! En allebei familie van onze dames!!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:18

Wat leuk suzanne, heb je ook foto's of staan ze ergens??

En goed ontsmetten miek...hopen dat je er straks niet ala janna bij loopt hehe.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:19

Bella schreef:
Wat leuk suzanne, heb je ook foto's of staan ze ergens??

En goed ontsmetten miek...hopen dat je er straks niet ala janna bij loopt hehe.

Nee Annabel, ik kan niet op de duitse forums. En ik ben erg slecht in de duitse taal om daar lid van te worden. Mss dat ik nog wel wat foto's zal krijgen, maar dat weet ik nog niet.

Fjordhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:24

Hoe kun je je veulen op een shetlander laten lijken? Door je vriend van 2,05 meter ernaast te zetten :oo :oo
Afbeelding

<3 <3 Grootste hobby is eten
Afbeelding

Nog steeds Guusje eraan geplakt hahaha :+
Afbeelding

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:25

Met mijn geluk, zal dat ook wel gebeuren hihi.. heb m goed gedoucht, denk dat ik mn teen morgen zelf maar volspuit met wat lidocaine en m er dan even afsloop... dr af gaat ie toch...

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:25

al even snel wezen spieken op het duitse forum, maar ik lees dat Sabine in ieder geval foto's heeft gemaakt. Verder staat er een van de siegerhengst op, maar dat was geloof ik geen baldrian (Bjarne).

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:34

Bella schreef:
al even snel wezen spieken op het duitse forum, maar ik lees dat Sabine in ieder geval foto's heeft gemaakt. Verder staat er een van de siegerhengst op, maar dat was geloof ik geen baldrian (Bjarne).

Het gaat om Edwin, Baldrian x Yvonne (lenngard x ojeetje) en Erik (Baldrian x Ojeetje V. Jolster). Erik was reserve kampioen wat ik heb begrepen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:36

dendola schreef:
Janneke veel sterkte!

Mijn tweede keer hier op Bokt en ik zie nog meer FW namen voorbij komen! heerlijk dat we een uitweg hebben om toch ff je ei kwijt te kunnen :) Ik schreef van de week nog dat ik wel zonder FW zou kunnen maar het wel zou missen....dat gemis is toch erger als ik zelf had verwacht...haha baal gewoon telkens als FW niet op te starten is

Jij ook hier, Dennis! Gezellig!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:03

Meiden ik heb jullie gevonden en gemist! Hahahaha, ik snapte er al niks van. Telkens als ik keek geen fw.

Ik heb een hoop gemist zie ik al. Ik lees zo wel bij hoor. Het gaat zo hard :=

Gisteren zijn we bij Dragan geweest en hij doet het goed :D
Hij heeft me toch een partij manen. Pff...die kam is me echt breed zat nu. Hahaha. Maar hij was lief als altijd even getut en gepoetst. Hij begint al aardig naarling proporties aan te nemen :P

Oh ik heb nog een Rossner zadel in de aanbieding.
Zie advertentie: [EA-TK-AP] [TK] Zadel Rossner Montreal
Over de prijs valt te praten :D

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 07:26

Jeuk kan momentel ook best luizen zijn die zijn er veel met dit weer, vaak zie je ze bet beste rond de oren.
Zelf denk ik toch wel dat een fjord een paard is die het heerlijk vindt zijn kont tegen het hek te duwen zonder dat ze wat hebben.

Mijn mini's staan altijd achter stroom en als ze dan een keer in de bak staan is dat het eerste wat ze doen schuren terwijl ze nooit schuren.

Sterkte met je voet Mieke.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:10

Goeiemoruguhhhhhhh allemaal.
Dennis ook Bokt ontdekt :wave: , Janneke die vandaag dr vriendje moet laten gaan, Claudia stuurt de beebies op zwemles, deze en geen heeft heerlijk buiten gereden gister, Nederlanders die het goed doen in Duitsland +:)+ .... Mieke die blijkbaar een missend hoofdstuk in het medisch handboek heeft gevonden _O-: verwondingen aan de teen :D

Hier weinig spannends te melden so far, manlief heeft de poownie gister los gewerkt en dat ging wel goed geloof ik.
Vanmiddag maar weer eens opstappen en kijken wattie doet.

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:13

Pfff, hopelijk doet fw het weer gauw.
Lastig reageren hier het gaat zo hard!
Veel leuke foto's gezien, mieke weer pech, mensen die bokt voor het eerst ontdekken en ga zo maar door......

Lovemischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:39

sterkte JannekeDenk dat we Poes vanavond ook moeten laten gaan. Hij was een week geleden al kreupel, maar hij verstopte zich steeds, hij at wel goed. Nu kwam hij tevoorschijn en staat nog steeds niet op zijn poot. JW heeft het idee dat het misschien toch gebroken is, en er een stukje bot door zijn verl heensteekt. Arme Poes (hij is onze boerderijkat, bij het huis gekregen)
Fatoush vandaag voor het eerst zonder pijnstillers, spannend.

Blij dat Gjendra zo rustig is Annemarie, wij gaan vandaag ook even heen. Ben benieuwd hoe het met Marloes gaat.

Gister naar de fanclubdag van Marco Borsato geweest, zelden zo'n lange dag gehad :Z Was op zich heel leuk, maar het duurde zo lang....Ik was uitgenodigd door een deelneemster van de zorgboerderij, die is lid van de fanclub en mocht een introducé meenemen. Zij wilde met Marco op de foto, dat kon, je kreeg allemaal een muntje en 7 seconden voor een foto met hem. Maar eerst 2 uur ind e rij voor de foto, toen nog anderhalf om de foto op te halen. En ik maar wachten, vond het zo boring.....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:49

Spannend Yvon. Hoop dat je ventje niet terug aan de dope hoeft.

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:06

Oh Yvonne, spannend om zonder pijnstillers vandaag te doen! hopelijk doet hij het goed!

@ Suzanne, komen beide hengsten van Bernts uit Appeltern?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:15

Oh Yvonne, spannend zonder pijnstillers.

Janneke, heeeeeel veel sterkte vandaag :(:)

Zoals het er nu uitziet kunnen ze de zwemvliezen weer uit doen, de wei is goed droog, nu de rijbak nog.

Ondertussen hoest ik de longen uitmijn lijf en heb ik mega pijn in mijn oren (waar je zo lekker onstabiel van wordt %) )

Morgen naar de dokter voor een MRSA onderzoek :r (moet natuurlijk omdat ik in belgie ben geopereerd)

nou, laat Fjordenwereld maar weer komen, ik heb er weer de tijd voor :+

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:39

hihi, FW mag inderdaad weer komen. ik ging van pure armoede maar bokt openen en zag jullie topic hier. 'even' bijgelezen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:48

Yeeeehh Gerritje ook gespot!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:02

nog steeds storing? -O-

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:02

Yup........ volgens mij vind Reinou het wel lekker rustig zo :D