Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bodan

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:02

Ah wat is bente leuk, en super mooi.
Ik vind haar wel nog erg jeugdig uit zien.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:05

Bente is écht leuk zeg! Wat een knapperd. Je kunt ook wel zien dat ze gewassen is Nagelbijten / Gniffelen , mooi schoon vachtje! Zoals Bodan zegt, inderdaad ze ziet er nog jeugdig uit!
Ze is heel slank, niet mager, maar slank gebouwd, of niet? Mooi joh! Echt heel fijntjes! Vind haar een mooie fjord!

Bedankt voor de reacties over mijn Benthe Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:48

haha is best wel verwarrend 2 bent(h)e's haha, moet elke keer weer in jullie profiel kijken om te zien om welk ehet gaat haha

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:34

Ja bente (van jeskim) is mooi slank. en wat is ze mooi schoon Tong uitsteken ik kan mijn paard niet wassen Boos! of ik moet het met slootwater doen ? Tong uitsteken

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:25

Met dat slootwater hier had ik haar niet zo schoon gekregen hoor, hihi.. Ik denk dat ze daar alleen maar viezer van worden, hihi..

Maar Bente oogt inderdaad nog erg jong, dat hoor ik van alle kanten en ik ben het wel met iedereen eens.. Ook is ze erg luxe en fijntjes.. Dun is ze zeker niet, ze is zelfs wat dikkig aan het worden, hihi..
Ook is ze erg licht voor een fjord, mijn zus zegt altijd "die witte is Bente.."

De twee Bent(h)e's zijn ook niet met elkaar te vergelijken.. Moet ik ook maar niet doen, want dan ziet mijne er nog jonger en kleiner uit.. Haha!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:38

Inderdaad, Benthe en Bente zijn toch heel anders! Leuk, sommige mensen hebben echt zo'n beeld bij fjorden dat ze er standaard uitzien enzo, maar wij bewijzen het tegendeel Haha!
Gisteren Benthe voor het eerst gelongeerd met bijzet, om haar te laten wennen aan de druk van de teugel. Ze liep mooooi! Had geen camera mee, maar zal de volgende keer foto's nemen, zeker de moeite waard!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:11

Bente ziet er idd nog jong uit, maar ze is wel mooi slank hoor! Haha!

Ik heb Bob vandaag weer eens gelongeerd met zadeltje op. Dit keer heb ik de beugels op mijn maat gedaan (de vorige keer zaten ze op het kortste gaatje). In het begin bokte hij een paar keer naar de beugels, want dat bungelde toch wel eng om zijn buik heen haha. Maar later lieptie weer alsof tie het zijn hele leven al doet. Sigaar
Ik heb ook een galopje gedaan aan de longe en ik stond er echt van te kijken wat een goede galop hij heeft. Wow! Zelfs beter dan mijn 8-jarige verzorgpony haha. Haha!
Ben benieuwd hoe tie dat onder het zadel gaat doen. Ja

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:53

Ik wil filmpjes/camera zien Lachen haha.
Leuk dat het zo goed gaat!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:15

Eveline ; wat ontzettend goed! Kan inderdaad niet wachten om foto's / filmpjes te zien! Ik wil wel, maar mijn moeder zit in Slowakije voor een dikke week en die heeft de camera mee...
Dus Volgende week beloof ik filmpjes te maken Haha!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:57

nou komt mijn verhaal dan....
2 weken geleden ben ik van sven afgevallen met rijden... toen heeft hij even rust gehad om alles op een rijtje te zetten en ik om me spierpijn eruit te werken...
zondag zijn we weer begonnen met hangen gewoon bij het begin weer beginnen... ging goed! maandag na 20 x opstappen en afstappen en eindelijk zitten en stukje gestapt ging alles ook goed! dinsdag... daar komt het dan... eerst weer paar keer gehangen... en weer op en af stappen en weer een keer zitten stukje stappen en weer op en afstappen... eindelijk een stukje gereden ging hartstikke goed... dus we hadden afgesproken nog 1 x op en afstappen en dan zijn we klaar... dus stil gezet en ik doe me beugel uit en hij bolt zich helemaal op en gaat me toch rennen... het duurde 3 seconde en ik lag eraf... op dat moment wil ik over eind komen maar ik storte gewoon neer... nou na even bij gekomen te zijn een poging tot opstaan maar dat deed zo zeer... ze hebben me vanuit de bak naar binnen gebracht en op de bank gelegd...nou na lang overleggen de huisarts gebeld... huisarts ambulance gestuurd, moesten foto's laten maken in het ziekenhuis... gelukkig is er niks gebroken heb alleen me heup/bekken zwaar gekneust... het was inmiddels half 12 en toen mocht ik naar huis toe. ja loop maar naar de auto hadden ze gezegd... ik dacht lopen Rolleyes iedere stap die ik moest zetten was een ramp! in de rolstoel gepropt naar huis gereden 12 uur thuis moest ik nog naar boven, vreselijk... maar zit nu onder de pijnstillers en hopen dat het snel minder wordt!

Leuk he zo 3 jarige:P

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:09

woow, lekker dan.. Braaf zijn die jonge fjordies.. Bloos! misschien gaat het hem gewoon even te snel en heeft ie meer tijd nodig ? Maar dan snapo ik neit waarom het daarvoor wel goed ging ? Nou beterschap iig ! en hopen dat ie volgende keer wat braver is.. ! Nagelbijten / Gniffelen

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:09

dankje!
nou ja het ging wel goed alleen zodra je maar iets aanraakt bij hem is die al weg... hij is gewoon heel schrikachtig!
voor mijn eigenveiligheid is het beter om hem nu weg te brengen naar iemand die hem gaat inrijden en die er meer verstand van heeft! dus ben benieuwd!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:20

Jeetje wat een verhaal! Wat ontzettend vervelend voor je zeg! Beterschap er mee...
Verstandig van je dat je hem laat inrijden door een ander, om nog meer ongelukken te voorkomen!

Ik merk dat ik het enorm heb getroffen met Benthe, ze is gewoon zo makkelijk... Ik kan al helemaal sturen, ze reageert ook al prima op m'n been, draf gaat nog wat ongemakkelijk, maar dat mag nog, natuurlijk.
Ik heb nu 2 keer gelongeerd met bijzet en dat is me toch een wereld van verschil!! Ineens is ze heel bewust van de houding van haar hoofd, niet alleen aan de longeerlijn maar ook onder het zadel (zonder bijzet). Ik laat haar lang en laag lopen, waardoor ze haar rug erg mooi gebruikt en de achterhand er mooi onderzet.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:59

Jeetje! Ach gut Beterschap!
Verstandig dat je hem laat wegbrengen. Want ik denk dat als je er straks weer op zou gaan en je zou er weer af flikkeren dat dat niet echt bevorderlijk is voor het vertrouwen tussen jullie.
Maar misschien dat het toch iets te snel voor hem gaat? Je hebt 3 dagen achter elkaar gehangen, opgestapt en gestapt. Dat is best zwaar voor een jong paard. Knipoog Misschien dat ie nog spierpijn had van de vorige dag en dat ie daardoor uit zijn plaat ging.
Succes verder! Zal vast nog wel goedkomen. Ach gut

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:29

dat zou eventueel kunnen maar 2 weken hiervoor hadden we al gedraaft en ging het hartstikke goed... dus dat kon hij al allemaal. maar ja je doet er niks aan het is gebeurd! hopen dat hij als iemand anders hem inrijd zich beter gedraagd Tong uitsteken

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:37

Wat vervelend zeg! Hopelijk gaat het nu goedkomen...

We zijn vandaag ook weer naar Bart toegeweest, hij ziet er goed uit en lekker spekkig Tong uitsteken
Helaas denk ik dat ie manenecxeem heeft Huilen , hij heeft bij het deel bij zijn schoft alleen nog maar zwarte haren en verder zit het behoorlijk in de war en ook wat kale plekken.
Ik vind het wel apart want aan zijn voorpluk en staart mankeert niks(behalve op zijn staart een klein kaal plekje, maar dat is
al opgedroogd). Weten jullie ook of het iets anders kan zijn dan ecxeem?

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:00

misschien schimmel? maar volgens mij moet hij het dan op zijn vacht ook hebben... laat er voor de zekerheid een dierenarts naar kijken voor die straks helemaal onder zit Knipoog

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:04

Vorig jaar heeft ie schimmel gehad en toen had ie ook wat geschuurd.
Maar hij heeft ook geen kale plekjes op zijn hoofd(wat ie dus vorig jaar wel had).

Edit: foto

Afbeelding

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:35

ja wat ik raar vind is als die zomerecxeem heeft dan moet hij het toch ook in zijn staart en voorpluk hebben?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 05:37

Heeft hij verder geen bultjes o.i.d. Mijn fjord ziet er ook uit alsof ze eczeem heeft, maar ze heeft eiwit allergie.. Ze heeft de kenmerkende bultjes en dus ook een hoop jeuk..

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:10

Nee, hij heeft ook geen bultjes, zou het ook kunnen zijn dat 1 van die paarden zijn manen aanvreet?
Want je ziet ze wel eens in elkaars manen omknauwen...

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:16

ja dat zou ook kunnen natuurlijk... wij denken erger dan dat het kan zijn Tong uitsteken hahahaha.... moet je eigenlijk even kijken of de andere der ook last van hebben en of ze inderdaad aan elkaar staan te vreten!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:26

die van mij schuurt ook heel erg aan haar manen die van mij heeft dat witte niet meer maar groeit alweer een beetje aan maar de staart en maantop zijn nog steeds goed raar is dat mijn dierenarts zegt dat ie geen exceem heeft maar waarschijnlijk verveelt ie zich maar hoe kan dat nou als er nog 7 leeftijdsgenootjes staan

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:27

Toen we er waren heb ik wel gezien dat zo'n jaarlingfries wat in zijn manen om zat te krauwen,
maar of die er nou hele haren uit bijt... Tong uitsteken

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:55

Ik zie wel eczemers langskomen die er veel erger uitzien..
Die zijn echt al kapot e.d.
Misschien een lichte vorm, maar ik zou eens goed kijken of er geen andere oorzaak is..