De mijne dan. Ik zal de rest zo taxeren, maar ik heb er maar weinig verstand van...
Ik heb helaas nog geen foto's.
Zaldar, 7 jaar, ruin, ong 1.45m, gechipt, geen papieren. ongeveer B-niveau, maar geen wedstrijdervaring. Hij is echt bomproof, schrikt van niks, behalve een grote tractor met hele grote aanhangwagen, die langs hem af wilde rijden, maar dan twee galopssprongen en je hebt hem weer bij je. Hij kan alleen naar buiten, dat is geen probleem. Bij de vorige eigenaren reed een kindje van 6 hem in een groepsles, ging ook mee naar buiten en dat ging goed. Hij zal niet bokken of steigeren, hoogstens wel een keer de fjord uithangen door naar links te denderen, als jij naar rechts wil, maar doet dat dan ook maar twee meter en laat zich dan weer goed sturen, en kun je alsnog gewoon normaal de kant oprijden die jij wilde. (Ik heb het idee dat hij zichzelf dan grappig vind, maar als hij dat dan 2x heeft gedaan en evt zijn aandacht even op iets anders hebt gevestigd, dan is de lol er voor hem weer af ofzo)
Hij is goed aan het been, loopt nageeflijk en is vrij luxe gebouwd. Hij heeft ruime gangen, en zit ontzettend lekker in draf. Hij kan ook springen, maar hoe hoog weet ik niet. Verder heeft hij veel uitstraling, echt zo'n leuke uitstraling van: "kijk mij, ik ben zo lief!".
Aan de hand is hij makkelijk, wel een beetje lomp, hij moet per se nog even één stap zetten als jij wil dat hij stilstaat, maar na die ene stap staat hij wel gewoon stil. En dan kun je de teugels gewoon lang laten, hij blijft gewoon staan. Al met al dus een echte goedzak, die alleen af en toe wel even fjord is.
Er zit één nadeel aan hem: Hij zuigt lucht, maar maar heel minimaal. Als hij overdag op wei staat, dan heb ik het hem in de avonden niet zien doen, maar gister stond hij de hele dag op stal, en toen zoog hij weer lucht. Maar hij doet het sowieso maar heel licht. En heeft er zover ik weet, nog nooit koliek van gehad.
Oh ja, en hij eet al zijn stro op, maar hij krijgt nu gewoon minder stro dan de rest, en wat olijfolie over zijn brokken en hij mest goed (iets te goed als je het mij vraagt

)