storing fjorden wereld?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:33

ach zo kom ik nog eens op bokt, was lang geleden!
maar FW mag van mij weer op gang komen.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:41

Vippie schreef:
An je moet je woonplaats fkes aanpassen in je profiel :D

Verrek, dat was ik dus vergeten :P Kan je nagaan hoe vaak ik op bokt kom :P

Hier nog steeds droog, paardjes lekker in de rijbak buiten, wachten tot het tijd is om te lessen.
Komende week 2 avonden laat klaar met werken, dus amper tijd om te rijden. Dat is wel balen met abop in vooruitzicht.
Heb de dame gisteren even in het tuig gehad en daarmee door de plassen lopen banjeren, later nog een stuk de weg op. Dat deed ze super. Merk wel dat ze beetje energie over heeft (vorige week zaterdag laatste keer gereden bij oefendag hardenberg) en net dus maar even alletwee beetje laten racen door de bak, anders race ik straks tijdens mn les :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:45

Janneke heel veel sterkte morgen :(:)

wat is het hier snel gegaan zeg pfffff, ik heb hele leuke veulen pics voorbij zien komen :D

Vanmorgen had ik afgesproken met Samantha om te gaan rijden, toen ik bij de wei kwam was het nog droog, zijn we ze aan het poetsen (voor zover dat nut had) gaat het miezeren. Maar we zijn toen toch maar gewoon opgestapt, inmiddels regende het toch wel wat door, maarja je bent gezadeld en dan ga je maar gewoon op pad. We hebben een rondje park gemaakt, dacht dat het daar nu wel lekker rustig zou zijn, want welke gek gaat met die regen in het park wandelen? Nee wandelaars kwamen we inderdaad niet tegen, maar hele hordes hardlopers en die waren eng joh volgens Vera :+
Bij de wei aangekomen hadden we de omgekeerde wereld qua natheid, normaal heb je een paard met een droge kont en is het nat waar het zadel heeft gelegen. Maar nou hadden we paarden met een natte kont en waren de zadelplekken droog ;)

Martje80

Re: storing fjorden wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:50

ZIjn Nis en Anka ook al verhuisd Annemarie?
Sterkte Janneke!

Zo, weer terug van een heerlijke rit door het veld. Zon erbij gehad, geen spat regen. Meestal is noord ned. de sjaak wat het weer betrefd, en dan is het in het zuiden straaaaalend, maar nu dus anders om. Helaas voor de zuiderlingen, geluk voor ons, hihi.

Morgen toch zowiezo de dierenarts bellen voor karevs jeuk. Kwamen in het veld een man tegen die jarenlang fjorden had gefokt, en ook jeukers er bij had, en de oplossing was volgens hem, stroomdraadje in stal rondom ophangen, of pony op stand zetten, zodat ie niet kon schuren..nee dat is dé oplossing joh. Volgens hem was het een psychisch iets, dat schuren, en als dat eenmaal was aangewakkerd, bleven ze het doen.

Denk,kan er wel tegen in gaan, maar dat heeft geen nut, dus maar braaf ja en amen, en verder gereden, en toen even flinke lol om die kerel gehad..

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:24

die theorie van die vent kan je zo onderuit halen, want als het iets is wat ze zichzelf aanleren, dan doen ze het in de winter ook ;) En Vera heeft nu een hele soepele manenkam, terwijl ie in de zomer hard en dik is.

En we hebben jullie nu 1 dag "ons" weer gegeven, dat was maar eenmalig hoor :P

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:35

die oplossing tegen het jeuken hebben we hier ook al gehoord
zo hadden we nu bijna 6 jaar terug onze eerste fjord gekocht, schuurde niet hoor, tot ze bij ons op stal stond, schuurde als de pest
de eigenaars kwamen na een jaar nog een kijken en dan kwam de kat uit de mouw, er hingen draadjes tegen de muur, kun ze dus niet schuren

en hier is mijn punt bewezen van onze schuurballen (die enkel een pluchepoep maakten verder niets) het is puur uit verveling bij ons 2 fjordsels
op de wei schuren ze totaal niet terwijl ze lekker kunnen gaan schuren hoor als het nodig is
de staartjes zijn in mooie conditie, de pluche bovenaan is bij Githa en Jalenka bijna helemaal plat terug komen te liggen :D

(en heb nog niet bijgelezen, ga dat nu even trachten te doen :o )

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:57

Als de merrie's die eigenlijk altijd buiten lopen soms naar binnen komen dan hebben ze ook een "pluchepoep" (wat een leuk woord) maar ze schuren op de wei nooit (terwijl ze dat wel kunnen)
ik denk ook wel dat dat een stukje verveling is van het binnen staan.

Alco heeft op het moment ook jeuk alleen krijgt hij nu hele maffe plekken. Ze worden eerst dik en daarna valt er een stukje huid af waardoor het open is. Het zijn echt ontstekingen, ik heb hem nu op de op de antibiotica staan en hopen dat het over gaat. Jeuk is zo vervelend.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:57

Ach die arme jeukpaarden :(:)

Ik hoop dat FW morgen weer terug is. Arme wij zonder onze verslaving :(:)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:01

Oh Janneke, sterkte, ik weet wat je doormaakt, ik heb helaas afgelopen vrijdag heel plotseling een van katten in moeten laten slapen, accuut nierfalen met zulke slechte waardes, was niets meer aan te doen ;( Was verschrikkelijk! Heel veel sterkte!!!

Verder een rustig weekendje hier, gewoon lekker met de paardjes bezig geweest en heerlijk gereden, vandaag nog heel even op Bo van bernadet gezeten, was lang geleden ;)

Op naar weer een weekje werken, hopen dat fjordenwereld het weer snel doet!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:05

Oohh lekker gereden! Wel donderskoud maar zooo mooi in het bos..en heel zonnig! (en ja, toch had ik het koud) Net terug en nu is het al schemerig aan het worden..
Plaatje van Beer anderhalf uur geleden in het bos! Mijn blije ei. <3
Afbeelding

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:06

Peter _-:(

Zal maar niet zeggen hoe of wat,want volgens mij ligt dan iedereen in een deuk...ja, zelfs mijn eigen man >;)

Maar ik hoop dat ik niet veel last zal hebben van mijn elleboog en de onderkant/zijkant van mijn rug.
Nu lig ik nml krom van de pijn op de bank ;(
En de hoofdpijn word steeds erger....

ladyinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 18:10

Vandaag met nog grieperig lijf weer is op Corner gereden in de bak,natuurlijk weer die streken in het begin,maar met geduld weer op het recht pad gekregen.
Afbeelding

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:17

Oh Janneke, wat moeilijk. Ik leef met je mee. Veel sterkte morgen!

Ik wil FW ook terug!! Ik heb tijd over hierdoor, maar wil toch ook wel FW lezen. Heb gisteren ook wat foto's gemaakt van mijn meiden, zowel de 2benige als de 4benige dames. Als FW weer online is, zal ik eens wat plaatsen.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:36

Lekker in het bos gecrosst zonder zadel samen met Stalgenootje was zo gezellig!! zijn stukje heel hard gegaan heerlijk, maar niet te lang haha want dat houd ik zonder zadel niet vol!!
Hier is het onwijs koud!! maar wel heel mooi weer. Zonnetje en blauwe lucht

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:53

Sterkte Janneke :(:)!

Vanmorgen bij Truus geweest, Anouk had onderlinge met Yfke. Stukje voorpluk ingevlochten en staart. Daarna nog bij de cross gekeken en net wat Kristel zei, heerlijk in het bos. Wel een beetje fris. Nu eten koken.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:56

Vandaag was het de hele dag droog gelukkig, we hebben 4 paarden geschoren en het ging prima ik ben begonnen met de oudste aangezien mijn rug niet alles leuk vind moet ik het niet gaan opzoeken maar het is prima verlopen.
Ik ben begonnen met Foss, heerlijk om je oude gabber eerst te doen en geen stap verkeerd wat is het toch een geweldig paard toen Haila die vond het zo lekker dat scheren af en toe bets moeilijk was maar het is gelukt 4 brave paarden en geen stap verkeerd wat ben ik trots op mijn paarden.

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:03

Janneke veel sterkte!

Mijn tweede keer hier op Bokt en ik zie nog meer FW namen voorbij komen! heerlijk dat we een uitweg hebben om toch ff je ei kwijt te kunnen :) Ik schreef van de week nog dat ik wel zonder FW zou kunnen maar het wel zou missen....dat gemis is toch erger als ik zelf had verwacht...haha baal gewoon telkens als FW niet op te starten is

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:23

Oh mijn teen doet zooooo zeer. Celinde ging dr vandaav even middenop staat stampen. Viel eerst nog wel mee met de pijn, maar toen ik mijn schoen uittrok om mijn laarzen aan te trekken en mn sok vol bloed zag zitten schrok ik toch wel even. Nu met pootje omhoog, zal ik n foto plaatsen? Hihi in total 10 min op paard gezeten en toen maar gestopt, wou voor geen meter.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:36

Mieke wéééééé'r, wat rust er toch op jou?

Maar, foto!

Fjordhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:40

Maak me zorgen om Nis. Haar uier is echt veel dikker dan gisteren en warm. Kreeg bijna een lel toen ik eraan zat. Ze lijkt er weinig last van te hebben als je er niet aan zit, ze eet goed, drinkt goed maar er hebben nu al 3 mensen gezegd dat ik erg goed uit moet kijken voor uierontsteking. Misschien straks toch maar weer heen met de thermometer?

Trots op Anka. Met vriendin een buitenrit gemaakt. We rijden elkaar altijd tegemoet omdat we elk vanuit een ander dorp moeten komen. Het was verleidelijk Nisko mee te nemen maar vond dat Anka nu toch ook maar eens een heel stuk alleen buiten moest doen. We hebben nu veel meer vertrouwen in elkaar en dit leek mij een goed moment. Ging super, ben zeker 20 min alleen door het dorp gestapt. Op het stuk waar ze anders niet komt, gingen we wel dronken over de weg maar we gingen vooruit. Geen rem, draai of achteruitloop acties. Echt super. Paard was wel onijws fris, had sinds dinsdag niet meer gereden en dan nu gelijk maar buiten met fris weer :P . In het bos kreeg de Fries het nog te kwaad en tetterde weg in galop, wij dus ook. Maar goed, geen gebok en gauw op de rem en lekker nog een heel stuk gedraafd om de energie eruit te rijden. Anka had de pijp goed leeg toen we thuis waren. Heerlijk braaf weer in het dorp.

En amre Nis. Er waren paarden verhuisd terwijl ik aan het rijden w met Anka. Dat was wat te veel voor Nisko en die had dus goed lopen rennen. Helemaal hijgen en warm voor de borst. :(:)

@Tamara: Nis en Anka zijn nog niet verhuisd.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:48

arme nis, zere uier. als je het koelt dan? Geen ide of dat mag hoor?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:50

ojee Mieke weer bij jou he? ;(

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:12

Je bent wel een bofkont het Mieke.
Kom maar op met die foto :P

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:19

Jeetje Mieke, heb jij weer!

Ik zou voor de zekerheid een thermometer in Nis stoppen Annemarie. En anders de slang erop.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:52

O mieke, dat heb jij weer he...

Onze buren (die over iedereen hier wat te klagen hebben) hebben een kleine 'ruzie' buiten wie nou de sleutel is vergeten :P
Ze hebben zichzelf namelijk buiten gesloten :+ _O-
Dit maakt mijn/onze dag weer goed :D :Y)

Bah...morgenochtend of liever gezegd nacht al om 4 uur in de auto zitten :O