[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:24

Idd leuke foto zo met die boom ertussen.. :D :D

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:40

Is even voor het moment dat ze nog 24/7 buiten op de wei staan. Als ze helemaal op stal komen te staan gaat er wel wat meer vanaf.

Kom aanrijden op stal en rij dan langs de wei. Liggen alle paarden van de wei waar bolletje in staan (incl. hem zelf) languit.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:45

Hallo allemaal :D

Nou nou wat een weekend :D Assie was echt top !!!! We waren naar Fjovrili afgelopen zondag :) 1e dressuur proef 194 punten en 1e en 2e proef 184 en 3e in de klasse B. En dan het springen nog haha. We hadden ons opgegeven voor 40 cm springen, maar toen ik parcours ging verkennen dacht ik ohwww jee wat heb ik nou gedaan hihi :) Toch maar paard gepakt en los gereden. Dat ging erg lekker. Tot dat ik de ring in moest. . . k werd ineens heel zenuwachtig maar waarvoor??!!!! Foutloos en binnen de tijd haha :D Echt en super SportFjord :D Dit gaan we zeker vaker doen. . . hij springt zo lekker. Lekker voorwaarts maar super beheersbaar haha en dat terwijl meneer nog nooit een parcoursje had gesprongen. . . echt een topper!!! Ben zo trots op hem :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:26

yeey bink staat nu op een andere stal :D
hij staat de hele dag op het land met vriendjes en snachts lekker op een warme stal.

echt ideaal, het is niet het meest luxe maar wel erg leuk voor binky!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:03

Mooi toch?
Tjits staat normaal altijd alleen in d'r inloopstal ivm exceem enzo, maar nu staat ze lekker bij de rest.
Arme beest word af en toe wel even de hoek in gejaagd maar ze vind 't verder wel heel gezellig volgens mij :D

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:44

Askor_Djarne schreef:
Hallo allemaal :D

Nou nou wat een weekend :D Assie was echt top !!!! We waren naar Fjovrili afgelopen zondag :) 1e dressuur proef 194 punten en 1e en 2e proef 184 en 3e in de klasse B. En dan het springen nog haha. We hadden ons opgegeven voor 40 cm springen, maar toen ik parcours ging verkennen dacht ik ohwww jee wat heb ik nou gedaan hihi :) Toch maar paard gepakt en los gereden. Dat ging erg lekker. Tot dat ik de ring in moest. . . k werd ineens heel zenuwachtig maar waarvoor??!!!! Foutloos en binnen de tijd haha :D Echt en super SportFjord :D Dit gaan we zeker vaker doen. . . hij springt zo lekker. Lekker voorwaarts maar super beheersbaar haha en dat terwijl meneer nog nooit een parcoursje had gesprongen. . . echt een topper!!! Ben zo trots op hem :)

Wat leuk! Mooie punten!!
Goed gedaan..

Vanaaf heb ik weer springles met Dusty.. gaat goed de laatste tijd..
Alleen vorige week was hij een beetje stout op de dubbel.. maar gelukkig ging het daarna goed..
Als het zo door gaat hoop ik ergens in januari/ februari te starten bij B paarden springen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:17

Heey

Ik heb een nieuwe laptop, die andere had het bijna begeven. Dus nu vooral rommelen hoe die werkt, met windows vista. Verder is afgelopen zaterdag de tandarts geweest voor Rutger, hij at al een tijdje slecht en liep rechtsom met z'n hoofd naar links. Gelukkig nu verholpen. Ben al wel enkele dagen ziek, hoop gauw weer beter te zijn. Binnenkort laat ik Rutger scheren en de hoefsmid moet nog komen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:46

Gisteravond mocht Kdiesje lekker met zn vriendjes spelen in de bak. Lasse de Deense koudbloed en Rivka de Fries.
Dat was natuurlijk pret voor 10, lekker stuiteren met zn 3en.

Tot we Diesje voorbij zagen rennen met bloed aan zn neus... ohjee bloedneus ofzo, even tsjekken.

Helaas bleek er een flink gat te zitten in zn voorbeen en het bloed spoot eruit. Dus hup VA bellen (die gelukkig erg dichtbij zit).
Ondertussen Diesje naar de spuitplaats geloodst, bouwlamp erbij gezocht, wond afgedekt met handoeken en met strotouwtjes afgebonden. En toen maar wachten.

Na 40 min (omleiding en alcoholcontrole kun je als VA op zo'n moment niet hebben) was Niels er en die heeft meneertje keurig opgelapt. 10 hechtingen erin, drukverband eromheen en 2 dikke antibioticaspuiten erin.
En was was ons puppie weer braaf zeg, echt geen stap verzet.

Dus meneertje mag nu op boxrust de komende dagen. Niels komt morgen en overmorgen nog een keer AB spuiten en tsjekken hoe hij erbij staat. En dan even kijken of we de boxrust over het weekend heen tillen of dat hij vant weekend alweer wat mag stappen.

Dus momenteel even van bestgaand naar slechtstgaand.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:21

Oef beterschap met Cadiz. :(:)

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:39

Vippie_ Ow jeej.!!Beterschap met cadiz en hopen dat het snel weer beter gaat..

Nou ik had gister aaf springles, hij begon heel braaf.. hebben geoefend op aanspringen lange zijde.. en draf- galop paar passen en dan weer draf.. ik kon hem goed terug rijden op mijn zit.. was best wel verbaasd.. Toen een dubbel gereden.. en dan de ene keer 5 galopsprongen en de andere keer 6.. ging ook fijn.. (we hadden tussendoor ook parcourtjes gesprongen) Toen werd het op 1 mtr gezet.. ik neem de eerste hindernis.. we rijden via hoefslag naar de dubbel.. hij wordt ineens wild van een ander paard dat uit ze dak gaat in de longeerbak.. vanaf dat moment was hij wild.. ik probeer hem nog redelijk te sturen naar de dubbel.. hij neemt deze als een bezetene.. en gaat zo door tot de laatste hindernis..(want meneer kent na 1 rondje het parcours uit zijn hoofd)
Wie ooit gezegd heeft dat fjorden sloom zijn en geen pit hebben.. moet toch een keer naar mijn springles komen kijken.. :D :+ ;)

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:59

hoi,
nou ik ben Jacky
en heb een verzorgfjord Zorita.
haar vader is Balony
en ze is nu 6 jaar :)
ik heb haar zelf beleerd,
en heb 24 oktober de aller eerste wedstrijd met haar!
voor zorita is het de aller aller aller eerste wedstrijd!
dus ik ben super benieuwd hoe het gaat!
ik doe ook keuringen met haar,
en ze heeft 1 nakomeling, maar die is verkocht:(
dat is wel genoeg informatie toch? :+
haha.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:10

Welkom Zorita.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:15

binky groeit als kool en ik denk zeker dat hij de 1.50 gaat halen :D
hij staat nou op een ander stekkie waar ik ook mijn verzorg paardje heb .. dus alles in 1.

zijn hoefjes zijn ook al erg opgeknapt. ik voer hem veel eiwitten bij. hij is met 4 maanden al van de moeder af gegaan dus veel bijvoeren.

Bink
Afbeelding

en oria

Afbeelding

voor 1 keer mag ze er wel tussen hoop ik. het is dan wel geen fjordje .. maar ze is gewoon hardstikke lief !!
we zitten er ook over te denken om haar met de tijd te kopen.
de boer waar ze staat wil alles verkopen dus met de tijd ... :D

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:33

Vippie: Beterschap :(:) met Cadiz!
Jacky: Welkom! Jouw verzorgfjordje is een halfzusje van mijn fjord Zuco ook 6 jaar.. :D

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:15

Gisteren weer les gehad in het rechtrichten en zijn nu begonnen met de travers. Marije( waar ik les van heb) is erg tevreden over de vorderingen die wij samen maken. Ik ga het ook steeds leuker vinden en Lidar doet ook ontzettend zijn best.

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:43

@mileintje83,ja echt? is de vader ook Balony? :D

En iedereen bedankt! :)

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:46

Jacky: Jahaa zijn vader is ook Balony.. en volgens mij zijn ze ook bijna even oud. Zuco is van 29-05-03... :D

Annebellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:39

Fjordjes zijn echt zo super schattig! Nu ik opzoek ben naar een eigen paardje weet ik ook zeker dat het een fjordje gaat worden!! Ik hoop binnenkort een leuke te vinden(A)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:43

Annebellee, wij hopen met jou mee, daar ga je geen spijt van krijgen.

Annebellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:04

Haha dankjewell!!(a)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:21

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:48

bink is een beetje in elkaar getrapt :( heel zn rechter achterbeen ligt open :(

boven been en boven de hoefrand ligt het open ..
hoe kan ik dit het beste behandelen ?
het is niet zo diep dat het gehecht moet worden..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:17

Damariis balen.

Ik zit een beetje zelf in de lappenmand heb namelijk gisterenavond boven de wc gehangen. Ben bang dat ik een fikse bijholte ontsteking heb. En bolletje begon nu zo goed af te vallen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:42

Damariis ik doe daar altijd gelijk Betadinezalf op.

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:05

Damariis: Arme Bink :(:) Ik gebruik ook betadine bij wondjes... en ik zou de wond goed schoonhouden.. succes!
Marcella: Beterschap!!