[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:52

Marcella schreef:
KKKKooouuuuddd, maar wel heerlijk gereden in de bak en morgen weer buitenrijden met stalgenootje. En de likit die gisterenmiddag opgehangen was was helemaal niks meer van over. Vind dit heel knap als je nagaat dat deze helemaal vrij hangt van de muren. En erin proberen bijten is het risico dat hij wegdraaien en tegen je hoofd aan krijg. Clown

Of je krijgt hem zelf tegen je hoofd bij binnenkomen stal.
Mijne hing altijd in de deuropening, geen idee waar ik hem nu aan vast zou moeten prutsen
terwijl het toch nog een beetje een uitdaging moet blijven.
Momenteel dus maar himalaya aan het hek gehangen.

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:17

xbbm leuk foto Haha!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:21

Aaaah wat een leuke kerstfoto! En foto van springen?
Ik ben gek op foto's, dus show maar! Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:29

Even eentje voor de Oostvoornaars onder ons (dat is er maar 1)
Doe je ook mee?
springen onofficieel wedstrijd oliebollen concours in Zwartewaal, dat is bij jou om de hoek.
4 januari.
Ik zei de gek doe ook mee.
(voor de echte liefhebber, je kan ook officieel starten, en nee, het is niet excl. fjorden, het is alle paarden)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:16

Shadow loop met dit weer lekker overdags op de wei. Rijden lukt nu niet, de bak is keihard. Buiten durf ik nog even niet , ze heeft al bijna 4 weken vakantie!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:30

goodmorning!

gaan julie ook rijden met deze omstandigheden, lees met die knalharde grond? ik wel, ons motto: in noorwegen is de grond nog harder

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:00

leuk die oproep voor springconcours helaas zijn we daar nog niet aan toe maar als er meer tips zijn laat maar horen/lezen
gisteren met de kar gereden en mezelf goed gekleed en dat was best nodig en inderdaad alles is bevroren ook moesten we over een glad asfalt bruggetje en dat ging ons prima af omdat Flurk geen ijzers heeft wel moesten we even stoppen omdat hij steentje in zijn voet kreeg en dat koste heel wat moeite om die eruit te krijgen hoevenkrabber hielp niet maar goed menner heeft mes bij zich en daar ging het wel mee

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:35

Goedenmorgen allemaal,

Heb gisteren zo gelachen met mijn fjordies haha. Eerst wat nieuwe dingetjes gekocht voor Askor. Een goede onderdeken een nieuw halster (aangezien die kleine ook al full heeft) en een sexy fietsbroekstofige borstbeschermer voor de deken, haha. Nou hij is dus weer helemaal up to date!!

Daarna lekker gereden met Askor en met Djarne gespeelt in de bak. Toen kwam het mooie ik mocht lekker rond scheuren op de quat van de zoon van de staleigenaresse. Haha dus ik samen met haar dochtertje een rondje bos geweest. Kwam ik terug Djarne en Askor helemaal beledigd. Stonden ze daar boosjes in de paddock.

Toch maar even lekker met ze geknuffeld en toen was alles weer goed.

Vandaag hebben ze rust, ik moet namelijk werken en ach het is zondag Lachen

Gaan er nog mensen naar de wintercompetitie in Hoenderloo op 18 januari ???

Groetjes

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:40

Help mijn paard wil graag skaatser worden bij Disney's Bambi on Ice Haha!
Hoezo bodemvast, gewoon lekker met 4 hoeven over het ijs stampen, das toch normaal??

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:00

Je hebt zeker geen foto's Schijnheilig

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:04

Nee helaas niet.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:07

goedemorgen!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:22

hi, zie het al voor me stampend over het ijs.

Ik ga zo eens kijken of de boogbrug ontdooid is, anders krijg
ik mijn bambi niet over de brug. En valt er niet te rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:39

Goedemorgen.

karev schreef:
goodmorning!

gaan julie ook rijden met deze omstandigheden, lees met die knalharde grond? ik wel, ons motto: in noorwegen is de grond nog harder

Ja gewoon rijden, maar pas het wel een beetje aan de omstandigheden.

Vippie schreef:
Help mijn paard wil graag skaatser worden bij Disney's Bambi on Ice Haha!
Hoezo bodemvast, gewoon lekker met 4 hoeven over het ijs stampen, das toch normaal??

Die van mij gaat niet over het ijs, maar probeer het wel altijd kapot te krijgen. Clown

Ga straks buitenrijden met stalgenootje. Bolletje gaat zijn nikes weer aankrijgen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:40

mijn mannen hebben 2 wkn kerstvakantie, als mijn kids vrij zijn van school dan doe ik op verzorging na niks metd e paarden, kinders gaan voor.

toch zal ik als de longeerbak vandaag niet bevroren is, jut en jul fjord even hun beentjes laten strekken, het mag dan wel koud zijn maar jeej tis verder wel super weer.

ik ga vanmiddag beginnen aan mijn 1e lading krentebollen, en duw een rollade van ah ind eoven, nu dat de kerstdagen voorbij zijn, zijn al die kerst dingen in de aanbieding, en daarnaast hebben wij de 3 dgn in disney alleen maar ge steengrilled, dus dat ding komt het eerstvolgende jaar ook zijn doos niet meer uit!

Haakon en Ubie hebben beiden sinds eind nov een jachtmodel en staan onder ik meen 200 grams winterdeken

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:43

brrr ik ga me zo maar eens aankleden, dan eerst de hond uitlaten en dan naar stal. Vanmiddag les.
Ijs ben ik nog niet tegen gekomen dus geen idee of sjakie erdoorheen/overheen gaat, ik probeer het liever ook niet uit Tong uitsteken

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:49

Bonbon heeft vrij :p alles is hier zo hard bevroren tis al hele kunst zonder kleerscheuren het weiland uit te komen :p dus echt rijden zit er niet in.
Niet zozeer omdat de grond hard is (asfalt is ook hard :p ) maar de ruiterpaden zijn behoorlijk vertrapt en zo bevroren dus allmaal gaten etc. het natte gras is n ijsbaan :p en veel stukke asfalt zijn ook glibberig :p dan ga ik het risico neit nemen :p
Ben al eens samen met haar in stap bijna languit gegaan omdat er een drempel zat die ze neit zag :p

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:36

De buitenbak was gisteren bij ons nog wel te doen eigenlijk en anders kan ik ook in de binnenbak rijden, maar in de binnenbak rijd Ziack nooit zo heel lekker.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:41

Mensen wat gaan jullie snel, ik kijk zo wel even of ik teruglees Tong uitsteken

vita is gister weer geschoren, ze viel er bijna bij in slaap Nagelbijten / Gniffelen
Vanochtend in de binnenbak gereden, alles was hier ook bevroren Ja
Ging erg lekker Lachen Men moeder heeft foto's gemaakt, ik zal jullie zo wel even wat laten zien Tong uitsteken
Vanmiddag lekker in de vrieskou 2 uur stilzitten bij voetbal Scheve mond Fcg-Heernveen Lachen Altijd leuk Haha!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:17

Nou heel veel sterkte Siep!! In de kou bij Fcg-Heernveen Lachen

Ik ben tot half 5 aan het werk en ga dan nog even lekker bij mij kereltjes kijken. Of ze het nog warm genoeg hebben. . .denk et wel As heeft nu onderdeken 300 gr en winterdeken 300 gr op dus moet genoeg zijn voor een geschoren fjordie toch?

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:09

Askor_Djarne schreef:
Ik ben tot half 5 aan het werk en ga dan nog even lekker bij mij kereltjes kijken. Of ze het nog warm genoeg hebben. . .denk et wel As heeft nu onderdeken 300 gr en winterdeken 300 gr op dus moet genoeg zijn voor een geschoren fjordie toch?

Ik denk het wel hoor, Sirius was vorig jaar voor het eerst geschoren, maar kreeg door zijn deken een wondje tussen zijn manen en schoft, waardoor hij geen deken meer op mocht van de DA. Dus hij stond vanaf december zonder deken en niks aan de hand. Ze kunnen er goed tegen volgens de DA, ze hebben een dikke speklaag.

xbbm: Leuke foto, ik vind het kleurverschil wel mooi tussen de geschoren en ongeschoren fjord. Ze krijgen altijd zo'n mooie grijze gloed als ze geschoren zijn.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:03

Dankje Askor_Djarne! Lachen
Vita heeft nu 420 grams op, morgen komt als het goed is mijn fleece hals. Dan heeft ze een 320 grams hals ipv 220 Knipoog
Volgens mij heeft ze het eerder warm dan koud! Nagelbijten / Gniffelen

Topic maak ik van de week wel even aan, hier alvast 2 foto's:

Mag ik heel stiekem even een beetje trots zijn op mijn topper Schijnheilig Ze deed zo goed haar best vandaag Lachen:
Afbeelding
Afbeelding

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:38

Sjolvir schreef:
Even eentje voor de Oostvoornaars onder ons (dat is er maar 1)
Doe je ook mee?
springen onofficieel wedstrijd oliebollen concours in Zwartewaal, dat is bij jou om de hoek.
4 januari.
Ik zei de gek doe ook mee.
(voor de echte liefhebber, je kan ook officieel starten, en nee, het is niet excl. fjorden, het is alle paarden)

Ik zat er ook aan te denken om mee te doen maar niet met die van mij, heb toevallig laatst paar keer gesprongen
en dat deed die toen toevallig goed maar normaal vind die er geen zak aan. En ik mag ook niet veel met hem springen
van de DA omdat die vorig jaar een jaar lang stil heeft gestaan vanwege een peesblessure ( aanhechting aan de steunpees was beschadigd)

Dus hellaas voor mij. Maar mijn 3 jarige kan leuk vrij springen! Er zit spring & dressuur bloed in dus daar gaan we nog van horen hihi.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:39

Siep, beeld ziet er inderdaad lekker uit
die van mij staat nu met 500 gram op, 400 gram winterdeken en een fleece.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:15

Bon had toch geen vrij vandaag Huilen van het lachen baasje krege het op dr heupen om lekker stapritje zonder zadel te maken, was van plan mn 10 minuten rondje te maken maar dacht ach... ga iets verder :p dus 30/40 minuten spaarnwoude ingeweest :p
Ze word er ook wat makkelijker in.
af en toe beetje dribbelen maar zonder zadel vid ik dat minder erg :s denk omdat ik dan aan dr spieren ook voel of ze t voor de fun doet of omdat ze iets echt eng vind.
En zoals ik na paar keer buiten rijden gewend ben van Bon :p gefet ze altijd zelf aan wanneer ze braaf is geweest en lange teugel verdiend :p gaat ze steeds stukje verder naar beneden met dr hoofd keertje briesen en dan ja hoor :p ze heeft dr lange teugel (ach kan baassie ff peukkie doen)
Het stilstaan gaat ook al beter al moet ik daar wel ruim van te voren mee beginnen :p lees: 10 meter ofzo :p alvast dr aandacht vragen maar dan ook al dr aandacht en dan lukt t wel ahaha