[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:16

hey ik ben weer terug van spanje maar morgen ga ik alweer op vakantie naar mexico en o wat zal ik mijn vriend missen en m'n paard :'( maar verder heb ik er wel zin in want mexico lijkt me wel een heel mooi land.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:36

Vanavond les gehad en het ging heerlijk jammer dat er weer iemand heel gezellig bezig moest zijn.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:05

Ben ik weer..
Vorige week terug gekomen van vakantie.. Was echt super.. Cuba is echt een aanrader.
Toen ik terug was gelijk naar me paardjes toe natuurlijk.. Ze zagen er gelukkig top uit! Dusty had voordat ik weg ging nog plekken over van zijn schimmel (zonder haar) op zijn hoofd. Nou dat was allemaal weer mooi terug gegroeid.. dus kan weer met hem over straat, haha ;)
En dat hebben we dus gelijk gedaan (want voordat ik op vakantie was er nog een verbod op stal om van het terrein af te gaan.. maar die is nu opgeheven..) Een lekkere buitenrit gemaakt samen met me zusje en Dilly.
Deze week weer beginnen met dressuren (en ook springen natuurlijk).. en dan hopen dat ik volgende maand me dressuur debuut kan maken.. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:48

Heb weer 4!!!!! ijzers joehoe!!! na 1 1/2 week!~!!!

Net op tijd voor de keuring.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:08

Joepie eindelijk een hoefsmid die zijn werk doe.

Balen als je hoefsmid even door operatie uit de running is. Gelukkig duur het bij die van mij nog even duur voordat ik haar nodig ben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:37

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:58

Vanavond van stal naar huis in de file achter 3 paarden en daar zat nog een raar fjordenmonster tussen ook nog. :+ ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:08

huhhh, ikke????

Overigens kort lesje.. Sjol liep niet goed.
In stap alles oke, maar ik draafde aan en ben na 3 passen richting instructie gehobbeld.
Met de vraag, hij doet het niet????

En ook de instructie vond d'r kort lopen (korter dan anders) dus huiswaarts gekeerd.
En ik heb zaterdag keuring!!! grrrrrrrr en speciaal morgen vrij genomen om fjord te boenen!!

(niet dat een keurmeester op de keuring weet dat ie korter loopt dan anders, maar tja..)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:10

O balen hopelijk had ze alleen een baaldag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:18

Trouwens stal Heijkoop is nog de hele morgen op TV Rijnmond een heel klein stukje.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:15

Hopelijk had ze er gewoon een dagje geen zin in..
en alvast succes morgen op de keuring.

Ik ging gister met Dusty rijden.. nou ging eigenlijk wel lekker vanaf het begin, lekker licht in mijn handen en goed aan het been.. echt relaxt rijden. Maar toen ineens uit het niets.. stopte hij en begon hij de proesten enzo.. ik denk wat is dit nou.. misschien een vlieg in z'n neus ofzo.. na het proesten gingen we weer verder rijden en het ging gewoon niet meer zoals ervoor.. ik had weer 100kg in me handen en hij liep gewoon niet meer fijn.. Snap er niks van.. Gelukkig maandag weer les.
Vanaaf hebben we sinds een lange tijd weer springles.. Dusty vindt springen helemaal leuk.. dus we zullen wel als de brandweer gaan zeg maar.. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:40

Marcella schreef:
O balen hopelijk had ze alleen een baaldag.

Weet je nog begin dit jaar, vond ik haar ook niet helemaal goed lopen, zouden we op buitenrit.
Nou weer zoiets. dus geen dramatisch iets of zo...

(aangezien jij het toen ook niet zag, maar ik voel dan dat ze niet lekker loopt)

Vandaag boen de fjorddag!!!

TV rijnmond hoe laat??

Ik ben vanavond niet thuis, pas op bij iemand anders (huisdieren) geen idee of ik daar die zender kan vindne.

@DD, als Sjol niet lekker loopt is er vaak wat, dus niet goed in haar velletje, dus DD ook even in de gaten houden,
misschien zit hem iets dwars..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:20

Hoi,
Kennen jullie deze nog?
Afbeelding
ben vandaag bij me oude pony Jens wezen kijken.
Hij is inmiddels alweer 20 jaar en loopt al weer 5 jaar los op deze plaats in de duinen samen met nog een aantal andere fjorden
Afbeelding
en zoals alle pony's is dit zijn hobby
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:59

ohh, heerlijk!!! Hoop ooit voor bejaarde Sjol ook zo'n plekje te kunnen vinden!

Zo te zien heeft hij het prima naar zijn zin.
Fijn om te zien dat hij zo zijn oude(nou ja, zo oud is ie nog niet) dagen kan slijten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:17

Sjolvir schreef:
ohh, heerlijk!!! Hoop ooit voor bejaarde Sjol ook zo'n plekje te kunnen vinden!

Zo te zien heeft hij het prima naar zijn zin.
Fijn om te zien dat hij zo zijn oude(nou ja, zo oud is ie nog niet) dagen kan slijten.

Ja 5 jaar geleden toen wij dat besluit namen verklaarden mensen ons voor gek maar tot op de dag van vandaag nog steeds plezier van.
Afbeelding
moet je die omgeving zien
Afbeelding
Afbeelding
en heb je jeuk?
gewoon boom zoeken
Afbeelding
heb je dorst?
dan zoek je water
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:26

Zo is een paarden leven bedoeld!!!

En kijk wat wij ermee doen..
Zetten ze in hun uppie op stal....
En willen er zo nodig op rond rijden..

Als de mijne zelf iets hierover te zeggen had, ging ze verhuizen en bij die van jou wonen.
Ik laat haar de plaatjes dan ook maar niet zien...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:31

grappig was wel dat we de fjorden dan ook paar keer bij de auto moesten wegjagen want ze wilden eraan vreten.
Hadden de spiegel al te pakken
Ook hebben we wild gezien
Afbeelding
Hier zit beestje te plassen

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:38

Wat is dit prachtig om je paard daar op pensioen te zetten. Is dit voor iedere Fjord weg gelegd of moet je ergens lid van zijn of wachtlijst ofzo?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:39

Ja Dom dat weet ik nog er was toen niet veel bijzonders te zien. Het zou vanmorgen nog op de tv zijn, maar zou het niet precies weten hoor.

Heerlijk om je paard daar met pensioen te laten gaan.

Heerlijk met stalgenoot buitengereden (fjordenvriendje) en na afloop heerlijk elkaar laten krabbelen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:17

astridelise schreef:
Wat is dit prachtig om je paard daar op pensioen te zetten. Is dit voor iedere Fjord weg gelegd of moet je ergens lid van zijn of wachtlijst ofzo?

Dat antwoord kan ik niet geven.
Natuurlijk kan iedere fjord dit maar je moet zelf zorgen dat je hem daar kwijt kunt.
Echter op de plek waar Jens loopt gaan ze over op Koniks paarden
Deze beesten zie foto
Afbeelding
De fjorden doen ze namelijk toch paar x per jaar bekappen en dat schijnt bij die Koniks niet te hoeven.
Met andere woorden ze hebben er minder onderhoud aan.
Verder is het zo dat die Koniks erg schuw zijn dus als ze er iets mee willen moeten ze bijna altijd geschoten worden met verdoving want je kunt ze niet pakken.
De fjorden daar in tegen komen gewoon naar je toe.
Je neemt er 1 of 2 mee en je hebt de hele kudde.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:45

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mag wel even kwijt toch,

Ben zo happy !
Ben net geslaagd voor mijn E rijbweijs.. Had er een hard hoofd in, net 3 weken mijn Brijbewijs O:).

Nu kan ik eindelijk met Fjordy zelf op pad !!!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:59

Amber wat goed! Gefeliciteerd.
Flurk, bedankt voor je antwoord. Ik vond het een mooi idee als Lidar daar met pensioen kon gaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:14

Amber gefeliciteerd met je E-rijbewijs.

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:21

Gefeliciteerd met je E-rijbewijs !!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:17

Amber_ schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mag wel even kwijt toch,

Ben zo happy !
Ben net geslaagd voor mijn E rijbweijs.. Had er een hard hoofd in, net 3 weken mijn Brijbewijs O:).

Nu kan ik eindelijk met Fjordy zelf op pad !!!

HEE GOEZO
Afbeelding + Afbeelding
Wouwwwww