Ja eigenaresse wil toch echt niet met dekens gaan werken. Ik weet niet zit enorm te twijfelen wat nou juist is. Hij red het al 9 jaar zonder dekens en scheren, maar als ik hem rijd merk ik gewoon dat hij er last van heeft. Komt wellicht ook wel door het extreem warme weer. Ik denk iig niet dat we er nog heel veel af kunnen halen ivm het koude weer volgende week. Hij is het totaal niet gewend namelijk
Amber_
Geplaatst: 09-01-14 00:30
Ik had jacht model, werkte ook prima! Dan regent zijn hals ook niet (compleet) nat met regen!
Gaan er nog mensen dit jaar naar het instructiekamp van fjordhestgard?
loisenpien4
Geplaatst: 09-01-14 12:11
Paarden die ken, staan dag en nacht buiten zonder deken (wel met schuilstal), en alleen het hoofd, de onderkant van de hals en een stuk van hun borst is geschoren.
Gaat prima en zo zakt al het zweet naar beneden en op hun kale huid verdampt het erg snel. En reken maar dat ze intensief worden gereden.
Krijgen ze wel een (optisch) dikke buik van, haha. Voor Cas werkte het nog niet genoeg, bleef maar zweten en pompen en hijgen, dus ik heb hem verder laten scheren tot 6, maar dan zonder het hoofd geschoren.
Ja dat meer inderdaad Winston zweet voornamelijk op zijn hals en verder eigenlijk niet.
Jessicauvita
Geplaatst: 09-01-14 13:13
Leuke foto's. Wat zijn jullie fjordjes mooi schoon nog na een nacht in de stal. Mijn fjord is echt vreselijk de laatste tijd, die tref ik elke ochtend weer zwart aan
No_No
Geplaatst: 09-01-14 14:24
Ik vind het vaak lastig, de keuze om te scheren en vooral HOE.. Gelukkig heeft die van mij niet veel vacht en draagt hij een deken. Als hij geschoren zou worden zou ik het helemaal doen.
Maar wat een knappe paarden komen er weer langs zeg!
Die van jou was toch een kruising? Daarnaast is dat veel meer gedoe dan gewoon scheren, maargoed. Of je moet veel geluk hebben en er een hebben die sowieso weinig vacht aanmaakt, dan kun je met 1 of 2 dekens nog wel toekomen.
Hij is groot en deels fjord. Als ik niet optijd aan dekens was begonnen, had hij wel teddyvacht gehad. Had hij namelijk vroeger op de manege ook. Maar hij staat nu gewoon onder de dekens en op stal, en dat gaat top. Maar elke pony is daar natuurlijk anders in, net zo als eigenaren.
Jorinda
Geplaatst: 09-01-14 18:33
Caspian staat 24/7 buiten zonder schuilstal (wel schuilmogelijkheid bij bomen, maar geen strobedje zeg maar), dus die doe ik het liever niet aan om zijn complete buikhaar weg te scheren. Dan kan hij niet bepaald meer lekker cosy op de grond gaan liggen als het buiten -10 is. Maar goed, dit is een fototopic haha.
Jinera stond vanmorgen zo heerlijk te genieten van haar ontbijt en het zonnetje, dat moest ik even vast leggen.. ik vind dat haar voorpluk ook al heel wat word..
No_No
Geplaatst: 10-01-14 17:35
Ik zag haar op fb ook al. Ze heeft echt een heel mooi hoofd!