Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evi_sammy

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:59

ik heb der nog nooit van gehoord maar spreekt me wel aan!
hoe ben je aan zo iemand gekomen?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:23

Ze heet janet bos ze woont in Groningen. ik was al een tijdje opzoek naar iemand die mij les kon geven in vrijheidsdressuur, NH iets in die richting.
En ik zag haar toevallig op marktplaats staan.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:30

nanette_bokt schreef:
Mrln90 schreef:
Ja, leuk joh! Heb vandaag de manen van Benthe weer gekortwiekt, ze kan écht niet stilstaan joh, wat een ongeduld! Hoe doen jullie dit, zetten jullie ze vast? Of gewoon los? Benthe vind vaststaan niet zo leuk namelijk, maar heb het toch maar gedaan, anders was er geen houden aan Nagelbijten / Gniffelen

Daarom waren de manen van mijn Fjordy Ook niet zo recht.. Clown

Whaha. Ze Moet gewoon iets doen...
Als ik haar vastzet gaat ze de hee tijd heen en weer, ze trapt mert haar voorbenen, etc..
Whaha. Nu ik het allemaal zo lees, lijken Benthe en Björna best wel veel op elkaar Qua gedrag Tong uitsteken

haha ja he Vork
Hoe longeren jullie? Dubbele longeerlijn of gewoon enkele en wat voor hulpteugels/elastiek enz? En gewoon aan het halster of doen jullie dit al aan het hoofdstel?
Ik longeer gewoon aan het halster, nog zonder longeersingel en dubbele teugels maar die wil ik wel aan gaan schaffen (zie onderschrift, als iemand nog iets voor me heeft liggen Bloos )

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:49

Ik longeer Shadow ook zo af en toe. Aan het hoofdstel met een enkele longeerlijn. Soms leg ik een longeersingeltje op, maar ik zet ze nog niet bij oid, laat ze eerst maar leren op dr eigen benen te lopen.

Shadow staat tegenwoordig gewoon rustig vast aan het touwtje, maar knippen vindt ze geen leuk werkje en wordt dan al gauw een beetje ongeduldig.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:00

noem het maar op en ik kan sven longeren Tong uitsteken
met halster of hoofdstel
met elastiek zonder elastiek
met longeersingel/ zadel of niks Tong uitsteken
dat gaat echt allemaal hartstikke goed maar doe is een poging tot erop zitten je wordt er gelijk weer afgegooit....

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:24

Ik heb al een longeersingel, ik heb een paar keer geprobeerd met hoofdstel alleen dit ging niet zo goed. Met halster gaat het wel beter alleen ze wil vaak naar me toe. Ook al wijs ik met de zweep, ze komt gewoon naar me toe.. :S

Maarja, Blijven oefenen Haha! Vork

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:55

oefenen baard kunst zeggen ze toch altijd Tong uitsteken (weet niet hoe je het schrijft) ik denk dat ik ook maar is op marktplaats ga kijken naar zo mevrouwtje of meneertje die me wil helpen met het grond werk!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:16

Nanette_bokt; dat had ik ook, ik hou haar nu gewoon op tempo en dan gaat het stukken beter, ze heeft gisteren zelfs een rondje gegalloppeerd aan de longeerlijn! Op commando nog wel, dus niet van joligheid Haha! . Was echt trots Nagelbijten / Gniffelen .
Ik wil ook graag les in grondwerk, alleen hier in the middle of nowhere kan ik niemand vinden Boos!

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:19

Met Gio gaat het heel goed.
Ik ben naar een andere stal gegaan dichter bij huis en er is een mooie bak bij voor straks en een paddock waar ik nu veel met hem doe, want het word tijd dat zijn vet word omgezet Haha!
Hij is aan de ene kant erg lief en makkelijk maar heeft ook zijn streken natuurlijk, wat ik wel merk is dat hij mij al goed kent en overal volgt wat me heel blij maakt.
Ik longeer hem 3 keer in de week op verschillende manieren en ben vandaag weer begonnen met buiten wandelen wat ook zo goed ging ik ben weer helemaal trots.
Tot nu toe heeft hij zijn boet deken nog niet op maar ik denk dat ik hem vanaf het weekend op doe, de temperatuur gaat omhoog.
Oja en in september word zijn basis gelegd met inrijden bij eddy modde hij komt daar een maand te staan.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 05:28

Shadow gisteren weer eens sinds maanden het schoftje opgelegd en de leidsels aan haar bit gedaan. Had een hoop moeilijk heden verwacht, maar ze pikte het buiten gewoon super op.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:09

Mrln90 schreef:
Nanette_bokt; dat had ik ook, ik hou haar nu gewoon op tempo en dan gaat het stukken beter, ze heeft gisteren zelfs een rondje gegalloppeerd aan de longeerlijn! Op commando nog wel, dus niet van joligheid Haha! . Was echt trots Nagelbijten / Gniffelen .

Jeej.. ! OK dan!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:56

ik heb gister en vandaag gereden op sven Haha!
in het begin ging hij beetje rennen enzo... maar ik ben blijven zitten! en nou vandaag was die hartstikke braaf Haha! ben echt zo trots op hem! en het ergste is hij is nog veel trotser opzichzelf Tong uitsteken
nou donderdag weer erop! het filmpje komt nog van de eerste keer Lachen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:33

YOEHOE heb vandaag voor het eerst op Bodan gezeten en hij deed niets! Ik die 1.5 jaar niet op een paard heeft gezeten had daarom ook veel moeite om erop tekomen haha Nagelbijten / Gniffelen

Eerst hebben we het zadel opgelegd (startrekk dressuur, boomloos) en het lag als een huis.
Singeltje omgedaan allemaal prima.
Alleen er zaten geen beugels aan Dromen dus krukje erbij gepakt me been omhoog doen, nee hoor krukje te klein hihi.
2e poging een ander krukje gepakt met 3 poten, achteraf niet zo slim want net wanneer ik mijn been op zijn kont heb liggen (stijve hurk) valt dat krukje om Duivel Vork daar lag ik dan op de grond ROFL , en bo die deed niets braaf paard. Haha!

oke derde poging, stagaire houd krukje vast mijn NH lesgeefster houd Bo vast en ik zwaai mijn been er over en ga zitten.
En hij bleef rustig staan, Wat heb ik toch een super paard Cool !!

En daar zat ik dan trots op mijn EIGEN fjord, kriebels over mijn lijf toch wel spannend.
En het zadel zat heerlijk OK dan! en mijn kont past er ook nog in, erg belangrijk.

Mijn lesgeefster had nog een foto met haar mob gemaakt en die heeft ze naar mijn mob gestuurd (had hem niet bij me)

Kom ik thuis pak mijn mob zet hem aan, en bedacht mij net dat mijn mob niet eens foto's kan maken of ontvangen Zij zijn groot en ik is klein! domme ik, hopen maar dat ze die foto nog heeft.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:22

wat goed Haha! spannend he de eerste keer!ik had echt de kriebels ik vond het vooral heel spannend hoe hij zou reageren omdat hij al van heel veel dingen schrok! maar hij was wel gespannen!
zal zo de link sturen waar me filmpje opstaat dus voor de gene die het willen zien... Ik zit wel erg naar voren omdat ik bang was teveel gewicht op zijn rug te leggen!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:22

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:41

ziet er goed uit OK dan!
Baal echt dat ik die foto niet kan ontvangen Boos!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:14

dankje Haha! ben benieuwd hoe het bij jullie gaat? probeer foto's te maken meiden is super voor later Knipoog (jongens onder ons natuurlijk ook Tong uitsteken )

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:21

Hihi, ik kan niet wachten om op mijn eigen fjord te gaan zitten als ik jullie verhalen zo lees. Haha!
Ben benieuwd of het bij Bobs ook zo goed gaat. Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:24

Hier een foto van mij op Bodan, mijn kont past er net in Vork ben er mee bezig
En ik voel mij net een reus als ik naar die foto kijk, hihi terwijl ik maar 1.70m ben. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:37

Bodan staat er lekker relaxt bij haha. Haha!
Mooi zadel, ziet er helemaal niet uit als boomloos!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:01

ja hij viel bijna in slaap, ruste gewoon op 1 been.
En zie nu pas dat ik geen cap op heb Bloos en geen beugels.

Ja het is een startrekk dressuur zadel, zit echt veel zachter dan een boomzadel.
Alleen erg prijzig.

Ik heb even een vraagje is het wel verstandig om een paard in terijden of uberhoud te rijden met een boomloos zadel?
Omdat een boomzadel een betere drukverdeling heeft.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:24

mooi ontspannen gezicht hoor Lachen
over zadels heb ik geen verstand... ik heb startes dressuur zadel gekocht en het past meer weet ik niet Tong uitsteken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:14

Dankje Haha!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:49

JIPPIE! gister voor de eerste keer op Benthe 'gereden'. Ik longeer dr al een poos, nu maar eens de stoute schoenen aangetrokken en dr op gaan zitten. Het maakte dr allemaal niets uit! Echt zooo braaf! Ik kan nog niet sturen, en van die benen langs haar buik snapt ze geen reet, maar ik zat er op! Mooi gestapt aan de longeerlijn, poging tot draven, maar dat bewaren we maar voor een andere keer Nagelbijten / Gniffelen , ze had er weinig zin in..
Ik was zó trots op mijn fjordenbeest! Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:07

Wat leuk!
Maandag heb ik ook even weer op Bodan gezeten 1 rondje gestapt in de bak.
Heel appart voelde dat, hij liep erg op de voorhand en moest zijn evenwicht erg zoeken.
Maar hij liep rustig mee, ben weer super trots! Lachen