[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxXchaXxX

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:16

Ik ben me omkleden en ga dan lekker brunchen!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:23

ik heb ro ook geschoren. in november al. helemaal behalve benen en hoofd. nu in de winter laat ik haar buik ook zitten. straks in januari/februari ga ik weer langere afstanden trainen en scheer ik haar nog een keer. ze staat nu onder een 200 grams, dan gaat er een onderdeken onder. ligt er wel aan hoe koud het dan nog is. en voor het wedstrijdseizoen begint scheer ik haar nog een keer als het nodig is. het is bij mij echt voor het zweten en warmte/hartslag niet voor de looks...

heb net nog een rondje met de koets gereden. wel rustig aan gedaan want het heeft hier behoorlijk gevroren en de paden zijn goed hard. dus dat was een rondje asfalt..

gisteren met mn familie gegeten en vandaag naar de schoonfamilie gourmetten,... straks weer veel rijden om de kilootjes weer kwijt te raken.. Haha!

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:56

heb vandaag ook nog even gereden lekker gedresuurt , mijn bak was goed te doen helemaal niet hard gelukkig

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:23

Volgens mij heeft het niet zo hard gevroren als dat ze voorspelt hadden. Hier was de bak ook nog goed te doen.
Wij hebben gisteren een stampotbuffet gehad bij kenissen. Het zou een verrassing zijn wat we kregen, nou dat was het zeker. Heel apart, niet echt mijn idee van een kerstmaaltijd. Maar ach het was wel lekker.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:04

Afgelopen woensdag heeft de boer onze paddock om laten graven etc.
Dus kon er vandaag goed terecht! Dus pony balen!
Verplicht rondjes rennen.

Daarna met paard van vriendin gewandeld is geblesseerd, madam gedroeg zich keurig,
kan namelijk voor vlieger aan touwtje spelen, maar vandaag was ze Engel!
(tja 5 jaar oud en al 3 maand op stal, nu sinds 3 wkn mag er 2 x daags 5 minuten gestapt worden,
en dan geen koudbloed, maar een heethoofd!)

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:23

wat denken jullie dat het besten is wat voor bit ik bij mijn 3 jarige in zijn mond hang?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:46

XxXchaXxX uitproberen sommige lopen heel goed op enkelgebroken, maar andere lopen juist weer beter op een dubbel gebroken. En voor het ene paard is een dik bit plezierig en voor een ander een dun en of er weer tussen in.

Weer heerlijk gegeten. We hebben met zijn zessen 2 schalen vlees (5 stukjes over), apart bakje shoarma voor de helf leeg (eet ik niet), bakje vis helemaal op (eet ik ook niet), eigengemaakt slaatje weer aardig wat van op, aardappel kerstfiguren die op de grill kunnen en als toetje nog wat pudding.

Lekker buitengereden was wel een ritje met een behoorlijk hoog tempo en waren dus ook weer vrij snel op stal terug. Onderweg moest meneer nog 2 keer schrikken om dan ook gelijk het tempo weer iets omhoog te gooien. Clown

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:25

Weet je hoe dat ging bij waar Sjol vandaan kwam?
Zo loopt Sjol tot op de dag van vandaag met hetzelfde bit als dat er ooit
is ingehangen. (enkelgebroken ringen)
En liep Unvajr met wat er bij hem was ingehangen, dubbelgebroken ringentrensje
En hun grote zus, volgens mij met enkelgebroken bus trens.

Nog nooit problemen mee gehad en zo liep de een op dubbelgebroken en de ander op
enkel gebroken.
Tegen de tijd dat er beleerd ging worden werd de kast ingedoken en werd er
iets te voorschijn gehaald wat paste.
En normaal gesproken moet je een paard op een redelijk "normaal" bit kunnen rijden.

We hebben wel eens bitten verwisseld, moet eerlijk zeggen, men reageerde daar
totaal niet anders op als op zijn eigen bit. Maar dit waren ook geen probleem paarden.

Niet echt wetenschappelijke aanpak, maar mits je er geen extreem bit in hangt
zou ik zeggen, normaal bit, wat wel goed moet passen. En de ruiter moet ermee om
kunnen gaan.

kan je niet in eerste instantie gewoon wat simpels van iemand lenen?
Kijken of het jullie bevalt, zo ja, dan pas kopen?

Wat heb ik gisteren gedaan?
Nou dittem!!!(ja, ik heb nog een site, deze is niet van Sjol, maar van mij!!!)

http://picturethisalblasserwaard.come2me.nl/895222/Bijbelse-ijssculpturen
Mocht je daar in de buurt komen, het is koud, kost 8 euro 50, maar is de moeite waard!~
(ook voor de niet gelovigen en bijbelkenners)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:08

Mooi gemaakt is het en vind het nog knap ook.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:37

Het is namelijk voor mijn 3 jarige kwpn´er, heb er nu paar keer enkel gebroken (vrij dik bit) met van die losse ringen niet die vast zitten (ik ken nooit het verschil tussen een bus of water trens haha, ´schaamt zicht diep´'

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:30

Watertrens losse ringen en bustrens vaste ringen.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:39

*koud!!*

Net eventjes langsBon geweest wat is het verdomde KOUD buiten zeg gedverderrie :p
Heel voorzichtig bewoog alles (ik ook) zich door het land doordat de blub bevroren is.
Ben beetje verkouden geworden ook en gister ochtend ff flink beroerd :'(

Rij met bon met een normaal dubbel gebroken watertrensje

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:29

het is zeker koud heb net al over het ijs gelopen me hondje was er door heen gezakt Sigaar het was gelukkig maar 10 cm meter diep haha vandaag niet kunnen rijden want de weg was erg glad en de bak is vandaag echt niet te doen Verdrietig dus lekker eventjes een rondje gewandelt
ik rijd met een enkel gebroken watertrens

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:36

Bjørn heeft al 3 dagen vrij, morgen weer aan het werk! Hij staat nu lekker buiten in de paddock. Rij hem met een dubbelgebroken argentaan watertrens.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:54

joepie!!!! skipak werkt!!!!

Ja, ja, vanochtend om 08.30 uur menles.
Dus na vorige keer bevroren te zijn op de wagen, nu ik, niet skieer, skipak aan.
En we hadden van de hondesport nog zo'n doosje met kooltjes,
lekker warm.

Eerst op stal ijs van waterton open gebikt, pony 1/2 van d'r voer gegeven, trailer gaan halen.
Dan 500 of 700 m ROFL (belachelijk kort stukje) met de trailer naar de vereniging.
Overigens moest ik nu zo wie zo met de trailer boogbrugje is bevroren (niet strooigebied, pad naar boer)
En dan krijg je daar echt geen Sjol op 2 voorijzers onder, die vertikt het wijselijk!!!

Heerlijk gemend, jemig wat is dat moeilijk, als normaal je paard niet recht loopt heb je benen, je
gewicht enz. Nu zit je daar met je menzweepje, te proberen om die pony de goede kant op te buigen.
Hoeken in te sturen etc. Sjol denkt nog dat je als heel lang eind de wagen moet trekken, snapt
nog niet helemaal dat je dat ook met een NIET girafelijf ook kunt.
Aan het eind van de les, wat is ze toch braaf! 4 grote blauwe tonnen de bak in gemikt, die
het nodige timmerwerk nodig hadden gewoon doorlopen.
Mochten we figuurtjes om de tonnen rijden, ging eerst uiteraard pet! (Vergat buiten leidsel ernstig mee te geven)
Daarna wat beter, nog een ton tegen de vlakte gereden! ole, dit was leuk!!

Daarna met paardje van vriendin gewandeld, die doorgaans voor vlieger kan spelen.
Denk dat ze nog niet doorheeft wat ik nou met haar aan het doen ben, loopt nog poeslief mee.
Vanavond herkansing? voor vlieger en mij!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:46

Wow! uhm.... goeiedag! Wat gaan jullie hard! Haha ik zie dat ik gewoon 14 pagina's achterloop Bloos
Kan iemand me een update geven van de belangrijke dingen? Vork
Hoe waren jullie kerstdagen? Bij mij heerlijk, wij doen er lekker toch niet aan haha. Dus gewoon lekker lang weekend van 4 dagen!
Vanmorgen even geshopt bij de ruitershop Haha! Ziack tikt zichzelf toch wel vaak aan met rijden en aangezien hij achter nu ook op ijzers staat wil ik liever eventuele problemen voorkomen, dus Ziack heeft nu mooie springschoenen en peesjes hihi. Hij snuffelde eraan en liep op het begin heel raar, maar dat was al snel over.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:50

josewoos schreef:
Wow! uhm.... goeiedag! Wat gaan jullie hard! Haha ik zie dat ik gewoon 14 pagina's achterloop Bloos
Kan iemand me een update geven van de belangrijke dingen? Vork
Hoe waren jullie kerstdagen? Bij mij heerlijk, wij doen er lekker toch niet aan haha. Dus gewoon lekker lang weekend van 4 dagen!
Vanmorgen even geshopt bij de ruitershop Haha! Ziack tikt zichzelf toch wel vaak aan met rijden en aangezien hij achter nu ook op ijzers staat wil ik liever eventuele problemen voorkomen, dus Ziack heeft nu mooie springschoenen en peesjes hihi. Hij snuffelde eraan en liep op het begin heel raar, maar dat was al snel over.

Laten we het zo zeggen, het is hier nog steeds gezellig.
Diverse kerstmenutjes hebben de revu gepasseerd.
Bezigheden van ruiter en paard.
Mogelijke meetingen (geen concrete!)
En verder babbelt het verder, gewoon...

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:52

Ik ga me best doen om jullie bij te houden!!
Gezelligheid ben ik altijd voor te vinden Haha!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:11

ja dat bijhouden valt tegen! ik moet regelmatig een paar pagina's bijlezen.. maar doe mn best..

vandaag even gekeken bij concour van een vriendin (met kwpn-er). ze heeft eindelijk haar eerste winstpunt L1 gereden! goed gedaan dus!
daarna nog even langs stal gereden en uitgemest. en toen zijn we nog even bij de slipjacht wezen kijken. die komt bij ons achter de stal langs. wel indrukwekkend hoor, zoveel honden en ruiters die door de weilanden galopperen. al moest ik er niet aan denken met deze bevroren bodem... Boos! het schijnt dat ze dat dus altijd doen 's winters... Frusty

morgen weer even rijden. dit keer maar rondjes in de bak hobbelen want buiten is het echt keihard bevroren helaas..

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:14

Nou he? Buiten is het zo hard! Gisteren reed ik ook naar buiten, maar ben maar blijven stappen, zo hard alles is!
Morgen heb ik weer les, dus dan is het weer even aanpoten. Hij zal wel fris zijn, aangezien ik gisteren dus alleen gestapt heb en mijn vriendin vandaag ook hihi die dacht dat ik een buitenrit met alles erop en eraan had gehad Clown

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:34

KKKKooouuuuddd, maar wel heerlijk gereden in de bak en morgen weer buitenrijden met stalgenootje. En de likit die gisterenmiddag opgehangen was was helemaal niks meer van over. Vind dit heel knap als je nagaat dat deze helemaal vrij hangt van de muren. En erin proberen bijten is het risico dat hij wegdraaien en tegen je hoofd aan krijg. Clown

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:35

hih gezellig een fjorden topic !! Haha! ik kom gezellig mee kletsen ;D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:40

Welkom.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:15

Ik heb vanmidag een uitstapje gedaan ben bij me instructrice gaan lessen mij bak is hard maar kan er opzich wel in rijden nou morgen weer een dag.

Ik ben me kip pirri ¨pirri aan het maken Vork

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:39

hihi wij hebben een erge leuke foto shoot gedaan met de paarden !! met de kerstmutsen van de week en ze hebben vrij gesprongen de foto;s zijn erg leuk gworden !!

Afbeelding