[HK] Fjorden klets topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:07

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:47

Vippie schreef:
50-60!! Das voor mij al hoooooggggg :D (ben niet zo'n held op dat gebied). Met huppelhoogte bedoel ik ook echt huppelhoogte _O-
Nee hoor ik sla nog ff over, Kdies is natuurlijk pas net ohz, eerst even de basis erin qua dressuur voor we spannende dingen gaan doen.
Maar ik kom wel kijken!!

Aha ok.. ;)
Leuk als je komt kijken..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:41

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:52

Is dat een parcours waar je alleen maar alternative routes óm de hindernissen rijdt?? _O- _O-

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:27

Citaat:
DD ik heb Vippie al gepb't over de cross lessen, daar doen ze ook puppy, dus precies goed voor onze held!

Goed zo... leuk!!
Sjolvir, zal ik je op de lijst zetten voor de springclinic van Michiel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:24

Zo vandaag weer eens les gehad na bijna 6 maanden niet gelesd te hebben. En het ging super en eigenlijk niet veel slechter dan 6 maanden geleden. Had zelf een pluspuntje, want kan nu dus eindelijk wel een middengalop eruit rijden. Maar weet heel zeker dat dit aan het zadel lig en mijn houding en zit zijn ook een stuk beter in het zadel dat ik nu heb. Zucht ben nog aan het na genieten. :+:

Rij nu alleen met een bontje onder het zadel, want meneer is weer wat afgevallen. En daarbij staat er ook niet veel gras meer op de wei. Ben dus benieuwd wanneer ze naar een nieuw stuk gaan en dan zal hij ook wel weer gauw genoeg groeien.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:03

@Marcella, je hack heeft gisteren dienst gedaan!
Super bedankt voor't lenen! Je krijgt'm weer terug.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:40

Dusty_Dilly schreef:
Ok, mooi zo!!

Ik sta op stal wooning, http://www.stalwooning.nl, Berkel en Rodenrijs.(Naast Pijnacker, vlakbij Delft)
Spring Clinic van Michiel Brons
De info:
Op zaterdag 29 augustus organiseert Stal Wooning een springclinic van Michiel Brons.
De kosten van de clinic zijn € 25,00 per uur.
Max. aantal deelnemers per groep is 4.
De clinic wordt gegeven in onze springtuin.

Whaaa, leuk. Doe je Michiel de groeten van me? Hij heeft een aantal jaar geleden bij ons op stal gestaan (bij Dijkshoorn).
Ik heb wat lol gehad met hem. Maar ja, toen was hij nog vrijgezel(lig). Ik hoorde dat hij tegenwoordig wat minder vriendelijk is hier en daar.

Wij mogen ook niet van stal af :n

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:46

Sjolvir genoeg uitgeprobeerd met de hack. ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:46

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:49

Zo heb mijn dagje ook wel gehad en buitenrit die al eindigde voor het einde van de oprijlaan. En uiteindelijk een VA kon bellen.

Ben me rot geschrokken.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:21

Dat klinkt niet lekker Marcella :n
Vertel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:42

Ze zijn gisteren bezig geweest met het uitmesten van de kalverstallen dus die waren nog helemaal open. Rij er dus langs en er schrikken dus wat kalveren die als een gek rond beginnen te springen in de stal. Die bolle van mij schrik zich helemaal rot daarvan en begin te bokken, maar begin dus ook gelijk te glijden. En toen zag ik even de grond dichterbij komen. Maar bolletje probeer dus rekening te houden met baas en weet zich dus te herstellen door zich vol op knie te laten vallen (in plaats van om). Na hij rustig was gelijk eraf gesprongen om de schade op te nemen, maar het zag er dus uit als een gaat in zijn knie. Behoorlijk wat vlees en vel weg, maar kniegewricht gelukkig niet geraakt volgens VA. Dus een behoorlijk diepe schaafwond.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:31

Gatver Cel das niet lekker, hopen maar dat het niet gaat ontsteken dan ben je verder van huis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:36

Moet het iedere dag goed uitwassen met betadine scrup tot er een korst op zit en dan ook iedere keer een flinke klodder betadine zalf op smeren.

VA heeft gezegd dat zodra er verhooging of rare randen komen gelijk weer bellen.

Het is ook gewoon een rotplek om te behandelen en zal dan ook wel regelmatig opengaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:37

Dom wil graag duidelijke foto's zien van je boomloze zadel die je te leen had.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:41

Ja ik ken het, Tjo dr moeder had dat ook aan 2 kniën na een rare struikelpartij :D

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:11

Jakkes, niet lekker dus :n
Goed koelen ook hoor. En hopen dat het niet heel dik gaat worden :(:)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:31

Zo van het weekend fjordloos geweest en aan het werk gegaan met onze missy(tuiger). Zandor had een weekendje naar zee en was best braaf volgens mijn nicht. Alleen voortaan niet meer westernhoofdstel mee, meneer vond het heel grappig om zijn tong over het bit heen te doen.
Woensdag voor het laatst even les, zomerstop ivm vakanties ect.
En zaterdag op kamp!! Een week lang zonder, zandor, missy, laptop, bokt!, online manga's ect.
Maar overleef het wel.

@ marcella man je zou vast geschrokken zijn. gelukkig is het dan alleen een diepe schaafwond en idd niet zijn gewricht.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:04

ik krijg momenteel afkickverschijnselen.........mijn kids hebben schoolvakantie dus dan rijd of doe ik absoluut niks, ok ik verzorgeen voer etc ze natuurlijk dagelijks maar verder......morgen rijd ik wle heel eventje op Ubie omdat mijn zoontjes graag eens willen kom en kijken als maam rijdt, dat kennen ze eigenlijk niete cht, ik rijd ubie dan, dei is wat relaxter, neem Ds van kids en koejkes en zooi mee en zal er dan niet te lang op rijden.
volgende week zaterdag pakken we de fjorden in voor een maandje vakantie bij een vriendin van mij aan huis, die heeft wei en gras te veel, damn en die schoolvakantie duurt 7 wkn en dit is pas dag 2 van de 1e week.............HELP!!!!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:08

Vandaag staat Lidar precies al 2 maanden op rust en wij vervelen ons zooo erg! Lidar vindt er ook niks meer aan en trekt mij regelmatig richting de buitenbak echt van : Hier moeten wij toch onderhand weer eens wat gaan doen. Maarja, nog even geduld, over ruim 2 weken worden er weer foto's genomen en dan zien we wel weer verder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:51

Oei, Marcella, dat is balen. Jij gelukkig nog wel heel, maar gokje je had het liever andersom gehad. (ik altijd wel in ieder geval)

Carolinef, houdt moed! de vakantie gaat een keer weer over.

Astridelise, oei, spannend! vingers gekruisd!

Dusty, ook ik kom/kan niet. Helaas.
Ga wel komende zondag crosslessen bij Michiel.

Blij dat ik rij, heeft afgelopen vrijdag dwaas gedaan en mee gehobbeld op de KNHS proefwedstrijd voor bitloos rijden.

Lekker allemaal als miertjes onder de loep gelegd en beoordeeld en veroordeeld. Op bokt uiteraard.
Moet nog topic spijkeren, maar dit staat op Sjol haar site.
http://dressagefjordsjolvir.come2me.nl/ ... EM-en-HACK

Leukste nieuwtje, Sjol is drachtig, eind april wordt er een klein G-tje verwacht uit Sjolvir en Hermansen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:29

Wauw ! :))
Gefeliciteerd Do met Sjol !

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:48

Yeeeeeeeehhhhhhhh gigakuif is in wording!!!!!!! Nou das dan dus geen endurance saampies volgend jaar :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:20

Mini Sjol in wording spannend.

Knie is nog niet dik geweest en hij heeft alleen een maandag een beetje onregelmatig gelopen in de draf, maar hij wilde wel graag draven. Gisteren een beetje laag en rond gelongeerd en hij liep in het begin wel een beetje stijf, maar dat was heel gauw over.