[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:45

Succes allemaal met het springen! Doe ik jullie niet na! Mijn fjord kan nog niet eens over een balkje stappen :=
Hopelijk gaat het ook weer snel beter met de ondeugende fjordjes :)

Mijn ondeugende stoute fjord is veranderd in een lief braaf paard :? Bij m'n vorige stal wilde ze zich ook niet laten vangen uit de wei, ook bokken en gek doen en wegrennen. Nu staat ze met meerdere paarden en komt ze als eerste er aangelopen (heeft mischien wel te maken met het bakje voer maar goed ;) :P)
Donderdag voor het eerst mee in de les gereden en ze was ook braaf! Heb veel dingen om aan te werken maar ging niet stuurloos door de bak heen iig :D
Eerst durfde ik niet alleen buitenritjes met haar te maken omdat ze zo onvoorspelbaar was en nu tuf ik in m'n eentje door het dorp..
Volgens mij is Beauty ziek :))

miss_lizje

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:00

Vandaag zo lekker gereden.
Eigenlijk zouden we met de kar gaan oefenen maar was te warm.
Lekker op het veld rijden, eerst 20 minuten dressuur oefeningen en daara relaxt rijden.
Ik heb nou voor het eerst met mijn armen wijd gedraaft en gegalopeerd waar hij lekker rustig bij bleef.
Helaas geen foto's van.
Meneer beloont met wat lekkers en natuurlijk een afsponsbeurt voordat zijn ecxeemdeken weer op ging.

*zucht* was hij altijd maar zo makkelijk en soms niet dwars.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:42

Haha ja miss_lizje, soms halen ze het bloed onder je nagels vandaan en dan zijn ze weer ineens om op te vreten zo geweldig haha ;) Et is en blijft een fjord :)

Gister bij Amber en Fjordy wezen kijken net de SGW in Maarsbergen. . . onwijs gaaf :D Askor en ik moeten ook maar eens hard gaan trainen om dat voor elkaar te krijgen haha :)

Gistere middag laat nog ff op Asje gesprongen en nog zijn oefeningen gedaan :) Meneer was drijf nat ( 20 min in stap oefeningen doen) maar liep zo fijn. Het was ook heel erg vies benauwd warm gistere. . . . we waren de stal nog niet in of het kwam toch met bakken uit de lucht vallen :S Wij blij dat we net klaar waren!!!

Vandaag laatste dagje werken :( dan moet ik helaas stoppen hier omdat ik ga verhuizen naar Ede :( Ga het wel heel erg missen hoor!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:54

Wat fijn dat As wel super lekker liep Kirsten ! Hier hadden wij ook net regen toen we uit stapten haha :P. Niks missen.. Ede is super, en gaan het super gezellig krijgen :D.

Vond ook echt heel leuk dat je in Maarsbergen was ! :)) Dressuur viel wel tegen helaas, springen miscommunicatie, maar cross ging als een speer. Erg sterk en soms wat krabbeltjes, maar meneer liet zich niet zoveel vertellen.. Want hij was echt enthousiast. :))

Afbeelding Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:04

Leuke foto's Amber_.
Wat waren je punten? en welke plaats heb je behaald?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:28

Stoere foto's hoor Amber_.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:04

Coole pic's!!!

Lekker zo'n verfrissend badje tijdens je cross!

miss_Lizje, je moet het maar zo zien, je weet nu dat jullie het kunnen. En het zal steeds vaker lekker gaan! Gewoon doorgaan.

Voor de rest: niets zo veranderlijk als het weer en een fjord.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:42

Hey Amber :)

Vond et ook erg gezellig haha :) En Ede word zeker super:) Kan je me mooi helpen met Askor cross klaar te krijgen haha :P De dressuur is geen probleem nou het springen en crosse nog haha :)

Gave foto's !! Ik zal de foto's van Fjordy en van Mandy wel even mailen ofzo en dan hebben jullie ze ook :) Zit een hele mooie dressuur foto bij :)Ook van springen en cross natuurlijk :P

Idd Sjolvir niets is zo veranderlijk dan een Fjord :P

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:32

Heb net weer gestart met Boyar en we hadden weer 2 punten, we waren 3 en 4 vd 12 ( tussen de rijpaarden ) *\o/*

Echt grappig hoe sommige mensen kijken als je een fjord uitlaadt :=

Kreeg van beide jury,s als ,commentaar, dat het zo,n leuk paard is +:)+

Nog 2 punten en dan mag hij al naar het L2, maar eerst krijgt hij vakantie en dan in Augustus naar de keuring in Wijk bij Duurstede.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:40

Gefeliciteerd Boyar !! Netjes gedaan hoor. Haha ja ze staan altijd erg raar te kijken als er een fjord uit de trailer komt haha :P Mooi toch. Je hebt iig laten zien dat jouw fjordje zekers niet onderdoet voor een "wedstrijdpaard". haha :P

Kreeg laatst de opmerking: Waarom koop je geen fatsoenlijk paard ? :( Werd wel zo pist off. Hoezo is een fjord geen fatsoenlijk paard :S Slaat echt werkelijk nergens op!

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:54

Dankje!!

En toch tellen ze nog niet altijd mee, ik wil graag als ik ooit in het M zit de tweede fase vd ORUN gaan doen maar dat mag niet eens op mijn fjord :(
Of ik nu M rij op een fjord of op een rijpaard, M blijft M.... |o

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:03

Ja precies. Daar heb ik ook al last van. . . mag voor mijn opleiding nu wel me fjorden meenemen naar de lessen, maar ik mag er geen examens mee afleggen:S Echt zo stom. . . als je nou met een hele kleine pony aan komt zetten oke, maar er rijden veel volwassenen op fjorden en dat kan ook makkelijk!!!

Askor is 1,52 m zonder ijzers dus das ook al best aan de maat vind ik. . . maar nee voor de examens moeten ze minimaal 1,60 zijn :( Echt zo stom is dat!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:07

Kan me daar ook paars aan ergeren, zou graag orun doen, gewoon voor mezelf, en dan de versie dus met ook zelf rijden.

Is mijn paard te klein!
Nou geloof me op mijn vorige stal stonden paarden die wel mochten, maar waar je echt niet een groter of zwaarder iemand op kwijt kon (je kent het wel, iel, hoogbenig, dun ding).
Die mogen dan wel en ik niet omdat op mijn pony geen grote ruiter past (je moet ruilen), geloof me, die van mij heeft daar minder problemen mee dan die iele van vorige stal. (die ook nog eens klein ruitertje had, mijne is mij al gewend).

moppert en gromt verder, netzoals jullie.

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:14

Kunnen we geen handtekeningen gaan inzamelen ofzo????

Wij zijn vast niet de enige die hier van balen :j :j

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:16

Ik herken het Sjolvir daar loop ik al een tijd tegen aan en baal der ook flink van:(

Vind het een heel goed idee Boyar!!! Moeten der miss even een topic van maken, zodat iedereen er van weet :D We gaan ze eens een poepie laten ruiken met onze sportfjorden :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:09

Boyar super resultaten. +:)+

Ach ook vaak zat commentaar gehad, waarom start je met een fjord en koop je niet een gewoon paard. Of van waarom zet je hem niet voor de kar. :+

Ach dat zijn gewoon mensen die niet helemaal wijs zijn en bij het KNHS zijn ze helemaal geschift. Met hun rare ouderwetse regels. ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:44

Tegenwoordig mag je in bijna elk kleurtje starten maar ze zouden eens andere regels onder de loep moeten nemen en kijken of die hier en daar ook niet aan vernieuwing toe zijn.

Zelf heb ik maar 1 keer commetaar gehad de rest was positief.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:20

Ik zet ook me handtekening dan hoor :P

miss_lizje schreef:
Leuke foto's Amber_.

Dressuur echt bagger haha.. 155.
Terwijl ik toch wel zon 167 had verwacht ;(

Maar goed, uiteindelijk 7de :D Met super stijlpunten in cross, 3x een 7 en 3x een 8.
Misschien wel beetje te hoog hoor haha :P

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:55

ik heb gisteren een hele leuke date gehad, begin van iets moois ;)

vandaag alvast m'n verjaardag gevierd samen met m'n broer dus wel een gezellige middag gehad.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:57

Amber_ schreef:
Ik zet ook me handtekening dan hoor :P

miss_lizje schreef:
Leuke foto's Amber_.

Dressuur echt bagger haha.. 155.
Terwijl ik toch wel zon 167 had verwacht ;(

Maar goed, uiteindelijk 7de :D Met super stijlpunten in cross, 3x een 7 en 3x een 8.
Misschien wel beetje te hoog hoor haha :P

Nou op je cross punten mag je trots zijn hoor! En op je plaats natuurlijk ook!

Zelf zou ik ooit eens wel een keer een oefencross willen proberen met zandor. De problemen zijn alleen dat ik best wel een scheiterd ben en zandor ook een beetje lomp is. Wij kunnen het beter bij dressuur en springen houden. :+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:09

Anders kom je 25 juli naar Lunteren,
Daar heb je oefencross rondje van 60. Met echt leuke makkelijk hindernissjes. Het zal echt geen 60 zijn, eerder max 50. En je mag overslaan wat je niet wilt doen :D
Echt super gezellig en echt leuk voor 1e keer !

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:23

Ow leuk helaas zit ik dan nog op loon op zand. agja ooit op een dag komt het wel.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:27

Wat een goede stijlpunten zeg Amber!! Echt netjes :) Hij ging wel als een speer haha :P Super Fjordy!!

Ik ga 25 juli zoiezo kijken en wie weet kan ik een rondje mee doen maar dat ligt aan het herstel van As en of ik miss Onika mee mag nemen :P

Je hebt me wel aangestoken hoor, haha ben der helemaal weg van :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:21

Jaa :)) Wat leuk haha !
Jaa rondje 60 met Onika is echt goed te doen hoor :D
Komen heel veel Fjorden die dag :))

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:31

Nou me debuut wedstrijd a.s. zaterdag heb ik moeten afzeggen omdat er droes op stal is bij een paard.. Beetje jammer..
Trouwens bij een stal bij ons verdero is er Rhino (3).. 2 paardje dood.. van 1 weten ze zeker dat het Rhino (3 verlammings) is.. Vindt het wel een klein beetje eng.. het is ineens wel heel dichtbij..

vanavond weer dressuur les.. ;)