[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:08

Heb een heel stout bolletje en als hij zo doorgaat dan krijg hij gewoon boxarrest. Meneer is alleen nog met een longeerlijn te vangen. En gewoon in de wei niet te benaderen en je loop het risico om een paar achterbenen naar je toe te krijgen. _-:(

Die bolle van mij wil wel rennen in de wei, maar dan ook om kilometers uit de buurt van baas te blijven "Etter". ~~}>

Sjolvir

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:20

STOUT paard!
(hier iemand blij met haar dooretende pony dier)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:24

Heb ik normaal gesproken ook, maar heb op het moment een enorme stressknol. Bij het minste of geringste raak hij in paniek en zet het op een rennen of raak helemaal in paniek en gaat finaal uit zijn stekker. :?

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:04

Amber_ schreef:
Twijfel nog !
Ik twijfel of ik L ga in Neede of Lisse idd := Vind Lisse niet zo heel leuk.
Doe je mee daar :D ?

Ja ik heb me ingeschreven voor de BB-klasse.
Ik moet alleen nog wel even gaan oefenen.. want anders wordt het niks.. haha..

Ik zou a.s zaterdag de clinic hebben van Imke, maar helaas er is droes bij ons op stal dus kan/mag niet..
en volgend weekend had ik eigenlijk mijn dressuur debuut.. maar dat kan ook niet doorgaan, helaas.!!
We mogen 6 weken niet van het terrein af.. dus aardig aan het balen!!
Dus me dressuur debuut wordt pas 5 september op de fjordcup.. ook leuk!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:06

Jij komt 25 Juli dus ook naar de Oefencross in Lunteren :))
Zo leuk !! Echt gezellig en meerdere Fjorden !
Je kan 60, 80 of 100cm doen. Kan je echt super oefenen, vraag Sjolvir maar ! :D

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:07

Ja zou graag willen maar dan zit ik in het zonnige Cuba.
Maar tegenwoordig beschik ik over een auto en trailer dus wordt het al iets makkelijker om ergens te komen..
Het crossparcours in Lunteren staat er gewoon toch? Is het daar mogelijk gewoon een keer te oefenen?
Zowieso vind ik het gaaf om fjorden tegen te komen op wedstrijden enzo.. :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:08

Ja dat kan ook zeker !
Anders kom je keer gewoon door de weeks ? Dan kom ik met Fjordy :)
Bespreken we het gewoon, dat kost 7,50.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:10

Ja is goed.. leuk!!
Ow dat kost niet zoveel..
Doen we het na mijn vakantie.. want dan mag ik pas weer van het terrein af en is er geen kans op besmetting meer..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:18

Wou me net gaan inschrijven voor Lisse, maar BB zit al vol.
Tevens kan ik de vraagprogramma's niet openen, grom.
Ga wel mailen.

edit:
Overigens krijg ik het stukje over de BB niet open, kan dus niet de hoogtes lezen.
Wel het vraagprogramma, maar daar staan geen hoogtes in, mopper.

Wachtlijst betekend niet kansloos toch? Wil alleen eerst info van ze.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 24-06-09 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:19

Echt joh.. he balend !
Anders hadden we elkaar weer gezien :D

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:48

Ja leuk.. gewoon een mailtje sturen.. misschien is de wachtlijst nog niet lang.. er vallen meestal toch wel een paar af.. ;)
Ik had het toen ook gevraagd.. de BB is 80cm het oefenparcours.. dacht ik dat hij had gezegd.. ik ga ff kijken of ik dat mailtje kan vinden ervan..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:49

Hmm nee dat is geen 80 :n Wat raar dat hij het zei :P?

Want B is al 80, bij Vlietlanden was BB ook 60 :j Dat is de hoogte van BB.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:50

Gevonden:
De exacte hoogte ken ik nog niet maar ik zal dat binnenkort even met onze parcoursbouwer overleggen. Ik weet wel dat de hindernissen lager moeten zijn dan de laagste wedstrijdklasse in ons geval dus de Rubriek B pony's (categorie C/D/E). Dit betekent dat de hindernissen in de cross niet hoger zijn dan 80 centimeter. Zie voor meer info het disiplinereglement eventing. Dit kun je vinden op de website van de KNHS.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:54

Amber_ schreef:
Hmm nee dat is geen 80 :n Wat raar dat hij het zei :P?

Want B is al 80, bij Vlietlanden was BB ook 60 :j Dat is de hoogte van BB.

Weet jij wat voor hindernissen ze er hebben in Lisse? En hebben ze ook een waterbak? (lijkt me leuk namelijk)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:58

Oh ik doelde net ook meer op het Springparcours voor de cross. Maar ook BBcross zal niet hoger zijn dan dat hoor.

Veel boomstammetjes enzo, is echt een boscross :j.
En idd waterbak :D Maar moeilijke, omdat het echt naar beneden loopt, in bosjes en donker is. Altijd heel veel weigeringen en vallen op :P.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:43

Nou dit levert weer chaos op. Heb een vereniging gemaild over een BB-cross.(andere)
Wel heel tof, heb ze vanavond gemaild en kreeg direct antwoord, helaas kan je met dat
antwoord dan weer niets.
Andere vereniging was simpeler, stonden de hoogtes gewoon vermeld. (dan snap ik hem ook nog)

In de mail stond:
In de rubriek BB moeten de hindernissen in de cross lager zijn dan de regulier Klasse B. Dit betent dat de sprongen lager dan 80 centimeter zullen zijn. Exacte hoogte zal verschillen tussen de diverse hindernissen.

De hoogte in het springparcours zal hierop zijn aangepast. In de klasse B-pony´s is de hoogte voor de categorieen c, d en e respectievelijk 70, 75 en 85 centimeter. Ik zal contact opnemen met de parcoursbouwer voor de springproef over de hoogte in zijn parcours. Deze zullen in elk geval niet hoger zijn dan de hierboven genoemde hoogte.

Schiet ik weer geen moer mee op.
Heb dus vervolgens een mailtje gestuurd met een link naar stukje van de KNHS (over die BB-eventing).
En het vriendelijke verzoek, me toch te vertellen hoe hoog ze het nou denken te gaan zetten.
Vind dat toch wel nuttige informatie, hoef nog niet dood en pony wil ook nog heel blijven.

Schijnt niet zo te mogen zijn dat Sjol en ik crossen. Heb ook wel eens de opmerking terug gehad (vorig jaar),
dat als het om 10 cm ging ik maar niet moest gaan crossen -:(-

Wat betreft die droes op stal, dat is echt balen, een stal hier in de buurt heeft ook maanden problemen gehad!
Was de een beter, begon de ander! Hoop dat het bij jullie sneller gaat.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:17

Do, :P Zoals ik hierboven al zei.. Het is echt niet hoger als 65.

Zondag bij Vliet waren er ook verschillende hoogtes zoals diegene in je mailtje. De ene was 30cm en de ander weer 65. Maar hoger was het niet.

Gewoon opgeven en gaan, dan heb je het een keer gezien en weet je het :D.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:28

Citaat:
Veel boomstammetjes enzo, is echt een boscross .
En idd waterbak Maar moeilijke, omdat het echt naar beneden loopt, in bosjes en donker is. Altijd heel veel weigeringen en vallen op.

OK, gaaf! Gelukkig is Dusty een waterrat.! Haha.. :=

Idd gewoon opgeven en gaan! Heb ik ook gedaan! haha.. :j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:07

Marcella schreef:
Heb ik normaal gesproken ook, maar heb op het moment een enorme stressknol. Bij het minste of geringste raak hij in paniek en zet het op een rennen of raak helemaal in paniek en gaat finaal uit zijn stekker. :?

heeft die van mij ook, die rende laatst dwars door schrikdraad heen omdat ie wormenkuur kreeg?? en daarna peert ie m ook als m iets eng lijkt, alles is ook ineens doodeng bij m, maf beest, vandaag in buitenbakl gereden maar was zo aan t stressen buiten dat ik de binenbak in ben gegaan met m, daar voelde hij zich dapper en heeft er paar flinke bokken tegen aan gegooid maar daar heb ik snel op gereageerd, na paar keer opneiuw aansprinegn liet hij dat truukje achterwege, hij kan laatste tijd niet ontspannen, ja met buitenritjes.........hoop dat ie na de zomervakantie als ie 3 wkn gaat logeren wat lekkerder in zijn vel zit

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:54

Zo dikkerd vandaag even beetje opgejaagd want het was veels te warm om te rijden, daarna lekker onder de sproeier gezet. Ze hebben op de manege gehooid, er staan nu allemaal mooie zwarte balen op het land. Weer lekker vers hooi voor de paardjes :P Nog 1 weekje school en dat zit het er weer op. Gaat sneller dan je denkt! A.s. zondag alvast m'n verjaardag vieren, want ik ben al op vakantie als ik jarig ben :D En ik ga veel leuke dingen doen in de vakantie, heb er zin in!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:33

Carolinef schreef:
Marcella schreef:

heeft die van mij ook, die rende laatst dwars door schrikdraad heen omdat ie wormenkuur kreeg?? en daarna peert ie m ook als m iets eng lijkt, alles is ook ineens doodeng bij m, maf beest, vandaag in buitenbakl gereden maar was zo aan t stressen buiten dat ik de binenbak in ben gegaan met m, daar voelde hij zich dapper en heeft er paar flinke bokken tegen aan gegooid maar daar heb ik snel op gereageerd, na paar keer opneiuw aansprinegn liet hij dat truukje achterwege, hij kan laatste tijd niet ontspannen, ja met buitenritjes.........hoop dat ie na de zomervakantie als ie 3 wkn gaat logeren wat lekkerder in zijn vel zit

Buitenrijden durf ik nu echt niet aan, want weet namelijk iets te goed hoe asfalt aanvoel. ;)

Kon hem vandaag wel vangen in de wei misschien ook door die hele lekkere appel. :D Hij staat nog wel bij het minste of geringste geluid/beweging klaar om te vluchten/verdedigen. Raar beest. :?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:23

ja gek he, die van mij is met rijden ook zo mega gespannen, kan er de rust haast niet in brengen, nog maandje en dan hebben ze vakantie en daarna ga ik beginnen met les met m, echter vandaag was de da er en werden zijn tanden gedaan, niks geen verdoving nodig, uuuh ja de logica ontgaat mij even

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:25

Rare fjordenbeestjes hebben jullie, met die van mij gaat het helemaal perfect! Niet eens bakkabouters meer!! Morgen heb ik een date haha!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:56

Zo spannend fjordjes :P

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:06

ja saai is t nooit he