[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelum

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:30

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een eigenwijze fjord ;) Heb al gezegd dat ik donderdag mee rijd dus kan er niet meer onderuit :P
Ze is wel veel rustiger en braver geworden sinds ze van stal is verhuisd. Ben vandaag voor het eerst alleen door het dorp naar m'n huis gereden en ze was zo braaf :D

@Miss_lizje: mooi zadel hoor! Wat voor 1 is het?
Denk dat ik binnenkort ook maar nieuw zadel ga kopen.. Weet dat m'n zadel niet helemaal goed ligt maja nieuw zadel groeit ze ook zo weer uit denk ik..

@Sjolvir: Handig als ze zichzelf trainen :D ;)
@Fjordjes: Fijn dat het buitenrijden zo goed ging!
@Bon_bon: Lastig dat achteruit lopen! Hopelijk krijg je het nog afgeleerd.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:46

@kelum:
Het is een night rider colonel.
Ik weet niet hoe oud je fjordje is maar zou iets met een verwisselbare boom/kamers anders niet iets zijn? dan kan het mee groeien.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:33

@ Kelum, want een ontzettend vette mlp-fjord heb je in je profiel staan, :D haha!
@ Sjol, hoe gaat het bitloos rijden?

Morgen lange dag school, laatste normale lesweek. Hierna een weekje toetsen en dan is het uit met de pret... Dan moet ik op stage, heb 2 plekjes weten te regelen gelukkig, allebei lekker in de buurt. (half uurtje ongeveer aan reistijd kwijt)
Gaan jullie nog op vakantie, en waar dan naar toe?
Ik ga naar Mexico :D

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:20

sumpielover schreef:
ik was gister lekker op het weiland aan het crossen heerlijk ! ,
zie ik ineens en fjord langs komen heel bijzonder hier haha aaangezien ik hier een van de weinige fjorden heb dacht ik dat ik maar even moest gaan kijken wie het was . dus ik in galop door de berm om een beetje dichter bij te komen. dus rijd ik er iets achter draait de fjord zich om en laten we ze even snuffelen daarna even wat gekletst en een lekker stukkie gestapt ze bleek maar een klein stukkie hier vandaan te wonen !! maar toen zei de andere kant op wou gaan vondt summer dat niet zo leuk en ging er in ren galop achter aan :S en toen viel me telefoon uit mijn zak dus op de nood rem en me telefoon gepakt alleen toen kwam ik er niet meer op want ze wou achter wammes aan .. uiteindelijk heel de weg terug wou ze zo graag naar henm toe dat ze heel de tijd bleef dribbelen heel vervelend. Maar zo blijkt maar weer nog meer fjordjes in de omgeving :D:D

Als je een keer samen wilt gaan rijden??..ik zou het leuk vinden hoor!!
groetjes Mariël :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:26

fjordjes schreef:
Ik ga naar Mexico :D

Weekje ponykamp loon op zand.(laatste kinderjaar mag eigelijk al niet meer mee, volgend jaar als leiding. :+ ) En een weekje drente.
Maar meen je dat sirieus dat je daar naar toe ga? Ik liever niet met die griep :+ .

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:44

De griep is ook in Woerden op een kinderschool en bij 89 mensen in Nederland... Dus ja...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:45

Wanneer Loop op zand? Dan ga ik zwaaien!
Ik rij altijd in de L en D duinen op Woensdag, nou ja, meestal op woensdag, volgens mij was het vandaag geen woensdag, toch? :D
En ja, tuf daar langs, ga van de Roestelberg dwars over het zand naar LopZ. dan langs de hengstenhouder via de rustende jager,
de drie linden etc. terug en dat dan meer dan 1 x (zucht). Uiteraard met af en toe leuke andere paadjes erbij, anders
wordt het saai. (wel effectief dat rondje, aangezien je precies weet hoelang je erover mag doen etc.)

Gewoon zijn ufo pak aantrekken joh, enig!
Sjol stoort zich er ook in het geheel niet aan en staat tenminste geen vliegen stampij te maken.
(wordt ze ontzettend chagerijnig van, op het asociale af, stampt je dan gewoon voor je hoofd met
hoeven uitkrabben, beest is geobsedeerd door vliegjes, of ze nou steken of niet)

Stoute achteruit fjorden, kan die van mij ook, alleen sjouwt die dus gewoon achterwaarts de sloot in.
Mijn oplossing was (vorig jaar)fietser met menzweep. 1e x was raak, 2e x wist Sjol het en rende over fiets heen :+ .
Maar net daar waar geen sloot links of rechts zat. (kip ik heb je! dacht ik toen!)
Schade, omgevallen containers, afgetrapte springschoenen, geplette heg, witte paaltjes met rode reflector
onder je paard door, kont op muurtje, uiteindelijk gedeukt ego fjord. Probleem opgelost!
(helaas voor haar deed ze het waar geen sloten zaten die keer, tja, dan ben je dus de pisang!)

MEXICO! gaaaaffff! (als je maar geen griep meeneemt! :Y) )

hoe gaat het bitloos, hmmm zie Sjol haar Sjol goes natural topic, momenteel zijn we weer met bit.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:51

Oeh Oeh mensen.. ik ben even helemaal in Love weer met Fjordy :+:
Vandaag hele flinke hindernis in de cross, en hij deed hem gewoon zo HUP zonder twijfels :))

Flinke haag met een flinke greppel :D
Afbeelding

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:54

Wauwie Amber, Wat een combi!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:00

Foei Amber je voeten!!!! }> :D ;) :Y) (je weet van wie het komt, miss. Pinguin herself!)
Jij hebt ook je glitter dingen zie ik!

Gaaf, jij hebt je zeker wel vermaakt daar vandaag?
En oei, dat setje!!!
Niet in Lunteren ook in het oranje gaan hoor! Dan raakt mijn pa in de war!
Die snapt dan niet welke fjord Sjol is.

Fjordy blijft cool! enig ook die rimpeltjes op zijn gat!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:03

Haha we doen gewoon alle Fjorden in Oranje hijsen :))
Ik moet ook op Rosco rondje 60 doen, dus ook Oranje hup haha !

Lief he, hij word gewoon oud :D !!
In augustus gaan we L proberen, := Spannend !

Waren wel heel veel weigeringen en zelfs echte vallen op deze hindernis (zat alternatief op). Dus maar goed dat ik dat niet gezien heb hoor haha, anders had ik toch echt wel zenuwen gehad haha :)) Maar we kregen wel echt staande ovatie toen we er over zjoefden :D.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:17

Iedereen in ORANGE! We doen ook wel een Roosje make over in orange!

Oei! De L, spannend!!!!!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:26

Woow Amber wat een sprong, kan me voorstellen dat je weer helemaal verliefd bent op Fjordy! Ik zou het je echt niet nadoen, ik schijt al in mijn broek als ik deze foto zie haha!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:30

Ja ik meen het serieus dat ik daar naar toe ga! Ze overdrijven het nogal en er is nog steeds geen negatief reisadvies dus je krijgt ook je geld niet terug. En idd, in Woerden kan ik de griep ook al oplopen, nou ik maak me er niet druk over :P

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:44

Sjolvir schreef:
Wanneer Loop op zand? Dan ga ik zwaaien!
Ik rij altijd in de L en D duinen op Woensdag, nou ja, meestal op woensdag, volgens mij was het vandaag geen woensdag, toch? :D
.

Van 18 juli tot 25 juli. Bij manege van loon.
Het is nogal een lang verhaal om te vertellen, maar kort samengevat is een ponykamp dat al bijna 40 jaar bestaat elke keer van plek moeten verhuizen. Mijn opa is zelfs nog leiding geweest en mijn moeder ook(mams gaat dit jaar ook weer voor het eerst mee als leiding, hoeft nou niet opte passen op tante haar kinderen die ook leiding is).
Altijd in drunnen bebleven en toen ging de manege faliet en de kampschuur stopte ermee.
Gelukkig nu dan bij manege van loon. Als ik een andere fjord zie lopen vraag ik wel even of jij dat bent van het fjorden klets topic. :D

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:53

Gister voor het eerst met Boyar in het bos gereden :D
Hij was echt super braaf alleen zijn overhangende takken wel erg eng _O- _O-

Maar het is zeker voor herhaling vatbaar!!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:18

amber, die super fjord van jou is ook wel een staande ovatie waard, ook al heeft ie rimpels op zijn kont en is ie koningshuis gezind _/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:06

Kelum anders een tweedehands zadel heb nu ook een tweedehandse maar nog heel netjes.
Fjordjes succes met je toetsen.
Miss_lizje lekker hoor weekje L op Z.
Sjolvir je moet me niet zo jaloers maken dat jij lekker op stap kan met je trailer.
Een stoere vliegende Amber_ boven een hindernis.
Boyar die lekker in het bos gereden heeft.

Trouwens een zondag nog een goede daad gedaan en meegeholpen met een loslopende schaap vangen. Handig hoor een pony die ineens een stoere bink was en het schaap gewoon achter hem aanlopen. Terwijl het schaap voor fietsen en wandelaars heel hard op de loop ging. 8-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:47

Dacht van ga even gelijk na het werk even rijden. Nou dat even rijden werd even pony vangen die dus niet te vangen was wegens slootje springen. Hij stond hierdoor ook op het grote land en zou hierop kilometer kunnen lopen zonder ook maar 1 hek tegen te komen. _-:( En daarna kon ik die bolle nog eens gaan wassen om hem er weer een beetje fatsoenlijk eruit te laten zien. Heb hierna maar even in de bak gereden. Helaas mijn geplande buitenrit ging niet door, maar goed ook want had in de bak een stuiterbal. Maar voor de rest wel heel lekker gereden. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:53

Irritant zeg dat hij over de sloot was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:56

Nou vond het irritanter dat ik hem niet te pakken kreeg zelfs een gele voerschep met een handje brokjes had geen effect. :+

Betwijfel nu echt of ik wel een fjord heb. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:16

So ja, daar zou die van mij een moord voor doen :+ .

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:59

Citaat:
Ik ga naar Mexico

Lekker hoor! Ik ga over 3 weken naar Cuba toe ook niet vervelend.
Maar over de griep gesproken, het ligt er volgens mij een beetje aan waar je precies in Mexico naartoe gaat want mijn schoonzus en vriend zijn pas terug van 3 weken Mexico (hebben daar ook een beetje rondgereisd) en als je in een bus ging kregen ze soms een termometer op hun hoofd en als je geen koorts hebt dan was er geen probleem, en bij het inchecken op het vliegveld werden ze ook gemeten want als je koorts hebt mag je het land niet uit. Maar hun hebben nergens last van gehad, en nu ook niet! :)

Dusty is te lui om actief te doen in het land, wel lekker makkelijk!

Gave foto Amber, ga je in september meedoen met de cross in Lisse?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:28

Twijfel nog !
Ik twijfel of ik L ga in Neede of Lisse idd := Vind Lisse niet zo heel leuk.
Doe je mee daar :D ?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:08

:D Marcella, jouw paard wil ook aan eventing doen! Hij springt al slootjes!
En dat hij kan zwemmen heeft hij ook al vaak genoeg bewezen!

trailer ook nadelen, vandaag 3 nieuwe banden besteld, moeten er volgende week onder.

Fjordjes even wat feiten over de Mexico griep!
Het is SLIM om hem nu proberen te krijgen. Ik zal uitleggen waarom.
De nu heersende variant is niet dodelijk ((doorgaans) indien op tijd behandeld met bv. Tamiflu etc.)
Dit is dus je kans om natuurlijke resistentie op te bouwen tegen deze griep.
Deze zal je je leven lang houden en dus plezier van hebben!
Je hoeft dus bij een eventuele uitbraak dan niet meer bang te zijn voor besmetting!
Ook niet als hij dan agressiever is of resistent want jij krijgt hem dan niet *\o/*

Dus kom op iedereen naar Mexico!!! Laten we ons natuurlijk vaccineren en hebben nog een
fantastische tijd ook!

Boyar lekker geboscrossed!

Dusty vermoedlijk type Sjol, gewoon in wei blijven staan en zolang mogelijk door eten.
Cuba, het wordt hier steeds gekker, heerlijk!