[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:43

Zwaantje:

Ik heb 2 verschillende mallen gemaakt.
De bovenste heb ik laatst gebruikt en dan bij het gevouwde stuk als korts.
Zandor heeft namelijk ook ecxeem en anders is hij helemaal kaal gelijk, want hij schuurt door zijn deken heen.
Je kan een complete mal maken of zoals ik dat je hem moet omslaan voor de andere kant.

Afbeelding
Afbeelding

P.s voor hoe het er daarna uitzag kan je mijn laatste HAW topic bekijken. ;)

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:45

Dat is wel handig zo'n mal :) maja mijn paard staat nooit stil dus krijg je den ik alsnog van die happen eruit :P daarom laat ik m'n vriend knippen :P die kan het beter ;)
Vind lange manen vaak ook wel leuk staan :) er werd eens tegen mij gezegd dat een fjord met lange manen gewoon een veredelde ijslander is :=

Net in de tuin zitten eten met paard erbij :P ?Ideaal je paard zo dicht bij huis :D Volgende week poging doen om in de groepsles mee te rijden. Durf niet zo goed, rij ik daar als een tank tussen al die mooie dressuurpaarden :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:14

Lange manen vind ik ook wel leuk. Maar bij een luxere vind ik de boog gewoon mooier. We hadden op stal een oud gefokte fjord staan met lange manen. Die was echt leuk.
Heb met photoshop toen gekeken hoe het bij zandor zou staan maar vond het niet zo.
Natuurlijk is dat niet zo realistisch maar toch vond ik het maar raar.

Kelum ik wil ook mijn paard aan huis!!!
En die groepsles gewoon doen. Fjorden kunnen ook dressuren dus je hoeft nergens bang voor te zijn. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:31

kelum schreef:
Dat is wel handig zo'n mal :) maja mijn paard staat nooit stil dus krijg je den ik alsnog van die happen eruit :P daarom laat ik m'n vriend knippen :P die kan het beter ;)
Vind lange manen vaak ook wel leuk staan :) er werd eens tegen mij gezegd dat een fjord met lange manen gewoon een veredelde ijslander is :=

Net in de tuin zitten eten met paard erbij :P ?Ideaal je paard zo dicht bij huis :D Volgende week poging doen om in de groepsles mee te rijden. Durf niet zo goed, rij ik daar als een tank tussen al die mooie dressuurpaarden :=

Heb geen schroom, doe ik al jaren, gaat prima. Ik en mijn ukkie tussen de reuzen! (zeker op wedstrijd, hebben ze altijd nog grotere dan in mijn les.)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:35

kelum schreef:

Ik rijd ook al jaren in een groeples met op hoog niveau rijdende dressuurpaarden. Maar je wil niet weten hoe geliefd mijn kleine tank is in de les :D . Iedereen vind haar geweldig ook al kan ze het dressuurmatig niet aan.
Dus dat komt helemaal goed ;)

kelum

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:02

Ze staat niet aan huis maar straat verderop ;)
Ze is nog erg ondeugend met rijden, ineens de andere kant opgaan enzo :P (ze is pas 4) Ben ook nog echt met de basis bezig dus vandaar dat ik niet zo goed durf :p Verstoor ik heel de les haha! Maar mocht het wel proberen :)

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:32

ik was gister lekker op het weiland aan het crossen heerlijk ! ,
zie ik ineens en fjord langs komen heel bijzonder hier haha aaangezien ik hier een van de weinige fjorden heb dacht ik dat ik maar even moest gaan kijken wie het was . dus ik in galop door de berm om een beetje dichter bij te komen. dus rijd ik er iets achter draait de fjord zich om en laten we ze even snuffelen daarna even wat gekletst en een lekker stukkie gestapt ze bleek maar een klein stukkie hier vandaan te wonen !! maar toen zei de andere kant op wou gaan vondt summer dat niet zo leuk en ging er in ren galop achter aan :S en toen viel me telefoon uit mijn zak dus op de nood rem en me telefoon gepakt alleen toen kwam ik er niet meer op want ze wou achter wammes aan .. uiteindelijk heel de weg terug wou ze zo graag naar henm toe dat ze heel de tijd bleef dribbelen heel vervelend. Maar zo blijkt maar weer nog meer fjordjes in de omgeving :D:D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:52

Wat leuk :))

Hier hebben wij vet veel Fjorden haha, niet meer te tellen :P

Morgen SGW Vlietland !!!! :)) :)) :))

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:07

kelum schreef:
Ze staat niet aan huis maar straat verderop ;)
Ze is nog erg ondeugend met rijden, ineens de andere kant opgaan enzo :P (ze is pas 4) Ben ook nog echt met de basis bezig dus vandaar dat ik niet zo goed durf :p Verstoor ik heel de les haha! Maar mocht het wel proberen :)

hoe herkenbaar, maar gaat echt wel over, goed volhouden }>

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:17

@Kelum, de aanhouder wint! Ik heb in het begin ook alle hoeken van de bak wel eens gezien (hoewel dat op Unfie erger was dan op :D Sjol, maar met hem moest ik niet zo goed de les in)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:38

Heb vroeger niet alleen alle hoeken van de bak gezien, maar ook vaak zat het zand van heel dichtbij. :+ En dat is nu ook aardig voorbij. Heb nu alleen af en toe een aanvaarding met het asfalt. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:41

Is het een vogel? is het Megamindy?

Nee, Het is zandor :+

Afbeelding

Zandor moet nu zijn hele boerka aan wil ik manen over houden.
Vind het eigelijk best wel zielig hij hij erbij staat.

oja nog een fototje van ons nieuwe zadel :D
http://i297.photobucket.com/albums/mm23 ... 301877.jpg

@ Kelum idd gewoon volhouden. Zandor was in het begin ook heel erg bezig in de bak ect.
Tegenwoordig wil hij alleen nog wel eens vervelend doen als hij zijn oefeningen moeilijk vind. Dwars door andere paarden heen rennen ect. blijft leuk volgens zandor. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:46

Vandaag voor het eerst op buitenrit geweest met Rutger. Wel 2 meisjes erbij, 1tje ernaast. Ging echt supergoed voor de eerste keer. Hij was erg braaf, dingen zoals een bloembak of steiger zijn eng.. Maar hij loopt er uiteindelijk wel voorbij. En ook hinniken naar ieder paard dat ie ziet haha! We zijn stapvoets naar m'n huis gegaan, dat is ongeveer 5 km. Daarna weer terug, kwamen we een groep steppende mensen tegen (van een recreatie boerderij) en 1 van die domme druiven zit de hele tijd te kijken naar m'n paard, flikkert erna van d'r step af en Rutger schrikt zich dood. Gelukkig ging ie er niet vandoor, braaaaaf paard. Hij was onderweg wel enorm aan het klieren, trekken aan de teugels en als ik stilstond om bijv. voorrang te verlenen wilde die erna alleen maar harder ipv in stap, hij was erg ongeduldig. Maarja ik kon helaas niet even rijden of longeren aangezien er wedstrijden waren op de manege (nee deed niet mee) en ik kon nergens rijden. Maar al met al ben ik gewoon supertrots op hem want hij was superbraaf!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:59

ach gossie die Zandor, ja hij kijkt enigszins beteuterd, ik ben nog op zoek naar een HH pad stripe in de kleur bruin, heeft iemand m nog liggen van wie ik m kan overnemen of 1x tje lenen?
Laatst bijgewerkt door Carolinef op 20-06-09 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:00

Oh My God BON is fatsig en stout :')

Ze heeft nieuw koosnaampje :p dikkie dik :P al moet ik zeggen dat iedereen dr fantastisch vind...
Maar wat mij betreftmag dr buik wel ietsiepietsie :') minder... moeten we toch wel eens iets aan gaan doen.

Vanavond was ze weer erg stout :P zijn fjordjes af en toe toch krengen!!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:00

Goed zeg dat het zo goed ging voor het eerst buiten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:25

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:48

Miss_lizje leuk apenpakje.
Amber_ succes morgen.
Fjordjes die voor het eerst buitengereden heeft en een brave fjord heeft.
Carolinef heb ik helaas niet.
Bon_Bon ja als je fjord te dik is dan beteken dat flink aan het werk en die buik eraf trainen.

Zo bijgelezen. Heb mogelijk een passend dressuurzadel voor op bolletje en ik zit er ook super in. En mijn benen komen er eens voor een keer fatsoenlijk onderuit. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:09

Marcella schreef:
als je fjord te dik is dan beteken dat flink aan het werk en die buik eraf trainen.

Zo bijgelezen. Heb mogelijk een passend dressuurzadel voor op bolletje en ik zit er ook super in. En mijn benen komen er eens voor een keer fatsoenlijk onderuit. :+

Als je hem aftraint dan steken je benen er NOG verder onderuit, onder je fjord ipv je zadel (flauw!)

hack is niet passend te krijgen, Sjol maf hoofd.
Hou hem nog wel even, als ik niets anders kan vinden moet die er toch op.
Maar ben zoekende naar oplossing.
(ach je weet het topic te vinden, je was al op bezoek geweest)

Gisteren blijkbaar Sjol en weidecollega's aan zelf conditie training gedaan, hoorde ik vandaag.
Hebben halve dat door het land geraced. (volkomen onfjordlike)
Reden: in het weiland naast de paarden hebben ze rollen kuil gedraaid in folie :D _O-
Moeten ze vaker doen (hoewel die van mijn trapt er vermoedelijk maar 1x in) dan hoef ik niet zo veel te trainen.

Ha, meer paarden in balletpakje. Nu zandor nog met tutu? Of gaat hij vannacht inbreken?
Rutger lief, tuurlijk, ach hij moet ook wennen, gewoon vaak buitenrijden, gaat 'ie vanzelf snappen dat dat
de ultieme vorm is van recreatie. (voor paard en ruiter)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 07:58

Jep dat weet hij nog niet maar voor zijn verjaardag krijgt hij ballet lessen :+ (grapje)
Maar hoedini krijgt zijn masker steeds af, denken iets van zijn hals en schuren maar. Heel irritant.

Wat vervelend dat je je hack niet passend krijgt. Hopelijk vind je een oplossing.

Edit: Typo's

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:51

Ik heb via de VA Cavalesse gekregen tegen zomerallergie. Dit middel werkt van binnenuit en is vloeibaar en makkelijk te geven. Het is een vrij nieuw middel, vorig jaar getest en 80% het goede resultaten, of ik het ook wilde proberen. Als je paard jeuk heeft wil je alles proberen. Ik ben nu bijna een week bezig en ik heb het idee dat het begint te werken. Gisteren was Lidar al rustiger en stond niet constant te krabben. *D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:53

Oke ik ga even google raad plegen over dat middeltje.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:26

Je kan ook informatie aanvragen bij jahbnl@janbe.jnj.com
Ik weet niet of je Paardensport kent, maar daar staat een advertentie in.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:14

@Marcella i know :P

We moeten ook eens serieus aan t werk gaan :)
Conditie heeft ze redelijk, oftewel ze kan makkelijk 2 uur lang etteren zonder moe te worden :')

Alleen soms is ze zo opgefokt dat de lol er af gaat dan lijkt t net of ze kreupel loopt (vaak genoeg afgestapt om te kijken of ze nou echt raar liep) Gaat ze zich eindelijk ontspannen of draaf je n stukje dan loopt ze wel normaal :S

Gister was het helemaal drama :P madam ging dr bekende achteruit kont richting sloot geintjes weer uithalen :P
Nah niet dus haha had spontaan rot humeur van hier tot tokio dus heb dr op alles teruggepakt :P

Bon stilstaan, wil verder lopen=nee Bon je wilde stilstaan prima dan blijven we ook staan.
Achteruit lopen en dan weer verder willen= nee bon ga nog maar wat verder achteruit.
Omwillen draaien en terug lopen= haha draai nog maar half rondje verder staan we in elk geval weer met neus de goede kant op.

Af en toe ken ik dr wel wurgen hoor :p

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:21

Sjolvir schreef:
Marcella schreef:
als je fjord te dik is dan beteken dat flink aan het werk en die buik eraf trainen.

Als je hem aftraint dan steken je benen er NOG verder onderuit, onder je fjord ipv je zadel (flauw!)

Dat ga nu zeer waarschijnlijk dus ook gebeuren nu ik een zadel waar ik goed in kan zitten en die goed lig. ~~}> Had hetzelfde wow gevoel als toendertijd de eerste keer met een barefoot cheyenne. ;)

Hier is trouwens het ufo pak ook binnengekomen ben alleen gisteren vergeten om een foto te maken. Zit alleen nu te twijfelen om op te gooien. Het val hier namelijk nog wel mee met vliegjes en dazen, maar wil eigenlijk ook weer niet wachten tot hij in de sloot ligt en er niet meer uit wil komen. :+

Bon_Bon lastig dat omdraaien. Heb die van mij misschien op een aparte manier afgeleerd. Die heeft gewoon een keertje een tik op zijn neus gehad toen hij wou omdraaien en sindsdien heb ik er weinig tot geen last meer van gehad. Achteruit richting sloot heeft die van mij gelukkig niet uitgevonden. ;)