Zo Amber, Gio is flink aan het groeien zeg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Finnea schreef:Zhiline ziet er goed uit zeg!! Ze is ook al wat kilootjes kwijt of niet? Het dekje wat je eronder hebt is van de Nici collectie van Eskadron toch? Heb ik ook voor mijn merrie gekocht, alleen die is nog niet onder het zadel dus hij ligt nog in de kast
Zo Amber, Gio is flink aan het groeien zegKun je daar nog tegen voeren? Ik zie er zo meer Bjorkmann in dan Hermansen trouwens. Niet verkeerd, daar hou ik wel van namelijk
CCCCC schreef:Wat gaat Svenja hard zeg! Daar kan Chiem nog een voorbeeld aan nemen, als hij galoppeert, is het echt van :ah toe nou, doe lekker relax want ik doe dat ook
xTesske schreef:Haha nou van mij mag zvenja soms ook wel wat relaxter doen. Wat ik juist zo raar aan Zven vind, eenmaal ingestapt en gedraafd wil ik gaan galloperen maar met alleen beenwerk lukt het op het begin niet ze gaat alleen heeeel snel draven, nou dan haal je het zweepje erbij en dan zoeeemm daar gaat ze! En dan na 3 rondjes haal je het zweepje weg en dan wil ze alleen al als je roept: JA GALLOP!. Volgens mij is ze vroeger
een beetje opgejent met het zweepje dus probeer het nu zweepje af te maken dat we daar niet mee hoeven te rijden. Maarja ze heeft dan ook wel weinig conditie want even een klein uurtje gereden al helemaal bezweet.
CCCCC schreef:Als ze vroeger echt opgejend is, wordt het wel een stuk lastiger om dat er weer uit te krijgen. Maar met heel veel oefenen lukt dat wel. Bij Chiem is het juist andersom, hij reageert amper op beenhulpen, stemhulpen pakt ie beter. Maar hij is nog zo traag, en daar baal ik wel van! Hij werd maar een keer per week bereden, en dan echt alleen maar voltes en geen figuren o.i.d. dus hij is een beetje lui geworden. Ik krijg hem ook echt niet in middendraf zonder zweepje, laat staan galop. Als we in de bak trainen is ie echt lui en kijkerig, de andere paarden staan naast de bak, en hij houdt van buurten. Ik heb hem nu pas twee weken, en in het begin kon je echt been geven wat je wilde en hij ging gewoon niet vooruit, gelukkig gaat het nu al een ietsje pietsje beter. Misschien moet jij iets van Zvenja's snelheid aan Chiem doneren en Chiem iets van zijn luiheid aan Zvenja, dan is het volgens mij perfect