Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bodan

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:03

ik ga toch maar voor een rossner america (plus), ik wilde eerste ook een barefoot (london) alleen heb gehoord dat je drukplekken krijgt bij de beugelophanging.
En ik vind die pads verschikkelijk hihi.

Die zadel staat hem idd erg stoer!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:19

mooi hoofdstel heb je Lachen echt gaaf Haha!

Wat worden ze dan ineens groot he met zo zadel Tong uitsteken leuk hoor!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:55

haha ja hij staat er ook echt bij als of hij zo in slaap valt! Leuk joh, staat hem stoer!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:06

Heey ik ben manon
en ik heb ook een fjordenhengst van 2,5 'Bjorn' hij is ook lekker dwars en doet alles wat niet mag
en als je er mee loopt dan gaat hij er zo bij liggen rollen ...
met ander woorden
'Hij heeft scheit aan parijs!'

Hhaah maar het is wel een schatje!!
in september word hij zadelmak gemaakt ...

groetjes

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:21

wat leuk:) het worden er steeds meer! gezellig hoor om met zijn alle te kletsen over de pubers Knipoog

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:16

Ja, leuk joh! Heb vandaag de manen van Benthe weer gekortwiekt, ze kan écht niet stilstaan joh, wat een ongeduld! Hoe doen jullie dit, zetten jullie ze vast? Of gewoon los? Benthe vind vaststaan niet zo leuk namelijk, maar heb het toch maar gedaan, anders was er geen houden aan Nagelbijten / Gniffelen

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 06:01

Ik zou haar toch goed leren vaststaan..
Ik zet mijn Bente altijd vast met knippen, ze blijft wel redelijk staan, laten we zeggen, ik heb erger gehad..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:29

Ja, het gaat gelukkig al beter, ze vind er alleen niets aan en verveeld zich dood. Dus dan gaat ze maar irritant doen met haar voorbeen. Negatieve aandacht is altijd nog aandacht, is haar motto. Tong uitsteken

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:57

mmm leuk zo motto... Tong uitsteken
Sven speelt altijd met zijn touwtje maar hij staat wel stil, dus dat mag wel. maar ik zou der ook gewoon vast zetten hoor en als ze heel even rustig staat gelijk belonen ... en dat keer op keer... misschien een optie? ik weet het niet hoor maar dat zou ik doen.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:05

gisteren even Bodan zijn manen geknipt, het ziet er nu niet uit.
hij bewoog steeds zijn hoofd en zat de hele tijd in het halstertouw te happen.
hierdoor ben ik meestal 3 a 4 dagen bezig om zijn manen goed in model te knippen. Boos!

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:25

Vandaag ook weer naar Bart geweest, was al 3 weken geleden ( Bloos ). Hij is deze winter bijna alleen maar
in de hoogte gegroeid en nu is hij dus heel erg slungelig Tong uitsteken Hij mag van mij nu ook wel een keer in de breedte
gaan groeien Vork

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:18

Heey ik heb gister en vandaag even op Bjorn gezeten Gister eerst even er op hangen en dan zitten Gister deed hij niks , Vandaag ging ik eerst weer leunen en toen bokte hij Hahhaha Tong uitsteken en met zitten deed ie ook niks Knipoog

Haha!:D:D

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:43

Bodan schreef:
gisteren even Bodan zijn manen geknipt, het ziet er nu niet uit.
hij bewoog steeds zijn hoofd en zat de hele tijd in het halstertouw te happen.
hierdoor ben ik meestal 3 a 4 dagen bezig om zijn manen goed in model te knippen. Boos!

Manen knippen lukt mij ook nooit in één keer, Bob is te ongeduldig om heel de tijd stil te staan. Clown
En als je dan bezig bent komen er allemaal van die kleine kriebelhaartjes in je mouw. Nagelbijten / Gniffelen

*zucht* Ooit laat ik zijn manen lang groeien. *LOL*

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:23

IniminiLover schreef:
Heey ik heb gister en vandaag even op Bjorn gezeten Gister eerst even er op hangen en dan zitten Gister deed hij niks , Vandaag ging ik eerst weer leunen en toen bokte hij Hahhaha Tong uitsteken en met zitten deed ie ook niks Knipoog

Niet dat jullie denken dat ik hem op 2,5 al zadelmak maak maar er gewoon heeel even op zitten en Over 2 week en 6 dagen word hij 3 jaar dus is hij niet echt 2,5 meer Knipoog

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:49

IniminiLover schreef:
IniminiLover schreef:

Niet dat jullie denken dat ik hem op 2,5 al zadelmak maak maar er gewoon heeel even op zitten en Over 2 week en 6 dagen word hij 3 jaar dus is hij niet echt 2,5 meer Knipoog

Dat kan ik zekers niet bij bo doen hij vind het al niets als ik op een krukje sta, mmm dat word wat straks als hij ingereden word.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:05

sven was gister jarig Haha! hij is eindelijk drie! hij staat nu weer lekker op de wei en daar wordt hij echt lief en rustig van!
Ik heb vorige week voor het eerst gelongeerd met het elastiek om en dan heel losjes en daar reageerd hij echt goed op! of een paar weken ga ik weer een poging doen tot zitten Lachen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:27

Ik ben sinds kort bezig met grondwerk en krijg daar ook les in, nu hebben we hem geleerd van als ik buk of mezelf kleiner maak(weet niet hoe ik het moet uitleggen) dat hij naar me toe moet komen met de commando 'kom' erbij.

Vandaag heb ik even gelongeerd en hij was ontzettend sloom nog even en hij viel om en als hij moest stappen ging hij ineenkeer voor mij staan (draaide naar mij toe).

Wat kan ik hier tegen doen? Kan hij die 2 dingen niet uitelkaar houden of maakt hij hier een spelletje van?

En als bo het longeren goed onder de knie heeft ( wat denk ik nog lang niet aan de orde is) wil ik met pessoa longeren, of kan ik beter met elastiek of bijzet gaan longeren?
Met pessoa gaat hij toch meer zijn rug gebruiken of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:27

met dat sloom en naar binnen komen kan je misschien een zweep bij je nemen en zodra hij naar binnen komt de zweep aanleggen. en als hij het goed doet overdreven belonen! maar het kan dat ik je probleem niet helemaal begrijp maar zoals hoe ik het nu zie zou ik het zo oplossen.

met de pessoa zet hij idd meer zijn kont eronder en gebruik hij zijn rug maar sven doen dat uit zichzelf al wel en ik heb geen pessoa Tong uitsteken dus keuze was snel gemaakt Knipoog

suc6

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:44

Had je geen zweep bij of kreeg je geen reactie op de zweep als je hem vooruit wou drijven? Veel overgangen maken, wordt ie actiever van, misschien vindt ie het wel gewoon saai om zoveel rondjes achter elkaar te rennen en wordt ie daar zo sloom van.
Als Bob niet op mijn stem en de zweep reageert doe ik altijd een dreigende stap naar voren, daar wordt ie wel wakker van. Knipoog

Met dat naar jou toekeren: misschien snapt hij niet wat hij moet doen en denkt ie dat hij moet stoppen en omkeren als jij hem vraagt om te stappen.
Echt consequent 2 verschillende commando's gebruiken voor halthouden en stappen; 'Ho' voor halthouden en 'stap' voor stappen bijvoorbeeld. Veel stappen en vooruit drijven als hij dreigt te stoppen als jij dat niet vraagt.

Met pessoa's en andere hulpteugels heb ik geen ervaring, maar ik heb wel gehoord dat ze van een pessoa goed over de rug gaan lopen. Ja

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:25

Ik longeer nooit met zweep omdat het nooit nodig was, hij luisterde altijd erg goed en was goed voorwaarts.
Maar sinds een paar weken is hij gewoon erg vervelend, niet voor waarts de hele tijd hoofd naar buiten.

Klikken met de tong was eerst genoeg om voorwaarts te krijgen, toen dat niet altijd werkte deed ik een stap naar voren maar nu ook al ren ik bv kan ik klikken en 'stampen'wta ik wil maar heeft geen effect meer.

Heb vandaag voor het eerst een zweep gebruikt, maar vind gewoon dat een paard op je stem moet treageren niet op een zweep.

Ik heb duidelijke commando's stap=stap , draf=draf , galop=galop , halt = halt , kom maar is komen en Hooo is rustiger stappen,draven en galloperen.

ik longeer nu 2 keer in de week, soms kort en de andere keer wat langer, maak veel overgangen.
Ik heb 1x in de week les in grondwerk.
Ga met hem naar buiten maar aangezien hij niet helemaal verkeersmak is en eerst langsd een druk kruispunt moet om lekker buiten te kunnen wandelen doen we het helaas niet zo vaak.

Wat mij ook opvalt is dat hij de laatste tijd veel struikeld.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:28

Citaat:
Dat kan ik zekers niet bij bo doen hij vind het al niets als ik op een krukje sta, mmm dat word wat straks als hij ingereden word.

Haahaa Tong uitsteken
dan moet je toh maar is met dat krukje oefenen hhahaha Tong uitsteken

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:07

whaha heb ik dus ook,
Elke plas of put loopt ze omheen Tong uitsteken
en mijn voetjes zijn niet meer veilig in haar buurt Whahaa..
Ze trapt ook met haar voor benen heel hoog, gewoon omdat ze zich verveelt ofzo,
mijn hele been zit onder de blauwe plekken. Boos![/quote]
Dat deed Benthe in het begin, ik corrigeerde haar daar elke keer voor, en nu doet ze het helemaal niet meer! Dus gewoon een tikje op haar borst geven, dan leert ze het snel genoeg af![/quote]

Ok, Bedankt voor de tip !

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:12

Bodan schreef:
Ik longeer nooit met zweep omdat het nooit nodig was, hij luisterde altijd erg goed en was goed voorwaarts.
Maar sinds een paar weken is hij gewoon erg vervelend, niet voor waarts de hele tijd hoofd naar buiten.

Klikken met de tong was eerst genoeg om voorwaarts te krijgen, toen dat niet altijd werkte deed ik een stap naar voren maar nu ook al ren ik bv kan ik klikken en 'stampen'wta ik wil maar heeft geen effect meer.

Heb vandaag voor het eerst een zweep gebruikt, maar vind gewoon dat een paard op je stem moet treageren niet op een zweep.

Ik heb duidelijke commando's stap=stap , draf=draf , galop=galop , halt = halt , kom maar is komen en Hooo is rustiger stappen,draven en galloperen.

ik longeer nu 2 keer in de week, soms kort en de andere keer wat langer, maak veel overgangen.
Ga met hem naar buiten maar aangezien hij niet helemaal verkeersmak is en eerst langsd een druk kruispunt moet om lekker buiten te kunnen wandelen doen we het helaas niet zo vaak.

Lastig..

Je lesgever in grondwerk, heeft die geen ervaring met longeren? Wat zegt die ervan?

Hoe gaat dat eigenlijk, lessen grondwerk? Hoelang duurt zo'n les en wat doe je dan allemaal? Bloos

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:19

Mrln90 schreef:
Ja, leuk joh! Heb vandaag de manen van Benthe weer gekortwiekt, ze kan écht niet stilstaan joh, wat een ongeduld! Hoe doen jullie dit, zetten jullie ze vast? Of gewoon los? Benthe vind vaststaan niet zo leuk namelijk, maar heb het toch maar gedaan, anders was er geen houden aan Nagelbijten / Gniffelen

Daarom waren de manen van mijn Fjordy Ook niet zo recht.. Clown

Whaha. Ze Moet gewoon iets doen...
Als ik haar vastzet gaat ze de hee tijd heen en weer, ze trapt mert haar voorbenen, etc..
Whaha. Nu ik het allemaal zo lees, lijken Benthe en Björna best wel veel op elkaar Qua gedrag Tong uitsteken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:20

_Eveline schreef:
Bodan schreef:

Lastig..

Je lesgever in grondwerk, heeft die geen ervaring met longeren? Wat zegt die ervan?

Hoe gaat dat eigenlijk, lessen grondwerk? Hoelang duurt zo'n les en wat doe je dan allemaal? Bloos

Ja ik neem aan van wel, ik wilde haar de vorige keer vragen maar toen ging de les niet door.
60 min duurd 1 les, we oefenen met het rustig naast mij lopen dus als ik stop moet hij stoppen als ik achteruit ga dan moet hij ook naar achteren en als ik mijn hand naar voren doe dan moet hij gaan stappen.

En we zijn bezig met dan hij om mij heen moet stappen en als ik buk zeg maar dan moet hij naar mij toe draaien en als ik zeg kom moet hij komen.
We zijn erg bezig met de basis.