Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
echt gaaf
leuk hoor!

). Hij is deze winter bijna alleen maar
Hij mag van mij nu ook wel een keer in de breedte
en met zitten deed ie ook niks
:D:D Bodan schreef:gisteren even Bodan zijn manen geknipt, het ziet er nu niet uit.
hij bewoog steeds zijn hoofd en zat de hele tijd in het halstertouw te happen.
hierdoor ben ik meestal 3 a 4 dagen bezig om zijn manen goed in model te knippen.

IniminiLover schreef:Heey ik heb gister en vandaag even op Bjorn gezeten Gister eerst even er op hangen en dan zitten Gister deed hij niks , Vandaag ging ik eerst weer leunen en toen bokte hij Hahhahaen met zitten deed ie ook niks
![]()
:D:D
IniminiLover schreef:IniminiLover schreef:Heey ik heb gister en vandaag even op Bjorn gezeten Gister eerst even er op hangen en dan zitten Gister deed hij niks , Vandaag ging ik eerst weer leunen en toen bokte hij Hahhahaen met zitten deed ie ook niks
![]()
:D:D
Niet dat jullie denken dat ik hem op 2,5 al zadelmak maak maar er gewoon heeel even op zitten en Over 2 week en 6 dagen word hij 3 jaar dus is hij niet echt 2,5 meer
hij is eindelijk drie! hij staat nu weer lekker op de wei en daar wordt hij echt lief en rustig van!
dus keuze was snel gemaakt

Citaat:Dat kan ik zekers niet bij bo doen hij vind het al niets als ik op een krukje sta, mmm dat word wat straks als hij ingereden word.

[/quote] Bodan schreef:Ik longeer nooit met zweep omdat het nooit nodig was, hij luisterde altijd erg goed en was goed voorwaarts.
Maar sinds een paar weken is hij gewoon erg vervelend, niet voor waarts de hele tijd hoofd naar buiten.
Klikken met de tong was eerst genoeg om voorwaarts te krijgen, toen dat niet altijd werkte deed ik een stap naar voren maar nu ook al ren ik bv kan ik klikken en 'stampen'wta ik wil maar heeft geen effect meer.
Heb vandaag voor het eerst een zweep gebruikt, maar vind gewoon dat een paard op je stem moet treageren niet op een zweep.
Ik heb duidelijke commando's stap=stap , draf=draf , galop=galop , halt = halt , kom maar is komen en Hooo is rustiger stappen,draven en galloperen.
ik longeer nu 2 keer in de week, soms kort en de andere keer wat langer, maak veel overgangen.
Ik heb 1x in de week les in grondwerk.
Ga met hem naar buiten maar aangezien hij niet helemaal verkeersmak is en eerst langsd een druk kruispunt moet om lekker buiten te kunnen wandelen doen we het helaas niet zo vaak.
Wat mij ook opvalt is dat hij de laatste tijd veel struikeld.
Mrln90 schreef:Ja, leuk joh! Heb vandaag de manen van Benthe weer gekortwiekt, ze kan écht niet stilstaan joh, wat een ongeduld! Hoe doen jullie dit, zetten jullie ze vast? Of gewoon los? Benthe vind vaststaan niet zo leuk namelijk, maar heb het toch maar gedaan, anders was er geen houden aan
_Eveline schreef:Bodan schreef:Ik longeer nooit met zweep omdat het nooit nodig was, hij luisterde altijd erg goed en was goed voorwaarts.
Maar sinds een paar weken is hij gewoon erg vervelend, niet voor waarts de hele tijd hoofd naar buiten.
Klikken met de tong was eerst genoeg om voorwaarts te krijgen, toen dat niet altijd werkte deed ik een stap naar voren maar nu ook al ren ik bv kan ik klikken en 'stampen'wta ik wil maar heeft geen effect meer.
Heb vandaag voor het eerst een zweep gebruikt, maar vind gewoon dat een paard op je stem moet treageren niet op een zweep.
Ik heb duidelijke commando's stap=stap , draf=draf , galop=galop , halt = halt , kom maar is komen en Hooo is rustiger stappen,draven en galloperen.
ik longeer nu 2 keer in de week, soms kort en de andere keer wat langer, maak veel overgangen.
Ik heb 1x in de week les in grondwerk.
Ga met hem naar buiten maar aangezien hij niet helemaal verkeersmak is en eerst langsd een druk kruispunt moet om lekker buiten te kunnen wandelen doen we het helaas niet zo vaak.
Wat mij ook opvalt is dat hij de laatste tijd veel struikeld.
Lastig..
Je lesgever in grondwerk, heeft die geen ervaring met longeren? Wat zegt die ervan?
Hoe gaat dat eigenlijk, lessen grondwerk? Hoelang duurt zo'n les en wat doe je dan allemaal?