[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:56

Grinnik paarden doen aan synchroon lopen. Ziet er weer heerlijk uit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:42

Heb een beetje erg de balen van een stalgenoot die dus ikke ikke en de rest kan stikken doe. Maar het resultaat is dat bolletje maar op stal kom te staan.

Heb op het moment genoeg aan mezelf.

Eerste parkieten zijn opgehaald en heb nu alleen nog de 4 koppeltjes grasparkieten met jongen zitten. En die gaan weg zodra de jongen zelfstandig zijn. En dan heb ik een lege voliere helaas pindakaas, maar beter voor mezelf.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:49

Ik heb het idee dat mijn zadel niet meer goed ligt op dikkie dik. De kussens aan de achterkant en dan net het laatste stukje raken z'n rug niet, waar de kussens omhoog lopen... Voor de rest ligt ie nog goed denk ik.
En ik moet nog steeds een medisch inlegvel kopen voor in 't paspoort, moet je dan per see lid zijn van het fjordenstamboek? En ik ga ws ook na de zomervakantie officieel starten is het dan verplicht dat ie op mijn naam komt te staan in het paspoort? Want dan moet ik lid worden van het fjordenstamboek en dat vind ik nogal duur en zelfs een beetje onzin want ik ga echt geen keuringen doen enzo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:16

Fjordjes balen van je zadel. Weet in ieder geval dat je voor wedstrijd rijden niet perse hoef te laten overschrijven op je naam.

En stamboek vragen weet ik geen antwoord op. Ben namelijk ook niet lid, maar anders even bellen met stamboek.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:39

@Carolinef: mijn zus verzameld MLP's dus een vriendin van haar heeft deze speciaal voor mij gemaakt :D
@Sjolvir: leuke foto's! Echt knap wat jouw fjord allemaal kan!

Mijn bolleke is deze week verhuisd naar een pensionstal in het dorp. En ze lijkt het naar d'r zin te hebben, ook superfijn te rijden ineens :D

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:54

@ kelum, fijn als ze het naar de zin hebt daar.
@ fjordjes leuk dat je ook officieel gaat starten.. ik ga ook voor het eerst starten op 4 juli..

Vanaaf heb ik voor een keertje les van Charles van Belle..
Vindt het helemaal spannend.. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:31

@ Marcella, balen dat bolle niet buiten komt, maar ehhh.
Bij ons moet je wat dat betreft ook zelfvoorzienend zijn.
24/7 buiten een optie? Dan komt ie niet meer binnen, maar dat zal Hero een zorg zijn.
Parkietjes wil ik niet, sorry. Weet ook geen liefhebbers.

@Fjordjes, let op ! inlegvel moet je snel mee zijn, anders krijg je problemen die je flink veel geld gaan kosten.
Bel eens met het stamboek om het te vragen.
Anders even je dierenarts vragen, die kunnen ze ook verkopen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:06

hehe ik kreeg mijn spook eindelijk eens rustig en goed aangesprongen ind e rechter galop, dit vindt hij heel moeilijk en normaal gooit hij reen turbo draf teegn aan waardoor ik ga hangen aan mn de binnen teugel, mijn instructeur helpt ons super maar die was r vandaag niet, wou t zelf proberen maar kreeg t niet voro elkaar, vriendin te paard heeft tips en adviezen geegvene(zelfde als mijn instructeur) en waarempel na 1x vragen spron ie aan en nog gelijk goed ook, ik rondje doro bak heen en toen terug gereden, na paar andere oefeninegn had ik zoiets van; nog keertje maar dan zonder dat men helpt en tadaaa meneer deed t, nu nog blijven oefenen en kijken of we onze instructeur donderdag dan kunen verrassen doro goed en beheersd (vooral dat laatste) aan te springen in de rechter galop!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:27

Heerlijk, als dit lukt. Ik weet hoe het voelt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:52

Carolinef heerlijk is dat als het goed lukt.

Hij stond al 24/7 buiten, maar dat in combinatie met vette wei en dan niks doen is geen goede combinatie. En ik red het op het moment niet om hem iedere keer uit de wei te plukken. En met een vette wei (gras tot scheenbeen hoogte) ben ik gewoon verplicht om iedere dag te rijden.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:29

goedmiddag :)
he balen marcella! die van mijn staat wel in de nachten binnen en ze staat op niks :P van gras dan he buiten dus de bomen moesten er aan geloven :=
ze krijg 1 keer per dag buiten een klein hoopje kuil en dan als ze op stal staat een halve ruif voor de avond en een halve ruif voor de nacht :) en bikjes ook maar een kwartje :j
en in de ochtend ook gewoon en dan gaat ze buiten spelen :P
het is heel vervelend dat ze snel dik worden :=
vorg jaar had zwaantje ander halve maand buiten gestaan op gras 24 uur pff.. zie dat er maar af te krijgen ben nog druk bezig!
heb van het weekend me 7de winstpuntje gehaald :D
nog 3 te gaan en dan gaan we met de binnen wedstrijden over :D
ben er nu wel een beetje zat van die B haha!
zo even auto rijden :j lessen nog steeds :=
maar ik mag binnen kort wel weer afrijden!!!
poging 2 :P

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:55

ik durf t bijna niet te zeggen maar ik vind mijn een fjord Ubie niet fijn meer te rijden, krijg op haakon natuurlijk wekelijks les, om dat met Ubie aan te pakken red ik niet qua tijd en financien even, ik rpobeer t steeds wel op hem toe te passen wat ik leer met Haakon maar ik krijg alleen maar verzetn, opgekropt gespannen paard die vooral niet wil ontspannen of buigen oid, zal hem nooit weg doen hoor dat is out of the question maar ik vind t rijden met hem dressuurmatig dus even niks.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:32

Jammer Carolinef, maar ga nu niet vergelijken. Het zijn dan wel Fjorden, maar blijven 2 verschillende paarden. Wat bij de een werkt, dat hoeft bij de ander niet te werken. Ik denk dat je ze allebei op hun manier moet rijden. Zou jammer zijn want je hebt 2 leuke paarden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:50

Carolinef balen, maar het zijn inderdaad 2 verschillende paarden. Met neem ik aan 2 verschillende karakters. En het ene paard vind dressuur gewoon niks aan en de ander vind het helemaal geweldig.

Zeer waarschijnlijk zelf de oplossing gevonden. En Hero staat nu met een paard op de wei waar bijna niemand ander bij wil staan. ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:58

ja hij vindt het zelf ook helemaal niks, ik merk t aan m,

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:10

Dan zou ik iets gaan doen wat hij wel leuk vind. Misschien springen, mennen of gewoon lekker buitenrijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:06

Marcella schreef:
Hij stond al 24/7 buiten, maar dat in combinatie met vette wei en dan niks doen is geen goede combinatie. En ik red het op het moment niet om hem iedere keer uit de wei te plukken. En met een vette wei (gras tot scheenbeen hoogte) ben ik gewoon verplicht om iedere dag te rijden.

Wat denk je hoe ik de mijne in model hou? Anders groeit die ook dicht, voor het amusement, nu
krijgt ze zelfs nog brok bijgevoerd :Y) op werkdagen.
Flink aan het werk zetten met zijn bolle lijf!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:48

mennen is out of the question, daar ik hijt t ype niet voor, vast aan de longeerlijn raakt ie al in paniek, longeren met dubbele lijnen was ook geen succes, hij raakt in 1x in paniek en zet t dan op een vluchten, ze gaan over maandje eerst beiden samen op vakantie voor 3 wkn en daarna kijk ik wel hoe ik het met hem op ga pakken, ja buitenrijden vind ie wel super, hij kan in spetember dan ook zijn lol weer op met de brabantrit in de duinen.

heb net mijn tattoo achter op mijn auto geplakt, is gaaf geworden, zal r v/d week een foto van maken, nu heb ik n fjorden kangoo

edit;

http://i172.photobucket.com/albums/w29/ ... 009285.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w29/ ... 009286.jpg

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:23

Echt ontzettend gaaf Caroline !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:58

Sjolvir schreef:
Flink aan het werk zetten met zijn bolle lijf!

Moet alleen wel baasjes lichaam meewerken. En vind op het moment mijn werk belangrijker dan iedere dag te rijden. En dan is iedere dag dat stuk heen en weer lopen ook niet zo fijn als je al last heb van je heupen en kniëen. ;)

Carolinef dat word veel buitenrijden. ;) Gaaf die sticker.

Zo heb nu dus een fjord onder schrammen en als het morgen niet beter gaat dan heeft bolletje pech.

En degene die perse vooraan wou staan is heel slim bezig. Aangezien ze op het voorste stuk nieuwe grond gestort hebben en de paarden daar tot over hun kogels inzakken. En die van haar er dus in volle galop doorheen loop te crossen lijk me dat heel goed voor de pezen. :+

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:46

goedeavond!
datum van me her auto rij examen is bekent!! :D
in juli :D zeg alleen niet elke datum :D
het is idd erg vervelend allemaal om de fjordjes in de mooie lichaam te houden :=
zelf ook last van :j
zwaan vind alles prima buiten rijden springen (maakt ze een lekker troep van) en dressuur wat ik altijd doe als ik rij :P
ik moet met mijne echt 2 dagen in de bak aan het werk en dan pas kan ik zonder problemen naar buiten noujah :P
zit of een cross stukje in of een bokje haha
zwaanie staat echt op bijna niks en dat hou ik wel lekker zo!
al wilt me schoon pa als bien de haflinger weg gaat dat zwaan en der vriendje de tinker op een stuk gras komt := waar die hafje en 2 shetjes staan pff..
dus ik zo van nou laat der maar lekker kaal staan :P want die Buik Moet er af! :P ik ga even lezen in bed en dan lekker slapen
morgen hellaas weer aan het werk pff..

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:34

Carolinef: Gaaf die sticker!!
Zwaantje_: Spannend dat je binnenkort rij- examen hebt..

Die van mij moet ook goed aan het werk blijven, anders groeit hij dicht. Ik moet zeggen dat het dit jaar nog meevalt hoeveel dikker hij is geworden door weer op het land te staan.

Trouwens wat me gister gebeurde, ik zal het proberen kort te houden. Ik had me een tijdje geleden ingeschreven voor een clinic van Imke Schellekens-Bartels op de site van mijn vereniging.. stond dat er 2 plaatsen verloot gingen worden.. en wat gebeurd er nou, word ik gister opgebeld met de mededeling dat ik mee mag doen!! Op 27 juni Concours 's-Gravenhof in Bergschenhoek.. *\o/* :):)

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:14

Hallo,

Ik kom me hier ook maar eens even melden, aangezien ik inmiddels alweer 4 fjordjes heb ;) Zal ze strax allemaal even voorstellen :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:32

ok, ik heb vandaag iets heel drastisch gedaan, heb bij Ubie zijn pessoa bit omgeruild in zijn oude gebroken trensje, heb m mee genomen de mega bak in (40 x80) en ben m gewoon s met lange teugel gaan rijden, in t begin was hij heel zoekende en ongebalaseerd en nog nek strak en hoofd omhoog maar na tijdje ging hij langzaam ontspannen en kwam zijn nek ook naar beneden, heb m aangezet tot draf en hoppa nek weer omhoog, teugels nog lang gelaten en na eevn onstpande hij weer, weer terug naar stap en zo heen en weer, op n gegeven moment ben ik beetje gaan spelen met lange teugels en wat denk je, komt ie toch netjes aan de teugel, super ontspannen lijf en paardje die nog lekker liep ook. ik ga dit even doorzetten, hij liep ook blij met oortjes naar voren , neem mijn geplaatste opmerking van gister dus gelijk terug!!

haakon deed t weer super, liep geweldig en nadat ik diagonaal vh verwisselde heb ik m gelijk ind e hoek op de rechterhand om galop gevraagd, hij sprong gelijk aan en nog goed aan, denk dat ik mijn instructeur morgen kan verrassen, jeeeej ben nu wel bekaf :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:42

Terug naar de basis is altijd goed, wordt vaak vergeten. Gelukkig herinneren onze paarden ons er soms aan.

Bij verkreukeling werken roze smarties een beetje, bovendien kan je het ook zien in het kader
van soepel houden van jezelf dat je toch je fjord in model gaat houden. Anders is er helemaal geen zadel meer voor te krijgen :D
Zag trouwens dat je zadel te koop had. Je auto alweer gemaakt?