[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:27

Nee, bij mij doet FW het ook niet!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:31

En hier ook niet :n

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:25

Het veulentje van een stalgenootje is helaas dood... Was wel een leuk bont dingetje. Hij was gisteren geboren en is aan het einde van de middag overleden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:48

@ fjordjes, dat is wel heel erg sneu.
@ secretlin, hier nog zo'n trage dame, tja moeten we mee leren leven.
Ook al was ik er gisteren op wedstrijd niet echt blij mee.................

Nou vooruit, dan maar hier mijn uitgebreide verslag van onze mislukking.

wekker 's morgens 05.30 uur.
Naar stal, verrek! pony ontsnapt, staat in verkeerde weiland met alle draden nog in tact!, tuurlijk.
Zelf getest op stroom, dat stond er dus niet echt op, dus Pony (draadje omhoog gehouden) weer onder draad door getrokken.
Vertrek, so far so good.
Parcours verkennen, super, meneer legt alles keurig uit! En in mijn ogen leuke cross met hindernissen die Sjol allemaal zou moeten
springen. (behalve die schuine met witte berkeboompjes, daar heeft ze zo wie zo wat tegen).

Ik beweerde altijd al dat als Sjol hengstig is je er geen eens een B proef mee kunt rijden! Gisteren bewezen!
(Is dan totaal niet aan je been te krijgen en niet aan het been is niet voorwaarts en aan de voorkant kun je dan ook niets.)

Toen kwam het springparcours voor het clubkampioenschap, braaf paard, foutloos in het tempo van een gediplomeerde slak.
(nog wel binnen de tijd, tja hengstig, dan gaat het allemaal niet zo hard.)
Afbeelding

Vervolgens uren rust, voor het springparcours van de cross.
Alwaar we vervolgens niet eens meer over hindernis 1 zijn gekomen. (zucht)
Zoals fjorden leuk kunnen zijn, heb je ook wel eens de plak je fjord achter het behang plak dag, dat was het gisteren denk ik.
Als madam namelijk hengstig en wel besluit iets niet te doen, dan is het ook klaar! finito, basta, the end, ga maar fietsen,
kwam ik gisteren weer achter. (wist dat bij de dressuur al)

Bleek dat je toch mocht crossen (was het gaan navragen) ook al kwam je het springparcours (van de cross) niet rond.
Dus ben gaan crossen.
Dat werd ongeveer hetzelfde drama... of zoiets....
Aangezien we toch aan alle kanten al gediskwalificeerd waren bij hindernis 1, de pony versie gesprongen.
Hindernis 2 de tonnetjes, leek mij zeer vriendelijk goed te doen hindernis, nou dat vond Sjol van niet.
Uiteindelijk toch over de tonnetjes.
Met een vreemde bocht het bos in, zandhoopjes waren eng! (toedeloe! belachelijk, dit is mijn altijd buitenrij pony
die endurance rijdt en doorgaans overal langs gaat, hoezo, ik wordt in het ootje genomen )
In het bos het stuikjes hindernisje, dacht nog, nou die weigert ze misschien wel, zoiets heeft ze nog nooit gezien.
die springt ze dan gewoon, wel maf erover in plaats van erdoor, maar braaf paard.
Dan de hindernis de wei in. gewoon boompje met takken, heeft ze al 100x gezien zoiets, nee hoor, verekt ze.
Uiteindelijk bij poging zoveel achter andere ruiter aangeplakt, en hopla eindelijk! erover.
Banden die ze ook al 100 x gezien heeft ,maar heb ik overgeslagen.

Vervolgens 2 boompjes op elkaar in het bos, voor de coffin. Nou no way, grommmmmm. 2 boompjes, nou vraag ik je?
Dat is toch geen rare hindernis of zo???
coffin, normaal galopeert ze daar gewoon over, kansloos, ze verrekte het gewoon, zucht...
Dus uiteindelijk erlangs over bielzen, omdat iemand dat riep dat ik dat maar moest doen.

Andere bielzen oke, geen probleem, witte berkenboompjes bewust langs gereden.
Bos uit.
Groene ding in de wei, springt ze dan weer gewoon.
kerstboom ding, weer niet. 2e poging wel, met hulp van in oranje jasje gehulde hindernis rechter.

Bos in, 2 boompjes, boem is ho, zucht.

piano, doet ze dan weer wel , ik eieren voor mijn geld gekozen bij de afsprong en ommetje gemaakt
via niet bestaand alternatief, namelijk afsprong zonder biels. (zelf maar bedacht, was het weigeren beetje zat)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bos uit, over de pony hindernis.

Waterbak kwam wel terug op de berg, wat niet raar is, want van mij moet ze tot nu toe bovenop berg altijd terug,
omdat je in endurance niet weet wat er aan de andere kant van die berg zit (hoe steil of zo) en toen zag ze natuurlijk
ook het water, maar braaf over het boompje, richting water gedraaft, in stap erin en weer aangedraafd.

Laatste hindernis sprong ze weer.

Zucht, hengstige in het springparcours op hun karakter getrapte fjorden.
Ach al met al super leuke dag gehad. Springparcours was ik al bang voor. Cross vond ik zonde, stonden allemaal hele
leuke faire hindernissen die ze prima kan springen en waar ze soortgelijke al van gezien heeft.

Nakeuring, hf 66 /min vind ik voor fjord best aardig. en met aan 1 voorvoet geen enkele stift meer erin, toch rad!
(begin waarde was 36 /min)

Ging bij mij misschien niet volgens plan, aan de andere kant, ik heb een hele leuke dag gehad!
En hij was super georganiseerd.

Zag 1 paard dat achter niet meer rad was langskomen lopen, hoop dat die snel opknapt, weet niet wat daarmee gebeurt was.
Maar dat is pas echt sneu.

Sjol aan het einde van de dag, afgesponsd op een ezel lijkend met die oren.
I love those ears!!!
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:10

Ja ach gossie dat arme beest was natuurlijk gepikeerd dat ze niet naar haar loverboy mocht. Geef haar geen ongelijk. :+ _O- :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:17

Sterkte fjordjes zonde zeg!

Sjolvir haha gelukkig is de mijne niet de enigste :P
alleen wij rijden alleen recreatief dus is het niet zo'n ramp
Wat een lieve foto die laatste ik vind hem echt leuk die foto!

foutloos in het tempo van een gediplomeerde slak.
HAHAHA

(toedeloe! belachelijk, dit is mijn altijd buitenrij pony
die endurance rijdt en doorgaans overal langs gaat, hoezo, ik wordt in het ootje genomen )

Haha hoe herkenbaar de mijne was opeens bang voor paarse bloemetjes :P

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:37

Pfoe wat een warm en mooi weertje! Ben net wandelend naar het stadserf gegaan om afscheid te nemen van m'n fiets :P Na 4 jaar was ie ongeneeslijk kreupel, heb nu een nieuwe. Zo na het eten lekker naar m'n monster toe met m'n nieuwe laarzen. Ze lopen overigens prima, valt me tot nu toe mee. En even m'n vriendin troosten vanwege d'r veulen...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:40

Jeeeeeej

Na al het slechte nieuws.. toch weer beetje goed.
Hebben net weer winstpuntje gereden. Helaas 1 balkje !

En lekkere crosstraining gehad gisteren,
Afbeelding

Dus was echt weer lekkere opkikker.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:04

Amber gefeliciteerd, is dat renswoude?

Fjordjes, fiets ach, soms is het tijd voor een nieuwe.

Sjol haar zin gehad, vandaag weer date met Hermansen achter de rug. Madam lust er wel koek van.
Over 14 dagen scannen..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:05

Ja heerlijk terrein :j

Ga je ook keertje lessen daar :D ?
Rob Janssen geeft er 6 juni les las ik net op Bokt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:06

6 juni, Otterlooooo Ginkelse hei... weet je nog...
7 juni is er weer cross training in Moordrecht, maar vind het niet eerlijk om dat dag na endurance te doen. (voor mezelf vooral...)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:11

niemand die robinn (ruin) kent? brusvein x conny ??

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:02

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:39

Gaan er nog mensen starten 13 juni (fjordcup) in Wijk bij Duurstede en 14 juni in Renswoude????

IK wel, ga dan voor het eerst L1 starten, spannend :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:54

@boyar, succes! met je L1 debuut.
@Amber, heb al berichtje in je topic achter gelaten.

Heb vandaag mijn menkar naar Ermelo gebracht, morgen begint menkamp. Vandaag al iemand daar gezien, kende ik al van een wedstrijdje hier. Op zich wel grappig mensen varierend in de leeftijd van 16 tot 65 zeg maar. Had gisteren soort van laat maar dag, hele verekte kamp kon me gestolen worden. (ik had hemelvaart lekker thuis moeten blijven, 2 uur heen rijden en 2 uur terug is te ver weg.) Vandaag verstand wedergekeerd, kost te veel geld om niet te gaan en een week te gaan liggen slapen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:56

veel plezier met menkamp

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:31

Sjolvir. :(:) Veel plezier in ieder geval. +:)+

Afbeelding
Hoe bedoel je platte rug. :+

VippieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:02

Do veel plezier op menkamp, ik heb er vorig jaar heeeeeel veel geleerd (en ik deed niet een mee met poownie).
Volgend jaar gaan wij ook met Kdies!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:09

Hoi allemaal. Heb vandaag de volle broer van mijn fjord gevonden bij toeval op een fjordenhyves. Heb contact gehad met de eigenaresse en foto's gezien. Ze lijken echt sprekend op mekaar. Echt heel leuk om te zien. Ze hebben ook hetzelfde karakter.

Ni_Ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:51

boyar schreef:
Gaan er nog mensen starten 13 juni (fjordcup) in Wijk bij Duurstede en 14 juni in Renswoude????

IK wel, ga dan voor het eerst L1 starten, spannend :P

Ik doe mee 13 juni met de fjordcup in Wijk!
Mijn eerste (onderlinge) wedstrijd op ander terrein, start in de B dus.
Met mijn verzorgpaardje :D

VippieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:01

Jippie ik heb gedraafd met de Cadiz!!!!!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:43

Cynthiar wat leuk! Waar kan ik die fjordenhyves vinden? Lijkt mij leuk.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:49

Zo lagen ze afgelopen zaterdagochtend te genieten van hun leventje:

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:36

verdorie ik kan niet douchen tot aan het weekend... ze hebben m'n badkamer verbouwd, alle vloertegels eruit gesloopt want ze hadden bij de bouw de afvoer niet goed aangesloten waardoor er veel water in het beton gelopen was en tegels begonnen los te zitten. zit nu in de zooi...

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:43

nobbygaard schreef:
Vandaag paardentandarts langs geweest, omdat ik merkte dat Crystal moeilijker ging eten.
Dus maar voor samen een controle geprikt. Nobby haar gebit is weer bijgevijld en zag er goed uit.
Maar Crystal zal naar de dierenarts moeten. Zij heeft sowieso een hengstentand (komt vaak bij merries alleen maar voor als ze domininant zijn := , en dat kan toch wel wat kloppen bij deze dame haar karakter :n . Maar hier heeft ze waarschijnlijk niet zo'n last van. Maar ze heeft nog wel aan beide zijde 2 wolfstanden zitten, waar ze dus wel last van heeft. Alleen mag de paardentandarts deze niet verwijderen omdat ze daarvoor verdoofd moet worden. Dus dat word weer een afspraak bij de kliniek in Meerkerk maken .

Gisteravond haar dus weg gebracht.
Net gebeld door de DA. Ze krijgen ze er ook niet uit. De wortels zitten veel te diep. Nu moet ik naar een andere gespecialiceerde dierenkliniek de Lingehoeven in Lienden. Arm paardje . Gelijk daar even gebeld. Morgenmiddag moet ik ze brengen en dan word ze donderdag geholpen. Normaal zou de DA ze laten zitten zei hij, maar ze heeft er met het bit last van. Dus dat kunnen we niet. Dus ze moet echt goed onder het mes .