[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marijkje1990

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:43

@Flurk: als hij het vaker gaat doen, mischien dan overdenken hem toch te houden? En gaan kijken naar die andere fjord?

oke vraagje..... een paars dekje voor Cem, maar wat is nou een leuk dekje?

@JOortje_M: ik ga je profiel even bekijken

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:21

Flurk: Jaaa, en nou! Wat Marijkje al zegt, kijken bij die andere Fjord en dan een groot stuk papier pakken en van beide Fjorden de voor- en nadelen opschrijven. Met Flurk weet je wel wat je hebt en je weet nu dat hij het kan en met een ander paard is dat ook maar weer afwachten.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:39

marijkje1990: Gaafjes :D jou fjord is het half broertje van mijn merrie :D weer eentje van reitze :D

goedeavond trouwens :P

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:59

flurkje, niks overhaasten, spijt komt altijd te laat, ergens heel diep van binnen weet je wel wat je wilt, maar zolang je twijfelt; niks weg doen, succes

J0ortje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:03

@marijkje1990
Ik vindt dat Lila/paars dekje van HV Polo erg leuk! heb ik ook mee in mijn handen gestaan. staat erg sportief!
@ caroline_F
Ik vindt jou witte fjord zo stoeeer!!! :D

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:43

hoi hoi allemaal !
eindelijk is dat land gemaait en kuil ballen van gemaakt :D
dus gelijk het weiland op en lekker tussen de pakken heen scheuren allleen summer kan niet stappen op een weiland maar ja als ze 10 keer heen en weer gescheurt is dan pas kan ze normaal draven en stappen. vandaag ook opgemeten hoe hard ze kan vorig jaar 38 km per uur en nu 43 km per uur dus helemaal weer trots op mijn meisje. :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:13

:)) Onderhand heb ik echt super Glue Carolien :P

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:20

Flurk: Ik zou niets overhaasten, maar neem even de tijd om dingen op een rijtje te zetten voor jezelf. Wel vind ik persoonlijk dat je het de kopers moet laten weten. Het zou namelijk erg banketstaaf zijn als de koop zo goed als rond is en de mensen zich er op verheugen, dat het hele feest niet door gaat voor hun dan. Snap je wat ik bedoel ??? Succes!

Heeey allemaal :D

Nou nou nou het is met het weekje wel :) De laatste dingetjes rond gemaakt voor de verhuizing. Per 1 juli ga ik verhuizen naar Ede. Dan kom ik je ff pesten Amber haha :P

Woensdag met Askor naar de osteopaat geweest en het viel allemaal erg mee :D Daar was ik wel blij om haha. Hij was erg braaf en die man was heel erg prettig met de paarden. Askor voelde zich best wel op zijn gemak bij Martin.
Toen gauw naar stal gereden, Askor uitgeladen, naar huis gereden, trailer weer vol gebouwd met allemaal spullen voor me huisje, naar Ede gecrost, spullen uit geladen, bij mij nieuwe meisie gekeken die toen voor het eerst een halstertje om kreeg haha :) Madam vond het maar niets, daarna even wat gedronken en toen een fjord van die mensen Onika gereden. Toen snel naar Lelystad de trailer weer terug brengen, ff thuis wat eten en dan gauw nog ff door naar stal om uit te mesten en Askor te stappen :) Druk druk druk :P

Maar het is officieel. . . per 1 juli ben ik woonachtig in Ede :D

En mijn oude verzorgmerrie is 7 mei bevallen van een veulentje. . . een merrietje :) Van Orsta !! We zijn erg blij met madametje haha :) Ze is wel erg groot bij de geboorte al 95 cm!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:17

:)) Jaaaa
Lekker veel samen buitenrijden, gaan we ook naar cross terrein Lunteren zo :D :D

Stoer joh !! Ede !!

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:33

Amber gefeliciteerd met Toot.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:34

:D :D :D Hee wat leuk, Dank je wel !!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:40

ooooh ik wil ook die kant op Veluwe vind ik super, mijn eerste fjord komt uit lunteren.

ik heb vandaag samen met manlief besloten dat we onze wei dit jaar grondig aan gaan pakken, 2 of 3 x besproeien verspreid overd e zomer heen met gif tegen zuring en die zooi, dan laatste week vakantie omploegen en opnieuw inzaaien en dan mag ik ze r echt niet op laten, dat vind ik zelf heel moeilijk, maar als ik zie hoe geweldig het stukej land van n kennis is, die t zelfde graszaad heeft gebruikt als wij (pavo paardengras en kruiden) dan ga ik r zelf van watertanden, dan tussendoor maaien en dan mogen ze volgend jaar hopelijk op een volle groene weide staan, dit jaar even afzien maar ach ze gaan ook n kleine 3 wkn logeren bij een vriendin als wij op vakantie gaan, die heeft gras zat, dus te kort komen ze niks

vriendin heeft vandaag Ubie gereden met dat ainsley zadel en ging erg goed, zij zat beetr en hij lipe gelijk beter, daarna hebben we de paarden samen uitgestapt over de weg, Haakon vindt dat erg spannend en eng en plakte zichtzelf heelmaal tegen ubie aan, maar heeft geen voet fout gezet, knappe jongen

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:43

Waar ik nu sta met Lidar hebben ze vorig jaar ook een weiland opnieuw in gezaaid met gras en kruiden. Het moet eerst goed gemaaid worden en van de zomer mogen ze erop. Het ziet er ook mooi uit het gras. Ik denk dat Lidar zich ook helemaal rond eet.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:49

ja ik ook, maar wij hebben dat vorige keer fout gedaan, wisten ook van niks, hebben niks platgespoten maar gewoon laten egaliseren en zaaien, tsja en dan de paarden er te vroeg op, we hadden begin maart gezaaid en eind mei stonden ze r al op :o nu is ons stap voor stap uitgelegd hoe en wat, we gaan in de zomer 3x platspuiten (ergens volgende week vorot eerst) en dan eind aug omploegen en zaaien, dan paar keer maaien en dan volgend jaar april mei mogen ze r weer op, je moet het allemaal ook maar net weten hoor wat wel en niet mag

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:52

Ik kan je zeggen, al dat werk is echt de moeite waard, maar idd je moet het wel allemaal even weten. Maar dan krijg je ook een weiland zooo mooi! Succes met het zaaien enz enz. *D

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:16

Hey Amber :)

Wat grappig Askor is ook vandaag jarig :) Die word 5 haha :) Gefeliciteerd met Toot :D

Ja dat crosse komt helemaal in orde haha :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:18

alle jarigen een extra appel en aai vandaag he.

ja ik heb nu gezien hoe het kan worden, dus dat beeld hou ik voor ogen, dan komt de geduld ook wat makkelijker

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:03

Yes de vlag kan uit :P De drukke mensen uit m'n klas gaan zondag voor excursie naar Roemenie om honden te castreren enzo en die zitten daar 3 weken. Lekker rustig dus. En daardoor veel vrij want er zijn een hoop leraren weg, vallen veel gaten in het rooster.

J0ortje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:26

gefeliciteerd met de paardjes! :D

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:35

Kom net van de kliniek met Lidar en hij heeft een breukje in 1 van de botjes bij het spronggewricht, vandaar dat hij niet goed meer liep. Met rust moet dit weer helemaal goed komen. Ik ben zo opgelucht, want ik was van het ergste uit gegaan en kan nu weer rustig ademhalen. :o

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:53

Flurk schreef:
Inmiddels ben ik getipt dat er een fjord te koop staat geboren in 1996 en mooi groot stokmaat 150 en het lijkt inderdaad het ideale paard

Fkes geduld hebben, niet iedereen zit de hele dag op inet :D
Heb je ondertussen rustig de tijd om over Flurkje na te denken. Misschien was je nu zelf meer ontspannen met het idee in je achterhoofd dat hij weggaat en goed terrecht komt. Kan echt rust geven.

J0ortje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:08

@ astidelise:
Gelukkig dat het meevalt!! Het is natuurlijk nog steeds niet leuk, maar jij had erger verwacht!? sterkte ermee! En hoop dat het met rust allemaal weer goed komt!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:10

@JOortje: dank je, ik was idd van het ergste uit gegaan (dan kan het alleen maar meevallen). Toen de VA Lidar zag draven schrok hij en de termen spat en artrose kwamen gelijk naar voren. Hij had al gezien dat het spronggewricht Lidar zeer deed. Dan zakt de moed je in de schoenen, maar gelukkig zaggen ze geen spat en artrose op de foto's maar dat kleine breukje. Hij vond zelfs dat zijn gewrichten er goed uitzagen! *D

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:16

Fijn dat het meevalt!! Hoop dat het snel weer goed komt..

Gister was de DA ook bij de paardjes, Voor Dusty om te laten enten.. en voor Dilly om te chippen en naar een raar wondje (dat maar niet dicht wil) op haar achterbeen te laten kijken.
Was heel de dag al een beetje zenuwachtig voor het chippen, toch best een grote naald.. maar ik had haar vast en ze was super braaf..
Alleen voor haar wondje op haar achterbeen krijgt ze antibioticakuur voor 10dgn, gaat het dan nog niet dicht dan foto laten maken.. dus dat is wat minder...
We hebben haar in november overgenomen van mijn tante uit engeland.. en zij had haar van een meisje wat toen bij haar op stal stond overgenomen.. omdat ze te koop stond.. en bang was dat ze niet goed terecht zou komen.. Voor me tante zijn 2 paarden teveel om te houden dus is ze naar Nederland verhuisd.. en de papieren die erbij zaten waren al soort van vaag.. ze was niet overal even oud.. maar het schijnt dat ze dit jaar 19 zou worden.. dus toen de DA er gister toch was.. even laten kijken.. en hij zei dat ze rond de 11 jaar oud is.. ik en me zusje waren echt verbaasd.. hij heeft daarna nog 2 keer gekeken of hij het goed had gezien.. en hij zei steeds hetzelfde.. Gelijk me tante opgebeld gister om het verhaal te vertellen.. en ze snapte er niks van.. dus waarschijnlijk is het een en ander gewoon vervalst en gelogen toen ze verkocht werd aan dat meisje bij me tante op stal! Echt zielig.. ik denk ook dat ze misschien te vroeg is ingereden ( hebben we een beetje uitgerekend met hoe lang het meisje haar heeft gehad en daarna me tante).. maar nu gaat het goed met haar en bij ons gaat ze nooit meer weg iig.!!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:51

Vandaag paardentandarts langs geweest, omdat ik merkte dat Crystal moeilijker ging eten.
Dus maar voor samen een controle geprikt. Nobby haar gebit is weer bijgevijld en zag er goed uit.
Maar Crystal zal naar de dierenarts moeten. Zij heeft sowieso een hengstentand (komt vaak bij merries alleen maar voor als ze domininant zijn := , en dat kan toch wel wat kloppen bij deze dame haar karakter :n . Maar hier heeft ze waarschijnlijk niet zo'n last van. Maar ze heeft nog wel aan beide zijde 2 wolfstanden zitten, waar ze dus wel last van heeft. Alleen mag de paardentandarts deze niet verwijderen omdat ze daarvoor verdoofd moet worden. Dus dat word weer een afspraak bij de kliniek in Meerkerk maken .