Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evi_sammy

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:05

nou wees blij met zo'n saaie fjord Tong uitsteken
Het verschil is wel natuurlijk dat ik geen 100% fjord heb!! toch is die wel aardig eigenwijs en vreselijk lomp ... maar ja ik kan het hem niet kwalijk nemen!

Jeskim: Echt rot is dat he denk je even je paard in de wei te zetten! grrrr....
ik dacht vorige week hem even naar binnen te halen... dan neem ik mijn shet mee en dan komt hij meestal zelf mee... daar dacht hij op dat moment anders over ... heeft me ook een tijdje gekost maar ik ahd niet zo lieve buurman die kwam helpen Tong uitsteken

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:22

morgen wordt sven gemeten Lachen ik laat jullie weten hoe groot mijn kleutertje is Lachen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:14

Ben ook erg benieuwd hoe groot Bodan is, heb helaas geen stokmaat.
Word er bij een keuring ook gemeten hoe groot je fjord is?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:29

Ja ik ben ook zo benieuwd daarnaar. Hoe word sven gemeten, evi_sammy?

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:26

ja bij de keuring zelf word gemeten... maar ik ga niet naar de keuring en me shet moest gemeten worden voor me startkaart dus neem ik sven gelijk mee...

Mrln90: je moet iemand bellen die officieel mag meten, maar dat is nog een heel gezoek om zo iemand te vinden het makkelijkste kan je via de KNHS site zoeken ... als je het echt wil weten kan ik wel voor je opzoeken waar je precies moet zoeken;) dus ik hoor het wel!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:37

Wie gaan er allemaal naar de keuring en welke?
Hoe gaan jullie je voorbereiden?

Ik ga waarschijnlijk naar Roden of die ene in augustus die op een donderdag (kom even niet op de plaats hihi )

Hoe ik mijn fjord ga voorbereiden, weet ik niet.
TIPS zijn welkom.

Vorig jaar deed ik ook mee, wist niet wat ik moest doen haha wat was dat eng zeg. Bloos
Bodan liep opzich wel netjes, maar die fjord die eerste werd had een hele mooie houding enzo, prachtig wil wel weten hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Bodan lag zowat te slapen op de keuring Slapen

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:24

Ik zou wel naar een keuring willen, maar ik heb me daar he-le-maal niet in verdiept en zou niet weten hoe ik dat aan zou moeten pakken.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:27

Ik zou nook niet wetene hoe dat met die keuringen werkt.. ? Het lijkt me wel een keer leuk om te doen, maar Björna zal wel weer hard willen !

Vandaag ging ik even ene rondje met haar lopen omdat het zo'n mooi weer was, lekker zonnetje d'rbij. Heerlijk!.. Maar ze was wel erg snel. We kinden haar nog wel onder controle houden, maar ze was nog wel schrikkerig en erg voorwaarts!
Hoe gaat dat bij jullie? zijn ze al een beetje gewend aan verkeer?
Björna schrikt meer van onverwachte dingen, dus als ze iets aanziet komen is ze er niet/minder bang voor....

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:29

ja het verkeer gaat wel tot mijn verbazing Tong uitsteken en ik kan echt alles met hem maar als ik perongeluk met mijn hand over mijn jas vrijft dan kan je hem aan de andere kant van de wereld gaan halen hoor Tong uitsteken het is echt appart... om zulke stomme dingen schrikt die en dingen waarvan je denkt van nou daar zou die wel van schrikken vind die niet eens interesant! ... sukkeltjes zijn het toch ook he Knipoog

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:18

Ik weet nog niet of we naar de keuring gaan, hangt er ook een beetje vanaf hoe hij er in de zomer uitziet,
maar als we gaan denk ik dat we naar Oldeberkoop gaan of naar Rolde(waren we vorig jaar, echt een superleuke keuring Haha! ).
Ik moet binnenkort echt weer even wat foto's maken, ook al ziet hij er niet uit Clown

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:58

Benthe loopt heel makkelijk mee, hoef dr nauwelijks vast te houden Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat als ik dr loslaat, ze nog met dr trouwe hoofd achter me aanloopt. Dromen
Verkeer is ook geen probleem gelukkig, ze schrikt nergens van, laatst kwam dr een dikke vrachtwagen aan, maar zij loopt mooi door Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:58

Ik zou ook wel naar de keuring willen met Bob, maar ik heb geen idee hoe het werkt enzo. En we hebben geen vervoer, dus dan gaat het ook al moeilijk.

Bob schrikt ook van de dingen waarvan je zou denken dat ie dus niet schrikt, zoals een stapel takjes ofzo. Clown Gisteren ging ik ook een stukje buitenlopen met em; aan de ene kant van het pad wilde rotweilers aan het hek en aan de andere kant 3 loslopende jackrussels, dus ik verwachtte al dat ie daarvan zou schrikken, loopt ie gewoon door alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Gestoord Clown
Heb em maar een extra klopje gegeven. Haha!
Verder schrikt ie ook niet van verkeer, hij moet wel altijd goed kijken wat er nou aankomt, maar hij blijft wel netjes bij me. Lachen

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:28

haha ja dat kijken dat herken ik wel, Benthe moet ook altijd even kijken. Verder is ze wel bang voor stenen, en van die huisnummer paaltjes..

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:24

hahahaha stelletjes dwazen:P een pet is toch ook heel eng *LOL*
dat vind de mijne wel Tong uitsteken
de meter komt zo vind het best spannend Bloos

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:07

sven is gemeten op 1.45 ... had hem veel groter geschat Boos!

en sammy me shet ik dacht 1.23 Tong uitsteken was die maar 1.17 hahaha en iedereen op bokt zeggen dat die veel groter nog was dan 1.23 en ik kleiner was Tong uitsteken

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:15

Björna schrikt niet van auto's want die hoort ze aankomen, het is meer van onverwachte fingen, eerst was er ook een plaat die alg naast wde weg, en die vloog de lucht in door de wind. Bhïrna schrok heel erg en steigerde rheel hoog!! ze kwam bijna op een auto terecht het scheelde +/- 2 cm ! die automobilist schrok ook erg en reed toen langzamer, maar alles was gelukkig goed gegaan.
De laatste jkeer schrok ze wel vaak, maar als ik elke dag loop schrikt ze midner snel...

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:58

Ben nu al een tijdje opzoek naar een zadel voor Bo om hem zadelmak mee te maken en in de zomervakantie mee te rijden, tot hij is úitgegroeid'
DRAMA, zou echt niet weten wat voor zadel ik moet kiezen. O-
Met boom zonder boom.
Als het wle met Boom is weke boommaat,e n hij gaat ook nog groeien.
En wat voor zadel vind ik lekker, zou het niet weten.

Dacht zelf aan Rossner America, barefoot (maar had gehoord dat die zadels de druk niet goed verdelen), Startrekk ook boomloos maar erg duur, had zelfs gedacht aan zo zadelmarkt zadel maar nu ik al die verhalen heb gehoord ga ik dat toch maar niet doen. -

Lastig hoor, wat voor zadel gaan jullie kopen voor je fjord?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:09

nou ik kreeg er een bij de koop van Benthe. Geen prachtig zadel meer, maar gewoon netjes en ligt prima. Pas nog opgevuld en nagekeken. Merk geen idee, volgens mij gewoon merkloos.
Van die onverwachte dingen schrikt Benthe ook wel eens ja, maar over het algemeen is ze heel 'cool'.
Zonet stuk langs de weg gewandeld, ze wil gewoon níet in de plassen lopen, echt irritant met al die plassen hier, ze springt er gewoon langsheen, heeft al weet ik hoevaak op mijn tenen gestaan Nagelbijten / Gniffelen ...

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:12

dat vroeg ik me ook af wat voor zadel ik er nou op zou moeten leggen ik wil ook inde zomervakantie beginnen met zadelmak maken enzo maar zou echt niet weten wat voor zadel ik er op zou moeten leggen en wat voor boom maat erop moet ze is niet zo breed maar ze groeit natuurlijk nog wel door

mijn fjordje is ook nerens bang voor in het verkeer aleen voor hele grote paarden die aan komen stormen in het land dan wil ze nog wel eens de benen nemen

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:08

Ik ga dit jaar met 4 paarden naar de keuring.. Tea en kind, Jeskim's kind en Bente.. Dus eigenlijk met 5, maar Jeskim laat ik niet keuren..

Bente is erg dik met haar nieuwe vriendinnetje. Ze staat sinds zondag met een rijpaard x quater en dat gaat super!! Vriendinnetje heet Finalle en is 4 jaar jong..
Ze lopen de halve dag schouder aan schouder, eten samen, delen alles, liggen bij elkaar te slapen, rennen door de wei, kon niet beter!!
Echt zo leuk om te zien!!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:16

Mrln90 schreef:
nou ik kreeg er een bij de koop van Benthe. Geen prachtig zadel meer, maar gewoon netjes en ligt prima. Pas nog opgevuld en nagekeken. Merk geen idee, volgens mij gewoon merkloos.
Van die onverwachte dingen schrikt Benthe ook wel eens ja, maar over het algemeen is ze heel 'cool'.
Zonet stuk langs de weg gewandeld, ze wil gewoon níet in de plassen lopen, echt irritant met al die plassen hier, ze springt er gewoon langsheen, heeft al weet ik hoevaak op mijn tenen gestaan Nagelbijten / Gniffelen ...

whaha heb ik dus ook,
Elke plas of put loopt ze omheen Tong uitsteken
en mijn voetjes zijn niet meer veilig in haar buurt Whahaa..
Ze trapt ook met haar voor benen heel hoog, gewoon omdat ze zich verveelt ofzo,
mijn hele been zit onder de blauwe plekken. Boos!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:17

Jeskim schreef:
Ik ga dit jaar met 4 paarden naar de keuring.. Tea en kind, Jeskim's kind en Bente.. Dus eigenlijk met 5, maar Jeskim laat ik niet keuren..

Bente is erg dik met haar nieuwe vriendinnetje. Ze staat sinds zondag met een rijpaard x quater en dat gaat super!! Vriendinnetje heet Finalle en is 4 jaar jong..
Ze lopen de halve dag schouder aan schouder, eten samen, delen alles, liggen bij elkaar te slapen, rennen door de wei, kon niet beter!!
Echt zo leuk om te zien!!

Wat lief.. ! Lovers

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:36

nanette_bokt schreef:
Mrln90 schreef:

whaha heb ik dus ook,
Elke plas of put loopt ze omheen Tong uitsteken
en mijn voetjes zijn niet meer veilig in haar buurt Whahaa..
Ze trapt ook met haar voor benen heel hoog, gewoon omdat ze zich verveelt ofzo,
mijn hele been zit onder de blauwe plekken. Boos!

Dat deed Benthe in het begin, ik corrigeerde haar daar elke keer voor, en nu doet ze het helemaal niet meer! Dus gewoon een tikje op haar borst geven, dan leert ze het snel genoeg af!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:22

kijk dat doet de mijne weer niet Tong uitsteken die trapt bijna de hele paardenmeter aan 2e Tong uitsteken (die man dan) ...
maar als je de benen afspuit gaat dat wel?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:02

Ik heb voor Bob een barefoot Cheyenne, een boomloos zadel dus.

Bob trapt gelukkig niet naar mij. Moet ie niet proberen ook, dan is hij degene met een blauwe kont. Knipoog

Ik had em vandaag eens opgezadeld, heb wel de beugels eraf gelaten. Eerst maar kijken hoe die zo zou reageren, maar hij reageerde helemaal niet eigenlijk, is er niet één keer van geschrokken of wat. Brave pony! OK dan!
Afbeelding
Ik vind het zadel echt stoer staan. Tong uitsteken