[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:26

Zo vandaag voor t eerst sinds bijna 6 maanden weer eens in een rijbak gereden met Bon .
:D
In het begin liet ze me alle hoeken van de bak zien haha gele sproeislang was eng, struikjes waren eng, naja zeg maar alles dus die bak heel wat keren supersnel in de lengte afgelegd :P

Daarna werd ze relaxter, vriendin van me reedt nog langs met de auto dus die ging er ook nog even op, gaf me op mn donder omdat Bon nog steeds niet aan de teugel kan lopen :P haha
Dus die ging even proberen en na 5 minuten liep ze aan de teugel, in het begin begreep ze t niet druk van voor maar door meoten blijven lopen kent ze niet, druk van voor betekende stoppen of langzamer :')
Dus vriendin had het moeilijk met haar voorwaarts houden haha.
Op de terugweg naar t land zelf kleine poging gedaan en toen deedt ze t ook.
Wel nog te diep maar t begin is er.

Anders blijft ze sterren kijken :s

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:34

Afbeelding
Oke kijken of het lukt met een foto.
Hehe, ik heb het voor elkaar. *D

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:15

Hallo allemaal!!!

Tijdje niet meer mee gekletst, maar jullie wel netjes gevolgd hoor haha ;)

Ik heb et ook zo druk gehad de laatste paar weken. Maar het is het allemaal waard haha :) Heb nu een eigen huisje in Ede, mijn paardjes om de hoek en mijn oude verzorgmerrie weer te verzorgen, samen met haar stalgenootje haha :) Zo heb je ineens een eigen huis en 5 paarden. . . . en dat zonder te werke haha !! Moet wel weer gaan werken hoor, maar zit nog met die burn-out. Dus het mag voorlopig nog niet :(

Met Askor en Djarne is alles goed :) Morgen komt de inspecteur van de verzekering langs om te kijken of ze worden toe gelaten in de verzekering :) Ik hoop het wel hoor, die dierenarts kosten worden echt te hoog op et moment.
Dan mag Djarne dinsdag naar de smid en Askor gaat woensdag naar de osteopaat voor een algemene controle :)

Druk druk druk haha :)

Groetjes !!!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:44

Bon_Bon die in de bak gereden had.
Astridelise die het gelukt is om een foto te plaatsen van haar knappe fjord.
Askor_Djarne die het druk druk heeft.

Zo heerlijk buitengereden met stalgenoot en hebben heerlijk genoten van het heerlijke weer. Nog een verzopen Sjolvir tegen gekomen en bolletje heeft nog even geneusd met zijn vriendin. Alleen Sjolvir wou toen met ons mee naar stal. :+

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:13

zo vandaag weer terug van vakantie en Flurk TE KOOP gezet.
Ben hem helemaal zat.
Heb heerlijk gereden afgelopen week maar toen ik zaterdag een vaardigheid parcours ging rijden in Kootwijkerbroek (was ik vlakbij op vakantie) wilde meer geen stap harder dan ik wilde. Ben nu op zoek naar een nieuwe fjord waar ik wedstrijden mee kan rijden onder de man en aangespannen dus als jullie een ruin weten tussen de 6 en 10 jaar stuur maar berichtje. Oja stokmaat rond de 145cm

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:46

Flurk schreef:
wilde meer geen stap harder dan ik wilde. cm

Als hij geen stap harder wilde dan jij wilde, dan klopt dat toch?

Of bedoel je dat hij geen stap harder wou dan hij wilde, ken dat, heeft "zij" (mijn bolle) ook wel eens last van.

Flurk niet op andere manieren te overtuigen van jouw gelijk? En dat ie pasje harder moet?
Meer eten erin? (stop in die van mij ook aardig wat voer)

Marcella: Ondanks dat ik mijn arme pony 32.5 km door de polder heb gejaagd in 3 uur tijd,
hebben we onderweg inderdaad gerecreeerd door even te gaan pootje baden bij de pont.
zowel de pony als ik hebben gepootje baadt, als je namelijk diep genoeg gaat, loopt er vanzelf water
via je ritsen je laarzen in. :D . volgende keer hang ik wel even Tom aan de boom, voor het geval
hele pony plons gaat. Zou zonde zijn, een verdronken navigatie!

Sjol geniet ondertussen weer van het goede leven, sinds gisteren staan ze 24/7 (-3uur buitenrit }> en 1/2 uur
afsponzen etc) in de wei.

Gelukkig jouw bolletje ook weer oke!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:59

Ach ja je zag er behoorlijk verzopen uit, maar dat maakte mijn bolletje niet uit toen die eenmaal die van jouw zag. Ja nadeel van laarzen met rits. Je had alleen een behoorlijk overtuiging nodig om je eigen weg verder te gaan. :D

Over het niet harder willen lopen moet ik eigenlijk zeggen dat ik daar weinig last van heb. Heb eerder af en toe een anker nodig om af te remmen.

Had trouwens na het rijden nog een dom blondje actie (bolletje). Was hem ineens kwijt en dacht van nou zou wel in de uitloopje staan. Tot ik dus maar even besloot om om het hoekje te gaan kijken. Had het domme blondje zich vastgerold tegen het hek aan. Maar even halstertouwtje gepakt en lus eraan gemaakt en om zijn achterbeen heen gemikt. En zo dus een beetje vrijgetrokken van het hek en gewoon lekker relaxt blijven liggen. Toen hij een beetje vrij lag kwam hij de rest uit zijn eigen omhoog. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:16

Zijn ook heerlijke eigenheimers die fjorden, ben je los, blijf je nog gewoon liggen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:21

Ja waarom zou je nu opstaan. Baasje in de stress hij mankeer toch niks. :+

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:48

Afbeelding
Ik kan er nu niet genoeg van krijgen, hier nog 1 foto van Lidar vanmiddag. Lekker aan de hand gewerkt met hem en daarna zonder zadel gereden. Hij liep heerlijk ontspannen, lekker met de zon en genieten maar. 8-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:29

Morgen krijg ik te horen of ik langer door mag gaan met fysio, ik hoop van wel. En ook of ik dan nog wel mag paardrijden... (tijdelijk) en dan ga ik denk toch maar een bijrijder (tijdelijk) zoeken, Rutger heeft nog wel eens last van ik-zie-een-bakkabouter-en-spring-weg en dan krijg ik juist last van m'n rug. Morgen zit ik tot kwart over 5 op school! Kindermishandeling! En dan weer naar 't beestje. En we wachten al zo lang op het veulen van een vriendin van me! Kruising haflinger (mams) met een bonte geen idee welk ras.. 24 april was ze uitgerekend... Duurt zo lang!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:05

fjordjes schreef:
Morgen krijg ik te horen of ik langer door mag gaan met fysio, ik hoop van wel. En ook of ik dan nog wel mag paardrijden... (tijdelijk) en dan ga ik denk toch maar een bijrijder (tijdelijk) zoeken, Rutger heeft nog wel eens last van ik-zie-een-bakkabouter-en-spring-weg en dan krijg ik juist last van m'n rug. Morgen zit ik tot kwart over 5 op school! Kindermishandeling! En dan weer naar 't beestje. En we wachten al zo lang op het veulen van een vriendin van me! Kruising haflinger (mams) met een bonte geen idee welk ras.. 24 april was ze uitgerekend... Duurt zo lang!

Geduld... het moeilijkste wat er is! Maar wel een leuke spannende wachtactie.
Neem aan dat je foto plaatst als het veulen er is??

Ruggen zijn kleredingen, bakkabouters vreselijk! Zitten altijd op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.
Poging doen tot overtuigen van je fysio en arts, dat als je niet paardrijdt, je helemaal niet meer kan lopen.
Dan mag je blijven rijden :D (moet het wel waar zijn uiteraard) wel licht recreatief natuurlijk ( :Z, ahum, uche).

Verzorger is trouwens altijd handig! Al is het maar 1 dag in de week. (En als je op vakantie bent etc. )
Goede verzorger vinden is echter een kunst. Volgnes mij tenminste

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:07

Fjordjes sterkte met je rug. Ze zeggen dat fietsen goed is voor je rug. :(:)

Afbeelding
Gewoon om de schattige vlechtjes te laten zien.
Afbeelding
Graszaadhooi is erg lekker volgens bolletje. :9
Afbeelding
En de vlechtjes aan de andere kant.

Zo wat vinden jullie van deze coup. :j

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:32

Nou voor een barbie paard is het best leuk :P.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:36

heey heey,

Ik kom me ook weer eens melden, ben hier namelijk wel eens eerder geweest en zou me nog wel netjes nog een keer voorstellen

Ik ben Marijke en heb zins 29 augustus 2008 een eigen fjordenpaard. Cem is een bijna 3 jarige ruin (19 mei jarig)
Hier is de man, hij is trouwens geschoren geweest vanwegen shurft maar scheerapparaat was kapot gegaan onder het scheren van zijn linker kant.
Afbeelding
Ook zijn we hem aan het beleren, nouja hij is zowat beleerd we gaan binnekort door het bos en hij krijgt na 25 mei ook rust.
Dit is de 3e keer los op hem en de 5e keer er op
Afbeelding
een paar weeken terug

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 07:27

Zo jullie gaan snel :D Al lekker draven
Ik stap vooralsnog, aangezien zn rem nog niet echt werkt ;)

Vrijdag mn nieuwe zadel opgehaald en gister mee gereden, was wel weer ff wennen maar hij zit heerlijk.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:12

Marcella de coup van jouw fjord vind ik erg leuk, ik zie dat er meer fjorden zijn met lang haar. Wat is jouw reden om de manen de laten groeien? Ik heb ze laten groeien omdat Lidar er een lievere uitstraling door krijgt en omdat ik niet kan knippen! :o
Marijkje, Cem loopt netjes voor een 3-jarige. :j

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:59

@Vippie: Cem heeft gelukkig zijn rem en zijn stuur komt er ook al wat meer op te zitten (behalve dan als hij me uit probeerd)

@Astridelise: Dankjewel :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:57

astridelise schreef:
Marcella de coup van jouw fjord vind ik erg leuk, ik zie dat er meer fjorden zijn met lang haar. Wat is jouw reden om de manen de laten groeien? Ik heb ze laten groeien omdat Lidar er een lievere uitstraling door krijgt en omdat ik niet kan knippen! :o
Marijkje, Cem loopt netjes voor een 3-jarige. :j

Was het zat om iedere 2 weken te knippen. :P

Morgen gesprek en nu hopen dat ik eindelijk eens een baan vind. *\o/*

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:11

Leuke coupe idd..
Ik heb toevallig van de week me best gedaan op de manen van Dusty, mooie boog met het zwarte er boven uit.. (normaal doe ik het zwarte er niet meer boven uit, omdat het zoveel werk is)..

Marcella Succes met je gesprek morgen..

Ik heb gsiter oefenspringen gehad.. en ik was gedeeld eerste!! *\o/* *\o/* .. Ik heb 70-80 cm gesprongen.. hij was de eerste ronde (oefenrondje, telde niet mee) niet braaf, hij heeft ook geweigerd (en dat doet hij normaal niet).. even toegesproken.. :+ en de 2e ronde (het echte rondje) deed hij het super.. Me moeder heeft foto's gemaakt, die moet ik ff ophalen bij haar.. en dan zet ik hier er wel een paar neer van de week..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:52

jaaa ik stink weer naar paard eindelijk na 2 wkn niks doen ivm schoolvakantie kids heb ik mijn dikkerds vandaag gereden en ze waren braaf joh, ik glunder nog steeds, vooral Haakon reageerde erg fijn, mooi rond gelopen en super aangesprongen in galop, krijg m nu ook weer wat makkelijker terug met mijn zit, ik zwijmel verder

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:04

Aha er is dus nog hoop hiiihihi, ga vandeweek het gaspedaal maar eens proberen, misschien dat de rem dan ook wat beter werkt.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:29

Fjordjes, beterschap met je rug :(:)

Dusty_Dilly, gefeliciteerd met je 1e plaats, goed joh!!!

Weer hele leuke foto's voorbij zien komen en men is ook lekker bezig de C'tjes te beleren :j

Herman weer op z'n best vandaag;

Afbeelding

:+:
Afbeelding

Sexy :+
Afbeelding

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:31

Net als Carolinef vanmiddag heerlijk gereden, heb ook een grijns van oor tot oor. Lidar heeft weer zo zijn best gedaan dat ik trots op hem ben. Lidar is nl. van zijn 9e tot 16e een manegepony geweest. Toen ik hem kocht liep hij erg scheef en had moeite met de buigingen. Hij kwam goed door de keuring en ik durfde het aan met hem, hij was toch al 16! Zijn galop was bagger, linksom wel aardig. Links sprong hij ook aan, maar rechts nooit. Het heeft mij een half jaar gekost om hem dat bij te brengen. Hij kon in de rechtergalop ook alleen maar rechtdoor, absoluut geen volte en dat is mij vandaag tot 2 keer toe gelukt, in de rechtergalop netjes een volte. Een schoonheidprijs winnen wij niet, maar voor zijn inzet verdient hij een eerste plaats. *D

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:38

Super dat jullie lekker gereden hebben met jullie Fjordenbaaltjes :)

Ondanks dat Herman alleen maar kon gassen en alles eng vond door de wind (en dat wordt volgende week 22) hebben ook wij lekker gereden en hebben we nog ff een rondje strand gedaan zodat meneer even zijn energie kwijt kon! :)