[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:01

Sjolvir schreef:
Marcella, ik heb je moddervarken life gezien, dat gaan foto's niet evenaren!

Flurk, leuk! Ging het goed?
Die grijns op je gezicht! Je hebt in ieder geval lol gehad.

Let even op je benen, anders ga je op mij lijken! met van die overal hen zwabberende flappers.
En trots fier rechtop, je zit her en der iets achterover.
Maasdam, wat was er nou ook weer met Maasdam.. D'r was iets mee...

bedankt voor je tip.
Weet niet wat er in Maasdam was wel dat ik het super vond.
Alles liep op rolletjes
En heb veel plezier gehad. (das m'n nieuwe insteek)
Heb nu wel erg veel spierpijn dus was zeker toch niet zo relaxt als ik dacht dat ik was.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:21

Wat is Flurk mooi donker :))
Nou zal je zeggen dat ik die punten gráág wil halen maandag :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:41

Ga zo even op iedereen reageren, maar hier alvast mijn foto's.
Afbeelding
Beschaafd drafje.
Afbeelding
En ja wat doen je als de rest loop te rennen dan ga je zelf natuurlijk even een modderbad nemen.
Afbeelding
En dan zien we er zo uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als je ze samen in de paddock zou zetten word het knokken en in de wei zijn het vriendjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het begin stonden ze met zijn achten bij elkaar, maar dat was erg veel knokken (2 dominaten paarden bij elkaar). In 2 groepen van 4 gesplitst en er was gelijk rust. Heb alleen 2 hele mooie bokkenpartijen van die van mij gemist.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:10

Flurk die wedstrijd gehad heeft en er duidelijk plezier in had. Dan vallen de punten in ieder geval niet tegen.
Sjolvir jij heb hem gezien, maar de rest niet. :+
Amber die maandag ook zulke punten wil halen.

Zo bijgelezen. Ben na de wei nog even een rustig rondje buiten gaan rijden.

Anita45

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:39

Wat staat die van jou dik in het gras Marcella, vind je dat niet eng zo in het voorjaar?

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:07

Bij ons op stal mogen de paarden helaas nog niet op het land, nog 2 wkn wachten..

Afgelopen maandag mocht het gips van mijn hand af.. :D en heb vrijdag (eindelijk) weer voor het eerst kunnen rijden.
Ik had dressuurles, en het ging best goed. Niet veel last mijn hand,
alleen toen ik klaar was voelde ik het wel.. Ik dacht gister van dan kan ik ook wel weer proberen te springen :+ en dat heb ik gedaan,ging ook goed, niet veel last van mijn hand gehad gelukkig!! Dus ik kan weer lekker gaan rijden.!
(p.s. Tijdens dat mijn hand in het gips zat, heeft mijn zusje Dusty gereden :)) )

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:15

Ben vanochtend stoer bezig geweest...
Afbeelding
Pfffff wat issie groooot en vooral breeeeeeeddd als je erop zit :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:58

Anita45 een van de reden dat hij nog absoluut geen hele dag erop mag. ;)
Dusty_Dilly die eindelijk weer kan rijden.
Stoere Vippie. *\o/* *\o/*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:23

Leuk vippie :D
Ik hoef niet te starten om 21.50 maar om 21.15. Iets eerder dus... En ik heb maar 3 tegenstanders haha! Bij ons mogen de paarden ook nog niet de wei op! Stomme stortbui!

@ Iedereen: fijne pasen!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:06

marcella: wat een prachtige schone poownie!!! volgens mij doen ze het er gewoon om hoor! Roëla noem ik niet voor niets m'n biggetje.. ;)

vip: Goed bezig!!! you go girl! *\o/*
ziet er erg stoer en heel relaxed uit!!

Zelf heb ik even minder goed nieuws.
Van de week met roëla naar de DA geweest om dat ze niet lekker liep en haar beentje toch wat dikker werd. diagnose: peesblessure.. en niet zo'n kleintje ook. ;( daar was ik dus echt van ondersteboven! de DA had zelf niet verwacht dat de schade zo groot zou zijn omdat ze nauwelijk kreupel liep op de harde volte. meer niet helemaal zuiver zeg maar.. (wat dat betreft zijn fjorden toch wel keihard hoor.!) maar met de scan bleek er een gat van bijna 2 cm in de oppervlakkige buigpees te zitten. echt een enorme klap in mn gezicht. mn meissie die altijd maar wil werken en het liefst hard werken...
dus ze moet nu op rust, het liefst boxrust maar die optie valt af. zowiezo voor een paard niet prettig lijkt mij, maar ro breekt de tent af als ze binnen moet blijven.
de DA raad me aan om de pees in te spuiten met groeicellen (stamcellen) zodat er peesweefsel ipv bindweefsel teruggroeit. erg duur maar misschien de enige oplossing om ooit weer te kunnen rijden. |(
ze staat nu lekker op een kleiner landje (met niet teveel gras.. :o ) met 2 andere paarden, en als ze rond een uur of 3/half4 bij hat draadje komt staan word ze binnen gehaald om drentelen te voorkomen. die vermaakt zich prima want ze is topfit (klasse 2 getraint.. ) zit lekker in haar vel en heeft er geen pijn aan.

ik heb op het enduranceforum al verschillende reacties gehad om toch nog eens te kijken naar magneetveldtherapie en geluidsgolven. daar zijn ook vele successen mee geboekt.
alles voor mn meissie, dus we gaan er eens goed naar kijken wat de opties zijn. dat inspuiten kan altijd nog..

hopelijk gaan we nog eens weer lekker het bos in samen.
nu eerst maar lekker op rust, koelen, kleien en af en toe kleine stukjes stappen...

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:13

Dat is echt balen zeg!! Hopelijk houd ze zich een beetje rustig op het weitje! Welke genezingswijze ga je eerst proberen?

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:25

ben ik nog niet uit. eerst maar eens even alles een beetje laten bezinken en kijken of ze zich een beetje rustig blijft houden in de wei.
en even wat reacties afwachten, dan gaan we denk ik informeren naar magneetveldtherapie. maar ik weet niet of dat met deze beschadiging ook toe te passen is. dus dat moeten we even afwachten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:15

Leuke foto Vip

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:14

Snert hoor Troelaa van Roela, fjorden zijn ook zo keihard voor zichzelf. Lopen gewoon door.
Kan je trouwens geen ongelijk geven met de optie klein stukje land.
Beter rustig in het land, dan onrustig in box en aan een touwtje vliegerend.

Voor het optimistische, alle paarden van mijn vrienden en kennissen die peesblessures
(en echt flinke! zijn uitgekocht uit de verzekering etc.) zijn zij het na lang! (denk aan minstens een jaar) revalideren,
allemaal weer aan het werk gegaan. Zonder van die blessure weer last te hebben gehad.
Heb gelukkig vrienden en kennissen die echt om hun paardje geven en er dan ook de tijd voor nemen.
Moet natuurlijk wel zo zijn, dat paard ondertussen niet staat te hinken op 3 benen, maar dat doet Roela niet,
dus kan je haar rustig de tijd geven. (tijd is belangrijker dan de grootste dosis stamcellen of het grootste magneetveld!)
Snap dat je er kapot van bent dat je paardje dit heeft.
Weet dat het je niet alleen om de sport gaat, maar je zou ook nog eens net je klasse II debuut maken.

Viv, topper wanneer boeken we onze rit in het Bergshce bos?
Marcella, toen ik langs kwam stonden ze al apart gok ik zo. Hero in het weitje het dichtst bij de stallen.
Dusty_Dilly, betekend dat dat je ook weer gaat cross trainen?

Bij ons pas mei de wei, boer zeer strikt, eerst de schapen erop, dan de koeien, dan de paarden.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:40

Moeilijk is dat altijd hoor, als je iets hoort wat je paardje heeft..
Het is nu ongeveer 2 jaar geleden, Dusty heeft botvliesonsteking gehad in zn voorbeen, dan hoor je ineens miss niet meer springen, rijden etc..! nou goed opgevolgd wat de DA allemaal vertelde en wat we moesten doen.. uiteindelijk na 8 mnd stappen mochten we weer opbouwen.. en nu 2 jaar later doen we alles weer, springen, dressuur, crossen..!

Sjolvir, Ja zeker!! :D Hoop dat de nieuwe data snel bekend zijn.. Doe je ook weer mee?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:22

Zo gister bij de crossles geweest volgende keer gaan we zeker weer! Heleboel foto's heb ik ervan. Ff toestemming fotografe vragen.
:D.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:22

Zo bolle staat lekker in de wei! Lekker gekeuveld met hem.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:52

Amber hoe ging je cross met fjordy?! Ik hoorde dat fjordy in de dressuurproef nogal voorwaards was? (zei jurylid)
Ik heb je springrondje gezien,super zeg!! ik ben Fan haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:55

Roosyes schreef:
Zo gister bij de crossles geweest volgende keer gaan we zeker weer! Heleboel foto's heb ik ervan. Ff toestemming fotografe vragen.
:D.

Roosyes Staan er al bij het cross les topic! stoer! En ? vonden je paardjes het leuk? ;)

Tuurlijk! Dusty_Dilly krijg ruzie met mijn fjord als we niet van die blije dingen doen!

Fjordy in voorwaarste proef? foto's?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:12

Ja, vervuiling!!!
Even mijn FW topic alhier spammen!!!

Ja, het is lente, dus pas op voor overstekende eendjes.
Nou kon je deze eendjes niet zo goed over het hoofd zien.

De ingredienten:
Eendjes dus.....
Afbeelding

Een zonnige boog, met veel mooi weer.
Afbeelding

En ja, nog meer eendjes.....
Afbeelding

En dan, here we go (laten we het niet over de tijden hebben en het feit dat ik uiteindelijk een blauwe ton tegen de vlakte reed)
Afbeelding

Afbeelding

In deze hindernis maakte ik het nog bonter en reed gewoon pontificaal verkeerd.
Afbeelding

Dat was nog niet alles, want ook het hekje ging tegen de vlakte. (gek zeg, dat die niet tegen een fjord ertegen aan kunnen?!!!)
Afbeelding

Tweede manche, dus herkansing....
Weer hindernis 5, waarbij we deze keer de tonnen lieten staan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Na gedane arbeid is het goed rusten. Uiteraard baalde Sjol van de onkunde van haar menner.
Afbeelding

Sjol was niet de enigste fjord die deelnam, we hadden ook nog Ukkie!(Ukypsi, als ik het goed heb)
AfbeeldingAfbeelding

En natuurlijk mijn allergrootste fjorden vriend (na Sjol die mijn allergrootste fjorden vriendin is) Leen! (V. Nordal)

En dan hadden we nog de snelheidsduivel van de dag Arie! Maar ja, daar heb ik nou net geen foto's van!
Maar die had wel weer prijs bij de paarden met zijn fjord! (die gaat snel!!!)

Foto's met dank aan mijn paps, met vrije bewerking door mijzelf :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:17

Gaaf zeg Do !! Ben jaloers !

rebati schreef:
Amber hoe ging je cross met fjordy?! Ik hoorde dat fjordy in de dressuurproef nogal voorwaards was? (zei jurylid)
Ik heb je springrondje gezien,super zeg!! ik ben Fan haha

Dank je !!! Wat leuk ! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Was zo blij haha !
Hij vloog zowat :D !!

Hij bleef maar gaan in die proef joh := Vond nog beter gaan haha,
Maarre wel foutloze cross ! Was zo blij haha, kreeg hem alleen niet terug na de finish :P. Waren véél te snel. Ideale paarden tijd was 5.03, wij waren binnen 4.22 terug :P.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:24

woooow goed bezig hoor!! Echt super!! weer een bewijs dat fjorden absoluuuut geen trage dikke suffe knolle zijn!!
edit: zat verkeerd met een andere combi
Laatst bijgewerkt door rebati op 13-04-09 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:26

rebati schreef:
woooow goed bezig hoor!! Echt super!! weer een bewijs dat fjorden absoluuuut geen trage dikke suffe knolle zijn!!
Zonde van die ene groene hindernis in de springring,maar daar hadden er echt super veel combinatie's een balk op!

:P Maar dat was geen balk haha
Leek zo he, want hij moest zo rekken. Maar hij heeft het wel gehaald :)) Nog nagekeken op film
Hij verbaads me dan iedere keer weer hoor haha. Hij zette zo vroeg af, had niet verwacht :P

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:27

Ja ik zat verkeerd met een andere combinatie! Heb ze allemaal voorbij zien komen haha.
Vind het knap hoor met een pony een parcour op paardenafstand!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:28

Dus je hebt in record tijd, gedresuurd en gecrosst!!!!??
Dat is toch ook wel erg knap!