Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evi_sammy

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:41

zo kan je weer goed zien waarom ze mensen met scheve en rotte tanden mensen met een paarden gebit noemen Tong uitsteken IK vind het bij hem er nog netjes eruit zien! als je bij Sven keek stond echt alles schots en scheef! zag er niet uit! Sven heeft al 2 nieuwe voortanden nu gelukkig dat ziet er wel een stukje beter uit!
In de vakantie heeft mijn schoonzusje me paarden gedaan nu gaan het longeren met Sven ook weer goed! hij is zijn puber bui weer even kwijt met longeren hij stopt nu zijn energie in het hout eten! ik wordt er gek van! hij heeft me andere pony bevrijd uit zijn stal hij had al zijn planken doorgebeten... als die dat zijn eigen stal doet maar nee hoor is de andere redden voor je aan je eigen stal begint! doen meer van jullie paarden hout eten?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:59

Zijn jullie fjorden in het begin ook zo pittig en heet?

Ik wilde hem vandaag weer even longeren, nou er zat geen rem op wat een energie heeft die vent.

Heb hem\ maar even losgegooit in de bak en ZOEF weg, scheurde door de bochten, maakte rare bokkensprongen en uiteindelijk hij en viel op de grond. Koe
Arme vent, stond hij op en kijk heel verbaasd om zich heen...

Bo'tje is ook al aan het wisselen heb nog geen tanden terug gevonden.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:46

Jippie, ik kan nu ook gezellig meekletsen in dit topic. Want mijn nieuwe aanwinst(zie onderschrift) word 5 mei drie!
Ik heb haar omgedoopt tot Benthe, omdat ik Brigitte vreselijk vind.
Benthe went al lekker bij ons in de wei, de andere 2 ponys vinden het maar vreemd. Vooral Felien, die heeft in haar leven nog nooit een andere pony als haar moeder Daisy gezien Nagelbijten / Gniffelen .
Benthe vind het ook allemaal heel interessant, heb vandaag een stukje gelopen met dr over de weg. Ze is nog niet helemaal verkeersmak, maar het begint er op te lijken.
Als ze iets interessant vind, is ze echt niét te houden! Consequent zijn is errugg belangrijk bij dr, dat heb ik al wel gemerkt.
Heb vandaag een bitje in haar mond geprobeerd. Ze reageerde super, was al lekker aan het knabbelen. Maar daar laten we het eerst even bij, ze mag eerst lekker wennen hier, laat ik niet te hard van stapel lopen.. Al is dat wel heeel moeilijk hoor! Bloos

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:52

evi_sammy schreef:
doen meer van jullie paarden hout eten?

Hout eten is ook Bob's lievelingshapje. No Cheer Maar sowieso knaagt Bob de laatste tijd overal aan, komt denk ik door het wisselen.

Bob is ook één keer uit de bocht gevlogen, dat was eens en nooit meer, zo erg was ie er van geschrokken. Clown

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:53

oooh gelukkig dus er zijn meer van die rare paarden Tong uitsteken Wat doen jullie eraan?

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:35

Mijn fjordie staat op een weiland dag en nacht, en als het nat is glijdt ze wel eens uit, ik hebd at een paar keer zien gebeuren.
Ook als het niet nat is doet ze dat wel eens.
Als ik bij haar kom heeft ze ook wel eens zwarte knieen, hoe zou dat toch komen ?? Tong uitsteken
Ik denk niet dat k er wat aan kan doen ?

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:04

hahahaha lekker handig zijn ze he!
mijn fjordje heeft ook altijd kale knieen en overal kale plekken!
Ik heb gister voor het eerst gehangen op het zadel! hij vond het wel heel eng hoor!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:26

Gisteren voor de 2e keer in haar leven een zadel erop, de 1e keer was toen ik ging kijken bij haar. Ze gaf er echt niets om. Mijn zusje heeft er ook al opgezeten, gewandeld, stilstaan enz. Ze is echt heel makkelijk, t maakt haar allemaal niets uit. Laat haar eerst nog even wennen hier, wat al super gaat, en dan ga ik met dr aan t werk Haha!
Zijn jullie al begonnen met longeren/zadel enz? En misschien er al opgezeten met zadel?

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:28

Bart heeft eergisteren voor het eerst een bitje ingehad Haha! Hij zat er in het begin heftig op te kauwen
maar later werd dat wel minder Lachen Hij was trouwens niet te houden met uit het weiland halen, hij sleurde ons
bijna mee, terwijl hij een tijdje geleden juist superbraaf was :S Het zal wel aan het weer liggen denk ik...

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:40

Wat zijn jullie allemaal vroeg met erop gaan zitten enzo. Ik ben van plan om pas in de zomer erop te gaan zitten, is dat nou zo laat? Bloos
Wel longeer ik em nu 1 keer in de week zo'n 10 minuutjes, wandel ik buiten en doe af en toe eens lange lijnen, maar voor de rest ga ik er van de zomer echt pas mee aan de slag met inrijden.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:44

ik ga in de zomdervakantie pas echt rijden ... maar ik ga er ook nog niet op hoor maar zo laten wennen kan geen kwaad hoor!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:36

Ik zit er ook nog lange niet op hoor!!
Iedereen zijn eigen aanpak..

Ik heb alleen nog wat parelli met haar gedaan en ze heeft twee keer een hoofdstel met bitje in gehad..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:00

Ik ga inderdaad ook in de zomer inrijden, maar Benthe reageert echt super makkelijk overal op. Je kunt er zo op zitten. Maar ik heb nog maar 1 keer een bitje in gehad en longeren doe ik nog niet.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:41

Hihi, nee hoor, Bente is van mij!!

Ze heeft ook iets nieuws, zitten in de wei.. Clown
Dan zit ze net als een hondje in de wei om zich heen te kijken..
Ga haar wel even ontwormen, want misschien heeft ze gewoon jeuk aan haar kont, maar het ziet er echt niet wijs uit.. Koe

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:13

Wat voor zadel hebben/kopen jullie voor je fjord.
Ik dacht zelf eerst aan een rossner, maar dan blijf je bezig omdat hij ook nog groeit enzo.

IK ga denk ik voor de Barefoot london, alleen die pads vind ik vreselijk Tong uitsteken hihi

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:02

Jeskim schreef:
Hihi, nee hoor, Bente is van mij!!

Ze heeft ook iets nieuws, zitten in de wei.. Clown
Dan zit ze net als een hondje in de wei om zich heen te kijken..
Ga haar wel even ontwormen, want misschien heeft ze gewoon jeuk aan haar kont, maar het ziet er echt niet wijs uit.. Koe

whaha toevallig Vork

Ik heb een gewoon vzh zadel. Geen idee welk merk ofzo, kreeg hem bij de koop van Benthe Haha! .
Vandaag bitje ingedaan, ze loopt er heerlijk op te kauwen, echt een hilarisch gezicht.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:53

daarom heb ik een boomloos zadel gekocht, kan ik op allebei leggen en als Exel gaat veranderen, dan kan ie gewoon dit zadel op houden Knipoog

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:09

Bente is toch echt te kort in de rug voor het boomloze zadel van Tea..
Eerst maar in het tuig, denk ik.. Weet nog niet hoe het loopt..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:14

Fietsen jullie met je fjorden? Ik heb het vandaag eens geprobeerd, ze liep prima mee! Echt geen probleem. Mooie manier om haar conditie op te bouwen, want van dat longeren snapt ze echt nog geen drol. Daar doen we het dan ook lekker rustig aan mee, ga pas in de zomer beginnen.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:30

Ik heb voor Bob een Barefoot Cheyenne (boomloos dus). Vind ik zelf handiger, omdat er geen boom in zit en zich dus aanpast aan de vorm van het paard. Lachen

Ik fiets niet met em, dat gaat niet goed denk ik, haha. Clown

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:57

_Eveline schreef:
Ik heb voor Bob een Barefoot Cheyenne (boomloos dus). Vind ik zelf handiger, omdat er geen boom in zit en zich dus aanpast aan de vorm van het paard. Lachen

Ik fiets niet met em, dat gaat niet goed denk ik, haha. Clown

Ik denk dat het bij Bo ook niet goed zal gaan Clown Duivel

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:50

ik heb nog geen zadel vind het idd ook moeilijk om te kiezen hoe en wat?...

Fietsen gaat met sven ook niet lukken hoor Tong uitsteken dat weet ik nu al zeker!
Zondag heeft er voor het eerst iemand opgezeten! de eerste keer ging echt hartstikke goed maar de 2 keer raakte ze net zijn buik waardoor die HEEEEEEEEL hard ging rennen Tong uitsteken dat was vliegen! maar daarna weer geprobeerd en ging weer goed dus was een geslaagde dag:) ga ik de zomer pas rijden dus tijd zat!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:20

volgens mij heb ik echt een uitzonderlijk saaie fjord Tong uitsteken. Ze geeft er echt niets om als je op haar gaat zitten, heeft totaal niet de behoefte elke minuut te eten en luisterd echt hardstikke goed.
Ga zo nog een stukje met haar fietsen als het mooi weer blijft Nagelbijten / Gniffelen

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:16

Ik kon Bente vandaag wel achter het behang plakken..
Normaal oopt ze los mee naar de wei en dan pak ik haar bij het halster en doe ik haar ook door het hekje van de wei.. Nou, vandaag niet hoor.. Die stormde gewoon een maisland in en liet zich niet meer vangen!! Grrrr..
Na een poosje kwam mijn buurman helpen vangen en die had haar zo, buurman was nogal interessant.. Ik was echt woest!!
Die gaat dus niet meer los mee!!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:58

haha! Wel leuk dat ze gewoon los loopt (normaal dan Tong uitsteken ).
Denk dat ik dat maar niet ga proberen Nagelbijten / Gniffelen