Ik zei het al in het andere topic, waarom in hemelsnaam al longeren? kan daar echt boos om worden.
Zie allemaal leuke en maffe foto's voorbij komen!
Hoop dat die van mij het springen ook zo leuk gaat vinden

Word helemaal aangestoken door amber

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
line18 schreef:@Zack
ik weet niet in welk topic je het al zei.
maar ik longeer hem op advies van de DA
hij is te speels en verveelt zich mega snel.
als ik hem dan los in de bak zeg gaat hij fratsen uit halen. (zoals galoperen en dan recht op de stal deuren af en dan naar binnen springen (is maar 128 hoog dus geen probleem)
of hij maakt de deur gewoon open en alles.
en hij is dan gewoon niet te houden.
en minder voeren dan word hij mega mager (hij heeft junior voer en zit geen haver of wat dan ook in)
en wandelen buiten doe ik ook regelmatig.
ben nu ook bezig hem naast de fiets mee te nemen maar hij wil steeds meer.
dus overlegt met de DA wat ik dan het beste kon doen.
en met mijn lesgeefster
@thoraklover
dat doe je niet als hij dan alles er aan doet om door of onder de draden door te komen.
en als hij dan los in de bak staat gek gaat lopen doen dat het gevaar op levert voor zichzelf
Zack schreef:@Line18
Ik zei het al in het andere topic, waarom in hemelsnaam al longeren? kan daar echt boos om worden.
Nies_ schreef:Leuke foto's weerZack schreef:@Line18
Waarom dat? Longeren met 2 en inrijden met 3 is heel normaal hoor.. Tuurlijk moet je ze niet elke dag een uur hard laten werken, maar zo beetje aan een halster rondhobbelen is alleen maar goed. Als ze jong zijn leren ze het veel beter en daar heb je straks alleen maar voordeel van.
Zack schreef:@nies
Ooit eens verdiept in de anatomie en de groei van het paard?
Denk het niet anders zou je zo een opmerking niet maken![]()
Je kan je paard ook op een andere manier "voorbereiden" zonder dat je je paard zo scheef belast in de bak.
Vaak gaan mensen te snel aan de "bak" en dan krijgen ze op wat latere leeftijd las van athrose of andere gewrichts problemen.
"goh wat gek" denk ik dan.