Ik weet nog niet zeker of Woudina in de ring verschijnt in Roden. Finnea trekt nogal aan haar namelijk...maar even kijken of ze voldoende opknapt de komende 2 weken.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar ze kijken wel naar bespiering toch? En die heeft ze op het moment ook niet geweldig. Ik zal vanmiddag wat foto's proberen te maken. Maar ga nu wel twijfelen inderdaad, meedoen is altijd leuk, ook leuk voor de ervaring voor Benthe. 
Hahaha! Ik herken dit "probleem" op keuringen al van al lang geleden. Ik had als 18-jarige (jaja, 20 jaar geleden...) ook een flink gereden en gespierde Fjord. Ik was bere-fanatiek en reed vooral lange afstanden. Maar op de keuring werd me echt verteld dat ze haar te mager vonden. Tot mijn grote verbazing en toen ook verontwaardiging gingen de a-premies naar, in mijn ogen, enorme vette en uitgezakte Fjorden. Nu hebben we vorige week weer een Fjord gekocht
en met deze zal het wel niet anders gaan als ik de posts hier op Bokt lees. Toch maar niet naar keuringen meer, denk ik! 
...iets ronder van vorm met vloeiende lijnen. Maar een bodybuilder of hardloper, nee dankje...doe mij maar iets daar tussenin.
. Niet dat ik dat altijd even mooi vind.
Zeker bij de jongere paarden zou ik het een probleem vinden
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de dikke Fjorden. Misschien dat dat in onze ogen niet mooi is en zeker niet gezond maar waarschijnlijk voldoen deze dieren, onder hun vetlaag, wel heel goed aan de rasstandaard. Fjorden horen nu eenmaal een stevige botstructuur te hebben en de daarbij passende bouw. Misschien moeten we ook wel blij zijn dat stevige ronde Fjorden op keuringen nog steeds gewaardeerd worden. De Fjorden zijn in de loop van de tijd steeds rijtypischer geworden, als dat bij jury's voet aan de grond zou krijgen zou de "ouderwetse" stevige Fjord er helemaal niet meer zijn. Slank, slanker, slankst! En dat zou voor het ras toch ook wel weer heel zonde zijn! Zoals je bij sommige hondenrassen ziet, en trouwens ook paardenrassen, is er van het oorspronkelijke uiterlijk dan niet veel meer over. Het lijkt mij, dat als je een Fjord neemt je kiest voor een stoer en robuust uiterlijk! Maar het blijft natuurlijk een feit dat vetmassa niet gezond is!
karev schreef:mooi voorbeeld dit jaar vond ik Dean(Dinant) van Brenda. Die mistte bespiering. Hij zag er in mijn ogen top uit, nie te dik, niet te dun, gewoon netjes. Maar die was dus voor de keuring te slank, terwijl ie 2 is..
dank u. dean zag er wat ons betreft ook super uit. ik wil absoluut niet pochen maar dean was echt in superconditie, ik vind de strijd tussen ruinen niet altijd even eerlijk gaan, dus heb besloten dat ik volgend jaar nog 1 keer meedoe voor hoofdstamboekopname en dan is het wat ons betreft ook gebeurt. Het moet je in de naam zitten of je moet een vette fjord hebben en dat laatste is in mijn ogen niet gezond. Ik heb geen zin in een vette 2 jarige, daar krijg je vaak nog last mee! ik ga dean niet vet mesten omdat ze dat op de keuring willen zien,overigens is dean nooit
vet geweest, terwijl hij genoeg krijgt en met genoeg bedoel veel te veel. Als ik bekijk naar het stamboek waar m'n vriend aan deelneemt de paarden die daar op de keuring komen, dan schrik je je rot, je kan je jas er aan op hangen, en dan nóg zijn ze te dik!!!