[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:07

@ Askor, deze ijzers even goed aanstampen dan maar!

@ Marcela, ik weet een manier om hem drijf nat te rijden :D Al zou het maar zijn omdat dat andere mensen er water over heen gooien!

Zal wel stuk Alblasserwaard worden, vervelende is dat met dat pokkeweer van vannacht alle bermen weer om zeep zijn.
(dressuur ziet deze hark nog even niet zitten, morgen les, dus zie het dan wel weer.)

Heb de Loonse en drunense duinen nog overwogen, maar kan me er even niet toe zetten alles en iedereen in te laden en een eind te
gaan rijden met de auto. Maandag om 7 uur (ochtend) naar mijn werk gegaan, was om 1 uur (nacht) terug, weer op om 7 uur naar mijn werk gisteren. Ben zo brak als een konijn. Ben ook geen 18 meer |( die even een enduranceje rijdt en daar niets van merkt.

Na afgelopen weekeind weet ik in ieder geval zeker dat Sjol haar benen meer dan 100 % oke zijn (wist ik uiteraard al voor het weekeind anders had ik Sjol niet meegenomen naar de endurance), en toch vind ik het lastig om zometeen een stuk vol gas over het asfalt te gaan jakkeren. Zucht, verstand en je hart bah! zijn het ook nooit met elkaar eens!

Ga in ieder geval zondag nog niet crossen.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:20

Lijk me heel leuk, maar zit een beetje met een vervoers kwestie (en geldkwestie). En als de baan lukt waar ik mee bezig ben kom er in plaats van een tijd kwestie (carriere switch). ;)

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:28

Ach tijdskwesties zijn niet zo'n probleem heb ik al jaren.
Kun je altijd omheen gochelen.

Geld en vervoerskwestie zijn eigenlijk aan elkaar gelinkt.
Vandaar dat ik ook nog geen jeep heb met een trailer met koetsen frame :+
Gelukkig wel een berlingo en een trailer *\o/* Dus zijn we mobiel.

Blijft snert, werkloos zijn.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:39

Nou als ik een nachtdienst in de weekende moet draaien. Dan word je niet zo heel blij als je overdag ook nog een endurance wedstrijd heb. :+

Martje80
Berichten: 5858
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:38

Vippie schreef:
karev schreef:
ach ben er schijt ziek van... sinds sept. een nieuw zadel, en hij ligt elke x na opnieuw testen en aanpassen weer net niet goed... karev kreeg er schuurplekken van, op de plek van het kussen, anders gevuld, en nu schuift ie naar voren en naar links en rechts. Zaterdag wederom de zadelmaker op bezoek, word haast arm van die voorrij kosten, had er zo langzamerhand een maatzadel van kunnen kopen...

verder baal ik, moets de heule dag werken...


Klinkt of hij toch te smal is en op karev ligt opv eroverheen (tsja hoe leg je dat uit...). Daardoor kun je blijven opvullen wat je wilt maar maak je het probleem alleen maar erger.
http://www.greendistance.nl kan ik je echt aanbevelen al is het maar als objectief advies.


ja ik snap je, je bedoelt dat ie dan brugt/bridged. ik zal het zaterdag wel horen..

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:05

Marcella schreef:
Nou als ik een nachtdienst in de weekende moet draaien. Dan word je niet zo heel blij als je overdag ook nog een endurance wedstrijd heb. :+


Niet zo moeilijk doen! Ik werkte bij mijn vorige baan 60 uur in de week en ben ook wel eens na 2 nachtdiensten,
die bij mijn dagdiensten op kwamen (wij overdag niet vrij, omdat we 's nachts dienst hebben.
Dan was ik om 8 uur net klaar met mijn laatse klusje en hopla gauw naar huis, spullen pakken, paard laden en hopla naar wedstrijd.
Waar een wil is is een weg :D Geloof wel dat ik voor dat soort fratsen nu toch echt te oud wordt. pfffffffff.

Vandaag wonderbaarlijk! ritje gemaakt tussen alle plensbuien door! Weet niet hoe we hem dat geflikt hebben.
Van Sjol (vertrek 13.05) naar jou, in 1/2 uur, naar Zijdebrug, bij molen rechts af, pad waar gras in het midden ligt gegallopeerd,
draf waaralleen asfalt lag. Bij volgende brug omgedraaid. Stuk met alleen asfalt gestapt, stuk met gras weer gegaloppeeerd.
Rest weer gedraafd. Was om 14.15 weer bij jouw stal, om half in Oud Alblas bij de brug. om 14.45 weer op stal. (gestapt vanaf
bordje einde bebouwde kom Oud Alblas)
Her en der rustig aan moeten doen ivm verkeer en bomen zagers die met 3 kranen de gehele weg versperden.
Kon ik verdorie weer niet lopen, ouwe hark! Pony natuurlijk weer nergens last van. grommmmm... hoeveel km? pfff.
volgens afstandmeten.nl 8.5 km heen en dus weer terug = 17 km in 1 uur en 40 minuten.
Dus net iets meer dan 10 km per uur.
Dat is te langzaam.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:49

Geloof dat ik dan onderweg op mijn paard zit te slapen. En is daarbij ook niet goed voor mijn humeur (arm paard en omstanders). :+

Eerst maar eens zorgen dat ik een baan heb. ;)

Heb trouwens heerlijk in de bak gereden tussen de buien door, maar na afloop weer geen zweetplekje te bekennen. En had zelfs even een zonnetje. :P

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:10

Sjol vandaag ook geen spatje zweet, maar het woei ook flink.
(ja, ik weet het woei moet zijn waaide, maar dit klinkt leuker)
Slapen op je paard, hmm Sjol nog nooit over horen klagen als ik dat doe. Die maakt er dan grif gebruik van en slaapt zelf ook.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:13

Hmm die van mij denk dan eerder aan zijn buikvulling. En heeft daarbij in de bermen al uitgevonden dat eten en draven/galoperen heel goed samen gaat (zeker als het gras een beetje lang is).

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:15

Dat kan Sjol ook, heeft ze geleerd in Paap city waar ze slechts 1 x per jaar het gras maaien.
Eten is dan niet echt moeilijk het groen groeit dan echt tot bijna schofthoogte (zal 10 a 20 cm eronder zijn, maar dan is dus hapklarehoogte).

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:17

Ideaal toch. _O-

Roosyes
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:44

Zal ik me nog opgeven voor crossles? 12 april?

heb alleen geen bodyprotector, moet ik even zien van wie ik die kan lenen...

@Sjol je bent wel weer fanatiek aan de slag :D!

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:19

Gisteren mooie laarzen besteld (petrie anky) wel duur haha!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:03

leuk, ik moet nog neiuwe bruine lipica's aan laten meten, mag wel s opschieten.

vandaag doe ik niks meer, les gehad vanmorgen en jeej armen en benen zijn loodzwaar

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:07

Roosyes die zich misschien nog wil inschrijven voor de crossles.
Fjordjes nieuwe dure laarzen besteld.
Zo Carolinef hij heeft je dus afgebeuld. En bruine lipica's laten aanmeten.

Dusty_Dilly

Berichten: 152
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:50

Ik heb helaas me crossles op 12 april moeten afzeggen, me gips is er dan net af en denk dat het een beetje teveel is om daar gelijk mee te beginnen. :D
Hopelijk worden er daar nog meer crosstrainingen georganiseerd dit jaar..

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:24

Hooi,
vandaag kwam er een sportmasseur voor Flurk en gelijk zijn zadel even nagekeken en opgevuld dus we kunnen er weer tegenaan
jippy

Roosyes
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:32

Dusty_Dilly schreef:
Ik heb helaas me crossles op 12 april moeten afzeggen, me gips is er dan net af en denk dat het een beetje teveel is om daar gelijk mee te beginnen. :D
Hopelijk worden er daar nog meer crosstrainingen georganiseerd dit jaar..


Ah miss mag ik in jouw plaats nog :+ .
Wil eigenlijk met allebei, Yes bij de puppy en syl iets hoger :).

Do ga jij nog 12 april? Niemand bodyprotector te leen :Y) .

Roosyes
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:33

Flurk schreef:
Hooi,
vandaag kwam er een sportmasseur voor Flurk en gelijk zijn zadel even nagekeken en opgevuld dus we kunnen er weer tegenaan
jippy


Ah das altijd fijn, ik denk altijd dat er wat mis is met zulke dingen. Terwijl de fysio dinsdag zei dat ze helemaal los waren *D .

Hoe vergaat bij iedereen het trainen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:38

Ik train helemaal niks, ben druk aan het wachten op mn zadel, nog 5 weken, pfffffffffff. :D

Hier verder weinig spannds te melden momenteel.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:40

Ik laat Flurk 1x per bepaalde tijd nakijken/behandelen door een masseur en ben er dan op tijd bij zeg maar voordat je bijv je paard vast rijdt en van het ene in het andere probleem rolt.
Dit idee kwam toen ik ooit eens een blauwe maandag een goede bekende als bijrijdster had die afhaakte vanwege persoonlijke emoties wat we wel hebben uitgepraat maar altijd tussen ons in zal blijven staan. weet niet of ze mijn post nog naleest maar dat is niet erg bedoel dit niet rot

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:41

Vippie schreef:
Ik train helemaal niks, ben druk aan het wachten op mn zadel, nog 5 weken, pfffffffffff. :D

Hier verder weinig spannds te melden momenteel.

hou vol ze vliegen voorbij dat zie ik ook aan mijn trailer
6 weken geleden besteld en zaterdag eindelijk ophalen
yehhhh

Roosyes
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:52

Ach joh ken Cadiz mooi nog wat hoger groeien :P.

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:27

Ik kan deze hele week niet trainen (grrrr) vanwege die trein die is ontspoort, daardoor ben ik zo laat thuis dat ik het allemaal niet meer red... Nouja fjordenbaal vind het niet vreselijk alleen hij gaat dan vreselijk hard in de galop! Racemonster!

Roosyes
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:52

Heb een mail gestuurd om me op te geven voor 12 april met allebei mijn fjorden!

Leuk detail: fotoVero zou komen voor een fotoshoot en als ik de cross rijd komt ze mee met mij om daar ook foto's te maken. iedereen die mee rijd kan ze dan dus bestellen daar :D! Ze is er dan wel alleen op tijden dat ik er ook ben :P.

@fjordjes: hoe ga je nu naar huis bus? mijn vriendje woont in Woerden en hun bedrijf ligt tegen de spoorlijn (naja hun land ;)) hij had het er ook al over :).