Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:52

Meid gewoon rijden zoals jij denkt dat het moet dan maar ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:54

Ik heb er ondertussen wel heel erg veel zin in. Vanavond naar mijn ouders rijden, morgen nog 1x les en dan donderdag knallen! Nooit gedacht dat ik echt zin kon hebben in iets als dit, maar de zenuwen die k nu voel zijn goede zenuwen. WOOOOOO!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:57

Haha nou bij mij nemen de rotzenuwen al toe...ik hoop dat ons harde werk wat gaat opleveren. Straks nog even flink oefenen

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:00

moet je paard perse nageeflijk zijn in de zadelproef? Heb vandaag met gewoon dubbel gebroken bit gereden en daar loopt hij lekker ontspannen op alleen is niet nageeflijk, hij heeft zijn tong er ook niet over gedaan! En mogen bit ringen wel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:02

marjan1986 schreef:
moet je paard perse nageeflijk zijn in de zadelproef? Heb vandaag met gewoon dubbel gebroken bit gereden en daar loopt hij lekker ontspannen op alleen is niet nageeflijk, hij heeft zijn tong er ook niet over gedaan! En mogen bit ringen wel?

Nee hij hoeft niet nagevelijk. Bit ringen mogen volgens mij niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:03

Snoevie schreef:
Haha nou bij mij nemen de rotzenuwen al toe...ik hoop dat ons harde werk wat gaat opleveren. Straks nog even flink oefenen

Joh, we gaan het gewoon lekker doen! Aan het einde van de dag neem je hoe dan ook je paard weer mee naar huis, dat is toch het meest belangrijke.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:05

Haha ja je hebt ook gelijk!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:46

Naja een paard dat nageeflijk loopt, krijg wel wat hogere punten dan niet.
In igg bij de hengsten. Misschien wat strenger zijn daar ?

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:27

marianne1980 schreef:
Ik heb gister een A gereden voor de zadelproef :) :)
En met de trekproef kreeg ze een AA, dus nu helemaal blij, mevrouw werd "ff" Prestatie!!!!!! :)

Mooie prestatie!!!!! Altijd een lekker gevoel als al je voorbereidingen dan niet voor niks zijn geweest. Gefeliciteerd!

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:34

Wij gaan donderdag ook naar Wijk bij Duurstede met Bjarne en de menproef bewaar ik dan voor volgend jaar. Ik ben benieuwd wat Bjarne gaat laten zien. De dressuurproef zal niet zo'n probleem zijn en de buitenrit ook niet. Kwam net op straat echt zo'n mega grote oranje graafmachine tegen. Die kwam ons met zo'n bengelende gigantische schep tegemoed en reed op 1 meter afstand langs...Bjarne gaf echt geen krimp. Mijn zoon van 9 zat erop ik liep er naast. Dan denk ik voor mij heeft ie zijn aa al bewezen ;) We zien wel...meer als je best kan je niet doen en het blijft een momentopname.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:42

Amber_ schreef:
Naja een paard dat nageeflijk loopt, krijg wel wat hogere punten dan niet.
In igg bij de hengsten. Misschien wat strenger zijn daar ?

oké, normaal loopt hij ook super ontspannen nageeflijk, maar omdat ik nu voor het eerst een normaal dubbel gebroken bit rij en dit het eerste bit is op het tong lepel bit na, waar hij de tong niet over heen gooit, durf ik hem nu dus ook niet nageeflijk te rijden... Ben al zo blij dat hij hier mee niet in paniek raakt, loopt lekker voorwaarts met de oren naar voren zonder enige druk. Begin nu ook behoorlijk zenuwachtig te worden!

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:56

Bitringen zitten vast aan je bit, bitschijven zijn die rubber schijven ter bescherming van de mondhoeken, ik neem aan dat je die bedoelt?
In Barendrecht reden verschillende combinaties met bitschijven hoor! Daar is niets van gezegd.

Enne Marianne 1980 van harte gefeliciteerd hè!

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:20

Ik heb vóór A in draf ook ruim opgevat als vóór A, volgens mij ging ik ergens op de lange zijde al terug naar draf (heb er geen commentaar op gehoord...)
Denk er wel aan dat als je na je dressuurproef afstapt, naar x loopt en daar weer opstapt je paard dan ook stil moet staan... Had ik ff niet over nagedacht dus achteraf was dat vreselijk rommelig..
Bitringen (schijven dus :) ) heb ik ook mee gereden, geen commentaar op gehad..
Wél was de vraag of ik vaker met de pauw in de bak reed, die kwam tijdens mn dressuurproef gewoon effe kijken wat ik aan het doen was en zat gezellig op de hoefslag :))

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:48

ja die bedoelde ik ook ha ha. Mobiel maakte er bit ringen van! Woordenboek staat aan van mobiel ha ha. Maar mooi dat rubber bit schijven wel mag! Zal zondag nog ff op wedstrijd en dan dinsdag de abop! Dubbel zenuwen al. Brr

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:54

marianne1980 schreef:
Ik heb vóór A in draf ook ruim opgevat als vóór A, volgens mij ging ik ergens op de lange zijde al terug naar draf (heb er geen commentaar op gehoord...)

Zeg maar gerust bij C _O-
Beter een correcte overgang die te vroeg is dan een rommelige die bijna te laat is waardoor je volgende oefening ook niet lekker loopt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:04

Vjesta is geknipt en we hebben vandaag in de les de oxer nog n keer gesprongen.

Ben zelf nu hard bezig het tuig te poetsen (ik háát dat wit onderlegde spul). Bijna klaar voor de grote dag!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:13

Alles is voor mij voor niks geweest,mijn chauffeur heeft afgezegd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:17

Snoevie schreef:
Alles is voor mij voor niks geweest,mijn chauffeur heeft afgezegd

Ah jeetje wat oliebol. Is er niet iemand anders die kan rijden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:20

Vjesta en ik hebben een D. Ik wil er verder niet al te veel over kwijt, het cijfer voor het buitenrijden ben ik het mee eens, de rest wat minder. Voor ons gevoel hebben we een prima proef neergezet, waarin idd wat minderen punten zaten, maar die over het algemeen braaf en netjes was. We hebben prima gesprongen (met dank aan Joke v. Bon). Het buitenrijden ging minder, Vjesta werd hyper van het feit dat ze in haar eentje van het erf af moest, tussen 2 autos (waarvan degene achter haar echt op haar hak zat) en vervolgens overal paarden hoorde lopen maar er niet naartoe mocht. Dit heeft erin geresulteerd dat ze er vandoor gegaan is. Balen, kan gebeuren, ze vond het spannend en was energiek.

Ik ben trots op mezelf en trots op mijn paard, compleet onahankelijk van wat de jury ervan te zeggen had.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:46

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 20:28

Zie ook mijn reactie in dat topic.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:56

marieke67 schreef:
Wij gaan donderdag ook naar Wijk bij Duurstede met Bjarne en de menproef bewaar ik dan voor volgend jaar. Ik ben benieuwd wat Bjarne gaat laten zien. De dressuurproef zal niet zo'n probleem zijn en de buitenrit ook niet. Kwam net op straat echt zo'n mega grote oranje graafmachine tegen. Die kwam ons met zo'n bengelende gigantische schep tegemoed en reed op 1 meter afstand langs...Bjarne gaf echt geen krimp. Mijn zoon van 9 zat erop ik liep er naast. Dan denk ik voor mij heeft ie zijn aa al bewezen ;) We zien wel...meer als je best kan je niet doen en het blijft een momentopname.

En Bjarne heeft een A gehaald toch?
Gefeliciteerd!

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:38

jaaaa Marjon klopt! Ben er blij mee. Hebben we toch niet voor niks alle moeite gedaan. Extra springlessen genomen met chantal en geoefend met stilstaan enz enz... en natuurlijk dat eind rijden naar Wijk. Bjarne is echt mijn kadootje ik geniet elke dag zo van hem! Vandaag heb ik lekker een lange wandeling met hem gemaakt. Hij lag vanmiddag gewoon nog te dutten in zijn stalletje zo moe was ie ervan. Maar ja dat krijg je als je twee keer zo hoog wilt springen als moet he.... :D
Hoever is Ronan eigenlijk al met zijn predicaten???

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:22

Ronan is model. Denk ook niet dat we verder komen.
Bij heeft een B voor de zadelproef. Dus dan zou ik en een A moeten halen, en hij zou 37 punten moeten halen op de keuring, mocht ie ster worden.
Zie ik zo snel niet gebeuren...

Is Bjarne dan nu ook al model? Dan loopt Ronan volgend jaar niet alleen in zijn rubriek :P.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:09

ja Bjarne is nu model. Dit jaar had ie 36 punten, dus ik hoop dat ie de 37 wel haalt volgend jaar voor zijn ster.
Misschien toch leuk om nog een keer te proberen om een a te halen? Je weet het nooit.....gewoon lekker les nemen en aan de slag gaan. Niet geschoten is altijd mis. En braaf is Ronan toch wel? Dus dat opzadelen en buitenritje moet al geen probleem zijn. ;)