Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:09

Bij Bente heeft grondwerk ook een heleboel goeds gedaan!!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:52

ja waarom zou je het dan niet doen? omdat ze nog steeds geen 3 zijn? als die beesten zich er nou beter door voelen! toch? je moet alleen een grens stellen dat je niet te ver gaat Knipoog

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:27

Wat houd grondwerk precies in?? Clown

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:06

Bodan schreef:
Wat houd grondwerk precies in?? Clown

Ik heb even een stukje opgezocht...

Grondwerk, het woord zegt het al, is werken op de grond met het paard. Het paard is geheel los of aangelijnd aan een lang, soepel touw. Zo worden er verschillende oefeningen uitgevoerd als wending om de voorhand, stops, schouderbinnenwaarts tot zelfs piaffe en passage. Dit is zeker niet hoog gegrepen, maar realiteit. Door de logische opbouw van de oefeningen van makkelijk naar moeilijk vloeit de ene oefening uit de andere voort. Je leert het paard zijn lichaam juist te gebruiken. Kort gezegd: gymnastiserende oefeningen voor het paard, geheel los of aan een doorhangend touw.

Bron: http://www.clerx.nl/jvdpoel/grondwerk.htm

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:23

Oh, hihi.. Wij zijn gewoon begonnen met netjes meelopen, stilstaan, achteruit lopen e.d. Ik heb ergens het gevoel dat we nog niet helemaal aan de piaffe toe zijn.. Clown

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:20

Jeskim schreef:
Oh, hihi.. Wij zijn gewoon begonnen met netjes meelopen, stilstaan, achteruit lopen e.d. Ik heb ergens het gevoel dat we nog niet helemaal aan de piaffe toe zijn.. Clown

Haha, ik ook niet, ik zie Bob al lopen! Arm beest. Haha!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:58

Mijne kan eigenlijk nog niets Bloos ... Ho vind ze erg moeilijk, het is een erge voorwaardse pony. Verder kan ze wel een beetje Terug, als ik een paar keer tik op haar boeg en terug zeg dan loopt ze wel terug.. en verder kan ik haar aan het halster de pirouette maar dan om de voorhand, doen,,, (met me shetje kn ik om de achterhand Haha!)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:06

De mijne kan nu stap,draf,halt en terug aan de lijn maar hij begint steeds sterker te worden helemaal buiten ben erg blij dat hij de basis kent

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:50

ik longeer hem af en toe even en de commando's stap, draf, galop en halt kan hij al! voor de rest speelt hij heel vaak met zijn vriendje! en staat die nog lekker jong te wezen! ik ga hem nu wel steeds vaker longeren maar hij wordt in april 3 en in juli als de zomervakantie begint ga ik hem inrijden! dan heb ik er de tijd voor en is die oud genoeg;)

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:50

Hey allemaal, wilde toch ff delen in wat ik afgelopen zondag voor elkaar heb gekregen met Braggi.. Voor het eerst een singeltje om! Nou hoor ik jullie denken; wat is daar nou bijzonder aan? Nou, eerst wassie werkelijk overal bang voor, je liet de singel zien of raakte zn buik aan en hij liep opzij of achteruit ( zn makkelijkste gang Haha! ) maargoed, een paar weken geleden heb ik hem dus ook een soort van gelongeerd. Had ie vrij snel door eigenlijk! We gaan steeds een stapje verder.. In mei is hij 3 dus dat kan wel denk ik.. Laat hem ook al wat wennen aan leunen en hij liet het wonderwel allemaal heel fijn toe.. Ik merk echt dat hij vertrouwen krijgt!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:10

Wat is mijn Bo makkelijk hihi heb die longeersingel gewoon omgedaan of het de normaalste zaak van de wereld was.
En hij deed niets

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:29

die van mij reageerd overal op maar op een zadel, singel en alles vind die weer niet interesant Tong uitsteken dat verschild gewoon per paardje Knipoog er komen binnen kort foto's van de mijne dan zal ik het wel even laten weten Knipoog

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:03

Ik kan me nu nog niet voorstellendat Bente een singel eng zou vinden, die is zo makkelijk..
Maar je weet het niet..
Ik mag wel alles aanraken ook met de parelli stok..

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:32

Björna vind alles goed,, singel vind ze goed. ik wilde kijken wat ze allemaal kon (ik heb haar pas sinds 17 november..)
ze kan dus longeren (op de zweep), voetje geven, zadel gewend,hoofdstel gewend. ik heb zelfs op haar gezeten want ze zeiden dat ze dat al hadden gedaan, singel gewend, we heben haar aangesingeld.. ze deed niks..! dit was wel eenmalig hoor..! ik ben absoluut niet van plan om hier mee door te gaan, ik wacht gewoon tot ze 3 of ouder is..

Dus kortom, ze kent al heel veel voor zo'n jong beesie..
Ik had het liever wat later gewild, maarja ik kan er nu niks meer aan doen..

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 07:42

Shadow doe ik ook alles al op en om en ze accepteert het allemaal, alsof het heel normaal is. Verder longeer ik haar nu ca 1 x in de week en ik ga van het weekend een endje met haar fietsen.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:04

Waneer gaan jullie je fjorden inrijden? Bodan laat ik inrijden in de zomervakantie eind juni dan is hij 3 en een paar maanden.
Als hij zich in het zweet zit te werken lig ik lekker onder de zon in Spanje haha Duivel

Gaan jullie ook naar de keuring dit jaar, zoja welke?

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:30

hahaha heel slim gedaan! heeft die wel gelijk door wie zijn baas is Tong uitsteken ik ga niet naar de keuring met hem! hoezo weet ik eigenlijk niet!
De mijne wordt in april 3 en dan ga ik hem zelf in de zomervakantie inrijden! SPANNEND !!!!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:01

Ik ga Bob ook in de zomervakantie inrijden. Niet helemaal zelf, want daar heb ik de ervaring niet voor, maar wel het grootste gedeelte. Lachen
Ik wil wel naar de keuring, maar ik weet niet hoe we er moeten komen. Clown En ik ben ook nog niet lid van het stamboek, dus dan zal het ook moeilijk gaan. Nagelbijten / Gniffelen

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:00

Met Bart gaan we binnenkort ook wat beginnen met longeren enzo, maar dan moeten we eerst
nog even wat spullen aanschaffen Tong uitsteken . Ik denk wel dat we dit jaar met hem naar de keuring gaan, naar Oldeberkoop of Rolde ofzo.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:04

Britt vind tot nu toe alles prima.
en we gaan dit jaar naar onstwedde
lekker in mijn vakantie.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:50

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:57

Wat een leukerd Lovers
Heb vandaag ook weer foto's gemaakt, zitten erg leuke tussen.
De andere waren van een paar maanden geleden
Zou iemand de nieuwe erop willen zetten weet namelijk niet hoe Verward Nagelbijten / Gniffelen

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:26

hahaha ik heb zo ook door mijn schoonzusje erop laten zetten Knipoog dus ik kan je niet helpen sorry!

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:43

Ik kijk wel even hoe het loopt. Shadow wordt (hoop ik) eind februari weggebracht om te betuigen. Dan denk ik dat ik ze einde zomer in ga rijden. Tussendoor doen we het lekker rustig aan.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:52

Met Diva heb ik nog niets gedaan, die loopt nog elke dag lekker op de weide.
Toch ga ik deze maand beginnen met de kleine dingetjes, zoals dekje en singeltje op en heb het boek van Inge Teblick, dus zal daar ook wat oefeningen uithalen en deze zomer ook beginnen met verkeersmak maken, had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen, maar ja.
We doen het op het gemakje, alle tijd!

Diva is van augustus, van de winter wil ik haar inrijden.