Fjord X ?kruising? - in de kleur van een Fjord. Wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Re: Fjord X ?kruising? - in de kleur van een Fjord. Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:59

Bedankt voor de complimentjes allemaal, ik vind haar ook goed gelukt.

Bir: Oeh Schwarzwalder Fuchs, die zijn gaaf. Heb je die combi al eerder gemaakt? Ben erg benieuwd wat eruit komt.

VDB: Ik al morgen eens kijken, meestal zijn alle foto momenten manen los momenten en dan blijft er niet zoveel hoofd over ;)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:20

Wij hebben een kruising fjord x fries. Grullo van kleur.
Voor de liefhebber is ze eventueel te koop.

Afbeelding

En als veulen. Ze is nu 1 jaar oud.

Afbeelding

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:23

wat toevallig inderdaad allemaal! buffel heb ik inderdaad uit nieuwleusen gekocht bij de fokker, roos was toen helaas al verkocht, hoe lang is het terug dat je op roos gereden heb? mijn paard heeft trouwens ook een mooie aalstreep, zwarte knieën en zwarte lijnen op zijn open, op deze foto lijkt hij erg donker maar is in de zomer echt isabel kleurig. ik zal eens een recente foto plaatsen, hij staat trouwens aan huis met zijn vriendin sheila, het heeft even geduurd voordat ze met elkaar konden opschieten maar nu zijn het dikke maatjes maar mevrouw blijft de baas hoor! leuke fotos allemaal meiden. wat een mooie kruisingen!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:44

hoe kan je in vredesnaam een shet met een fjord krruisen, eigenlijk ?? dat gaat toch niet?

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:06

Buffelo schreef:
Ik heb een kruising tinker x fjord, isabel kleurig met 1 witte vlek op de schoft. Vader is Maxolo de mes Amis en moeder Roos, heb hem gekocht met 6 maanden en hij word 3 juli 2 jaar oud!

Toevallig de vader van mijn fjord x tinker is ook Maxolo Des Amis en de moeder heet toevallig ook Roos. Waar komt die van jou vandaan ? :o

Dit is mijn kruising: Romy een merrie van bijna 4, qua uiterlijk lijkt ze op een fjord en heeft alleen de sokken van een tinker. Maarrr ze heeft van beide het eigenwijze en is dus dubbel zo eigenwijs! :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:45

vigo_is_lief schreef:
hoe kan je in vredesnaam een shet met een fjord krruisen, eigenlijk ?? dat gaat toch niet?

euh... :o sommige paarden zijn héél inventief! :+
Ik heb een shet-hengst weten een draversmerrie dekken... daar is toen een héél mooi paardje uitgekomen. Volgens "getuigen" hielp de draver zelfs bij de dekking door in een gracht te gaan staan. De Shet-hengst was uitgebroken bij de buren.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:41

@jobr mijn paard komt uit nieuwleusen, gekocht bij een handel/fok stal,

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:28

welmoed__ schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IIQAMWNE.jpg

dat kleine mormel wat daar staat met de oortjes naar voren. Helaas geen betere foto.

Als ik het goed heb is dat balloo? Mijn vriend en ik huren haar elk jaar in de zomervakantie. Ze wordt jammer genoeg elk jaar dikker, maar ben zo verliefd op dat paardje! wat een schatje!
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 26-04-12 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten aub / foto in link geplaatst.

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:47

Buffelo schreef:
wat toevallig inderdaad allemaal! buffel heb ik inderdaad uit nieuwleusen gekocht bij de fokker, roos was toen helaas al verkocht, hoe lang is het terug dat je op roos gereden heb? mijn paard heeft trouwens ook een mooie aalstreep, zwarte knieën en zwarte lijnen op zijn open, op deze foto lijkt hij erg donker maar is in de zomer echt isabel kleurig. ik zal eens een recente foto plaatsen, hij staat trouwens aan huis met zijn vriendin sheila, het heeft even geduurd voordat ze met elkaar konden opschieten maar nu zijn het dikke maatjes maar mevrouw blijft de baas hoor! leuke fotos allemaal meiden. wat een mooie kruisingen!

Wist niet eens dat Roos weer verkocht was! Zo goed ken ik die mensen niet, maar het zijn weer vrienden van vrienden zeg maar... Het is al een paar jaar geleden dat ik voor het eerst op Roos zat, misschien wel 6 jaar terug.. De laatste vakantie was een jaar of drie terug, toen heeft ze ook nog voor de kar gestaan.. Maar Buffel had ook wel bij Roos gepast wat betreft naam, het was echt een tank (wel super te rijden hoor) die door bleef gaan totdat ze er bij neerviel... :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:32

marianne1980 schreef:
Buffelo schreef:

Wist niet eens dat Roos weer verkocht was! Zo goed ken ik die mensen niet, maar het zijn weer vrienden van vrienden zeg maar... Het is al een paar jaar geleden dat ik voor het eerst op Roos zat, misschien wel 6 jaar terug.. De laatste vakantie was een jaar of drie terug, toen heeft ze ook nog voor de kar gestaan.. Maar Buffel had ook wel bij Roos gepast wat betreft naam, het was echt een tank (wel super te rijden hoor) die door bleef gaan totdat ze er bij neerviel... :D

oh wat leuk! buffel zijn officieele naam is trouwens pietje bell van stal noordegraaf, vond ik persoonlijk wat minder dus vandaar dat ik hem buffel heb genoemd, ik heb nog een foto van de moeder, kan ik wel plaatsen? ze is op de foto inderdaad ook een echte tank

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:52

[/quote]

oh wat leuk! buffel zijn officieele naam is trouwens pietje bell van stal noordegraaf, vond ik persoonlijk wat minder dus vandaar dat ik hem buffel heb genoemd, ik heb nog een foto van de moeder, kan ik wel plaatsen? ze is op de foto inderdaad ook een echte tank[/quote]

Dat is wel een errug lange naam ja :) Pietje Bell is op zich wel geinig, maar Buffel vind ik leuker!!
Laat maar zien hoor, ben benieuwd!!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:37

Mams is fjord en vader hebben we geen idee van. Moeder is gedekt zonder dat ze het wisten.
Inmiddels is ze al beleerd en doet het super! En net zo eigenwijs en koppig als haar moeder ( die rij ik)
Afbeelding
Afbeelding

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:19

wouw ! wat een knap paardje heb jij ! had vast een mooie papa (en mams ik ook mooi)

tanteVlavie , ik heb idd wel eens gehoord van merrie's die van lager gaan ofzo :P aparte paardjes bestaan er xD heb je foto van die shet/draver ?

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:23

@vigo_is_lief het is helaas niet mijn paardje :P haha heb de papa wel een keer gezien maar dat was al heel wat eerder dan dat deze is geboren

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:07

@Vigo_is_lief Spijtig genoeg geen foto van, de draver was een paard van mijn tante. Veulen is later verkocht. Vader was een tijdje "ster" van de straat... er werd nogal over gepraat (en gelachen)

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:29

Buffelo schreef:
oh wat leuk! buffel zijn officieele naam is trouwens pietje bell van stal noordegraaf, vond ik persoonlijk wat minder dus vandaar dat ik hem buffel heb genoemd, ik heb nog een foto van de moeder, kan ik wel plaatsen? ze is op de foto inderdaad ook een echte tank

Mijn pony heet officieel romy van stal noordegraaf dus ik denk dat ze van dezelfde fokker weg komt ;) dan zijn ze dus volle zus / broer van elkaar?

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:10

Ik heb ook een fjord x shetlander!
Vader was een fjord en moeder een shet.

Jullie fjord x shets zijn wat kleiner als de mijne : 1.34 m.
Weet niet hoe ik foto's moet plaatsen =']

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:20

JobR schreef:
Buffelo schreef:

Mijn pony heet officieel romy van stal noordegraaf dus ik denk dat ze van dezelfde fokker weg komt ;) dan zijn ze dus volle zus / broer van elkaar?

inderdaad! super leuk!

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:57

Wat een leuke weer, komen er toch steeds meer bij :)

Coloured, wat een plaatje !!

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:44

Na lang wachten hebben we dan eindelijk een veulen Chevy is bevallen van een zeer knap kruisingkje!!

Chevy's Chayenne!

Afbeelding

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:06

Wat een blits veulentje Ryjajejo !!
Veel spammen, ook van moeders hoor, mooie merrie. :j

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:08

VDB ze was het wachten waard he! Ze is zo leuk!
( heb je de andere foto's ook gezien in haar eigen topic?)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:17

Afbeelding
Palermo Di Rossi

Fjord x arabier van mijn zusje

Afbeelding

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:50

dit is mijn fjord x fries.
zo als jij hebt dat je meer van welsh merkt en weet dan van fjord,
heb ik dat ik meer weet en merk van fjord en minder van fries.
floris is namelijk ontzettend nieuwschierig en kan erg eigenwijs zijn, maar tegelijk is hij ook heel koel in het hoofd.

Afbeelding
Afbeelding

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:02

knapperd irisloove!! Hoe oud is hij?