kunnen jullie met je fjord ook kunsjes ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sumpielover

Re: kunnen jullie met je fjord ook kunsjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:54

toch zijn fjorden wel paardjes die het snel doen hoor

Montjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:46

haha, zo raar is dat niet eigenlijk dat een fjord kunstjes kan, mijn fjord is best lenig om het zo maar te zeggen Vingers aflikken ze kan buigen en op een verhoging staan, ik ga haar meer proberen aan te leren Haha!

Ik had op een site gelezen hoe je het allemaal aan kunt leren, www.fjordunique.nl

tip: als je een kunstje wilt doen doe het dan niet in de stal maar in een bak, want dat is zeg maar de plek waar ze iets moeten doen Knipoog

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:08

Tom kan op commando kusje, voetjes, hij loopt achter me aan, draait om me heen en komt als ik hem roep Lachen

Veder kan ik ook alles wat ik wil met hem ookal ga je koppeltjeduikelen laat ie het nog toe (niet dat ik dat doe hoor Nagelbijten / Gniffelen )

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:16

sumpielover schreef:
toch zijn fjorden wel paardjes die het snel doen hoor

Die van mij doet alleen functionele kunstjes (met name gerelateerd aan rijden), de rest haalt ze haar neus voor op. Denk niet dat je kan zeggen dat het ene ras het makkelijker doet dan het andere. Fjorden hebben natuurlijk wel het voordeel dat ze voor eten veel doen, maar dan nog...

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:53

ja daar heb je ook wel gelijk in maar heel veel paarden gaan dan opdringen voor een snoepje enzo

Shar0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:14

Hoi hoi,

Mijn fjordje kan voetjes geven, zitten, liggen, buigen, en stijgeren zonder en met mij erop. Dit kunnen de meeste pony's van mij. Is best leuk en makkelijk aan te leren want die van mij doen dus alles voor een snoepje!

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 12:32

dan kunnen jouw paardjes het zelfde als die van mij leuk zeg Haha!

abba87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:19

die van mij weet in welke hand ik eten/snoep heb zitten terwijl ze het niet kan zien en ruiken want smeer het door allebei mijn handen en dan maak ik 2 vuisten en dan zeg ik links of rechts en dan geeft ze duidelijk aan welke hand ze wil en heeft het tot nu toe nog geen enkele fout gemaakt

Shar0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:55

Mijn fjord kan zitten, liggen, stijgeren, & voetje ;)

Ik snap alleen niks van fotos erop zitten hihi...

groetjes

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:57

de fjord van 1 van de eigenaars van Alea Shop in gent kan echt gigantisch veel kunstjes! Van volledig ingepakt in een zeil rondlopen tot een kwartier op een houten bak staan, tot liggen, zitten, kusjes geven etc. Echt heel gaaf om te zien!

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:06

Mijn fjord(en) kunnen echt van alles.
Heb een grote fjord, een minifjord(moeder shetlander, vader fjord) en een fallabella in de kleuren van een fjord.
Werk er ook mee in het circus. Ze doen echt alles van vrijheidsdressuur, liggen, zitten, steigeren, polka, spaanse pas, piaffe, enz. enz.
Tevens rij ik alle kunsten van de hogeschooldressuur met mijn friesche hengst en met de grote fjord.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:18

ik waag me r niet aan

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:47

Mijn fjorden monster kan ondertussen: nee schudden, spaanse pas, op een verhoogje, een piroutte(al gaat het nog niet zo goed :o ) dingen targetten, vast pakken en soms ook naar mij brengen, buigen en we zijn bezig met compliment maar hij is eens gevallen dus dat is nu wel beetje eng.
Ik wil hem nog graag leren liggen en verder dingen uitwerken, dat het er een beetje verzorgd uitziet, want soms klungelen we nogal. ;)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:45

Mijn Fjordje kan achteruit, rondje draaien, flemen, op blok, kusjes geven, iets vastpakken, jambette, en spaanse pas.

Ze is nog jong, maar vindt het geweldig om te doen! Ik dwing haar nergens toe, heb haar helemaal los staan en als ze het niet wilt loopt ze weg :)

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:20

Zorita kan;
kusje geven
flemen (lachen)
Spaanse pas
doek zwaaien
beetje de buiging, alleeen durft ze nog niet helemaal door te knikken :P
tong uitsteken
op het blok
en ik wil haar nog meer gaan leren :o

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:04

Mijn verzorgFjord Gillian kan achteruit lopen, draaien, targetten, op het blok staan, voetjes geven en een klein beetje buigen. Met Dani ben ik net begonnen en die leer ik de spaanse pas (maar die geeft haar been ook heel makkelijk, dus knoop er een commando aan en je hebt de spaanse pas).

Afbeelding

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:19

Ik heb me daar ooit eens een paar dagen wat mee bezig gehouden en daar is uitgekomen: nee schudden, achteruit gaan, voorvoetjes geven, draaien en liggen (maar dat is nooit meer gelukt na die paar dagen)

Maar ik ben er mee gestopt, mén wat wordt hij daar opdringerig van! Grote fout van mij om dat met voedselbeloning te doen := op den duur stond hij op de wasplaats tegelijk nee te schudden, voetjes te geven en te draaien. Niet handig!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:29

Ben wel benieuwd naar meer foto's :)

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:49

nee-schudden
Afbeelding

voetje geven
Afbeelding

achteruit lopen
Afbeelding

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:53

die van mij geeft kusjes op commande en als ik weg loop en ik zeg blijf staan dan blijft ze staan net zolang tot ik terug ben :P ( laat r zo dus vaak zat op t erf staan :P ) of in de bak als ik het zadel opruim ofzo hahha
verder volgt ze me tot op de voet, maar of dat een kunstje is...:P das meer de opvoeding :P

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:53

die van mij kan achteruit lopen, zijwaarts gaan, meer nog niet :P dat komt allemaal nog wel, oja en hij kan op commando van hand veranderen

Juliaa_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:50

Mijn fjord kan iets heel grappigs, als ik naast haar ga staan (naast haar schouder zegmaar) en met mijn hoofd dezelfde richting op als haar hoofd, en ik doe mijn been naar voren en maak zo'n maaiende beweging doet zij dat ook :)
Ik heb er een filmpje van maar weet niet precies hoe ik dat moet posten..
verder kan ze ook nog de buiging.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:36

Zwaantje_ schreef:
jah ik doe ook een kunstje met zwaantje de fjord :D
ze kan buigen en een voetje geven :D
stijgeren wil ik ook ooit leren alleen weet ik niet hoe het moet :P

even off topic waar heb jij Zwaantje gekocht ik ben ook naar een fjordje wezen kijken die zwaantje heette en ik was benieuwd of dit dezelfde is

Kim_PWF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:32

Patricia kan voetje geven, kusje en buigen...
Ik wil dit heel graag gaan uitbreiden, maar heb er momenteel even niet de tijd,ruimte en hulp ervoor. Tries snapt het af en toe gewoon niet en ik kan het haar op dat moment niet beter uitleggen zou maar zeggen. Dus ben eigenlijk opzoek naar iemand die mij kan helpen ermee als ik weer wat meer tijd heb. Patricia staat namelijk met een peesblessure, maar vind het heerlijk om bezig te zijn. Vandaar dat ik dit wel een goede oplossing vind.

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:57