Einde sportcarriere Taco en ik.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: Einde sportcarriere Taco en ik.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:31

Slik.....
Heel veel sterkte en je neemt de juiste beslissing!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:31

Aah meis!
Ik schrok echt toen ik de titel zag, en nog meer toen ik het verhaal las!

Echt heel veel sterkte ermee, bah, zo hoog, en dan moet er zoiets gebeuren....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:33

Dat is natuurlijk karel utrecht tango, maar gelukkig heb je een geweldige opvolger staan! En met spat kunnen ze heel oud worden zonder pijn en dat is ook een hele geruststelling denk ik.
Vanaf nu dus geen topics meer met Taco dit of Taco dat maar Perla Z2 Perla mag ZZ licht starten! Vork En zodirekt misschien op zoek naar een jong talentvol veulen?? ( kost een beetje in onderhoud 3 paarden, maar een baantje erbij....vakken vullen bij de Appie?? Haha! )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:33

Jammer helaas gelukkig voor Taco dadelijk geen pijn.

Iedereen weet dat zijn einde een keertje komt, er kan namelijk geen paard in sport blijven.
Voor de ene komt het vroeger dan voor de andere.
Voor de ene is het pijnlijker voor de andere.

je moet het een plaatsje zien te geven en met ene glimlach terug kijken op jullie geweldige carriere

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:34

Jeetje wat een kl*te nieuws zeg..
'Gelukkig' dat hij straks zonder pijn verder kan, maar natuurlijk erg jammer dat de sportcarriere over is..
Ach gut

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:46

Kelly, heel veel sterkte!

Je zus is lekker positief en zo moet dat ook! Ja Kusje

Dikke kus voor jou en Taco! Kusje

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 10:33

Ik moet het allemaal nog even rustig een plekje geven.
Ene moment ben ik er heel cool onder andere moment heb ik weer even een dipje.
Ik moet gewoon niet teveel nadenken bij wat niet meer gaat maar vooral bij wat nog wel gaat.
Natuurlijk zal ik het missen om geen wedstrijden meer te rijden en niet meer samen een beker te winnen maar Taco's welzijn staat voorop.

Bij Taco is het vooral stijfheid geweest denk ik, wellicht wel wat pijn maar niet heel ernstig.
Hij is altijd door blijven lopen en heb nooit aarzeling gevoeld aan hem dat hij niet wilde lopen.
Hij moet idd juist in beweging blijven. Als hij stilstaat dan wordt het alleen maar stijver.

Iets op mijn verlanglijstje had ik eigenlijk niet meer staan, ik heb zoveel leuke dingen met hem gedaan en zoveel bereikt.
Ik had geen verdere sportambities meer, ZZlicht was so wie so te zwaar en daar is hij net te klein voor.
In principe mag hij verder alles nog maar ik moet goed naar hem luisteren. Dat gaat me altijd goed af, hij "communiceert" goed met me.
Gister was hij ook heel lief, hij merkte echt dat ik verdrietig en gespannen was. Hij kwam steeds met zijn hoofd helemaal tegen me aan staan en bleef maar kusjes geven in mijn gezicht... alsof hij wilde zeggen: komt allemaal wel goed hoor mam, maak je niet druk.

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:36

Wat een rotnieuws zeg!
Je hebt veel bereikt met Taco, heb daar echt bewondering voor!
Blijf Taco en jou geweldig vinden samen, het is even wennen aan het idee , maar denk dat jullie best nog wel veel plezier met elkaar kunnen hebben ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:36

Kelly_Taco schreef:
Dat gaat me altijd goed af, hij "communiceert" goed met me.
Gister was hij ook heel lief, hij merkte echt dat ik verdrietig en gespannen was. Hij kwam steeds met zijn hoofd helemaal tegen me aan staan en bleef maar kusjes geven in mijn gezicht... alsof hij wilde zeggen: komt allemaal wel goed hoor mam, maak je niet druk.

Lovers
Wat een bijzondere band hebben jullie toch!

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:40

Kelly, wat een naar bericht zeg! Ik schrok echt toen ik het las. Heel veel sterkte en ik denk inderdaad dat je de juiste beslissing neemt.

dan moet je maar veel foto's spammen van je shows met Ginny.

succes,

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:42

Kelly ik hoorde het van Marijke... ik vind het echt heel rot voor jullie. maar wat hebben jullie met zn 2en bereikt zeg!
dat je nog lang van em mag genieten, zonder sportcarrière maar gelukkig nog wel als showpaard!
Kusje

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:51

Goh, wat een naar bericht Kelly...
Gek h`e, dat spat zich ineens zo kan openbaren.
Mijn pony was vroeger ook nooit kreupel geweest en ineens was het mis (wel kreupel, dus merkte het erger dan bij jou) Toen bleek dat hij ook bijna vergroeide spat had. Hij is toen 2 maanden kreupel geweest en later nog een keer een maand, maar nu loopt hij al weer 5 jaar pijnvrij lekker te draven en spelen door de wei en bak en kan ook nog steeds gereden worden, al is het wat rustiger aan.

Ik hoop voor jou dat je lekker kunt blijven genieten van Taco en als hij zelf zo goed aan geeft hoe hij zich voelt, lekker doorgaan met de shows en het rijden zolang hij er plezier in heeft!
Spat hoeft niet het einde van het plezier te betekenen voor ruiter en paard...
Sterkte met verwerken.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:55

Ach gut kelly,
vind echt sneu voor je, maar aan de andere kant zoals je al zei, je hebt al alles bereikt met hem, je hebt laten zien wat een fjord allemaal kan en merendeels door jou zijn er nu veel fjorden in de hogere sport. De shows blijven we doen gelukkig, Taco heeft een werklust van een 5jarige nog en gelukkig mag hij gewoon blijven werken Lachen
hij is een wereld pony, nooit een stap verkeerd gezet en heeft alles over voor zijn baasje. Ik twijfel er ook niet over dat hij het wel zal laten merken aan je als het te veel wordt.
Voor de nodige wedstrijden Tong uitsteken heb je nog Perla en Vera, 2 toppers, en als je ooit energie over hebt kan je gerust Banshee of Charlie ff trainen voor me Knipoog

Jullie zijn iets bijzonders samen, en zullen nog veel jaren meemaken 'under the spotlight'.
dikke zoen van Banshee naar Taco Lovers

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:15

Jeetje Kelly, wat een sneu bericht. Ik vind jou en taco echt toppers. Wat je al met hem hebt bereikt is gewoon super.

Het is niet leuk en je verdriet moet je een plekje geven. Uit eigen ervaring weet ik dat het heel moeilijk is. Niek heeft HKO 3 en artrose in zijn rechter voorbeen. Vorig jaar rond deze tijd stond ik voor de keuze of nog 1 keer inspuiten en kijken wat er gebeurde of laten inslapen. Mijn gevoel gaf aan dat ik er nog 1 keer voor moest gaan en kan je zeggen ik ben zo blij met mijn beslissing geweest. Mijn Niekje loopt weer de sterren (voor mij dan) van de hemel. Springen, crossen en dressuur hoger dan L mag hij niet meer, maar elke rit sluit ik weer af met een glimlach op mijn gezicht. Wie had dat ooit gedacht dat ik nog met hem kon rijden.

Als Taco geen pijn meer heeft kan hij nog heerlijk met jou aan de slag ook al is het niet meer op topniveau. Gelukkig heb je ook nog je andere paardjes.

Sterkte meid Ach gut

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:28

Wooow.. Toen ik de titel zag, hoopte ik eigenlijk dat het een andere Taco was..
Wat een sneu b ericht! Jeetje.. Nu zoveel bereikt in de sport en het dan jammer genoeg moeten opgeven. Super dat je de shows nog kan rijden en dat hij nog wel dresuur matig gereden mag worden.

Het is moeilijk om het een plekje ervoor te geven, maar dat heeft gewoon even de tijd nodig.
Heel veel sterkte!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:39

Hoi Kelly.

Ik ben totaal geshockeerd door wat ik hier lees!
Wat afschuwelijk! Ik ken je verdriet!

Ik vind het ook super dat je de beslissing hebt genomen om hem terug te trekken uit de sport. Dat is echte liefde voor je maatje.

Nu moet je het een plekje geven en door gaan. Gelukkig hebben jullie de shows nog. En mag je uberhaupt nog rijden met hem.
En het belangrijkste:
Je hebt je vriendje nog.

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Ach gut

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:19

Jij heb echt liefde voor je maatje.
Je kent hem door en door en kunt goed naar hem luisteren.

Heel veel sterkte met het afscheid van de sport samen met taco.

Geniet van de shows.

liefs Jessica

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:32

Vreselijk! Jullie hebben zoveel bereikt!
Maar je doet wat het beste is voor hem!

Veel sterkte en geniet maar van die laatste wedstrijd

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:50

JEMIG,
dat is wel schokerend! Ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is, zeker omdat je altijd zo fanatiek bent. Gelukkig heb je Perla ook nog, daar ga je wel mee door toch?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:52

Jeetje Kelly... wat een verschrikkelijk bericht! Gelukkig dat je hem nog wel gewoon lekker kan blijven rijden, maar wel jammer dat je je sportcarriere moet beeindigen...
Ik wens jullie veel plezier met "recreatief" rijden! Volgens mij is het ook een prima buitenrittenpony!
Groot gelijk dat je de shows nog wel blijft rijden, het zou voor Taco ook niet leuk zijn als hij die ook nog op moet geven! Ach gut

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:54

Ach jeetje, wat verdrietig voor jullie. Maar gelukkig ziet de situatie er wel naar uit dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten en dat is ook belangrijk toch? Je hebt supermooie resultaten met hem behaald.

Mooie kliniek is Bodegraven hè? Had Hofland hem behandeld? Echt vakkundige mensen zijn het daar en ze leggen altijd alles goed uit.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:02

Oh wat een triest nieuws zeg... heel veel sterkte nog!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:04

jeetje zeg, die is het laatste wat ik had verwacht...
ik vind het een heel fijn besluit van jou kant op zo nog genoeg te kunnen genieten!!
dat geeft bij mij aan hoe bijzonder jullie band is!
veel sterkte de komende tijd en succes met je andere toppers

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:08

Wat vreselijk jammer, zeg!
Ik hoop wel dat jullie nog heel veel plezier samen gaan hebben, zeker met de mooi shows!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:21

Jeetje wat een rotnieuws zeg. Maar zoals ik het lees neem je wel de juiste beslissing... Gelukkig blijf je met de shows nog wel doorgaan, hopelijk voor nog heel lang.

Sterkte in ieder geval