Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke_Britt

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:00

ik heb ook een 2.5 jarige (nou ja van mei)
ik heb toevallig vandaag voor het eerst met haar vrij gesprongen. ging erg goed ze sprong er erg ruim over (nu kan dat ook al gauw als het blakje nog bijna op de grond ligt maar toch)
verder wandel en borstel ik haar.
ze meet trouwens nu 1.41

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:49

Ik heb ook een (bijna) 2,5jarige. Basia is een Olshen Junior X Zidar. Gister heb ik haar uit de opfok gehaald en is ze herenigd met haar moeder Ienna. Gelukkig ging dat gelijk hardstikke goed samen en ze blijft daar voorlopig staan. Af en toe poetsen, veel knuffelen en een keer een stukje wandellen, meer doe ik niet met haar tot ze in ieder geval 3 is. Ze is ontzettend aanhankelijk en wil overal aanzitten om alles te ontdekken, maar echt lomp of opdringerig is ze niet. Ik ga haar van de week opmeten maar schat haar tegen de 1.40.
Meer mensen hier met nakomelingen van Olshen of Zidar?

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:58

Wanneer zijn jullie ze van plan in te rijden?
Ik heb eigenlijk nog geen idee, denk volgend jaar ergens in mei/juni/juli ofzo,
maar voorlopig vind ik hem gewoon nog te ieletjes om iets mee te doen (nogal logisch, hij is nog nieteens 2,5 jaar Tong uitsteken).

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:38

Ik ga Shadow waarschijnlijk maart/april wegbrengen om te laten betuigen, inrijden wil ik later gaan doen. (en heel misschien laat ik haar al wel dekken, maar dat is afhankelijk hoe ze zich het laatste half jaar nog ontwikkelt). En verder zie ik wel hoe het loopt, ik heb niet echt haast...

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:57

Nee ik heb ook helemaal geen haast, hij is nog jong genoeg Knipoog

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:31

ik laat Britt ook eerst voor de kar zetten, ik weet nog niet wanneer hiermee begin. ik begin met lange teugel werk want dat kan ikzelf wel en dan komt iemand 1 keer in de zoveel tijd om haar te beleren.

erop zitten zie ik ook wel ik denk dat ik in de zomervakantie er een keer op ga zitten.
maar ik ga vooral kijken hoe ze op alles reageerd als ze nog niet klaar is wachten we nog effe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:37

Ik meld me ook, wij hebben Fjordenmans, 2,5 jaar jong Vork
heerlijke knuffel welke wele en eigen willetje heeft maar toch is hij wel braaf als hij maar weet wie de baas is, gemeen zou hij nooit doen hoewel hij soms wel happerig is.. maar dat gaat er wel weer van af Knipoog

beginnen jullie fjorden nu ook echt fjord te worden?
Fjordenmans was eerder altijd zo'n kleine ielige fjordje, hij begint nu echt wat meer in de breete te groeien, hij krijgt een fjordenvormpje! Vork

wat ik met Fjordenmans doe is alleen nog maar beetje poetsen, verder kent hij normaal meelopen aan een touwtje, naar de hoefsmid gaan, geknipt worden ook de oren en staart..
meer hoeft hij van mij nog niet te kennen Vork komt wel over een half jaartje allemaal Knipoog

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:59

Ik ga pas in het voorjaar er iets mee doen, en dan eerst maar beleren voor de kar.
Toen ik haar kocht in April was ze verwaarloosd dus ze heeft tijd nodig, ze is al wel bijna 2 x zo breed geworden en lijkt meer op een fjord verder mag ze voorlopig genieten van het niets doen.
Ik hoop dat ze nog wel wat gaat groeien, omhoog dan, want ze is niet echt groot.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:03

Ik heb Basia gister nagemeten en ze is nu 1,37m.
Hier de foto's van de herenigging met haar moeder: viewtopic.php?f=53&t=843965&p=30299912#p30299912

Ik kijk hoe ze is zodra ze 3 is en dan pas beslis ik of ik haar dan ga inrijden of nog wacht. Het hangt er voor mij helemaal vanaf hoe jong ze nog in haar hoofd is en hoe haar bouw is. Ik heb geen haast!

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:26

Ik doe op dit moment ook nog niet veel hoor, een beetje poetsen en af en toe wandelen, het betuigen laat ik doen, daar breng ik haar voor weg begin april. En de rest komt later

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:51

Mijn Bente is een Anton x Zidar, haar moeder is Jeskim, die ik ook heb en dat is dus een Zidar..
Ik heb op het moment geen problemen met Bente, ze is een ontzettende knuffel en heel makkelijk.. Al heeft ze wel eens acties hoor, maar niet zo vaak en zeker nooit gemeen..

Ik ga in het voorjaar beginnen met het werk.. Ik denk eerst in het tuig en daarna pas onder het zadel.. In het tuig is veel minder belastend voor zo'n jong diertje..
Daar komt bij dat ik vaak bij Bart van den Berg kom, daar loop ik stage, en hij beleert paarden in het tuig, dus dat is wel heel makkelijk, hihi..

Maar we beginnen uiteraard bij het begin met wennen aan dingen zoals tuig, bit e.d.

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 21:54

Ik ben al wat met grondwerk bezig omdat het ook nodig was.
Volgens Gio was alles spelen en een spel zodat het voor mij wat gevaarlijk werd.
Hij neemt het erg goed op, ook naar mijn stem luisterd hij goed, ik merk wel dat hij alles met 10 minuten genoeg vind en dat vind ik ook voor hem.
Ik denk dat ik hier lekker mee doorga en langzaam opbouw zodat we op de grond alles samen kunnen doen en misschien volgend jaar na de zomer erop en stapwerk doen.
Hij is wel groot en breed maar nog veel baby vet haha

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:30

Britt is eigenlijk al best wel af.
sommige denken dat ze al 3 is, en wat voor maat halster hebben jullie eigenlijk? britt heeft een kleine cob.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:13

Basia een ruime cob, maar ze heeft net als moeders een vrij lang hoofd.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:24

Mijn Bente heeft een cob maatje om.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:39

Bob heeft ook cob.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:50

Boaz heeft ook Cob Lachen

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:57

Bart ook cob Tong uitsteken , de da dacht ookal dat Bart 3 was en toen vond ze het wat vreemd dat hij nog zulke kleine tandjes had Tong uitsteken
Ik vind hem nog juist helemaal niet zo op een 3 jarige lijken.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:07

Shadow heeft ook maat cob. Shadow verandert ook nog steeds iedere week, hoor!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:22

Citaat:
Mijn Bente heeft een cob maatje om.

Mijne ook, hihi.. Wel zo'n beetje op het kleinst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:44

Fjordenmans heeft ook best wel ruime cob al, en van dekenmaat past hij al in een 165 (vliegendeken Knipoog )

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:05

shadow heeft dekenmaat 1,75, maar die had ze vorig jaar al (ik deed ze met een regendeken naar buiten omdat het een echte baggerboot is)

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:42

Gio heeft dekenmaat 195 Haha!
Zal wel klein vallen, vorig jaar had hij een 175 zomerdeken die erg ruim viel en nu past hij hem niet meer wat een verschil.
Van halster heeft hij cob en full.
Jammer dat ik even geen foto´s kan maken.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:07

Gisteravon geholpen met een andere 2,5 jarige fjord, die kon nog niet eens aan het touw lopen dus even geholpen, maar als ik die vergelijk met mijne, dan is dat echt nog een uit de kluiten gewassen baby, hihi..
Toen was ik ook wel blij dat ik Bente meteen heb geleerd om netjes mee te lopen e.d. die kan nu nog lekker spelen e.d. Wat is het toch ontzettend veel gemakklijker als je veulens meteen leert mee te lopen, bij zo'n grotere fjord is dat veel lastiger..
Mijn veulen van dit jaar loopt al voor mama uit de trailer op...

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:57

Britt heeft maat 185
ze loopt met een regendekentje.