welk zadel hebben jullie ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maccie

Re: welk zadel hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:04

ik heb een henri de rivel waar ik heel tevreden over ben en voor mijn andere fjord een wintec 500 dr.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:23

Ik heb nu een Hulsenbosch dressuur. Ben begonnen met een Hubertus vzh, maar daar reed ik mezelf op door. Toen heb ik een JC vzh gehad en dat zadel vond ik erg fijn. Ik kon toen de Hulsenbosch overnemen en heb daarom mijn JC ingeruild. Eigenlijk had ik mijn JC willen houden voor mijn andere fjord.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:21

Aangezien ik western rijd, ligt er meestal een westernzadel op
de rug van Ukkie.
Verder heb ik nog een veelzijdigheidszadel, wat ook super ligt trouwens.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:20

ik heb een dressuur zadel alleen weet ik niet welke merk Lachen maar hij zit wel lekker Ja op mijn fjord Haha!

fjorda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:10

ik vind wintec helemaal niks, goedkoop flut zadel. Mijn voorkeur gaat naar een kieffer of stubben. Maar tegen de tijd dat je een zadel nodig hebt, vraag je gewoon aan de zadelmaker of hij er een paar wil komen passen.
Past het je paard goed dan kan je ook nog kijken of jij er goed in zit en lekker zit. Niet iedereen heeft een even grote kont of dezelfde lengte van benen.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:24

ik had een leuke dressuur zadel maar die zat niet lekker dus ik proberen bij divoza in teruilen alleen bleek me voorboom gebroken te wezen :S best balen dan nu heb ik een nieuwe gekocht na heel veel passen een wintec paste niet bij mijn fjordje maar wel een pagony zadel het is wel een dressuur zadel die wou ik ook dus ik ben blij met een goed passende zadel

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:53

Ik heb ook een jonge fjord en heb een 2e hands zadel gekocht om te oefenen en in te rijden, hij is goed hoor.
En als alles een beetje goed gaat ga ik voor een boomloos zadel, weet nog niet precies welke, maar ik heb nog alle tijd.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:16

Ik heb na een lange zoektocht uiteindelijk een barefoot london gekocht, maar ben ook hier eigg niet zo tevreden over. Het schuift naar voren Boos!. Voor mijn andere fjord heb ik een bates Isabelle, zit super!

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:03

Ik had een euroriding aan laten meten van 1300euro! het zat heerlijk, alleen Wammes ging steeds beroerder lopen. hij wide niet meer galoperen en had moeite zijn achterbenen er bij te zetten, bij toeval, probeerde ik een zadel van een nieuwe stalgenoot [boomloos, freeform] toen liep hij ineens heel anders, hij galopeerd weer, en loopt ruimer!
euroriding verkocht en boomloos gekocht, ik ben echt heel tevreden! waarschijnlijk was het zadel te lang, ik kan er nog steeds niet overuit dat ik daar niet eerder aan gedacht had, maar je denkt ik heb een duur zadel aan laten meten , dus dat zit wel goed. NIET DUS! Gestoord

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:32

wammesje schreef:
Ik had een euroriding aan laten meten van 1300euro! het zat heerlijk, alleen Wammes ging steeds beroerder lopen. hij wide niet meer galoperen en had moeite zijn achterbenen er bij te zetten, bij toeval, probeerde ik een zadel van een nieuwe stalgenoot [boomloos, freeform] toen liep hij ineens heel anders, hij galopeerd weer, en loopt ruimer!
euroriding verkocht en boomloos gekocht, ik ben echt heel tevreden! waarschijnlijk was het zadel te lang, ik kan er nog steeds niet overuit dat ik daar niet eerder aan gedacht had, maar je denkt ik heb een duur zadel aan laten meten , dus dat zit wel goed. NIET DUS! Gestoord

heb je een foto van zo'n boomloos zadel? is het wel een zadel waar je gewoon lekker op kunt zitten?

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:18

als je een pb met je e- mail stuurt, dan stuur ik een foto! ben echt heel onhandig op de computer Blond

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:24

ik heb voor de Olieke ( de brede ) sinds deze week een randols boomloos. En voor Andor ( smalle ) hebk een Ainsley Voguard dressuur. Beide zitten super en passen goed. Mijn Ainsley past trouwens ook op de brede Fjord dit is een erg goed zadel dat op vrijwel elk paard past