Jullie mening graag! Hoefijzers verwijderd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Garo

Re: Jullie mening graag! Hoefijzers verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:27

Ik heb het grote geluk dat mijn fjord Vykan, gigantische sterke hoeven heeft, dat was bij mijn andere fjord wel anders. Wanneer je hem over de brug op stal hoort lopen, dan lijkt het of hij ijzers onder heeft, heel apart. Soms een klein randje eraf en meneer kan er weer tegen.

peetenwallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:46

Garo schreef:
Ik heb het grote geluk dat mijn fjord Vykan, gigantische sterke hoeven heeft, dat was bij mijn andere fjord wel anders. Wanneer je hem over de brug op stal hoort lopen, dan lijkt het of hij ijzers onder heeft, heel apart. Soms een klein randje eraf en meneer kan er weer tegen.

Ja ik ken dat geluk, mijn warmbloedje walentijn heeft ook kei van hoeven, nooit wat mee aan de hand hoefsmid komt eens in de 10 weken ff bijwerken. Klaar.... Das nu wel anders Boos!

Maar ja geeft niet, ik moet er ook wat voor over hebben he Lachen om te kunnen rijden.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:31

Zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn, maar toen wij de ijzer bij mn fjordje eraf haalde liep ze zwaar kreupel, wij na klein weekje na de DA,, kon niks vinden, röntgenfoto's ook niks, nog keer goed de hoef bekijken, noujah naar een hele goede controle kwam en eer mega punt glas uit Bloos! door de ijzer liep ze er niet op en deed het dus niet zeer, en toen ze van de ijzers afkwam liep ze er meer op.. maar hoef was al dichtgegroei, dus met uitkrabben enzo kon je het niet zien.. we zijn best geschrokken, DA had nog nooit zown stuk glas gezien Bloos! hij vond dr een dapper paardje omdat ze dan eigenlijk maar weinig kreupel liep .. fjorden zijn echte die hards! Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:40

ik blijf dat gevoelig lopen toch raar vinden hoor. Zowel mijn shet als mijn haf hebben in het verleden op ijzers gestaan, en hebben nooit gevoelig gelopen na het verwijderen.
Haf loopt nu wel gevoelig omdat ze gewoon hele zwakke voorhoeven heeft, daar gaat dus weer een ijzertje onder

peetenwallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:39

stef schreef:
ik blijf dat gevoelig lopen toch raar vinden hoor. Zowel mijn shet als mijn haf hebben in het verleden op ijzers gestaan, en hebben nooit gevoelig gelopen na het verwijderen.
Haf loopt nu wel gevoelig omdat ze gewoon hele zwakke voorhoeven heeft, daar gaat dus weer een ijzertje onder

Zwakke hoeven heeft hij ook. Maar dat komt omdat hij een in een paddock heeft gestaan (alleen maar in zand dag en nacht), hij kreeg alleen maar hooi en wortelen. Hooi met weinig voedingsstoffen. Dit omdat haar andere paard hoefbevangen is. Nu staat hij overdag in de wei, krijgt muesli s'ochtends en s'avonds en genoeg beweging. Dit heeft allemaal invloed op de hoeven. Ik denk ook dat zijn hoeven wel sterker worden en beter worden, maar hoelang dit duurt?????? om die periode te overbruggen zat ik te denken om toch weer ijzers eronder te doen. Maar die gedachten is vertrokken. Ik ga toch maar eerst even hoefschoenen proberen. Klinkt veel beter in mijn oortjes Lachen. Het is toch lekker dat je haf en shet sterke hoeven hebben!!! tof toch Lachen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:16

Mijn fjord liep ook heel gevoelig toen zijn ijzers er net af waren. Ook scheurden zijn hoeven heel snel. Maar dit was over toen hij voor de tweede keer bekapt was (wel gewoon toen het nodig was).
Gewoon even doorbijten.

peetenwallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 15:25

GGRRRRR.. ik hou me er erg aan vast. Geen ijzers voor mij Lachen
Het gaat stukken beter hoor.... tegenwoordig Lachen

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:23

indybeauty schreef:
nee, want als hij net naar de smid is geweest heeft hij dit, een paar dagen later loopt hij niet meer gevoelig. Hoefijzers zijn niet altijd goed

fout fout fout fout!
Waarom denken mensen altijd dat het normaal is als je paard naar de smid is geweest dat hij gevoelig mag lopen?
Dit mag never nooit als je paard net naar de smid is geweest!

@ts
Waarom geef je hem niet gewoon een maand of 2 rust.
En laat je smid optijd komen, dan komt het helemaal goed.