Balony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Re: Balony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:29

Ik begrijp dat je helemaal wijs bent met je eigen paardje, dat is iedereen *mag ik toch hopen*. Maar iedereen heeft ook zijn eigen mening?! Als ik Balony's mooi zou vinden dan zeg ik dat ook oprecht en ja ik heb ook best een enkele mooie Balony voorbij zien komen, maar gemiddeld gezien spreken ze MIJ niet aan. En daar vraagt de TS naar!!?? Toch?? Dus dan geef ik dat aan (al valt me dat in dit topic mee)! En dan is het juist super dat jij zegt dat er een topkarakter achter je fjordje zit!

Ik zou zeggen: Kom maar op met alle Balony's en probeer juist ons ook van jullie fjord te overtuigen. Dát is juist waar een forum voor is!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:35

josine schreef:
kij dat bedoel ik nu vinden jullie het gek dat er geen balony mensen reageren niks dan negatieve opmerkingen als jullie dat eens achterwege lieten konden mensen met een balony nakomeling ook eens reageren maar tegen jullie kan geen mens op. ik heb een balony nakomeling en ja hij heeft twee witte sokken achter en ja zijn voorpluk is niet groot maar zijn karakter is super en voor mij is hij mijn grote bink dus dit even moest ik kwijt ok groetjes josine.

Ja het is gek dat er geen positieve reacties zijn. Het is geen kwestie van tegen iemand op kunnen. Het is je eigen mening en ervaring.
Als daar minder positieve punten uit komen is dat jammer, maar wel reeel. Kijk eens naar de gemiddelde fjordenhengst en zet Balony er dan eens naast. Dan zul je moeten toegeven dat het toch een heel ander type is. En de meeste fjordenfokkers vinden het dus geen type wat zij willen gebruiken. Het is dus helemaal geen aanval naar iemand met een balony fjord, maar gewoon een subjectieve mening.

Voor jou kan je fjord een schat zijn. Voor jou zal dan ook karakter zwaarder tellen dan uitstraling. Foktechnisch gezien zal er met jouw paardje (op basis van alleen deze gegevens) niet gefokt willen worden vermoed ik.
Voel je niet aangevallen, zo is het niet bedoeld, het is maar gewoon een voorbeeld.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:35

Zilva schreef:
viv77 schreef:
Vind Balony ook niet je van het moet ik zeggen.,Karant vind ik ook meer. ben zelf weg van Hermanssen maar die zal wel te stevig gebouwd zijn?

Ik vind Balony ook niet super.
Hermanssen <3
Hem wil ik wel voor m'n pony. Maar hij staat helemaal in Brabant.

haha voor ons was het juist de dichtsbijzijnde fjordenhengst Tong uitsteken

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:33

Zullen we even ruilen Knipoog Van woonplaats dan Tong uitsteken

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:17

@ Josine,
Er zijn vast geen mensen die nu niet durven reageren, omdat er wat mensen zeiden dat ze liever een andere hebben dan Balony.
ik ben idd op zoek naar ervaringen, deze heb jij gegeven Lachen. En andere mensen ook, al zijn dat dan misschien negatieve.
En natuurlijk mogen die mensen ook zeggen wat ze vinden.

En heb je misschien ook een foto van je balony nakomeling?

josine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:09

hoi even snel een antwoordje ik weet nl niet hoe ik de fotos van zwier erop krijg maar hij staat al erop bij het topic over balony nakomelingen heeft miss bambie er voor me opgezet ben niet zo goed met een computer ben al blij dat ik antwoord kan geven groetjes josine.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:10

ik ken de balony van josine heel goed, heb zelfs al een aantal keertjes met hem op pad gemogen, maar dat dier heeft echt een gouden karakter, ongelofelijk hoe braaf en lief dat dier is.

Ok, hij heeft zijn streken, maarja het is en blijft een fjord en hij is nu 4, dus begint ook nog eens te puberen, maar hij is zo waanzinnig lief, daar kan die Lenngard van mij echt niet tegenop

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:00

Zilva schreef:
Zullen we even ruilen Knipoog Van woonplaats dan Tong uitsteken

hmm waar woon je dan?

ik denk trouwens niet dat je in die uithoek wilt wonen waar ik woon Tong uitsteken

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:28

josine schreef:
hoi even snel een antwoordje ik weet nl niet hoe ik de fotos van zwier erop krijg maar hij staat al erop bij het topic over balony nakomelingen heeft miss bambie er voor me opgezet ben niet zo goed met een computer ben al blij dat ik antwoord kan geven groetjes josine.

Ik zal eens kijken of ik hier nog foto's van Zwier heb, dan zet ik ze er wel op, maar niet meer vannacht, ik ga nu lekker naar mijn bedje toe

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:18

ik ben wel benieuwd naar een nakomeling van balony. Ik ken de meeste fjordenhengsten niet echt. Dus ben een beetje mee aan het lezen. Is altijd leuk om wat over fjordenhengsten te weten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:01

fjordnina schreef:
. Hij heeft trouwens M2 gelopen.

Is natuurlijk fantastisch, maar wat een paard gelopen heeft
zegt niet perse iets over zijn gangen...
(wel over zijn werkwilligheid)

In het fjorden boekje van de hengsten staan de cijfers
die een hengst heeft gekregen voor bijvoorbeeld zijn gangwerk..
Dat zou ik voor gangen eerder aanhouden dan Z of M lopen..

En een keer naar een keuring gaan is nog het allerleukst!
Zelf hengstje kijken, of ie je aanstaat of niet..

(ik bezit een correct gaande pony gangen hebbende fjord, die
bij de paarden start en Z is.. dus over gangwerk zegt het niets..
wel over werkwilligheid!!!)

succes met zoeken, naar leuke hengst..

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 00:16

Verafjord schreef:
josine schreef:

Ik zal eens kijken of ik hier nog foto's van Zwier heb, dan zet ik ze er wel op, maar niet meer vannacht, ik ga nu lekker naar mijn bedje toe

ik heb hier op de pc geen goeie foto van Zwier staan, ik zal morgen eens op de zaak kijken, Josine stuurt me weleens foto's van Zwier via msn en als ik op de zaak ben, dan worden ze daar opgeslagen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:19

Sjolvir schreef:
fjordnina schreef:
. Hij heeft trouwens M2 gelopen.

Is natuurlijk fantastisch, maar wat een paard gelopen heeft
zegt niet perse iets over zijn gangen...
(wel over zijn werkwilligheid)

In het fjorden boekje van de hengsten staan de cijfers
die een hengst heeft gekregen voor bijvoorbeeld zijn gangwerk..
Dat zou ik voor gangen eerder aanhouden dan Z of M lopen..

In de tekst staat het ook als een bijkomstigheid vermeldt. Ik heb het niet over gangen gehad in combinatie met het M2 zijn. Ik heb het wel over het M2 zijn gehad in combinatie met nakomeling Zortin, maar dat is dan ook alles. Snap dus niet waarom je dit stukje uit de tekst aanhaalt? Verward

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:30

[quote="Charret"]Wat ik wel raar vind is dat je een grotere Fjord wilt, maar compacter. Vaak gaan die 2 niet helemaal samen.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens! Je kunt een hengst nemen die groter is maar minder langgeleind in de rug!

Ik heb mijn merrie deze week ook naar Kemkers gebracht, zelf heb ik ook voor Balony gekozen omdat ik denk dat hij de minder sterke punten voor mijn merrie kan verbeteren, ik vind het een mooie hengst en hij heeft een goed karakter, zijn verrichtingsonderzoek vond ik ook niet beroerd.
Natuurlijk is het type fjord van de laatste jaren meer sport gericht, maar ik vind dat je naar je gevoel moet luisteren als je denkt dat balony goed bij jouwn merrie past.
en als het zo'n slechte hengst was, werd hij vast wel teruggetrokken als dekhengst!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:35

Volgens mij wordt er hier helemaal niet gezegd dat Balony een slechte hengst is. Alleen dat hij specifieke types fokt, waar je maar net van moet houden.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:02

Josine ik denk net zoals de andere mensen dat je een beetje te snel aangebrand ben, het is niet leuk om te zien dat Balony niet echt een gewilde hengst is door merrie eigenaren. het is niet anders wij zijn tevreden met ons fjord.
Ik had nog een foto van jou en je fjordje die plaats ik hier dan ook neer.

Josine op zwier
Afbeelding

En dit is mijn fjordje Andor ook een nakomeling van Balony

Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft echt een uitstraling van zijn vader. +voorpluk
Ik denk dat ie het pittig zal doen in de sport omdat hij mooi been heeft, ruime gangen.
lekker voorwaarts leergierig. en hij meet nu ongv 151 (gebor mei 2004)

Als je nog meer wilt weten

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:20

mijn merrie is nu drachtig van Balony

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 06:42

ayhno schreef:
mijn merrie is nu drachtig van Balony

Gefelciteerd dat je fjordje nu drachtig is leuk Knipoog

en waarom is jou keuze gevallen op balony?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:18

Mijn KWPN merrie was hoogdrachtig, ik wou dus een hengst uitzoeken die in de buurt stond,
op internet rond gekeken, en kwam Balony tegen, ook stond daar een jongere hengst.
Gebeld, afspraak gemaakt en wezen kijken.
ik had een heel goed gevoel bij deze hengst en vond zijn gangen ook mooi.
ook had ik het idee dat hij de mindere punten van mijn merrie zou kunnen plussen.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:25

Nog iemand hier op toe te voegen:-p

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:08

Knipoog

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:57

Volgens mij zou Anton ook heel leuk kunnen zijn op je merrie...

Ik moet ook weer eerlijk toegeven dat is geen fan ben van Balony's. Al zitten er best leuke tussen..

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:15

zoals die van mij Jeskim;-)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:59

He, ik ben helemaal niet bevooroordeeld, maar heb wel een hele hele leuke Anton in de wei staan!! Clown

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:45

Inco vind ik ook erg leuk!