boomloos op fjord wie ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charret

Re: boomloos op fjord wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:58

Een vriendin van mij rijdt een boomloos zadel van het merk pfiff geloof ik..
Zij is er erg over te spreken. Ikzelf ben er niet zo over te spreken. Dat zadel in ieder geval. Ik krijg ieder moment het testzadel van de barefoot binnen. Ben benieuwd.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 07:14

izabella schreef:
Shyla25 schreef:
Beetje rare reachtie Verward

Waarom? Er wordt altijd zo over boomloos gepraat alsof het het enige is wat lekker zit. Een topic als dit lokt een discussie uit. En daar is toch niets mis mee???

Er wordt helemaal geen discussie uitgelokt maar gewoon gevraagd wie er een boomlooszadel op zijn fjord heeft (jij niet dus vraag me af waarom je dan reageert?).
Ik vond mn kieffer ook helemaal super zitten (zou hem ook zo weer terugkopen) maar dat was de vraag van de TS niet. Cool

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:28

Sorry, een beetje laat. Ik was al aan het typen toen mijn pc het begaf..

Ik heb een cheyenne barefoot zadel en het zit erg lekker. Ik heb er wel de sympanovapad onder maar ik vind het toch geen aanrader, het is wat stugger op de rug, wat voor gevoelige paarden, met een dunne huid helemaal niet aan te raden is, maar hij schuift nog steeds wel wat, niet minder dan met de gewone pad. Had nu toch liever de gewone pad gehad..

Verder ben ik er wel helemaal blij mee!! Het ligt mooi op Tea, al schuift hij nu wat naar voren i.v.m. een dikkere babybuik.. Ik rijd Jeskim er ook mee, al staat die op het moment even stil i.v.m. een operatie..

Ik heb er ook de fenders bij gekocht, maar rijd de cheyenne nu met gewone beugels omdat je dan net even wat dichter bij het paard blijft met je benen. Ze raadden mij in dat geval dresuurbeugels aan, met de gesp naar onderen. Het zou niet lekker zitten als ze bovenaan zitten, maar ik merk er niets van.

Met JEskim kan ik er echt heel fijn mee rijden, ze voelt veel sneller wat ik wil en ik hoef het bij wijze van spreken maar te denken en ze doet het. Tea is wat lastiger, daar ben ik ook nog snel mijn balans op kwijt en het zadel corrigeert dat niet echt, dus daar heeft Tea wel iets meer last van, maar ik leer wel steeds beter mijn balans te houden.. Das wel weer voordeel..

Echt dressuurrijden lijkt me in de toekomst lastig met de barefoot, ik denk dat ik dat liever met mijn zadel met boom doe, maar voor recreatief vind ik de barefoot echt heel goed!! Als je echt dressuur wilt rijden kun je de Londen natuurlijk proberen..

Tijdens het rijden had ik door mijn chronische ziekte ook vaak pijn bij het rijden, daar heb ik nu veel minder last van. Ik heb het gevoel dat ik na het rijden met de barefoot zelf ook veel soepeler ben, maar het heeft ook te maken met het feit dat ik nu veel vaker rijd..

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:19

ik kreeg mij fjord nooit in galop ik dacht iedere keer omdat ze zo jong nog is dat het aan het evenwicht lag Verward
toen kocht ik een barefoot cheyenne Ja
nou het eerste ritje ze galopeerde geweldig weg alsof ze nooit anders had gedaan
dus voor mij geen ander zadel meer Afgod

DEfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:12

Ik heb op mijn fjord ook een Barefoot Cheyenne met een standaard Grandeur pad en een Barefoot singel. Het bevalt me echt super goed, eigenlijk het eerste zadel dat past.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:16

Heb ook een barefoot Cheyenne. Heerlijk zadel Haha!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 11:37

@jeskim.. die beugels moesten met de gesp naar beneden omdat je het zadel anders beschadigt.. niet omdat het beter zit Bloos

ik heb een week geleden het zadel gekocht een ceyenne.. hij zit echt heerlijk! ik gebruik hem nu vooral recreatief..

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:23

Jeskim schreef:
Ik heb er wel de sympanovapad onder maar ik vind het toch geen aanrader, het is wat stugger op de rug, wat voor gevoelige paarden, met een dunne huid helemaal niet aan te raden is, maar hij schuift nog steeds wel wat, niet minder dan met de gewone pad. Had nu toch liever de gewone pad gehad..

Ik heb ook de sympanova, vind het idd ook niet zo fijn op de blote rug. Ik doe er altijd een gewoon dekje onder (ook ivm ergste zweet opvangen) als ik een gewone pad had genomen had ik er nog steeds een dekje onder gedaan want dat nepbont in combinatie met vuil/zweet enz is ook maar een boeltje.

Heb trouwens geen last van schuiven (op mn merrie eerst wel maar dat kwam door haar dikke drachtigheidsbuik) en ik wil nooit meer een ander zadel voor wandelingen, zit zo heerlijk! maar voor de dressuur later wil ik er toch nog wel een dr. zadel bij

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:19

Voor de liefhebbers, ik ga mijn cheyenne verkopen. Maat 2, zwart 4 mnd oud en amper gebruikt.
Incl: Rode HAFpad met dubbele barefootinlages, thorowgood singel en merotech lederen beugelriemen en beugels.
Vaste prijs helemaal compleet 500 euro Haha!

sandraeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:10

Ik heb sinds een aanal weken een BF cheyenne. Het zit geweldig en schuift niet, terwijl mijn vorige Maxam vzh zadel dat wel deed. De fenders gebruik ik voor in het bos en gewone beugels voor de dressuur. Paard struikelt lang niet meer zo vaak! Voor mij niks anders meer! Knipoog

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:22

Ik heb een Randoll's boomloos zadel en ben er erg blij mee. Alle zadels die ik daarvoor had schoven alle kanten op. De Randoll's schuift ook nog af en toe, maar alleen als ik niet goed aangesingeld heb.
Dit zadel geeft mij ook veel meer gevoel van contact met mijn paard.

hannekesw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:44

hallo ik heb ook een boomloos barefoot zadel,gebruik hem niet dagelijks want heb wel eens gelezen dat dit niet goed voor de rug is maar dat weet ik niet zeker, ik heb hem ook alleen gekocht voor buitenritten,maar ik vind het super zitten en ze zij heel licht ik ben er heel blij mee

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 07:35

Ik heb een Barefoot Nevada op mijn fjord en ben er zeer tevreden over, heb het zadel al meer dan 2 jaar en het ziet er nog heel goed uit.

Mirthe98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:58

ik heb een barefoot nevada op mijn haf.
schuift helemaal niet.
vind het wel wat breed zitten, maar de fjordjes hier zijn smaller, dus misschien met een fjord geen last van?
zal het over een maandje of twee kunnen meedelen want dan ga ik hem boomloos en bitloos inrijden
heb een cheyenne op de ijslander. schuift ook nooit,
en ik singel echt niet strak aan.
had laatst zelfs vergeten aan te singelen dus zat hij gewoon een hele rit vier gaatjes te los.
sympanova onderzijde, met haf geen last van ijsje reageerd er niet goed op.
zijn ook andere drukverdelers te koop die de ruggegraat vrijhouden.
die doe je dan tussen shabrak en zadel.
geen gedoe met zweterig nep fleece of met sympanova.
ik wil niet anders meer hoor, hoewel ik mijn vzh zadel ook altijd heerlijk vond zitten.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:16

Wat zijn dat voor een drukverdelers? En waar kun je die kopen?

hannekesw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:42

die druk verdelers kan je gewoon bij bare foot bestellen je ze zijn van schuimrubber en je kan ze dan in je sjabrak doen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:49

Maar dat zijn toch gewoon de inlages die in de barefootdekjes moeten? Ik dacht dat je een aparte pad bedoelde.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:16

Ik heb overigens een dekje, gewoon uit de ruitersportzaak hier in de buurt. Daar zitten inlages in, hele zachte die reageren op warmte. Ik heb de barefootinlages er ook nog bij in gestopt (past makkelijk) en zo kan ik toch met een mooi bordeauxrood en niet zo gek duur dekje rijden.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:39

heb je een foto van dat dekje?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:49

euhm, nee, nu volgens mij niet (heb al even gekeken tussen mijn foto's, maar staat nergens op. Ik maak van de week wel even een foto daarvan en van de inlages. Volgens mij is het van HKM (merk).

Mirthe98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:34

deedee19 schreef:
Maar dat zijn toch gewoon de inlages die in de barefootdekjes moeten? Ik dacht dat je een aparte pad bedoelde.

ja dat was ook niet ik die antwoord gaf.
je hebt meerdere drukverdelers die je op een gewone shabrak kunt doen.
dan hangt hij wel los tussen zadel en shabrak.
je kunt ook de barefoot inlages in de HAF pad doen.
ik weet niet of iemand dat net bedoelde?
maar dat spul vind ik ook niet zo fijn.
mijn haflinger ging er juist extra onder zweten, terwijl hij zoveel lucht zou moeten doorlaten.
dus voor mij liever gewone shabrak (voorkeur lami-cell) met drukverdelers in zo'n matje.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:40

Net een Barefoot Caramello Cheyenne besteld voor een Welsh NWR, maar wil ook prima op mijn Fjord. Gisteren net de testzadel ingeleverd.

hannekesw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:27

ik heb een barefoot sjabrak met schapen bond mijn paard zweet er niet heel erg onder,die van jullie wel heb er duddele druk verdelers in

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:16

ik reed er ook altijd mee,
het was er 1 van een vriendin,
want die lag beter op zijn rug...
nix aan de hand,
het ging super Haha!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:58

Ik heb een BF Cheyenne met een standaard Grandeur-pad voor mij fjord. Ik heb fenders voor alledag en engelse beugelriemen met veiligheidsbeugels voor wedstrijden.
Mijn fjord is het lekker ronde type, maar wegglijden doet het zadel niet als je gewoon goed aansingelt. Ik heb wel altijd die grandeur-pad eronder. Eventueel een kleurig sjabrakje ertussen, maar nooit onderop. En de singel die erbij hoort, met die smalle en bredere delen.
Ik rij dressuur (L1), springen (80-90cm), cross, recreatief, vanalles dus. Ik vind het een geweldig zadel, en mijn fjord vindt het ook prima. Toen ik haar 2 jaar geleden kocht had ze bijna alleen voor de kar gelopen en had ze een harde mond. Met dit zadel kun je meer met zithulpen doen en ik heb mijn teugels ook weinig nodig, ze reageert heel fijn op zit en benen. Beter dan met een boomzadel (heb ik eerst een paar maanden geprobeerd).
Ik heb eerder een Randoll's geprobeerd (ook boomloos) maar vond de pasvorm duidelijk minder goed.