wat krijgt jullie fjord te eten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Opie1991

Re: wat krijgt jullie fjord te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:50

ochtend: 1/4 mix met peen en vitaminen en 3 kilo hooi
middags: 3 kilo hooi voerbal met 1/4 mix
avond: half bix met peen
late avond: 3 kilo hooi

In de zomer staat hij heel de dag buiten en krijgt hij sochtends peen en s'vonds een 1/4 mix of pavo summerfit

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:52

Winter:
s'ogtends: 1/4 Biks En een hoop kuil
s'avonds: 1/4 Biks En weer een hoop kuil

Zomers: 24/7 Weide

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:18

Sandra krijgt 's morgens en 's avonds een halve kilo Pavo Condition X brok en een flinke berg hooi. Overdag staat ze op de (nu schrale) wei.
Na het werk (ongeveer 4 keer per week) krijgt ze een halve kilo Pavo Nature's Best muesli en een schepje vitamine E/selenium. Tussendoor wel eens wat wortels of appels.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:14

diddle (verzorgpony) krijgt 's ochtends 1 schep sportbrok, en een berg hooi
dan gaat hij de wei op, en tegen half 6 nog 1 schep sportbrok. en rond een uur of 9 half 10 een berg hooi voor de nacht..

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:00

volgens mij 2x per dag hooi 1x biks en 1x wortels.
Zelf voer ik haar nog musliekruiden bij

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:06

's ochtends: hooi/kuil
eind vd ochtend: 0.5 kg pavo expended + 0.5 kg pavo nature's best muesli
begin avond: hooi/kuil
's avonds: 0.5 kg expended + 0.5 kg muesli (hetzelfde dus)

en na het rijden krijgen ze ook een half om half kg eten!! maar ze is nu natuurlijk ook drachtig... normaliter stond ze denk ik op 1.5 tot 2 kg per dag.... ze heeft wel aardig wat nodig!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 19:08

DA is geweest en gelukkig vond hij haar niet te mager. Hij zei ook dat zo'n jonge beestjes veel energie steken in het groeien en om dezelfde voedingsstoffen die in gras zitten te kunnen vervangen is bijna niet te doen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:25

Timon staat nu op heel veel weiland. Maar staat niet veel gras meer op.
Een keer per dag krijg hij hooi of kuil. Ze krijgen dan een baal met z'n vieren. Is eigenlijk te veel voor Tim, maar er lopen twee KWPNers bij. Af en toe krijgt ie ook wortels Ja
Maar volgens mij heeft Tim niet echt eten nodig, op lucht leeft ie ook wel aan zijn buik te zien Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:13

Milena eet 4x per dag hooi (geen kuil, daar krijgt ze bultjes van, ook als het mooi droog spul is) en 3x per dag brok (basisbrok Hippostar) in totaal 1 kilo. Bij de brok tussen de middag krijgt ze een halve schep geweekte zemelen.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:48

Rian krijgt de mengeling Fyto Form en granenmix van het merk Fyto Horse (Garvo) en die overstap van Pavo naar Fyto was gewoon weg geweldig!

Bij ons op stal wordt er 4 keer per dag gevoerd en Rian krijgt dan: mengeling, granen en een halve appel (een enkele keer wat wortels of oud (zonnepitten)brood)

Sinds dit jaar krijgt Rian geen wortels meer in het winterseizoen, en jeetje mina wat scheelt dat in de voergift!
Laatst bijgewerkt door Fjordenmaniak op 16-02-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:49

gewoon basisbrok...een kwart kilo per dag
en kuilvoer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:14

O vergeten erbij te zetten. Ik voer 20 kilo peen per week aan 3 paarden, gelijk verdeeld. Dus kilootje per paard per dag erbij nog.

paardencoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:38

Misty,3,5 jarige fjordenmerrie krijgt 2x per dag 1/4 schep basisbrok en 2x per dag flinke plak hooi. Dit bij matige arbeid. Als ze harder werkt 2x per dag 1/2 schep. Valt me op dat het merendeel van de fjorden veel te eten krijgt
Vingers aflikken

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:23

paardencoach schreef:
Misty,3,5 jarige fjordenmerrie krijgt 2x per dag 1/4 schep basisbrok en 2x per dag flinke plak hooi. Dit bij matige arbeid. Als ze harder werkt 2x per dag 1/2 schep. Valt me op dat het merendeel van de fjorden veel te eten krijgt
Vingers aflikken

Jaa idd.. De 10jarige ruin die bij mijn Veulen staat krijgt 2 keer per dag een plak hooi. Thats it, nu voer ik hem vaak een handje brok.. maar daar houdt het mee op. Maar daar leeft hij super op, hij heeft nog grammetjes over ook !

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:27

Winnie krijgt 2x 1/4 Pavo Liga ( biks zonder eiwitten, maar met vitaminen en mineralen ) en 2x 1/4 muesli Nature's best van Pavo ( meegemixt met de biks )

Verder 3x per dag kuilgras en vaak na het rijden maak ik nog een zemelenpapje aan met een appeltje erin. Is meer voor de maagvulling Haha!