Zekerals ze zo onafscheidelijk zijn... Ik zou denk ik dan Isa verkopen. Met de andere heb je nou zo'n band en het is leuk om die te houden
Jullie hebben van elkaar hoorik ook veel geleerd.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zeker
Jullie hebben van elkaar hoor

Isalover schreef:neej ik vind het idee van paard leasen of een verzorger voor fulltime zoeken niet echt een leuk idee, ik vind als je een paard hebt moet je er ook mee om gaan, en niet iemand anders
je hebt er 1 bij gekocht, en nu weet je niet welke je moet verkopen, is ook allemaal heel moeilijk, maar waarom heb je dat nieuwe paard gekocht, als je wist dat het dan te veel was? 
sammie_44 schreef:Ik zou die ene weg doen die je al 5 jaar hebt.. Een 'band' met een paard bouw je snel genoeg wel weer op, het paard zal je vast niet missen gaan wanneer je d'r verkoopt.
Het is veel leuker om met een groen paard te beginnen en er van te leren, dan met een paardje die vanalles al kent. (vind ik)
Ben benieuwd wat je gaat doen.
Veulentje zou ik niet doen, die kosten tot nu toe nog niet erg veel qua onderhoud.

IlsjePilsje schreef:Heb je geen tijd om de paardjes te rijden of om voor de verdere verzorging (stal etc).
Iedereen denkt maar dat paarden dat rijden nodig hebben.
Je geeft zelf aan dat de veulens elkaar wel vermaken. Laat ik het anders zeggen. Paarden vermaken elkaar wel. Ook volwassen dieren.
De grootste beloning voor een paard is "stoppen met werken" tijdens het rijden. Dus een paard hoeft niet zo nodig te rijden etc.
Hebben jullie bijvoorbeeld een winterwei of een lekker groot stuk waar ze op kunnen rommelen? Persoonlijk zou ik ze daar lekker op zetten en ze paard laten zijn. Desnoods met de veulens erbij zodat die wat opvoeding krijgen. Maak er een kudde van.... dan hebben ze dat rijden/longeren echt niet nodig hoor!
En dan kan je ze allemaal houden, want zoals ik begrijp is het geen geld kwestie.

IlsjePilsje schreef:Heb je geen tijd om de paardjes te rijden of om voor de verdere verzorging (stal etc).
Iedereen denkt maar dat paarden dat rijden nodig hebben.
Je geeft zelf aan dat de veulens elkaar wel vermaken. Laat ik het anders zeggen. Paarden vermaken elkaar wel. Ook volwassen dieren.
De grootste beloning voor een paard is "stoppen met werken" tijdens het rijden. Dus een paard hoeft niet zo nodig te rijden etc.
Hebben jullie bijvoorbeeld een winterwei of een lekker groot stuk waar ze op kunnen rommelen? Persoonlijk zou ik ze daar lekker op zetten en ze paard laten zijn. Desnoods met de veulens erbij zodat die wat opvoeding krijgen. Maak er een kudde van.... dan hebben ze dat rijden/longeren echt niet nodig hoor!
En dan kan je ze allemaal houden, want zoals ik begrijp is het geen geld kwestie.

Isalover schreef:De paarden staan al met zijn allen op een maga stuk weiland, het is al een hechte kudde, met jongere en oudere paarden dus de veulens krijgen echt wel een opvoeding. Maar ik ga natuurlijk geen paarden houden om er vervolgens er niet te gaan rijden.. klinkt in mijn oren niet echt logisch!