Erika83 schreef:Die van mij is niet gekeurd, heb haar als eenjarige gekocht van mn oom. Ze was niet erg handmak en problematisch bij de hoefsmid. Dus het zou niet erg zinvol zijn aangezien ze maar amper normaal kon doen bij de hoefsmid. En sowieso weet ik niet hoe zinvol het bij zo'n jonge merrie is.
Bij een volwassen merrie was dat trouwens wel steeds een eis van me, maar moet zeggen dat er toch heel veel (fjorden) eigenaren zijn die het niet wilden.
Als ik je zeg dat mn paard goed is dan is dat zo!!!! Was er eerlijk gezegd wel een beetje zat van om dat steeds maar te moeten horen...
Mijn vorige fjord is wel gekeurd (klinisch) toen we haar gingen verkopen. De nieuwe eigenaresse wilde dat graag. Eerst zouden ze haar meenemen en dan bij een bij hun bekende kliniek laten keuren. Maar het was wel 2 uur rijden naar het nieuwe adres van mijn paardje. Dus heb gevraagd of ze het niet liever bij ons in de buurt wilden laten doen. Ik begrijp dat je liever naar een vertrouwde en bij jouw bekende kliniek gaat maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat ze bij ons (kliniek bij ons in de buurt) een beestje wel goed zouden keuren omdat de eigenaar hem dan kan verkopen. Onze veearts is heel duidelijk daarin. (dit naar aanleiding van opmerking: eigen veearts laten keuren). Bovendien zou je ook gewoon kunnen zorgen dat je allebei aanwezig bent bij een keuring.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ja ik ben wel voor een keuring. Dan heb je toch wat meer zekerheid over wat je koopt. Maar tuurlijk kan er later van alles nog mee gebeuren.
En ik ben dus de nieuwe eigenaresse van haar vorige fjord!
Op aanraden van alle kanten wilde ik perse m'n eerste eigen paardje laten keuren. Idd liever bij onze kliniek, maar toen Erika kwam met de optie om het daar te laten doen en mij het keuringsrapport toe te sturen heb ik daar ook mee ingestemd. Is prima gegaan, DA de dag erna nog aan de lijn gehad. En k ben nogsteeds heel gelukkig met dit geweldige beestje.
Ik ben 100% voor keuren (met uitzondering van hele jonge paarden). Niet alleen om voor jezelf te weten dattie goed is, maar ook voor de vorige eigenaar. Mocht er dan na 3 maanden iets mis blijken met het beestje, dan kun je als oude eigenaar in ieder geval zeggen dat je zeker weet dat hij/zij gezond was bij verkoop.