wie voert er Pavo summerfit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Re: wie voert er Pavo summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:53

als het goed is zitten in hooi alle vitamines die een paard nodig heeft! en hij krijgt genoeg hooi zo te zien, dus in principe is dat alles wat hij nodig heeft qua vitaminen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:58

Ik ben zelf wel van mening dat het niet alleen met het mugje te maken heeft.
Klaartje krijg hooi van het vorige seizoen. Niet het hooi van zomer 06 maar van zomer 05.
Dus daar zit niks meer in

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:59

nee het wordt inderdaad niet veroorzaakt door het mugje, maar het wordt volgens mij daardoor erger. ik heb me nooit zo verdiept in exceem..

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:00

ik ga nog een beetje verder zoeken voor je

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:01

bedankt!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:02

Het is alleen net als bij stef hooi van vorig jaar ( en bedoel dan ook 2005 i.p.v 2006)
En ik weet niet beter of de vitaminen zijn er dan een deel uit Lachen Dus vandaar dat ik wat extra bijvoer d.m.v de summerfit koek Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:07

_Cassandra_ schreef:
Het is alleen net als bij stef hooi van vorig jaar ( en bedoel dan ook 2005 i.p.v 2006)
En ik weet niet beter of de vitaminen zijn er dan een deel uit Lachen Dus vandaar dat ik wat extra bijvoer d.m.v de summerfit koek Lachen

ooh op die manier.. ja dat zou kunnen inderdaad!

en ik kan niet echt meer veel vinden verder nu over exceem sorry Vriendjes zijn?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:13

Bedankt zeg! Ik ga het rustig doorlezen.

Maar wat zou je voeren aan natuurlijk dan?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:16

mijn pony (haflinger) die krijgt alleen gras (en hooi nu) en dat is genoeg. als ik jou was, zou ik de site www.paardnatuurlijk.nl goed lezen.. daar kun je heel veel van leren!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:26

Ik denk dat Summerfitkoeken wel een oplossing kunnen zijn, Steffie. Je schrijft zelf al dat je ouder hooi voert en daar minder bouwstoffen in zitten. Bovendien ben ik het niet helemaal met Zaina en Paardnatuurlijk eens en heeft een paard in sommige gevallen wel een aanvulling nodig omdat Nederlands gras nou eenmaal, en zeker in de winter, niet voldoet aan wat we van een paard eisen. Summerfits zijn een mooie oplossing, omdat ze geen extra energie en eiwitten bieden maar wel mineralen en vitamines.

Zomereczeem wordt veroorzaakt door mugjes. Ik kan het weten, want ik zomereczeem lekker met mijn paarden mee (ja, ook mensen kunnen overgevoelig zijn voor culicoiden) Wel heeft je voeding er invloed op. Wat enigszins werkt zijn kruiden met een antihistaminische werking, citroenmelisse kan bijvoorbeeld weleens werken, moet je paard wel lekker vinden natuurlijk.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:27

_Cassandra_ schreef:

daarom geef ik die summerfitkoeken nu ook bij, mijn paard en shet krijgen namelijk geweekt hooi omdat m'n paard een stofallergie heeft.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:27

Wat is precies citroenmelisse?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:28

ik voer mijn fjord nu pavo zomerkoeken omdat hij net droes heeft gehad. Voor extra weerstand.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:34

Wada krijgt ook summerfit koeken ( daarnaast nu ook extra sportmengeling omdat ze hard moet werken). Ik ben er enorm tevreden over, ben altijd aan het klooien geweest met de hoeveelheid voor vanwege het te dik worden. Wada ziet er nu echt super goed uit! Beter dan ooit! Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:37

Steffie89 schreef:
Wat is precies citroenmelisse?

Citroenmelisse is een kruid. Je kunt het ook in de stal hangen om de vliegen/muggen weg te jagen. Als het goed is heeft een natuurwinkel het gedroogd te koop (zodat je er o.a. thee van kunt maken) maar er is ook wel vers aan te komen en je kunt het zelf kweken. Het heeft een rustgevende werking, en schijnt ook ter voorkoming van koliek te werken.

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:47

Steffie89 schreef:
Ik ben zelf wel van mening dat het niet alleen met het mugje te maken heeft.
Klaartje krijg hooi van het vorige seizoen. Niet het hooi van zomer 06 maar van zomer 05.
Dus daar zit niks meer in

Zeker weten Steffie! Bij Vanita merk ik het ook dat het jeuken mede veroorzaakt word door bijvoorbeeld te eiwitrijk hooi.
Het word mede veroorzaakt door het mugje, maar dat is niet de enige oorzaak dat een exceem paard gaat schuren.

Verder lijken de koeken me een goede aanvulling, ik zit er zelf ook aan te denken om ze van de zomer bij te voeren als Vanita weer 24 uur per dag op de wei staat.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:03

Meld zich hier ook Haha!
Ik voer sinds maandag de PAVO summerfit bij aan mijn oude paard en mijn shetje.
Omdat mijn paarden snel wat te dik worden en mijn oude paard maar 1 kilo biks op een dag krijgt heb ik op advies van PAVO de Summerfit gekocht omdat de koeken dus in alle behoefte voorziet.
Meer biks geven was geen optie omdat ze dan te dik worden.
Wat ik heb begrepen van voedingsdeskundigen moet een volwassen paard 2 kilo brok per dag hebben om aan de dagelijkse voedingstoffen te komen. En natuurlijk ook hooi erbij.
Ik voer mijn oude paard nu s'ochtends en s'avonds een halve schep Pavo basis brok en een halve koek.
De minishetlander krijgt een klein handje brok en een kwart koek.
s'Middags voer ik wortelen bij en verder krijgen ze 4 maal daags hooi.
Mijn wedstrijdpaard staat op Subli sportbrok en krijgt geen koeken.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:08

ja ik ga ze a.s zomer ook geven. ik heb me er eens in verdiept en het lijkt me voor ons type paardjes ( fjord maar ook andere koudbloeden ) een prima oplossing.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:23

ik voer elke dag 1 summerfit koek aan mn fjord.
en hooi en een paar wortels.
ik vind het gewoon fijn te weten dat ze de extra's zo binnenkrijgt, en niks te kort komt.
ook om te voorkomen dat ze uit gebrek aan iets zand gaat eten, of aan bomen of omheining bijt.
ze doet het goed op dit voer, is op een goed gewicht terwijl ze een half jaar geleden behoorlijk te zwaar was.
ze werkt verder niet echt, regelmatig een half uur tot een uur aan de hand stappen, en altijd op het land lopen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:34

Zaina schreef:
ik wil je hier even naar verwijzen om je te laten lezen dat een paard niks anders nodig heeft dan gras of hooi.

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm

en dan kijken bij natuurlijke voeding.

een fjord is een sober ras, en kan goed functioneren met heeeel weinig eten!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Het is alleen zo jammer dat als je dit onder de mensen brengt, zij het niet waarderen en denken dat je gek bent. Wel moet ik erbij zeggen dat het steeds meer bekent wordt.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:11

Ik heb het in de zomer gevoerd. Ben nu over gegaan op Pavo Natures Best en dat bevalt me ook prima Ja

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:23

Marstall heeft ISI-MIX huid intact, tölt intact.
Dat is speciaal voor IJslanders en de bijkomende huidproblematiek.
Toepassingsgebied: Voor alle IJslanders, maar ook haflingers, fjorden arabieren enz.

Is misschien een oplossing of het proberen waard. Ik heb er nog geen reacties van vernomen, dus ik weet niet of het echt werkt.

Iwanluver weet er misschien ook wel meer van. Ik geloof dat zij op dit moment natures best voert, zou ook kunnen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:23

Silence krijgt het ook, maar gewoon als extra door zijn muesli omdat hij het zo lekker vind.
Ik geef het hem niet elke dag. Ik wissel het af met appeltjes en worteltjes.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:47

ik voerde wikke ook de pavokoek,maar vond het niet handig:
de andere paarden zijn dan langer aan het eten,en bij hem,was hap,slik koek weg!
dan was hij nog erg onrustig,omdat de rest lekker aan het eten was.
voer nu pavo's nature's best.